Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hotels boeken wel of niet
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 8
hotels boeken wel of niet
Wij gaan van 20 juni tot 10 juli naar Californie. We starten in Phoenix en gaan dan via de parken en las vegas naar San Francisco en dan naar Los Angeles.
Wij weten niet of het verstandig is de hotels van tevoren et boeken of ter plaatse. Wie weet wat de bezettingsgraad in die periode is. Het liefst boeken wij ter plaatse voor meer vrije keuze om ergens langer te verblijven.
Hans van Leenen
Wij weten niet of het verstandig is de hotels van tevoren et boeken of ter plaatse. Wie weet wat de bezettingsgraad in die periode is. Het liefst boeken wij ter plaatse voor meer vrije keuze om ergens langer te verblijven.
Hans van Leenen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: hotels boeken wel of niet
Boeken zeker in de parken. Zorg er wel voor dat je altijd nog 24 uur ervoor kan annuleren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker de Grand Canyon, Death Valley en Yosemite vooraf boeken. Voor de steden zou ik aanbiedingen zoeken en evt vooraf boeken. Iig zeker Las Vegas en San Francisco. Verder is het van belang om toch een soort van route te hebben om te kunnen zien waar je in de weekenden zit. Zion en Bryce in de weekenden zal ook volle bak zijn namelijk, terwijl Las Vegas op vrijdag en zaterdagen bijna 2x zo duur zijn als de andere dagen van de week.
Ik (en ik denk dat meesten hier op het forum) vinden de VS op dit moment erg duur. Zeker ivm voorgaande jaren. Zorg dat je hotels boekt die je tot 24u vooraf kunt annuleren.
Ik (en ik denk dat meesten hier op het forum) vinden de VS op dit moment erg duur. Zeker ivm voorgaande jaren. Zorg dat je hotels boekt die je tot 24u vooraf kunt annuleren.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Persoonlijk houden we van duidelijkheid en boeken we bijna alles van te voren, maar wel alles dat gratis te annuleren is zodat we soms nog last minute kunnen wijzigen. Het is dan op de reisdag misschien wel wat minder flexibel (je moet immers door naar het geboekte hotel), maar het geeft je wel de rust en zekerheid dat ook bij late aankomst er een bedje is op de door jouw gewenste plek.
Niet boeken op voorhand geeft je wel veel vrijheid, sommige mensen vinden dat fijn. Maar als in de parken wat wilt hebben, dan moet je echt van te voren boeken. Een enkele keer komt er daar last minute toch wat vrij, maar parken als Yosemite, Yellowstone of Bryce zitten vaak al een half jaar van te voren vol.
Niet boeken op voorhand geeft je wel veel vrijheid, sommige mensen vinden dat fijn. Maar als in de parken wat wilt hebben, dan moet je echt van te voren boeken. Een enkele keer komt er daar last minute toch wat vrij, maar parken als Yosemite, Yellowstone of Bryce zitten vaak al een half jaar van te voren vol.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die vrijheid van niet reserveren is maar zeer beperkt, je zult dan ter plekke vaak concessies moeten doen: duurdere accommodatie of ver buiten de parken. Je kunt nu al zien of en hoeveel er vrij is in de plaatsen en parken op je route. Probeer de Grand Canyon maar eens (http://www.grandcanyonlodges.com). Misschien ook goed om je route voor te leggen op het forum? Vaak is er ook weinig ruimte om te schuiven in een route.
Dit is eigenlijk een vraag voor het zuidwesten forum.
Marianne
Dit is eigenlijk een vraag voor het zuidwesten forum.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Zeker in de periode dat jullie gaan als het zomerseizoen begint zou ik reserveren...
Zoals al gezegd, annuleren kan altijd nog, tot op de dag zelf.
Je kan altijd op de "rijdagen" een dag of zo niet reserveren, dat doen wij wel eens, en zien waar je uitkomt. Maar aangezien jullie naar de drukke parken gaan zou ik me daar toch wel zeker van een plekje verzekeren...
Zoals al gezegd, annuleren kan altijd nog, tot op de dag zelf.
Je kan altijd op de "rijdagen" een dag of zo niet reserveren, dat doen wij wel eens, en zien waar je uitkomt. Maar aangezien jullie naar de drukke parken gaan zou ik me daar toch wel zeker van een plekje verzekeren...
- marjoleinBB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou zeker al boeken .Wij gaan ook in die periode en verbaasten ons erover dat er al heel veel volgeboekt zit .Zeker bij yosemite en San Francisco . Wil je nog een beetje keus hebben in prijs /kwaliteit verhouding zou ik nu echt reserveren .Je hebt bij de meeste site's een goed annulerings beleid mocht je later nog iets willen veranderen in je reis kun je altijd iets annuleren .
Wij gaan altijd op bonnefooi. Meestal kijken we de avond van te voren waar we naar toe willen, en heel soms boeken we een hotel. We hebben nog nooit in de auto moeten slapen. Ook niet ver buiten de parken ook niet. Zelfs in Yellowstone was er in Juli nog een kamer te krijgen net buiten het park. Tijdens onze afgelopen vakantie in oktober moesten we voor het eerst een duurdere accommodatie nemen omdat er nergens iets vrij was. Na drie hotels was het pas de vierde raak, eindelijk hadden ze een hotel kamer vrij. Dit was in Gilette Wy. Vond het wel grappig dat er in Yosemite nog kamers te krijgen waren terwijl we in Gilette zo moesten zoekenMartin & Marianne schreef:Die vrijheid van niet reserveren is maar zeer beperkt, je zult dan ter plekke vaak concessies moeten doen: duurdere accommodatie of ver buiten de parken.
We hadden voor in de Big bend de accommodatie in November een dag van tevoren geboekt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
In de auto slapen is ook wel heel extreem, maar ik kan me onze eerste reis naar de VS nog goed herinneren waarin we in het Memorial Day weekend na vele stadjes gehad te hebben in een derderangs motel terecht kwamen omdat er nergens meer plek was. Of in Calgary waar een congres was en het laatst beschikbare hotel zijn prijzen per klant met 20 dollar verhoogde. Dat nooit meer
Ik boek van tevoren in hotels die te annuleren zijn. Verleden jaar in Florida hebben we ook nog van alles omgegooid tijdens de reis omdat Marathon ons zo goed beviel.

Ik boek van tevoren in hotels die te annuleren zijn. Verleden jaar in Florida hebben we ook nog van alles omgegooid tijdens de reis omdat Marathon ons zo goed beviel.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voor de parken zeker reserveren. Hebben wij ook al gedaan voor juli/augustus om te voorkomen dat we in een paupermotel slapen.
Sommige accommodaties in een park hebben wel eens weg van een pauper motel. Op de noord rim konden we overdag niet in de hut van de hitte, en buiten werden we lek gestoken door de muggen. En dat voor een leuk prijsjeDivision schreef:Voor de parken zeker reserveren. Hebben wij ook al gedaan voor juli/augustus om te voorkomen dat we in een paupermotel slapen.

Wij boeken eigenlijk ook altijd van tevoren, maar dan wel met de optie om gratis te annuleren. Soms wil je bijvoorbeeld perse in een park zitten (en dat is gewoon druk), of je bent op een plek waar weinig hotels zijn. Wij vinden het prettig om te weten dat je een hotel hebt, maar zoals gezegd wel met de mogelijkheid tot annuleren (al is dat soms 10 euro per nacht duurder).
Wij gaan ook altijd in de zomer (hoogseizoen), weet niet of dat nog wat uitmaakt. Maar je moet vooral datgene doen waar jij jezelf prettig bij voelt
.
Wij gaan ook altijd in de zomer (hoogseizoen), weet niet of dat nog wat uitmaakt. Maar je moet vooral datgene doen waar jij jezelf prettig bij voelt

meest recente verslagen
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
Ben zelf ook absoluut van het reizen op de bonnefooi. Ik wordt er juist zenuwachtig van als alles van te voren al vastgelegd is.
Dit jaar gaan we mount rushmore, yellowstone, bryce, zion en las vegas bezoeken.
Dat wordt waarschijnlijk in de periode van half juni t/m juli.
Ben bang dat ik toch iets moet reserveren
Dit jaar gaan we mount rushmore, yellowstone, bryce, zion en las vegas bezoeken.
Dat wordt waarschijnlijk in de periode van half juni t/m juli.
Ben bang dat ik toch iets moet reserveren

- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wat al meerdere keren is aangegeven: boek vooraf, en dan met gratis annuleren.
Doordat de euro steeds verder weg zakt zullen de hotels steeds duurder worden.
Nu betalen levert waarschijnlijk een goedkopere kamer op dan straks bij een (nog) lagere euro.
Verder heb je gewoon een onderkomen en hoef je ter plekke niet meer te zoeken.
Zo houd je tijd over om de omgeving te bezichtigen, in plaats van motels/hotels.
Doordat de euro steeds verder weg zakt zullen de hotels steeds duurder worden.
Nu betalen levert waarschijnlijk een goedkopere kamer op dan straks bij een (nog) lagere euro.
Verder heb je gewoon een onderkomen en hoef je ter plekke niet meer te zoeken.
Zo houd je tijd over om de omgeving te bezichtigen, in plaats van motels/hotels.
Nu boeken betekent niet altijd nu betalen.
Volgens mij is voor beide wel wat te zeggen. Ga je op de bonnefooi dan kun je ter plekke je kamer bekijken voordat je hem vastlegt. Je ziet dan de realiteit en niet de foto's. Nadeel (vind ik) is dat je iedere dag tijd moet inplannen om een locatie te zoeken. Vaak is het trouwens juist goedkoper, behalve op de uitverkochte A locaties, maar die zijn altijd duur.
Vooraf boeken geeft gemak, gespreide kosten voor alles wat je wel direct moet betalen en een stukje zekerheid. Je hoeft niet meer dagelijks te denken aan het boeken. Het geeft je dus ook iets meer tijd. Je moet dan wel afgaan op review sites en foto's van anderen of de accommodatie zelf. Je kunt wel oneindig vergelijken of weer kortingen opbouwen bij ketens en op booking sites.
Volgens mij leent Amerika zich voor beide prima. Het is maar wat bij je past en hoe je je reis indeelt.
Volgens mij is voor beide wel wat te zeggen. Ga je op de bonnefooi dan kun je ter plekke je kamer bekijken voordat je hem vastlegt. Je ziet dan de realiteit en niet de foto's. Nadeel (vind ik) is dat je iedere dag tijd moet inplannen om een locatie te zoeken. Vaak is het trouwens juist goedkoper, behalve op de uitverkochte A locaties, maar die zijn altijd duur.
Vooraf boeken geeft gemak, gespreide kosten voor alles wat je wel direct moet betalen en een stukje zekerheid. Je hoeft niet meer dagelijks te denken aan het boeken. Het geeft je dus ook iets meer tijd. Je moet dan wel afgaan op review sites en foto's van anderen of de accommodatie zelf. Je kunt wel oneindig vergelijken of weer kortingen opbouwen bij ketens en op booking sites.
Volgens mij leent Amerika zich voor beide prima. Het is maar wat bij je past en hoe je je reis indeelt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2012 de helft vooraf geboekt en de andere helft de avond vooraf of op de dag zelf. Vooral voor Monterey en Page hebben we echt even moeten zoeken voordat we een hotel met prijzen vonden waar we mee konden leven. Ik vind 250 euro per nacht namelijk niet normaal duur voor een 'normale' kamer. Of 100+ dollar voor een niet verwarmde tent in Curry Village.
Sinds dien ben ik lid geworden van diverse ketens. bv Wyndham. Dit is meestal gratis en na een paar nachten krijg je vaak al wat korting of iets dergelijks. Ik heb nu na 2 reizen ook al een nacht gratis gehad.
Sinds dien ben ik lid geworden van diverse ketens. bv Wyndham. Dit is meestal gratis en na een paar nachten krijg je vaak al wat korting of iets dergelijks. Ik heb nu na 2 reizen ook al een nacht gratis gehad.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hartelijk dank voor alle reacties. Zojuist hotels geboekt. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht