Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Simon_Says

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Simon_Says

Bericht door Simon_Says »

Weer tijd voor een update. Na veel over-en-weer bellen en mailen met het callcenter (de mensen achter USvisa-info.com) en de ambassade in Brussel, een nieuwe datum vastgelegd op 16-01.
Gisteren bij Dr. Wildiers in Antwerpen langsgeweest voor het medisch onderzoek.
Hij doet deze op donderdagen tussen 16-18u. Wegens de enorme regenval was het daar rustig, slechts 1 patient voor mij :-)

Hoewel hij aan de telefoon een beetje kort en nors overkwam, is de dokter best vriendelijk en gezellig. Hij maakt vlot een praatje over waar ik naartoe ga, over obamacare, noem maar op.
In principe is het enkel even bloed trekken, bloeddruk meten, hart en longen beluisteren, en een vragenlijstje afwerken.

Dan schrijft hij mij nog een ontbrekend vaccin voor, en geeft hij mij de RX voor. Nog geen 20m bezig.
Voor de RX moet ik ongeveer 1.5km verder bij een radiologiecentrum zijn. Daar is alles op 10m rond. De dokter (Mevr. Pouders) daar is ook vriendelijk en maakt een praatje over de verhuis.

Omdat ik vlakbij Dr. Wildiers geparkeerd sta, spring ik daar even binnen om de RX af te geven, zodat ik daar alvast niet meer naar moet omkijken.

Volgende donderdag (15e) ga ik dan nog even langs om de resultaten van het bloedonderzoek en de hele vragenlijst op te halen, en wordt ook het vaccin nog even gezet.

En dan zou ik in principe klaar moeten zijn voor het interview op de 16e...
Simon_Says
Amerikafan

Approved, visum in handen :mrgreen:
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Gefeliciteerd!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

proficiat Simon!
Wanneer staat het definitieve vertrek op het programma? Al een datum in gedachten of al geboekt?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Simon_Says
Amerikafan

Dude schreef:proficiat Simon!
Wanneer staat het definitieve vertrek op het programma? Al een datum in gedachten of al geboekt?
Nog niet concreet.
Als Freelancer moet ik nu al mijn project sponsors op de hoogte brengen (En die weten van niets momenteel), en dan iets afspreken. Ondertussen ben ik ook al aan het solliciteren natuurlijk, al een paar leuke dingen gevonden en aangeschreven.

Ik wil ook niet hals over kop vertrekken. Ik geef de collega's liever de tijd om iemand te vinden om me te vervangen. Maar ergens in de loop van maart zou ik toch wel willen vertrekken.

Voor wie de statistieken wil: 496 dagen sinds NOA-1 tot visa-in-hand...
Tamara VS
Amerika-newbie

Bericht door Tamara VS »

Hallo Simon,

Gefeliciteerd met je Greencard!

Ik heb net alles naar het NVC gestuurd en nu in spanning dat aan 't afwachten. Hoe lang heeft het voor jou geduurd voordat je approval kreeg? Er staat 60 dagen voor, maar ik hoop dat het sneller gaat. En hoe lang daarna kreeg je uitnodiging voor interview? En mag ik je vragen hoe je interview was, ik vind dat zo spannend. Is er iemand die ervaring heeft bij het Consulaat in Nederland?
Simon_Says
Amerikafan

Tamara VS schreef:Hallo Simon,

Gefeliciteerd met je Greencard!

Ik heb net alles naar het NVC gestuurd en nu in spanning dat aan 't afwachten. Hoe lang heeft het voor jou geduurd voordat je approval kreeg? Er staat 60 dagen voor, maar ik hoop dat het sneller gaat. En hoe lang daarna kreeg je uitnodiging voor interview? En mag ik je vragen hoe je interview was, ik vind dat zo spannend. Is er iemand die ervaring heeft bij het Consulaat in Nederland?
Rond de 80d al bij al, hoewel sommige mensen rond de 55d al approval hadden.
Eens de case approved is, neemt de NVC contact met het consulaat om het interview vast te leggen. Afhankelijk van hoe snel die reageren, heb je dan een week tot 3 weken later je interview letter. Daarin staat dan wanneer je mag langsgaan.

De dag van het interview, ten minste in Brussel, is 2-ledig:

Eerst neemt een medewerker je volledige dossier door, en je moet allerlei praktische zaken behandelen. Onder andere je medische resultaten, foto's, toekomstige adres, enz.

Daarna word je opgeroepen voor het eigenlijke interview met de consul. In mijn geval bleek dat ze door de "evidence of bona fide marriage" gelezen had, want ze was goed op de hoogte van alles. Er worden echt een hele hoop vragen gesteld, waarin je vooral moet uitleggen hoe je mekaar hebt leren kennen, wat je gaat doen na aankomst, wat over jouw familie en die van je partner, enz.

De laatste vraag die ze stelde was over een heel specifiek detail in 1 van onze Facebook chats. Best wel verschieten, ze had dus veel gelezen.

In mijn geval, had ik geluk dat ik de laatste klant van de dag was, ze zei dat ik approved was, en dan even later kreeg ik te horen dat ze alles direct gingen printen, en ik dus niet meer opnieuw moest langskomen, ik kreeg mijn visum en de bruine enveloppe direct mee :D

Op zich best wel spannend hoor, sommige vragen zijn echt gericht op details, en soms "misspreken" ze zich, en moet je dus corrigeren. Niets moeilijk aan, maar wel wakker blijven dus :D
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

496 dagen! :shock: Ik mik toch nog steeds op de year-mark :p

Hadden jullie die facebook-chats inderdaad ook bij jullie visumpakket gevoegd of had ze die zelf opgezocht?
Simon_Says
Amerikafan

Rachel. schreef: Hadden jullie die facebook-chats inderdaad ook bij jullie visumpakket gevoegd of had ze die zelf opgezocht?
Ik had een extract gemaakt met oa Facebook, mails, skype, ... en die meegestuurd
Ik had dan nog eens van alles verse extracts gemaakt en uitgeprint, en mee naar het interview
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - Simon, altijd leuk, zo een update !

Begrijp ik dat in BE de dokter het resultaat van de medical exam niet electronisch doorgeeft, maar dat je nog de 'sealed envelope' krijgt ?

Even voor straks in de US. Röntgenfoto: X-ray. Een voorschrift van de dokter: Rx.
Laatst gewijzigd door USInsider op 18 feb 2015, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Simon_Says
Amerikafan

USInsider schreef:'sealed envelope'
Gewoon losse papieren zelfs, niks verzegeld ;-)
de "platen" (geen kat spreekt van röntgenfoto's hier) "moeten" zelfs niet mee naar de US volgens de ambassade, hoewel ik ze toch in de baggage ga steken, just to be safe
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dan zal de ambassade er wel een verzegelde envelop van hebben gemaakt en in je visum packet gestopt.

De X-rays zijn inderdaad niet nodig voor het consular intvu.
Er zijn wel (uitzonderlijke) gevallen van mensen die de X-ray moesten tonen aan de CBP Immigration officer bij Port of Entry. Er wordt aangeraden de X-ray daarom in de handbagage mee te nemen.
Ons werd dit niet gevraagd bij POE, ik heb erover gelezen op andere forums.
Simon_Says
Amerikafan

USInsider schreef:Dan zal de ambassade er wel een verzegelde envelop van hebben gemaakt en in je visum packet gestopt.
Inderdaad, de hele mikmak gaat mee in de enveloppe van de ambassade, hoewel een groot deel van de papieren ginder geklasseerd wordt. Ik schat dat mijn dossier zo'n 12cm dik was, toen de consular officer ermee naar de balie kwam...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer