Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis diver99: rondje SF-LV-LA-San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis diver99: rondje SF-LV-LA-San Diego

Bericht door Mrvanilla »

Moab is prachtig, dat staat buiten kijf. Dus het is heel begrijpelijk dat je daar heen wilt! Ik denk dat de verbazing komt door het feit dat je aangeeft dat Moab een van jullie belangrijkste bezoekplaatsen gaat worden, terwijl de rest van de reis zich op het (echte) zuidwesten van de VS concentreert. Het ligt namelijk 1500 km van jullie startplaats (een beetje alsof je op Amsterdam vliegt om Madrid te bezoeken ;)).
diver99 schreef:MAlleen ik vind het jammer dat ik me iedere keer moet gaan verdedigen over een te lange afstand in de auto of over de keuze van datgene wat wij willen bekijken. Als ik een vraag stel over de haalbaarheid van de afstand tussen 2 plaatsen krijg ik tot nu toe alleen te horen dat kan niet want dan rijd je door een natuurpark heen en dan heb je niets bekeken in dat park
Het zal niet bedoelt zijn als ter verantwoording roepen, maar als goedbedoelde hulp van ervaringsdeskundigen. Er komen hier tal van leden voorbij die een (te druk) schema blijven hanteren en later bij terugkomst als feedback gaven dat het allemaal toch nét wat te veel was. Ik vind zes uur rijden ook niet lang. Behalve als je elke dag een paar uur in de auto zit, dan kan zes uur ineens als heel lang lijken. Vermoeidheid gaat op een gegeven moment zijn tol eisen, ook daar alle indrukken. Dus als je advies vraagt op dit forum, zal dat ook de reactie zijn van leden.

Dat gezegd hebbende: het is jullie vakantie, jullie geld, jullie reisschema. Als je de omgeving Moab heel belangrijk vind moet je die zeker erin laten! Je zult daar geen spijt krijgen en je gaat je daar ook zeker niet vervelen :thumbup: . Ik zou dan wel Pauls tip om vanuit de Tioga Pass de kortste weg te nemen eens bekijken. En anders niet stoppen bij Zion (daar kan het niet anders dat je echt de benen gebruikt om iets van het park te zien) maar bij Bryce. Daar kun je enkele viewpoints bekijken en kun je met twee uurtjes klaar zijn. Ook daar zul je geen spijt van krijgen.
Groetjes,
Daniel
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Ik ga niet meer proberen je te overtuigen. Maar ik vind dat beeld van the middle of nowhere in combinatie met de nationale parken in het hoogseizoen wel erg grappig. Dat gevoel heb je heel soms op een stuk snelweg als het heel erg rustig is, maar in het hoogseizoen toch zeker in geen enkel nationaal park hoor. In sommige lijkt het meer op een dagje Efteling en kan ik me daar echt geen Middle of nowhere beeld bij maken en ik geloof onze puberkinderen ook niet. Overal zijn ook winkeltjes etc en juist het dorpje Springdale bij de ingang van Zion National Park vond ik erg gezellig. Er zijn weinig dagen dat ik me in the middle of nowhere heb gevoeld. Misschien alleen tijdens de 2 nachten in de Yurt in Yosemite Lake resort, dat als adres Groveland heeft maar daar 18 mijl vandaan blijkt te liggen (het ligt bij de ingang van Yosemite park), de kampwinkel al om 18.00 uur dicht was (en wij 19.00 uur aankwamen) en het dichtsbijzijnde restaurant 8 mile verderop lag en we noch wifi noch bereik met de mobiele telefoon hadden. De tweede dag zijn we juist zo verstandig geweest om in de bewoonde wereld van Yosemite village onze boodschappen te doen, alvorens we weer naar onze yurt togen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het vooropstaat dat je zelf moet doen wat je wilt natuurlijk. Het is jullie reis, betaald met jullie geld en wij geven wat dat betreft alleen advies. Let wel, je zet je verhaal natuurlijk ook op een forumdeel dat gaat over reisschema's en routeplanning....

Ik vind over een hele dag heen 6u rijden ook niet erg. Maar vergis je niet in de afstanden. Je gaat niet alleen bv van zion naar Moab rijden. van Moab naar Canyonlands en terug kun je ook rekenen op minimaal 150km rijden. Arches zo'n 100km.
Zion is inderdaad zoals Daniel aangeeft een wandelpark. Daarom zou ik dat dan compleet overslaan. In Arches zou je eigenlijk ook wat wandelingen (devils garden, Fiery furnace,delicate arch) Voor de rest kun je dit park met viewpoints zien en Canyonlands zou je alleen de korte Mesa Arch trail kunnen doen en de rest viewpoints, dan heb je een leuk overzicht van dat park.

Verder denk ik inderdaad dat je wat verkeerd denkt over hiking. In de breedste zin is hiking eigenlijk gewoon wandelen. Maar meestal wordt met hiking een (meerdaagse) dagtocht door de natuur bedoelt. Ook komen daar termen als survival of back-to-basic naar boven. Ik denk dat 90% van de bezoekers van dit forum op de panorama trail in zion en misschien wandelingen als Angels Landing of the Narrows (al heb ik die laatste zelf nooit gedaan) na gewoon allemaal redelijk korte wandelingen doen hoor. En in the middle of nowhere ben je inderdaad zelden. Natuurlijk kun je dorpen als Moab, Page, Springdale niet vergelijken met wereldsteden als Los Angeles of Las Vegas, maar je kan je er 's avonds prima vermaken en ze hebben (op page na misschien) ook allemaal goede restaurantjes. Mocht je er toch langs rijden, er zitten ook grote outlet malls in st. George en een uur buiten Santa Monica in Camarillo.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Ok misschien ben ik een beetje doorgedraafd maar ik voelde me echt aangevallen over mijn reisschema. Ik ga zeker nog eens rustig kijken naar mijn schema en de tips zeker nu ik bij mijn baas geen toestemming krijg om dit jaar zo lang weg te gaan. Het wordt dus hoogstwaarschijnlijk pas 2016. Aan de ene kant flink balen aan de andere kant wat meer tijd om nog eens goed naar de route te kijken en alle tips toe te passen op de trip. Iedereen bedankt :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat het niet doorgaat. Ik had het idee dat de tickets al vastlagen.
Nu, dan heb je nog voldoende tijd om voor 2016 iets moois in elkaar te steken. Misschien eens kijken naar een one way, bijvoorbeeld van Salt Lake City of Denver naar LA.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer