Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap op Heathrow
- BazZz2
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Overstap op Heathrow
Beste allemaal,
Mijn vorige topic stond verkeerd, dus nu met een iets ander onderwerp zet ik 'm wel goed.
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid in de zomervakantie naar mijn oom in Amerika voor 4 weken. (ik ben 19 en vlieg alleen). Nu heb ik via de British Airways site een "goedkope" vlucht gevonden vanaf Dusseldorf, vervolgens naar London Heathrow, Dallas en eindbestemming Memphis. Op Heathrow heb ik dan 1 uur en 40 minuten overstaptijd en ik moet van Terminal 5 naar Terminal 3. Ik ben nog nooit op Heathrow geweest en weet niet hoe ver deze terminals uit elkaar liggen en hoe lang dat duurt. Moet ik tevens ook mijn bagage ophalen en weer afleveren of gaat die in één keer door naar het volgende vliegtuig? Is de tijd die ik heb dan genoeg?
Op Dallas heb ik vervolgens 3 uur de tijd (mits er geen vertraging is) om over te stappen. Dit moet naar mijn idee genoeg zijn.
Alvast bedankt!
Mijn vorige topic stond verkeerd, dus nu met een iets ander onderwerp zet ik 'm wel goed.
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid in de zomervakantie naar mijn oom in Amerika voor 4 weken. (ik ben 19 en vlieg alleen). Nu heb ik via de British Airways site een "goedkope" vlucht gevonden vanaf Dusseldorf, vervolgens naar London Heathrow, Dallas en eindbestemming Memphis. Op Heathrow heb ik dan 1 uur en 40 minuten overstaptijd en ik moet van Terminal 5 naar Terminal 3. Ik ben nog nooit op Heathrow geweest en weet niet hoe ver deze terminals uit elkaar liggen en hoe lang dat duurt. Moet ik tevens ook mijn bagage ophalen en weer afleveren of gaat die in één keer door naar het volgende vliegtuig? Is de tijd die ik heb dan genoeg?
Op Dallas heb ik vervolgens 3 uur de tijd (mits er geen vertraging is) om over te stappen. Dit moet naar mijn idee genoeg zijn.
Alvast bedankt!
kijk gerust even op de volgende site over mijn "avonturen" en nog meer dingen: http://www.18opreis.blogspot.nl

Re: Overstap op Heathrow
Je bagage wordt doorgelabeld, die zul je pas in Dallas zien. Na aankomst in Heathrow neem je de bus naar terminal 3. Duurt ongeveer 10 minuten. Op terminal 3 ga je door security en eventueel een veiligheidsgesprekje. Normaal moet 1u 40m genoeg zijn. In Dallas ga je door de paspoortencontrole. Daarna bagage van de band halen en door de douane. Vervolgens je bagage weer inleveren bij een speciale balie. Drie uur is ruim voldoende. In Memphis haal je de bagage weer van de band en je hoeft daar niet door paspoortencontrole en douane.
- BazZz2
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor je snelle antwoord. Volgens de website van Heathrow heb je minimaal 90 minuten nodig om van je ene vliegtuig van Terminal 5 naar de andere in Terminal 3 te komen. Dan zou 1 uur en 40 minuten wel erg krap worden. En de aansluiting naar Dallas missen doe ik liever niet, want dat soort vluchten vertrekken niet meerdere keren per dag. Voor de rest weet ik inmiddels aardig hoe het werkt verder in Amerika, heb het 2 jaar geleden ook gedaan op Chicago.mtl schreef:Je bagage wordt doorgelabeld, die zul je pas in Dallas zien. Na aankomst in Heathrow neem je de bus naar terminal 3. Duurt ongeveer 10 minuten. Op terminal 3 ga je door security en eventueel een veiligheidsgesprekje. Normaal moet 1u 40m genoeg zijn. In Dallas ga je door de paspoortencontrole. Daarna bagage van de band halen en door de douane. Vervolgens je bagage weer inleveren bij een speciale balie. Drie uur is ruim voldoende. In Memphis haal je de bagage weer van de band en je hoeft daar niet door paspoortencontrole en douane.
kijk gerust even op de volgende site over mijn "avonturen" en nog meer dingen: http://www.18opreis.blogspot.nl

- bedeve
- Amerika-expert
Het voordeel van alleen reizen is dat je vanuit het vliegtuig sneller bij de deur naar de bus bent.mtl schreef:. Na aankomst in Heathrow neem je de bus naar terminal 3. Duurt ongeveer 10 minuten. Op terminal 3 ga je door security en eventueel een veiligheidsgesprekje. Normaal moet 1u 40m genoeg zijn.
Tijdwinst !
Het voordeel van Terminal 3 is dat de security daar sneller gaat.
Tijdwinst.!
No worries om niets.
Komt helemaal goed
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
En als het goed is krijg je instapkaarten in een mapje met op de buitenkant instructies over het overstappen op Heathrow.
TS moet ook wel rekening houden dat je inbound vlucht soms eventjes boven LHR moet cirkelen alvorens te kunnen landen. Ik had ook eerst 1u40 min overstap tijd ( binnen terminal 5 wel), wat ik OK vond. Maar door een wijziging had ik maar 65 minuten meer, en dat wou ik niet riskeren. Heb mijn vlucht kosteloos kunnen laten wijzigen. Nu heb ik wel een veel langere layover, maar ik zal de (enige) vlucht naar Denver wel niet missen dan 

http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
- BazZz2
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Oh, dit topic kan wel dicht denk ik. Heb een andere vlucht geboekt. Met 1 overstap heen en 2 terug, heen in Chicago 2,5 uur en terug in Dallas en Chicago 2,5 en 3 uur.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht