Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingrid14: terug naar Alaska juli 2015

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis ingrid14: terug naar Alaska juli 2015

Bericht door kalaman »

Vandaag lukte de boeking wél (geboekt voor 5 juli). Ik had gisteren direct proberen boeken na ontvangst van de mail en toen lukte het niet, misschien was die code nog niet geactiveerd...
Dat is toch wel een fantastisch aanbod. Ik dacht nog eerst ergens kleine lettertjes te vinden, maar nee hoor, gewoon de totale prijs gedeeld door 2 :thumbup: .
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

:thumbup:
Het is een mooie aanbieding.

Vorig jaar had ik naar aanleiding van deze actie de concurrenten van Major Marine Tours gecontacteerd om te kijken als zij ook een promotie deden. (Ik deed liever hun lange tour) Ze hebben me toen 30% korting gegeven.

Maar deze keer gaan we dus met Kenai Fjords, ik kijk al uit naar Fox Island.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We deden deze tour ook in 2012 en het was :thumbup: . Vandaar dat we die met heel veel plezier nogmaals gaan doen.
Op Fox Island wordt er wel niet echt iets gedaan, dat is gewoon een stop voor het avondeten.
Jitske
Amerika-newbie

Bericht door Jitske »

Beste Kalaman en Ingrid,

Ik "breek" misschien in jullie discussie in, maar als ik op het forum kijk lijken jullie mij de uitgelezen experts om mijn vragen te stellen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Na kampeerreizen in Amerika (zuidwesten en noordwesten) en en Canada (Rocky Mountains en Vancouver Island) willen we komend jaar graag naar Yukon en een gedeelte van Alaska. Op dit moment ben ik bezig om een route samen te stellen, maar daarbij kom ik op twee vragen:
1) Als ik ferry overtochten wil boeken met BC ferries of Alaska Marine Highway van Port Hardy naar Prince Rupert en van Juneau naar Prince Rupert, denken jullie dat dat dan nog mogelijk is voor de zomer van 2015? Of zijn deze ook al lang vol geboekt, net zoals de cruises?
2) Ons plan is om met een gehuurde auto en de tent te gaan. Is tentkamperen goed te doen in Yukon en Alaska? Of is dat meer weggelegd voor de diehard avonturiers? Tijdens onze andere reizen genoten we het meest van primitieve campings zonder voorzieningen en we hebben ook enige ervaring met kamperen in Bear Country, maar misschien ligt dat in deze regio toch net even anders?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

vriendelijke groet,
Jitske de Haan
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Geen probleem hoor Jitske, het forum is er om elkaar te helpen :thumbup: .
1) het kan geen enkel probleem zijn om nu nog de ferry te boeken. Op heel wat ferries wordt door de plaatselijke bevolking zelfs niet op voorhand geboekt. Het ferry-systeem is zoals hier eigenlijk onze buslijnen of treinen.
2) zelf zijn we geen kampeerders, dus daar kan ik moeilijk over oordelen, maar vergeet niet dat Alaska voor een groot stuk uit regenwoud bestaat waar het dus, inderdaad, héél veel regent. Toen wij er in 2012 waren regende het dagenlang zonder ophouden. Al zijn er ook forumleden die er bvb in 2013 fantastisch weer hadden. Ik mag er echter niet aan denken om met een tent te reizen in die stromende regen. De temperaturen zijn dan uiteraard ook navenant. Wij hadden midden juli zelfs sneeuw in Whittier, dat aan de kust, dus zeeniveau, ligt.
Misschien kan onze blog jullie nog wat info bezorgen.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Met Yukon heb ik geen ervaring.

Voor wat Alaska betreft, sluit ik me aan bij Kalaman.
Ik denk niet dat de ferry een probleem is. Zelf vorige week Valdez-Whittier geboekt. (het schema voor 2015 staat ook nog maar 3 weken online)

Zoals Kalaman ook al zei, het is niet altijd mooi zomerweer in Alaska :wink:
Wij hadden wel niet zoveel regen als Kalaman maar toch ook wel enkele dagen. En als het er regent dan is dat minstens voor de hele dag. Lijkt me niet fijn om in de regen je kamp op te breken, geen mogelijkheid om je spullen te laten drogen, en 's avonds weer in de regen je tent te moeten opzetten.
's Nachts kan het er ook nog behoorlijk koud zijn.
We hebben zelfs 1 dag overdag maar 2-3° gehad, met sneeuw.

Wij zijn wel redelijk veel campings tegengekomen. En ik dacht dat je buiten de steden mag wild kamperen in Alaska.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Jitske
Amerika-newbie

Bericht door Jitske »

Dank voor jullie snelle reacties!
Jullie blogs hebben ons al veel geïnspireerd. Ik zal het kamperen nog eens verder uitzoeken. Het leek me ook een goedkope optie in een reis die toch prijzig gaat worden.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik plaats het even in mijn eigen topic, maar misschien ook interessant voor andere Alaska reizigers.
(aanbieding per e-mail ontvangen, ik had me ingeschreven op de nieuwsbrief)
milepost-offer.jpg
Groetjes,

Ingrid
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Tatadadaa, de blog van Alaska 2014 is helemaal af.
(ook de allerlaatste foutjes - hoop ik - en verbeteringen aan het roadbook zijn geplaatst)
Het heeft eventjes geduurd :oops: maar beter laat dan nooit.

Ook voor de reis van volgend jaar is er al een beginsel van blog. Die zal ik gaandeweg aanpassen/aanvullen.

Groetjes,

Ingrid :reindeer: :santa:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Van 8 juli tot 31 juli 2015 ga ik samen met mijn zoon Sander (19 jaar) weer een fantastische reis beleven.
Van 30 juni tot 18 juli 2015 ga ik samen met mijn zoon Maxim (19 jaar) weer een fantastische reis beleven. :wink: :thumbup:
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

:)
En jullie hebben nog eerst rode rotsen tegoed (of is dat met je andere zoon :? )

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee hoor, met dezelfde zoon :wink: .

Ik ben er momenteel een beetje uit, uit Alaska, want nu echt wel volop bezig met het Zuidwesten. Moet ook wel vermits we daar binnen 2 weken al zijn...
"Probleem" is wel rond deze periode dat het road book niet écht een road book is, maar veeleer een verzameling van alternatieven op een ruw road book. Op die manier kunnen we altijd nog uitwijken of andere dingen gaan doen mocht het weer omslaan, zoals nu trouwens ook gebeurd is, met oa sneeuw in Escalante/Moab/Cedar Mesa.

En...sneeuw bij jullie :wink: . Hier (aan de kust) enkel maar regen en veel wind :( .
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Yep, hier is het mooi wit.
Ik heb als laat kerstcadeau een sneeuwman(netje) gekregen van mijn zoon.
kalaman schreef:een verzameling van alternatieven op een ruw road book
Mooi verwoord, je kan maar beter voorbereid zijn.
Zelfs voor zomervakanties zet ik teveel in het roadbook. Altijd fijn om dadelijk een alternatief voor handen te hebben dan dat je op het moment zelf nog van alles moet gaan uitzoeken.
Het gebeurt ook vaak dat we helemaal afwijken van het roadbook omdat we weer ergens veel te lang blijven hangen.

Groetjes,

Ingrid
bjornvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door bjornvb »

Dag allemaal,
Jaja Alaska, dit is toch wel een hele mooie en bijzondere reis geweest in 2014. En ja wij zullen ook terug keren maar niet in 2015 (helaas de planning lag al vast). Wat betreft de vliegtickets trachten wij altijd om bijna 1 jaar op voorhand te reserveren en dan hebben wij echt wel ongelooflijk goede prijzen (BRU-KEF-ANC / ANC-KEF-AMS voor 892€) met IcelandAir en zeer goede uren/aansluitingen.

@Jitske
Wij hebben in 2014 ook gaan kamperen in Alaska (half kamperen, half B&B). Het is goed mogelijk om te kamperen in Alaska, je vindt er zowel primitieve campgrounds als iets "beter" ingerichte campgrounds. Indien je van plan bent om in Denali te kamperen dan dien je zeker op voorhand te reserveren want hier zijn de plaatsen redelijk snel volzet. Je mag ik Alaska op de meeste plaatsen ook wild kamperen, wel even nagaan dat je niet op een privé eigendom bent want de mensen die echt afgelegen en alleen wonen kunnen soms "rare" snuiters zijn :wink: . Verder vindt je in de Milepost een zeer goed overzicht waar er verschillende campgrounds zijn (ik vermoed dat deze echt de meest complete gids is).
Indien je plant om naar Brooks Camp te gaan dan dien je heel snel nog te kijken of er nog een plaatsje is. Opgelet hier wordt er rekening gehouden met het aantal mensen dus niet met het aantal tenten. Brooks Camp is echt bear country bij uitstek (afhankelijk welke periode je er komt).
Op de website http://www.alaskacenters.gov/campgrounds.cfm vind je ook nog meer info over waar je campgrounds kan vinden.
2012: Seattle-Winthrop-Hills(CAN)-Banff-Clearwater-Vancouver-Seattle
2013: SF-JTNP-Grand Canyon-Page-Natural Bridges-Burr Trail-BC-Zion-LV -Mono Lake-Yosemite-SF
2014: Anchorage-Seward-Hope-Valdez-McCarthy-Fairbanks-Denali-Palmer-Katmai-Anchorage
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Deze namiddag om 15u20 op Canvas is er een reportage over Alaska's Wild Peninsula.
Misschien mooi als opwarmertje voor de toekomstige Alaska reizigers.

Groetjes,

Ingrid
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt voor de tip, Ingrid :thumbup: .
Direct de Digicorder geprogrammeerd :wink: .
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Bij het plannen van onze reis ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik een erg handige app ben vergeten te vermelden. :oops:
(zowel op mijn blog als hier mijn posts)

Bij deze:
The Alaska App (iTunes) - van Alaska.Org : to help you plan your dreamtrip
werkt ter plaatse goed : met locatievoorzieningen ingeschakeld, krijg je dadelijk info over het gebied rondom je te zien
(met locatievoorzieningen uitgeschakeld, selecteer je zelf de stad naar keuze)

Groetjes,

Ingrid
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Inmiddels alles gereserveerd (hotels, auto, activiteiten).

Ik heb ook mijn blog aangepast.

Gezien er meerdere andere forumleden zijn die volgende zomer een berenexcursie gaan doen:
op de pagina 'To do - activiteiten' heb ik tips gezet (wij gaan terug naar Brooks Falls, maar veel tips zijn ook op andere plekken van toepassing)

Op de pagina nuttige info heb ik ook maar een woordje over wifi gezet, dan kunnen verslaafde pubers gerustgesteld worden. :wink:
(alhoewel ik er zeker van ben dat die verslaving in Alaska zal genezen)

Groetjes,

Ingrid
Cois69
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Cois69 »

Wij gaan ongeveer dezelfde route als jullie in 2014 volgen. Alleen zouden we niet richting Fairbanks rijden na Denali (we hebben tenslotte maar 18 dagen) maar we willen de Denali highway nemen naar Paxson en dan afzakken naar Glennallen, Chitina en Mc Carthy. Dit schijnt een prachtige weg te zijn en dan moet je niet helemaal dezelfde weg van Denali naar Palmer terug te rijden (ongeveer 320 km) Wat denk je?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik denk niet dat Ingrid de Denali Highway gereden heeft.

Wij hebben hem in 2012 gereden (zie blog van 25 juni) en omdat we die toen zo schitterend vonden, rijden we hem dit jaar opnieuw :thumbup: .

Hou er wel rekening mee dat het een "graded dirt road" is en dat er dus van een "highway" geen sprake is. Dit betekent ook dat niet elke autoverhuurmaatschappij de toestemming geeft om deze weg te rijden en dat je dat dus doet op "eigen risico".
Maar...het leven is toch voor de durvers, niet :wink: ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer