Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vakman: graag wat vragen LA SF LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vakman
Amerika-ontdekker

Reis vakman: graag wat vragen LA SF LV

Bericht door vakman »

hallo mensen

ben van plan om rond augustus of september road trip te maken naar san fransisco - los angeles - las vegas en daarbij wou ik ook nog graag zien monumentel valley
is dat allemaal beetje te doen want volgens mij ligt monumental valley nog al uit de buurt?

Wou er ongeveer 2 week voor uit trekken. Gaat om 2 volwassenen

en heb hier ook veel gezien over dat bijna iedereen het allemaal zelf boekt scheelt dat zoveel met het reis bureau? praten we dan over honderden of toch al een prijs verschil van 1000 \ 1500 euro? op zo reis

alvast bedankt :thumbup:
New York 2012 - New York 2013 - Las Vegas 2013 - Miami & Bahamas 2014
San Francisco - Los Angeles - Monument Valley - Las vegas 2015
mtl
Amerika-expert

Re: graag wat vragen LA SF LV

Bericht door mtl »

Je bent zelf al 4 keer in de VS geweest als ik het goed heb. Hoe heb je dat gedaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Monument Valley. Zoek het eens op met een routeplanner zoals GoogleMaps. Zelfs zonder Monument Valley lijkt het me wel veel in 2 weken.

Waarom denk je dat het zoveel geld scheelt om zelf te boeken? Wie zegt dat? Zelf boeken geeft je vooral meer keuze en meer flexibiliteit. En het is leuk om te doen.

Marianne
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

die andere keren had ik het via het reisbureau gedaan.

daar ging ik eigelijk van uit ik had het ergens gelezen dat het goedkoper was daar was ik nieuwsgierig naar
MiaDee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MiaDee »

Doen Doen Doen wij vorig jaar ook gedaan wat een gave reis en wat gaan jullie genieten. Gewoon een auto boeken en gaan en op booming.com of andere sites kijken en als jullie het een mooie prijs vinden de hotels gewoon boeken. Heel heel heel veel plezier met het voorwerk want dat is al heel gaaf.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Twee weken is vrij weinig voor wat jij wilt doen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

2 weken met die steden en Monument Valley kan, maar dan ga je wel erg veel rijden om bij Monument Valley te komen en geen tijd hebben voor alle parken daar in de buurt als Zion, Bryce en de Grand Canyon.

1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - San Simeon
5 San Simeon - LA
6 LA
7 LA
8 LA - Williams
9 Williams - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Monument Valley
11 Monument Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas naar huis
15 aankomst thuis

Afhankelijk van de reis die je wilt maken hoeft het zeker niet goedkoper te zijn. Feit is wel dat de pakketroutes die reisbureaus hebben vaak nogal een racetempo hebben en dat zelf boeken je veel meer tijd geeft om alles vrij rustig te bezoeken ipv zoveel mogelijk te willen zien in beperkte tijd. Ik denk dat een grote meerderheid overigens nogsteeds vliegtickets en autoverhuur via het reisbureau boekt. Ook met overnachtingsplaatsen krijg je vaak te maken dat reisbureau's zeg maar kamers inkopen in plaatsen die een uur of meer van een park afliggen. Bv st. George voor Zion en Flagstaff voor de Grand Canyon. Het is voor iedereen zelf wat zwaarder weegt. 2x een uur of meer extra moeten rijden incl benzinekosten of wat duurder, maar in of vlakbij een park waar je 's avonds als de meeste touristen al naar de verder gelegen overnachtingsplek moeten nog het park deels voor jezelf te hebben.
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

bedankt allemaal voor de vlotte reacties :clap:

zag net de indeling van PSV wally even bekeken maar san simeon trok me niet echt dus dacht zelf aan zoiets( vind lange stukken rijden niet zo erg)

1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - la
5 LA
6 LA
7 LA - Williams
8 Williams - - Monument Valley
10 Monument Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 las vegas
13 Las Vegas naar huis
14 aankomst thuis

en is er vlak bij grand canyon een hotel te krijgen dat ik daar heen kan inplaats van williams? En is daar in de buurt nog meer te doen of kan je de hele dag daar wel vermaken bij the grand canyon

en geef jullie allemaal gelijk het vooronderzoek bezorgt me al bijna zoveel plezier als de vakantie zelf
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt wel in 1 dag van SF naar LA rijden, maar dan rij je niet langs de kust. San Simeon is bedoeld om een tussenstop te hebben, niet omdat de plaats zelf zo interessant is. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld Pismo Beach.
Overnachten aan de rim kan, in de Grand Canyon, maar dat is wel een flinke rit vanaf LA. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Ik vind 2 nachten wel mooi, zeker als je zo'n lange reisdag daarvoor hebt. Kijk eens in mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor 2 nachten daar.
Denk er aan dat het in september al vroeg donker is, dus hele lange rijdagen zijn niet zo handig dan.

Marianne
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

die zag ik net ja leek me wel mooi past wel goed in de sfeer van zo road trip

ja denk dat het begin augustus word hoef ik ook niet zo lang te wachten :D
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Misschien een goede tip om eens een reisgids te kopen van het gebied waar een hoop in staat aan tips, bezienswaardigheden en soms ook zelfs voorbeeldroutes.

Interessant dat 90% van iedereen hier tussen SF en LA een stop doet. Wij rijden dat hele stuk Highway 1 à negen uur gewoon op één dag. Vroeg weg, begin van de avond aankomen. Paar jaar geleden ook gedaan en inclusief stops is dat prima te doen. Walvissen heb ik in Nieuw-Zeeland al gezien.
Afbeelding
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

ga morgen denk ik maar even naar het reisbureau ga en even kijken wat het allemaal kost :thumbup:

heb er echt zin aan
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij deden over de route Pismo Beach - Monterey al 7u... Ieder zijn ding zeg ik dan. Ik heb ergens een keer iemand de route van de Golden Gate tot Hollywood Blvd ook in 1 dag zien doen op de motor en die kwam in LA ook nog in files terecht. Prachtige dag gehad, maar daarna 2 dagen niets kunnen doen van de spierpijn. Was toch net allemaal iets te veel.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Op de motort zou ik het ook niet doen in één dag. :D
Afbeelding
Cheryl26
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Cheryl26 »

vakman schreef:en heb hier ook veel gezien over dat bijna iedereen het allemaal zelf boekt scheelt dat zoveel met het reis bureau? praten we dan over honderden of toch al een prijs verschil van 1000 \ 1500 euro? op zo reis

Ik heb laatst een florida vakantie bij exitreizen geboekt. Achteraf bleek dat ik de auto veel beter zelf had kunnen boeken. Hun rekenen ook 30 euro administratie kosten bij elke miniscule wijziging. Ik vond het niet echt een positieve ervaring in ieder geval! Zij wisten dat we het heel last minute konden boeken omdat mijn man zeeman is en er dus wat dingen wijzigde af en toe, maar dan alsnog overal 30 euro voor rekenen..

Je kan bij hun of een ander bureau een prijsaanvraag doen en dan zelf kijken via Alamo, vliegtickets.nl en bookings waar je zelf op uit komt. Het scheelt wel een paar 100 denk. Alamo uk is ook een paar tientjes goedkoper!

Ik ga ws in April naar de westcoast en mijn ticket valt via exit dan iets goedkoper uit maar de rest doe ik zelf!
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

oke thanx heb het laten vragen bij D reizen
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 jan 2015, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het direct bovenliggende bericht volledig te quoten --> quote verwijderd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het hoeft niet persé goedkoper te zijn als je alles zelf boekt, maar bij pakketreizen ligt het tempo vaak te hoog en/of de overnachtingsplekken liggen veel te ver van de plekken die je moet bezichtingen.
In je eigen route bouw je je reis eigenlijk om Monument Valley, want daar heb je het in een aantal posts over. Monument Valley zelf is in een uur of 3 a 4 wel te bekijken, maar je hebt op deze manier wel erg weinig tijd voor de grand canyon.
Ik ken ook mensen die van Monterey in 1 dag naar LA zijn gereden. Het kan wel, maar je hebt gewoon minder tijd om rond te kijken. Het is je eigen reis, maar je gaat 1000-den euros uitgeven. Dan lijkt het me toch ook leuk om nog iets te zien, behalve veel in de auto te moeten zitten. In SF heb je overigens geen auto nodig (ik zou die wel ophalen de dag voor je naar LA rijdt dat je dat niet nog 's morgens hoeft te doen), maar in LA ga je wrs ook nog heel veel kilometers maken om alles te bezichtigen. Ik vind zelf lange stukken rijden ook niet erg, maar er is op alle routes onderweg ook enorm veel te zien.
vakman
Amerika-ontdekker

Bericht door vakman »

ik boek het wel via het reisbureau maar neem geen pakket laat het zo samenstellen hoe ik het wil.

denk dat ik in las vegas het caesar palace neem. Iemand nog tips voor SF en LA? en wat zijn de beste locaties om te slapen?
denk zelf aan SF in het centrum en LA vlak bij het strand?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let op dat ze je dan niet in flagstaff, st. George, Visalia etc. neerzetten. Je komt soms wel goedkoper uit door bv vliegtickets icm autohuur via een reisbureau (fly&drive) te boeken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zonde van zo een reis zeg ik dan. Het zuidwesten is natuur en steden, niet steden en natuur.

SF naar LA in één dag, neem dan inderdaad maar de snelweg en niet de scenic road. Diegene die dit op één dag afhaspelt heeft geen oog voor de natuur.

Een hele dag vermaken bij de Grand Canyon ? Welke dag ? Je komt er laat aan en bent de volgende dag weer weg.

Monument Valley lijkt mij ook niet echt zinvol als je van daaruit direct richting Vegas kart.

Veel success met je reisbureau.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht