Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Peter & Ann 2015: Rondje Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Peter & Ann 2015: Rondje Las Vegas.

Bericht door Peter & Ann »

Hallo,

Deze trip hadden we eigenlijk vorig jaar al willen doen maar door renovatiewerkzaamheden aan ons huis hadden we tijdgebrek en zijn we in de plaats op citytrip naar New York geweest.
Maar omdat uitstel geen afstel moet zijn gaan we dit jaar voor de tweede maal het mooie Z/W van de US bezoeken.
Het gaat een heel rustig rondje worden omdat we maximaal willen genieten van de Nationale Parken die we hebben uitgekozen.

07/06 Brussel - Las Vegas. (La Quinta Inn & Suites Airport South)
08/06 Las Vegas - Torrey. (Torrey Schoolhouse B&B)
09/06 Torrey.
10/06 Torrey - Moab. (Best Western Greenwell Inn)
11/06 Moab.
12/06 Moab.
13/06 Moab.
14/06 Moab - Monument Valley. (The View Cabin)
15/06 Monument Valley - Zion. (Desert Pearl Inn)
16/06 Zion.
17/06 Zion.
18/06 Zion.
19/06 Zion - Las Vegas - Brussel.

Op onze laatste dag vliegen we pas in de vroege avond terug naar Brussel, vandaar de keuze om niet in Las Vegas te overnachten. Vorige keer hebben we een stop in Vegas gedaan (Vdara) maar we zijn eigenlijk geen fans van deze stad. :oops:

In Zion zijn we de vorige keer ook geweest en we hadden toen de wandeling naar Observation Point gedaan.
Wat een geweldige tocht was dat toch, het smaakte echt naar meer...

Capitol Reef, Canyonlands en Arches zijn ons nog onbekend en dus moeten we ons eens beginnen in te lezen op dit geweldige forum.

We houden dus wel van een stevige wandeling en staan steeds open voor tips. :thumbup:

Tickets, overnachtingen en wagen (Standard SUV) liggen al vast, dus we kunnen nergens meer schuiven.

We zijn erg benieuwd naar jullie tips en/of aanmerkingen.

Peter & Ann.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Peter & Ann 2015: Rondje Las Vegas.

Bericht door PSVwally »

Tickets, overnachtingen en wagen (Standard SUV) liggen al vast, dus we kunnen nergens meer schuiven.
We zijn erg benieuwd naar jullie tips en/of aanmerkingen.
Sja..je kunt nergens meer schuiven :wink:

Ik had eerlijk gezegd de route omgedraaid. Dus eerst Zion, dan naar Torrey en dan van Moab en Monument Valley terug naar Las Vegas. Dan had je ook de prachtige Ut12 kunnen rijden.

Zorg dat je in Moab de fiery furnace reserveert. Dat is dan denk ik wel iets voor jullie. In Zion zou je bv Angels Landing en the Narrows kunnen doen. Maar met de tijd die je hebt zou je ook eens het minder bekende deel van Zion bij Kolob Canyon kunnen bekijken.
Peter & Ann
Amerikafan

Ja Paul, het is altijd maar keuzes maken he. :D

De Fiery Furnace hike hadden we zelf ook al aangestipt, maar we wisten niet dat we deze zolang op voorhand moeten reserveren. Bedankt voor de tip. :thumbup:
En Angels Landing, stond eigenlijk de vorige keer op ons programma maar deze hike is altijd zo druk ...de Narrows gaan we zeker doen.

Peter.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Peter & Ann schreef: En Angels Landing, stond eigenlijk de vorige keer op ons programma maar deze hike is altijd zo druk ...de Narrows gaan we zeker doen.
Behalve als je heel vroeg in de ochtend gaat. Wij stonden om half 8 bij het begin van de trail en we hadden deze praktisch voor onszelf. Op de terugweg werd het al drukker. Maar: zeker de moeite waard, het uitzicht als beloning is spectaculair.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
De wandeling naar Delicate Arch is ook een aanrader, zeker bij zonsondergang. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Ook Devils Garden is prachtig om te doen.

Marianne
Peter & Ann
Amerikafan

@Daniel: Hoe lang hebben jullie over Angels Landing gedaan?
@Marianne: Wat een leuk en volledig verslag zeg. We denken dat we jullie verslag als leidraad voor onze planning voor Capitol Reef, Arches en Canyonlands gaan gebruiken. :thumbup:
Die onverharde wegen, kunnen we die rijden met onze Standard SUV?

Peter & Ann.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben niet veel onverharde wegen gedaan, wat wij toen gedaan hebben was denk ik allemaal ook met een gewone auto te rijden. Als je bij Moab wat echte dirt roads wilt doen kun je het beste in Moab een jeep huren. Ik denk dat je voor de Cathedral Valley Loop in Capitol Reef een 4WD nodig hebt, maar in elk geval een high clearance.
Wij hebben niet veel gedaan in Capitol reef, maar begin juni willen we er iets meer tijd doorbrengen, dus let op ons 2015-verslag. :wink:

Marianne
Peter & Ann
Amerikafan

Marianne, als jullie verslag voor 08/06/2015 klaar is hebben we er nog iets aan. :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dan hebben we 2 dagen, moet kunnen. :wink:

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan normaal gesproken met een standaard SUV tussen Moab en Monument Valley wel Muley Point en Valley of the gods rijden. Wel vooraf even informeren over hoe de wegen erbij liggen. Voor de laatste en idd ook voor Cathedral Valley bij Capitol Reef wel een high clearance auto nemen.

Ik ben wel geen Daniel maar ik deed volgens mij incl. alle foto stops ongeveer 4u over Angels Landing.
Ja Paul, het is altijd maar keuzes maken he.
Ja, die keuzes altijd he :lol:
Maar ik zei dat omdat je er eigenlijk gewoon al min of meer langsrijd in het begin. Nu heb je en de lange rit naar Torrey en de lange rit van MV naar Las Vegas terug. Maar als je het niet erg vind om te rijden is de route (zonder fotostops) van Las Vegas via de 89 naar Bryce (waar je dan niet hoeft te stoppen) en dan de UT12 een uur langer rijden dan zeg maar de snelweg route. Ik weet niet hoelaat je aankomt, maar je zou evt na de landing ook al een uurtje naar st George kunnen rijden als je daar toe in staat bent. Vooral als je Vegas niets vind.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Peter & Ann schreef:@Daniel: Hoe lang hebben jullie over Angels Landing gedaan?
Poeh, moet ik even in het geheugen graven maar ik gok op een uur of 4, inclusief boven even rusten, wat drinken en bibberen van angst met mijn hoogtevrees. Je kan in mijn 2013 verslag nog even lezen hoe dat ging desgewenst. De beschreven dirtroads deden wij in 2014, prima te doen met SUV. Ik zou wel zoals Paul al aangeeft ter plekke de staat van de weg nog controleren.
Groetjes,
Daniel
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Als je de wandeling naar Angels Landing te druk vindt en jullie houden wel van een redelijk pittige wandeling met een spectaculaire beloning, dan moet je zeker de wandeling naar observation point maken. Wij begonnen die ochtend op tijd (8.30 uur) en we hebben tot 12.30 uur een stuk of 10 mensen gezien op de terugweg.
observation point.jpg
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Om de foto van Nien een beetje te duiden. De rotspunt in het midden onderin de foto is het eindpunt van Angels Landing.

Angels landing is wat spectaculairder qua wandeling met smalle paden en kettingen. Let overigens op mijn foto ook op de Zion Shuttlebus op de weg een paar 100 meter naar beneden
al.jpg
Observation trail is qua pad iets makkelijker, maar loopt ook goed steil omhoog en is een stuk langer. Volgens mij is Angels landing 5 mijl op en neer en Observation point 8 mijl. Gemiddeld doet men er tussen de 4.5 en 6u over.
Peter & Ann
Amerikafan

Nien1, in 2013 hebben we de hike naar Observation Point gedaan. En dat was idd een geweldige wandeling.

Paul, ik heb al vele foto's van Angels Landing gezien maar nog geen enkele vanuit dit perspectief. :clap:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We zijn sinds gisteren terug van onze laatste ZW-reis.
Als je van stevige wandelingen houdt, dan zal je zeker en vast iets aan onze blog hebben.
Uit het hoofd: Druid Arch, Chesler Park, Angels Landing (vorig jaar in december gedaan in sneeuw en ijs, maar helemaal alleen), Delicate Arch (dec 2013), White Domes (mooiste wandeling van onze april 2014 reis), Broken Bow Arch, Coyote Gulch, enz...
2013-12-16 12-32 131forum.jpg
2013-12-16 11-29 110forum.jpg
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Moet er wel bijzeggen dat ik met mijn foto doelde op de foto in de post en niet dat het mijn foto was. Ik wel ergens ongeveer dezelfde foto's maar niet online staan.
Peter & Ann
Amerikafan

@Kalaman: Geweldig mooi verslag van jullie hike naar the White Domes, maar vermits wij niet beschikken over een GPS-wandeltoestel lijkt dat voor ons moeilijk realiseerbaar.
Hebben wel gezien dat jullie de eerste nacht doorgebracht hebben in La Quinta Inn & Suites Las Vegas Airport South. Wij verblijven daar ook onze eerste nacht, dus wilden we graag even weten of dit hotel een beetje meeviel?

Peter en Ann
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Voor hetgeen een GPS maar meer kost (ook een smartphone werkt perfect) zou ik de White Domes absoluut niet laten vallen.
Wel heel pittige hike, maar een absoluut hoogtepunt.

In La Quinta verbleven we al 2x, maar nu zijn we toch in een ander blijven slapen: Best Western Plus Henderson. Dat is wel stukken beter qua ontbijt (full hot breakfast) dan de La Quinta (enkel een gekookt ei, naast de "gebruikelijke" Amerikaanse rommel).
Peter & Ann
Amerikafan

De voorbereidingen beginnen al aardig te vlotten.
Onze volgende stap is het indelen van onze reis in etappes zodat we een routekaartje kunnen aanvragen in het desbetreffende topic.
Onze eerste dag gaan we voornamelijk in de auto zitten want we rijden dan van Las Vegas naar Torrey.
Google maps geeft aan dat dit een ritje is van 358 mijl en dat we er 5u24min over zullen doen.
Gezien dat we meer dan waarschijnlijk kunnen profiteren van een jetlag kunnen we vroeg op pad gaan.
In de buurt van ons hotel in Las Vegas is er ook een Walmart Supercenter waar we ons gaan bevoorraden.

Op onze route op die dag liggen oa St George, Cedar City, Richfield en ook een aantal andere bezienswaardigheden.
Nu vragen wij ons af of dat we beter zo snel mogelijk doorrijden naar Torrey of dat er onderweg nog een aantal "must sees" zijn.
Onderweg moeten we wel ergens onze magen vullen, als er daar iemand een goede tip heeft horen we het ook graag.

Peter & Ann.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou eerlijk gezegd niet die route naar Torrey nemen. Of hebben jullie iets op plan staan voor Cedar City en Richfield?
Ik zou vanaf St George een andere route rijden. Mochten jullie een parkenpas aanschaffen dan zou ik vanaf daar de 9 rijden door Zion, dan de 89 naar het noorden net voor Panchuits de 12 pakken naar Bryce. Rij dan het park voorbij, maar volg de 12 naar Torrey. De route is qua km's niet zo heel veel langer. Maar wel veel mooier. Je doet er dan natuurlijk ook wel wat langer over. Wil je niet door Zion, dan zou ik nog via Cedar City naar Panchuits rijden en dan de 12 pakken. Dat is als je daar bent eigenlijk toch wel een must om te rijden.

Een mooie plek om even wat te eten is dan het Kiva koffeehouse een km of 20 voorbij Escalante.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer