Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning Yellowstone
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Planning Yellowstone
Hallo allemaal!
Eind mei vertrekken we voor 30 dagen naar Amerika. Aan het einde van de reis bezoeken we Yellowstone. Nu ben ik bezig met de planning voor dit park. Tot nu toe heb ik dit:
Donderdag 18 juni: Vertrek vanuit Grand Teton naar Yellowstone, aankomst rond 11uur. Dag doorbrengen bij het Yellowstone Lake (bootje huren) en bij de Fishing Bridge. Daar willen we ook ergens overnachten.
Vrijdag 19 juni: Canyon bekijken, wildlife spotten bij Hayden en Lamar Valley, hier ergens overnachten.
Zaterdag 20 juni: 's Ochtends Lamar Valley, eind van de ochtend naar de Mammoth Hot Springs. Hierna richting Madison, daar overnachten.
Zondag 21 juni: Deze dag bij de geisers rondbrengen.
Maandag 22 juni: Via de West Entrance vertrekken naar Salt Lake City.
Mijn vraag is of dit haalbaar is of dat we beter nog ergens kunnen schuiven in de planning. We zijn trouwens met een camper. Nog tips voor campings?
Eind mei vertrekken we voor 30 dagen naar Amerika. Aan het einde van de reis bezoeken we Yellowstone. Nu ben ik bezig met de planning voor dit park. Tot nu toe heb ik dit:
Donderdag 18 juni: Vertrek vanuit Grand Teton naar Yellowstone, aankomst rond 11uur. Dag doorbrengen bij het Yellowstone Lake (bootje huren) en bij de Fishing Bridge. Daar willen we ook ergens overnachten.
Vrijdag 19 juni: Canyon bekijken, wildlife spotten bij Hayden en Lamar Valley, hier ergens overnachten.
Zaterdag 20 juni: 's Ochtends Lamar Valley, eind van de ochtend naar de Mammoth Hot Springs. Hierna richting Madison, daar overnachten.
Zondag 21 juni: Deze dag bij de geisers rondbrengen.
Maandag 22 juni: Via de West Entrance vertrekken naar Salt Lake City.
Mijn vraag is of dit haalbaar is of dat we beter nog ergens kunnen schuiven in de planning. We zijn trouwens met een camper. Nog tips voor campings?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Planning Yellowstone
Ik denk dat dit een mooie planning is. Plan het niet te strak zou ik zeggen. Je hebt overigens nog kans dat de weg tussen West Thumb en Old Faithful nog afgesloten is over de Craigs pass. Dus puur qua route zit je zeker wel goed. Probeer alleen 's avonds al het wat begint te schemeren gewoon op de weg te zitten en rond te rijden. Dan heb je grote kans dat je wel ergens nog wat meer wildlife ziet dan overdag. Hou er helaas nu al wel rekening mee dat veel overnachtingsplaatsen in het park al helemaal vol zullen zitten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op de NPS-site voor een overzicht van de verschillende campings. Bij Canyon zit je heel centraal, en die kun je ook reserveren. Bridge bay is een mooie camping voor de eerste nacht, maar als je meer voorzieningen wilt is Fishing Bridge beter denk ik.
In plaats van Madison is Norris ook een mogelijkheid.
Marianne
In plaats van Madison is Norris ook een mogelijkheid.
Marianne
Yellowstone is prachtig. Heel verstandig dit aan het eind van jullie reis te plannen. Afhankelijk van de winter dan hier een daar nog sneeuw liggen.
Dat hadden wij in 2009 ook. Wij reisden ook met een camper. De campings die Marianne doorgeeft zijn prima. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2009.
Succes met de voorbereiding. Klaas
Dat hadden wij in 2009 ook. Wij reisden ook met een camper. De campings die Marianne doorgeeft zijn prima. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2009.
Succes met de voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Karin1989
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bedankt voor de reacties!
K&N wat een mooi reisverslag met prachtige foto's! Heb ik zeker wat aan.
Vandaag toch maar besloten de campings te boeken, ook omdat ze zo makkelijk te annuleren zijn mochten de plannen veranderen.
1e nacht Fishing Bridge Campground
2e nacht Canyon Campground
3e en 4e nacht Madison Campground
K&N wat een mooi reisverslag met prachtige foto's! Heb ik zeker wat aan.
Vandaag toch maar besloten de campings te boeken, ook omdat ze zo makkelijk te annuleren zijn mochten de plannen veranderen.
1e nacht Fishing Bridge Campground
2e nacht Canyon Campground
3e en 4e nacht Madison Campground
Graag gedaan. Voorbereiding op de reis vind ik leuk en natuurlijk de reis zelf. Maar een verslag maken vind ik prachtig om te doen. Maak er vaak een uitgebreid verslag van met veel informatie die ik bij de voorbereiding al uitgezocht heb. Verwerk dat weer in het verslag zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben. Zelf vind ik het later ook weer leuk om terug te lezen. Zie dat jullie ook naar Salt Lake City gaan. Leuke stad voor 1 uiterlijk 2 nachten. Bingham Canyon Mine en Tempel Square zij daar de moeite. Succes met de verdere voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1438 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 5 Reacties