Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kofferruimte fullsize car
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kofferruimte fullsize car
Wij gaan dit jaar voor de 2de keer naar Amerika. De vorige keer in 2011 huurden we een standard SUV car (Ford Edge) incl. extra bestuurders. Bij het reserveren van een huurauto valt het ons op dat huurprijzen t.o.v. 2011 voor een SUV behoorlijk zijn gestegen. En dat geldt voor meerdere sites die we hebben bekeken.
Nu denken we eraan om i.p.v. een SUV een fulltime auto te huren. Scheelt toch behoorlijk in prijs en wij rijden deze keer geen off-roads. Alleen hebben we onze twijfels bij de kofferruimte. Wij gaan met 4 personen en reizen waarschijnlijk met 2 grote koffers en 2 kleinere weekendtassen. Uiteraard willen we ook een koelbox (van piepschuim) kopen. Zou dit allemaal passen in de kofferruimte van een fullsize auto?. Wie heeft hier ervaringen mee.
Groeten,
IngridZW
Nu denken we eraan om i.p.v. een SUV een fulltime auto te huren. Scheelt toch behoorlijk in prijs en wij rijden deze keer geen off-roads. Alleen hebben we onze twijfels bij de kofferruimte. Wij gaan met 4 personen en reizen waarschijnlijk met 2 grote koffers en 2 kleinere weekendtassen. Uiteraard willen we ook een koelbox (van piepschuim) kopen. Zou dit allemaal passen in de kofferruimte van een fullsize auto?. Wie heeft hier ervaringen mee.
Groeten,
IngridZW
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Kofferruimte fullsize car
Harde koffers lijkt me lastig.. Dit is de kofferbak van een Ford Fusion:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Kijk eens in het autohuur topic. Afhankelijk van je huurlocatie heeft Budget zeer scherpe prijzen. Kan je misschien toch die suv huren.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p957677" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen variëren enorm per ophaallocatie, maar bijv. Lax en phx zijn heel goedkoop op het momentban schrijven.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p957677" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijzen variëren enorm per ophaallocatie, maar bijv. Lax en phx zijn heel goedkoop op het momentban schrijven.
Nou daar zou ik 2 van onze koffers niet in krijgenNjit schreef:Harde koffers lijkt me lastig.. Dit is de kofferbak van een Ford Fusion:

Misschien een midsize SUV?
- RiverCola
- Amerika-expert
Wij hadden afgelopen zomer een Chevrolet Malibu en allebei een harde koffer. Paste met groot gemak. Later in de reis hadden we inderdaad nog een forse reistas erbij (zat in het begin in m'n koffer) en natuurlijk de koelbox.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De foto van een lege kofferruimte zegt natuurlijk niet zoveel. Zijn er geen foto's van volle met apart de koffers die er in zitten? Evt met afmetingen van de koffers.
Ik vind de kofferbakken van 'gewone' auto's regelmatig ruimer (dieper/hoger) dan die van een kleine SUV
Zo kregen we vorig jaar op het eerste deel van de reis een Hyundai Tucson mee (SUV) en daarna een Volkswagen Jetta ('small family car'). De hoge zit van de Hyundai was fijn, maar verder won de VW op alle fronten. Veel ruimer vooral, zowel de cabine als de kofferbak.

Zo kregen we vorig jaar op het eerste deel van de reis een Hyundai Tucson mee (SUV) en daarna een Volkswagen Jetta ('small family car'). De hoge zit van de Hyundai was fijn, maar verder won de VW op alle fronten. Veel ruimer vooral, zowel de cabine als de kofferbak.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- eddepet71
- Amerikakenner
mee eens dat de kofferruimte van een full size auto ruimer kan zijn dan die van een (mid size) suv. Maar vaak is die ruimte onhandig gevormd, zitten de scharnieren in de weg of is de opening krap. Bij een Suv kun je desgewenst hoog stapelen en daardoor is die ruimte vaak beter te benutten. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten...
Een full size hatchback of een gewone stationcar zou een uitkomst zijn, maar beiden zie je niet vaak bij de verhuurbedrijven.
Overigens heeft (volgens google) de Jetta een trunksize van 15,5 cu.ft en de Tucson 25,7 cu.ft. (all seats in place). Ook het interior volume is groter bij de Tucson.
Een full size hatchback of een gewone stationcar zou een uitkomst zijn, maar beiden zie je niet vaak bij de verhuurbedrijven.
Overigens heeft (volgens google) de Jetta een trunksize van 15,5 cu.ft en de Tucson 25,7 cu.ft. (all seats in place). Ook het interior volume is groter bij de Tucson.
-
- Amerika-expert
Heeft iemand ervaring met de Ford Taurus. Deze auto valt bij Budget in de premium klasse en heeft zoals ik kan lezen op internet de grootste kofferruimte van de sedans
2011: Zuidwesten
Kijk ook eens naar een Dodge Grand Caravan. 7 persoons minivan. De zittingen in de bagageruimte kunnen in de vloer worden opgeborgen waardoor er een zee aan kofferruimte ontstaat. Zomer 2014 zijn we met deze auto met 4 personen en 4 grote- en 4 kleine koffers 4 weken onderweg geweest. Bijzonder aangename auto die je vaak tegenkomt onderweg.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij reden afgelopen zomer met ons vieren in een Chrysler Town & Country, ook een 7 persoons minivan, prima bevallen.Kietje schreef:Kijk ook eens naar een Dodge Grand Caravan. 7 persoons minivan. De zittingen in de bagageruimte kunnen in de vloer worden opgeborgen waardoor er een zee aan kofferruimte ontstaat. Zomer 2014 zijn we met deze auto met 4 personen en 4 grote- en 4 kleine koffers 4 weken onderweg geweest. Bijzonder aangename auto die je vaak tegenkomt onderweg.
Bij National zie je ze vaak in de Emerald Club Aisle staan, evenals de vergelijkbare Dodge Grand Caravan die je noemt. Wij hadden 'm voor de prijs van een Midsize

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Kijk maar eens op ons reisverslag Florida 2014 (118/06), daar staan foto's waarop je kan zien wat er in een Chrysler 200 (vergelijkbaar met een Ford Fusion, groter dan Chevrolet Malibu, kleiner dan een EscaladeIngridZw schreef:Heeft iemand ervaring met de Ford Taurus. Deze auto valt bij Budget in de premium klasse en heeft zoals ik kan lezen op internet de grootste kofferruimte van de sedans

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hi!
Wij hadden in 2013 een Dodge Charger en daar pasten 2 middelgrote koffers in, een weekendtas en een hele hoop kleinere dingen (tray water, losse tasjes van aankopen van die dag, schoenen, etc.)
De koelbox stond bij ons op de achterbank zodat we tijdens het rijden wat te drinken konden pakken.
Dus ik denk dat het wel moet lukken hoor, mits je weekendtassen een beetje van flexibele stof zijn zodat ze ze er goed tussen dan stoppen/vormen.
Wij hadden in 2013 een Dodge Charger en daar pasten 2 middelgrote koffers in, een weekendtas en een hele hoop kleinere dingen (tray water, losse tasjes van aankopen van die dag, schoenen, etc.)
De koelbox stond bij ons op de achterbank zodat we tijdens het rijden wat te drinken konden pakken.
Dus ik denk dat het wel moet lukken hoor, mits je weekendtassen een beetje van flexibele stof zijn zodat ze ze er goed tussen dan stoppen/vormen.
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Denk dat je niet goed hebt gelezen Anouk; ze zegt toch dat ze met zijn vieren is. Lijkt me erg onhandig met tweede personen plus koelbox op de achterbank.anoukb schreef:Hi!
Ik zou zeker een grotere auto uitkiezen al was het maar om dagelijks proppen te voorkomen.
Ik zou ook zeker voor een grotere auto gaan. Vorig jaar hadden we een midsize SUV gehuurd, kregen een Chevrolet Captiva. Wij hadden als bagage 1 harde koffer, 2 flinke weekendtassen en
1 handbagagetrolley en het paste maar net. Vooral als de bagage er dagelijks in en uit moet is dit echt een gedoe. Dit jaar gekozen voor de minivan, zodat we ons niet hoeven inhouden met shoppen
. Bij sommige aanbieders is de minivan zelfs goedkoper dan de midsize SUV.
1 handbagagetrolley en het paste maar net. Vooral als de bagage er dagelijks in en uit moet is dit echt een gedoe. Dit jaar gekozen voor de minivan, zodat we ons niet hoeven inhouden met shoppen

Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
- eddepet71
- Amerikakenner
Ben benieuwd welke aanbieders goedkoper zijn met een minivan?
In ons geval was bij Alamo.co.uk/brits de minivan goedkoper dan de SUV en bij nog een aanbieder (volgens mij usareisen.de). We hebben uiteindelijk bij Budget geboekt omdat die het goedkoopst was.
Daar was het verschil trouwens ook minimaal, paar tientjes op de totale huurprijs. Ik vond het ook wel apart, kan natuurlijk ook een foutje op de website zijn geweest
.
Daar was het verschil trouwens ook minimaal, paar tientjes op de totale huurprijs. Ik vond het ook wel apart, kan natuurlijk ook een foutje op de website zijn geweest

Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
- RiverCola
- Amerika-expert
Weet je waar ik nou benieuwd naar ben? Waarom zoveel mensen met zo idioot veel bagage reizen! Wij nemen altijd 1 koffer pp mee, waarvan de ene koffer een vrij kleine is en de ander een kleine middelmaat. Ik had afgelopen zomer 18 kilo bij me en mijn vriend 15. Voor 2,5 week. Toen we 3 weken naar Thailand gingen hadden we nog minder bij ons.
Onze twee redelijk beschaafde koffers pasten met meer dan groot gemak in de kofferruimte van onze full size auto. Er hadden gemakkelijk nog 2 weekendtassen en de koelbox bijgekund. En hier hoor ik alleen naar: grotere auto nodig want past anders allemaal niet.
Onze twee redelijk beschaafde koffers pasten met meer dan groot gemak in de kofferruimte van onze full size auto. Er hadden gemakkelijk nog 2 weekendtassen en de koelbox bijgekund. En hier hoor ik alleen naar: grotere auto nodig want past anders allemaal niet.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij rijden op dit moment in een Taurus en de kofferbak is enorm, in onze BMW (nieuwe 3-serie) pasten de 2 koffers (1 grote en 1 middelmaat) en de 2 handbagage koffers net in de kofferbak, in de Taurus kunnen ze in de lengte achter elkaar liggen en dan kan er nog wel een koffer bovenop.IngridZw schreef:Heeft iemand ervaring met de Ford Taurus. Deze auto valt bij Budget in de premium klasse en heeft zoals ik kan lezen op internet de grootste kofferruimte van de sedans
Echt veel groter dan in de mid size SUV's die we tot nu toe gehad hebben.
RiverCola schreef:Weet je waar ik nou benieuwd naar ben? Waarom zoveel mensen met zo idioot veel bagage reizen!

Gewoon eens per week twee wassen draaien en drogen (of die blijkbaar massaal aangeschafte outletkleding aantrekken) en je kunt weer verder toch?

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand