Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Marcopstal »

Tja,

Brandstof is voor mij toch niet de grootste kost in een totaal reisbudget, en dat zal veruit het enige zijn wat goedkoper wordt, al de rest wordt duurder, eten, toegangsprijzen, aankopen, ...
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Daar heb je gelijk in: voor alle toekomstige, nog niet geboekte, reizen zal het wel een pak duurder worden.
Nu zijn bij heel wat mensen de hotels+tickets+auto al geboekt én betaald (in Euro of dollar), dus of die koers nog verandert of niet maakt eigenlijk niet veel meer uit.

Wij hebben bvb wel nog één en ander te boeken/betalen voor onze Alaska-reis van juli en daar maakt het inderdaad ook wel wat verschil, vooral dan de dure zaken zoals tickets voor bearviewing vanuit Homer en/of de vluchten van Chitina naar McCarthy. Maar ach, laten we het maar opvatten als "nu eens in die richting en de volgende keer, hopelijk, weer in de andere richting" :wink: .
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

kalaman schreef:Als ik al die commentaren lees vermoed ik dat er duizenden dollars/euro's uitgegeven worden in de VS, want anders snap ik niet goed waar men zich druk over maakt. Al eens een rekening gemaakt welk effectief verschil die koersstijging uitmaakt? Bovendien wordt het tanken daar met de dag goedkoper. We zijn van gisteren terug en betaalden, omgerekend, een halve (!) Euro per liter...
En...de dollar is nog altijd bijzonder goedkoop als je weet dat wij bij onze eerste VS-reis bij 1985, omgerekend, meer dan 1,6 Euro betaalden voor 1 dollar.
natuurlijk is het allemaal maar relatief ..... maar het scheelt best op de reiskosten ....
ik betaal straks 911$ voor 10 nachten ... toen ik boekte, was dat ca 755 euro, nu 813 euro .... als de dollar in april 1-1 haalt, dan wordt dat 911 euro ... ik vind dat een groot verschil en best de gok waard om nu vast dollars apart te zetten .... zelfs een beetje spijt dat ik ze vorig weekend niet gewoon besteld heb bij de bank :D
Laatst gewijzigd door meyem op 25 jan 2015, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Ik ben toch blij dat we onze reis vorig jaar gemaakt hebben. Nuja, liefst zou ik dit jaar al terug gaan :wink: maar dat lukt helaas toch niet. Ik denk dat het op een hele reis uiteindelijk toch aardig wat geld scheelt. En voor mij als student (nog eventjes toch) is het toch hard sparen voor zulke grote reis hoor, dus dan is een gunstige dollarkoers héél mooi meegenomen en kan die veel verschil maken ja...
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik heb van de week twee hotels geboekt toen de koers nog op 1,18 stond. "Handig" dacht ik, toen ik koos voor de Pay Now optie. Bleek dat Pay Now niet Pay Now is en ik pas bij incheck betaal waardoor de kans op een slechtere koers groter is.
Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

kalaman schreef: Maar ach, laten we het maar opvatten als "nu eens in die richting en de volgende keer, hopelijk, weer in de andere richting" :wink: .
Dat is een hele mooie van je !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

always look on the bright side of life :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kalaman schreef: Maar ach, laten we het maar opvatten als "nu eens in die richting en de volgende keer, hopelijk, weer in de andere richting" :wink: .

Ja, het is zeker een voordeel voor ons. Maakt de duurdere vlucht die kant uit een beetje goed :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Petra/VS schreef:
Ja, het is zeker een voordeel voor ons. Maakt de duurdere vlucht die kant uit een beetje goed :).
ja, zo zie je maar, er is altijd iemand blij :D

ik was net de koers weer even aan het checken voor mijn hotelkosten en schrok me de blubbers .... bleek dat de site nog op Zwitserse francs stond .... (daar ga ik volgend weekend heen voor een kort bezoekje .... niets te klagen dus ... :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
gastxyz

Bericht door gastxyz »

[griekenland]Zet u maar schrap de komende uren.[/griekenland]
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Arno schreef:[griekenland]Zet u maar schrap de komende uren.[/griekenland]
Het viel mee, er was een daling maar hij is inmiddels weer op het 'oude' niveau.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

kalaman schreef:Als ik al die commentaren lees vermoed ik dat er duizenden dollars/euro's uitgegeven worden in de VS, want anders snap ik niet goed waar men zich druk over maakt. Al eens een rekening gemaakt welk effectief verschil die koersstijging uitmaakt? Bovendien wordt het tanken daar met de dag goedkoper. We zijn van gisteren terug en betaalden, omgerekend, een halve (!) Euro per liter...
Poeh, het maakt toch wel een verschil hoor! Uiteindelijk is je benzine maar een zeer klein stuk van je uitgaven. Ik denk dat wij op vakantie voor nog geen 150€ aan naft hebben opgedaan al die jaren. Maar hotels, eten, uitgaven ter plaatse... Ik weet nog dat één van de eerste jaren dat wij gingen de euro-dollar koers 1.58 (!) was. Toen konden we veel duurdere hotels boeken en uiteindelijk toch nog minder uitgeven dan de jaren ervoor en erna. 't Is niet omdat je een dure reis maakt dat je niet zo voordelig mogelijk wilt gaan hé. Als je een paar honderd euro kunt uitsparen is dat altijd meegenomen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij rijden natuurlijk met de camper, hierdoor liggen onze benzine kosten een stuk hoger. Dus bij ons helpt dat dan wel weer een beetje de hoge dollar stand te compenseren ;)
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Marenko schreef:Wij rijden natuurlijk met de camper, hierdoor liggen onze benzine kosten een stuk hoger. Dus bij ons helpt dat dan wel weer een beetje de hoge dollar stand te compenseren ;)
Ik snap eigenlijk niet waarom een lage eurokoers invloed heeft op de benzine kosten.
Olie wordt uitgedrukt in dollars per vat en de euro heeft hier niets mee te maken...

Moest de Euro nog op zijn "normale" koers zitten dan was de benzine nog goedkoper ;)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

dubbel
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Doockles schreef:

Ja idd. Duizenden euro's. Wij gaan een dikke 5 weken en ik moet daar nog 8000 euro betalen (heb op dit moment 6000 aanbetaald)

Toen ik de reis vorig jaar aan het plannen was, ook om te kijken of deze financieel haalbaar was, stond de koers op 1,32. Nu staat hij dus 20 cent lager. 8000 x 20ct is toch 1600 euro!! Die zomaar even verdwijnen. Dus ik hoop dat je nu wel beter begrijp waar men zich zoal druk over maakt.

Mvg,
Anton
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Inderdaad gaat dit velen een forse duit kosten...
Als ik even uit ga van (in juni) een koers van 1 op 1 (wat beslist geen onrealistische verwachting is) en een totaal aan bestedingen (eten, drinken, shopping en een aantal nog ter plaatse te betalen hotels) van $5000 dan scheelt ons dat zo'n 1200 euro ten opzichte van verleden jaar...
De lagere benzineprijs is dan slechts een (hele) kleine pleister op de wonde.
No guts, no glory!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Hansi1959 schreef: De lagere benzineprijs is dan slechts een (hele) kleine pleister op de wonde.
de benzine kost nu ongeveer de helft dan verleden jaar.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Voor de liefhebbers van tanken, gisteren mijn rammetje volgegooid aan :
IMG_0550.JPG
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Wij rijden 2500 km tijdens onze reis.
Met gemiddeld 1 op 10 is dat 250 liter. Dat is 66 gallon.

1 gallon was vorig jaar dus $3,50.
Nu is dit 1,75.

66 gallon x een besparing van 1,75 = 115 dollar
Idd een hele kleine pleister.

Mvg,
Anton
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer