Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door eddepet71 »

Division schreef:
eddepet71 schreef:Komende weken goedkoop naar Miami:

Amsterdam – Miami – 322€
Brussel – Miami – 326€
Data: Februari – Maart Bvb: 11/02 – 18/02, 11/03 – 18/03

Ik heb zelf net verschillende data met momondo bekeken en genoemde prijzen zijn inderdaad boekbaar.
Overstap in madrid. Airline heb ik geen ervaring mee.
Iberia?

Iberia ken ik wel. Deze vluchten worden uitgevoerd door Air Europa. http://nl.wikipedia.org/wiki/Air_Europa" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 18 jan 2015, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

eddepet71 schreef:
mtl schreef:Volgens mij wordt de bagage op de heenreis niet doorgelabeld in Londen. Misschien dat je dit even kan navragen bij WTC of de airline.
Volgens mij wordt het wel doorgelabeld naar LAX, maar moet je het het in Chicago zelf van de band halen en opnieuw inchecken.
Waarom denk je dat het op de heenreis niet doorgelabeld zou worden? Ivm de lange overstaptijd?
Volgens mij is dat niet het geval als aankomst en vertrek op verschillende dagen is. Maar zoals gezegd: ik weet dat niet zeker.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik weet voor 90% zeker dat je bagage wordt doorgelabeld in Londen, ongeacht of je volgende vlucht dezelfde dag of in jouw geval de volgende dag vertrekt. Maar voor jouw geruststelling zou ik even bellen met de airline. :wink:
Afbeelding
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Ik dacht er pas niet doorgelabeld werd bij overstap langer dan 24u, maar jouw stelling (mtl) klinkt logischer.. Bij overnachting heb je wel je koffer nodig..althans zou handig zijn :P
Audrey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Audrey »

Heb het nagevraagd: medewerker zei dat de bagage doorgelabeld wordt naar Chicago omdat de layover minder dan 12u is.
We kunnen bij het inchecken wel vragen om de koffers toch op te halen in Londen, dan printen ze een ander label :)

We gaan voor het laatste kiezen, minder kans op verlies van onze koffers.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

We willen van ongeveer 26/09 t/m 18/10 naar het zuidwesten.
Ik zag deze vlucht, van AMS-PHX - SF-AMS voor 637 pp. Dat lijkt me een schappelijke prijs toch? Er is er nog wel 1 goedkoper, maar dan is de overstap terug maar 40 minuten. Ik wil dat risico niet nemen, helemaal omdat het onze eerste vlucht naar en van de VS is.

Heenreis LH7987 Lufthansa
Vertrek za 26-09-2015 11:10 uur - Amsterdam (AMS)
Aankomst za 26-09-2015 14:45 uur - Houston (George Bush Intl. Apt.) (IAH)
Vluchtduur: 10u 35m
Klasse Economy
Vliegtuig Boeing 777
Mijlen 8091
Wachttijd 03u 00m

Lufthansa

Goed
7,7
Heenreis LH8631 Lufthansa
Vertrek za 26-09-2015 17:45 uur - Houston (George Bush Intl. Apt.) (IAH)
Aankomst za 26-09-2015 18:41 uur - Phoenix (PHX)
Vluchtduur: 02u 56m
Klasse Economy
Vliegtuig Boeing 737-800
Mijlen 1635
Totale vluchtduur 16u 31m
Totale kilometers 9726

United Airlines

Goed
7,0
Terugreis UA540 United Airlines
Vertrek zo 18-10-2015 07:30 uur - San Francisco (SFO)
Aankomst zo 18-10-2015 13:26 uur - Houston (George Bush Intl. Apt.) (IAH)
Vluchtduur: 03u 56m
Klasse Economy
Vliegtuig Airbus A320
Mijlen 2647
Wachttijd 03u 19m

Lufthansa

Goed
7,7
Terugreis LH7986 Lufthansa
Vertrek zo 18-10-2015 16:45 uur - Houston (George Bush Intl. Apt.) (IAH)
Aankomst ma 19-10-2015 09:20 uur - Amsterdam (AMS)
Vluchtduur: 09u 35m
Klasse Economy
Vliegtuig Boeing 777
Mijlen 8091
Totale vluchtduur 16u 50m
Totale kilometers 10738
Afbeelding
Nikki91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Nikki91 »

Helemaal nieuw hier, hopelijk kan iemand ons helpen.
In mei gaan wij voor het eerst naar mijn oom in Florida, (2 t/m 23 mei, er mag wel wat verschil qua dagen zijn). Hij woont in Fort Myers, dat zou qua vliegen ook het fijnste zijn maar, Miami of Orlando is ook geen probleem.. Wat is een nette prijs om voor te vliegen? En wat is haalbaar qua overstappen? Hopelijk kunnen jullie helpen!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heb je al op momondo en skyscanner gekeken?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik wel en ik zie Orlando vanaf 520, Miami vanaf 560 en Fort Myers vanaf 600 euro. Vaak met 2 keer overstappen.
hanneke92
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke92 »

Dan zul je denk ik dus geen mooie deal pakken, wat voor constructies je ook bedenkt. Ik denk dan niet dat het veel lager gaat worden. Ook loop je het risico dat bij lang wachten het vliegtuig op een gegeven moment volgeboekt is.
(Hoe werkt dit quoten.... snap er niks van )

We hebben gisteren toch maar geboekt! Via Tripair (ondanks dat het een vrij onbekend Grieks bedrijf is toch maar gegokt).
In de voorwaarden staat dat de tickets Non-refundable zijn, dan heeft het denk ik ook geen nut om een annuleringsverzekering af te sluiten extra?

Kijk net op skycanner en zie dat deze tickets nu alweer €35,- in totaal gezakt zijn.. :( Kon het ook niet laten.. moet maar niet meer kijken en blij zijn met onze aankoop! :D
ligtje
Amerika-newbie

Bericht door ligtje »

Ik heb een vlucht gevonden naar New York.
Heen 6 juli Terug 26 juli
Vanaf Luxenburg (met tussenstop, vinden wij geen probleem)
Met Britisch Airways
Kosten: 384,00 euro
Omdat we met zijn vieren gaan lijkt dit een mooie prijs en een goed besparing op de reiskosten

Heeft iemand tips, suggesties, op- en aanmerkingen over deze vlucht.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

hanneke92 schreef: (Hoe werkt dit quoten.... snap er niks van )

We hebben gisteren toch maar geboekt! Via Tripair (ondanks dat het een vrij onbekend Grieks bedrijf is toch maar gegokt).
In de voorwaarden staat dat de tickets Non-refundable zijn, dan heeft het denk ik ook geen nut om een annuleringsverzekering af te sluiten extra?
Quoten: makkelijkst is de "Citeer" knop te gebruiken die bij het bericht staat dat je wilt quoten. Kun je eventueel de te quoten tekst nog inkorten.
Of de knop Quote gebruiken terwijl je aan het posten bent en daartussen zetten wat je wilt quoten.

Een annuleringsverzekering heeft zeker zin als tickets Non-refundable zijn. Dan betaalt het bedrijf of maatschappij waar je geboekt hebt niet, maar wel je verzekering. Hun criteria om te annuleren zijn wel beperkt (alleen bij vooraf annuleren wegens ongeval of sterfgeval direct familie, of afbreken wegens ziekte of sterfgeval etc), check je verzekering voor de precieze voorwaarden.
hanneke92
Amerika-ontdekker

Bericht door hanneke92 »

harryh schreef:
hanneke92 schreef: (Hoe werkt dit quoten.... snap er niks van )

Een annuleringsverzekering heeft zeker zin als tickets Non-refundable zijn. Dan betaalt het bedrijf of maatschappij waar je geboekt hebt niet, maar wel je verzekering. Hun criteria om te annuleren zijn wel beperkt (alleen bij vooraf annuleren wegens ongeval of sterfgeval direct familie, of afbreken wegens ziekte of sterfgeval etc), check je verzekering voor de precieze voorwaarden.
Is quoten gelukt?:D Zo leer je nog eens wat. (edit: jaaaaa gelukt!)
Ik zal eens informeren bij wat verzekermaatschappijen, dan heeft het inderdaad wel nut. Ik denk dat we het risico toch maar moeten afdekken. (ook al is het erg beperkt wanneer je kunt annuleren)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je vaak losse reizen boekt dan kan het goedkoper zijn om een doorlopende annuleringsverzekering af te sluiten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Nikki91 schreef:Helemaal nieuw hier, hopelijk kan iemand ons helpen.
In mei gaan wij voor het eerst naar mijn oom in Florida, (2 t/m 23 mei, er mag wel wat verschil qua dagen zijn). Hij woont in Fort Myers, dat zou qua vliegen ook het fijnste zijn maar, Miami of Orlando is ook geen probleem.. Wat is een nette prijs om voor te vliegen? En wat is haalbaar qua overstappen? Hopelijk kunnen jullie helpen!
Zoek ook op Tampa Int Airport, wil nog wel eens schelen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Welke kosten komen er nog bij met het boeken via Cheaptickets? Goede prijs voor vlucht Amsterdam, Lax, Las Vegas en weer Ams. Via British Airways is zelfde vlucht stuk duurder, maar komen volgens mij geen extra kosten overheen.
Iemand ervaringen?
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

@jimz, je kan gewoon al je gegevens invullen, dan krijg je vanzelf de eindprijs te zien. Vaak komt er dan nog wel wat bij voor betaling met een creditcard. Ideal is gratis.
Jimz
Amerika-ontdekker

Bericht door Jimz »

Dat heb ik al gedaan, maar zie nog niet m.b.t. Extra kosten en vooraf reserveren van stoelen
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij BA kost het inderdaad geld om stoelen te reserveren op voorhand. Iedereen kan gratis een aantal (24 of 48 twijfel) uur voor de vlucht inchecken en stoelen kiezen. Moet je wat rap zijn.

Maar als een deel van de vlucht met American Airlines uitgevoerd wordt, en dat kan best met de LUX deal (als het vluchtnr van BA 4 cijfers lang is), dan kan je voor dat deel nu reeds stoelen kiezen.

@ligtje: Als je weet dat de prijs voor die periode normaal minstens dubbel zo duur is, wat moet je dan nog weten?
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Stan.Gobien schreef:Bij BA kost het inderdaad geld om stoelen te reserveren op voorhand. Iedereen kan gratis een aantal (24 of 48 twijfel) uur voor de vlucht inchecken en stoelen kiezen. Moet je wat rap zijn.

Maar als een deel van de vlucht met American Airlines uitgevoerd wordt, en dat kan best met de LUX deal (als het vluchtnr van BA 4 cijfers lang is), dan kan je voor dat deel nu reeds stoelen kiezen.

@ligtje: Als je weet dat de prijs voor die periode normaal minstens dubbel zo duur is, wat moet je dan nog weten?
Jep, heb gisteren voor de vluchten van Londen naar LA en omgekeerd (AA) netjes onze stoelen naast elkaar kunnen kiezen :) (15cm extra beenruimte kostte 130USD, vond ik beetje overdreven!)

LUX -> LHR 24u op voorhand mogelijk (BA).. Minder belangrijk natuurlijk aangezien dit maar voor een uurtje is.
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer