Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fiets huren aan noordkant van Golden Gate

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Fiets huren aan noordkant van Golden Gate

Bericht door Ivoamerika »

Hallo iedereen,

Wanneer wij volgende zomer naar de VS gaan willen wij natuurlijk fietsen over de Golden Gate bridge. Dat willen we de dag doen dat we vanaf napa komen rijden. Onze camper zal gedurende de dagen van San Francisco op marin rv park staan waarvan we elke ochtend met de ferry naar fishermans wharf gaan. Omdat we vanaf napa komen leek het ons handig om niet eerst nog naar SF te gaan (Blazing Saddles dan) en vanaf daar fietsen huren en langs de baai over de brug naar sausalito en terug te gaan. Ons idee is om ergens aan de noordkant van de Golden Gate bridge fietsen te huren en vanaf daar of via Golden gate bridge naar fishermans wharf en dan ferry terug te nemen naar de noordkant van de golden gate, of met de ferry naar fishermans wharf en dan langs de baai over de brug terug naar de fietsverhuur. Deze variant kan ik niet vinden van anderen omdat de meesten in SF fietsen huren. Weet iemand of dit een goed idee is en als er goede en niet al te dure fietsverhuurders boven het gebied van de Golden gate zitten? Wij dachten aan Demo Sport in Belvedere Tiburon maar wij zijn er op een dinsdag en dan zijn ze niet open. Iemand ervaring met hun?

alvast bedankt :thumbup:
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Re: Fiets huren aan noordkant van Golden Gate

Nog maar even ter herinnering de vraag of er mensen zijn die een antwoord hebben op bovenstaande situatie :wink:
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik heb geen ervaring met het huren van fietsen ten noorden van SF, maar wel met het fietsen over de Golden Gate Bridge van Sausolito naar San Francisco (wij reden namelijk de brug heen en terug). En ik kan je vertellen dat het van noord naar zuid een stukje pittiger (want bergop) fietsen is, dan van zuid naar noord. Toen we eenmaal op de terugweg richting brug waren, snapten we precies waarom ze die constructie verkopen als 'fiets naar Sausolito en ga terug met de ferry' in plaats van andersom!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit zijn en aantal verhuurbedrijven in Sausilito. Ik heb de links verder niet bekeken, maar gewoon gegoogled via bike rent Sausilito.

http://stokedsf.com/index.php
http://www.intrinsicwebsites.com/reuben/
http://www.sausalitobikeco.com/
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Omdat we vanaf napa komen lijkt het ons niet een goed idee om in SF fietsen te huren, dan kun je wel zoals je zei dan via de makkelijkere route over de Golden Gate maar dan moeten we maar even op de pedalen :D Ik had die fietsverhuurders ook al gezien maar de huurprijzen zijn wel erg duur. Dat zal trouwens overal daar wel zijn ga ik van uit, maar die Demo Sport in Tiburon vraagt 40 dollar voor een hele dag per fiets en dat is dan nog een redelijke prijs denk ik. Ik had ze gemaild aantal dagen geleden maar nog steeds geen antwoord gekregen. Dus als mensen nog tips hebben of ervaring hebben met die fietsverhuur dan hoor ik het graag.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Wat vinden jullie van het volgende idee voor fietshuur in San Francisco:
Vanaf Napa direct naar Marin rv park rijden en van daar dichtstbijzijnde ferry te nemen naar San Francisco. Daar bij Blazing Saddles fietsen huren en langs de baai en Golden Gate terug naar de campground fietsen. Ik zag namelijk op hun site dat je de fietsen voor 24 uur kunt huren dus als we rond het middag uur die fietsen huren, en dan de volgende dag ze meenemen op de ferry terug naar SF en s'morgens inleveren. We moeten die dag toch met de ferry naar San Francisco dus dan komt dat goed uit.

Is dit een goed idee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat klinkt als een mooie oplossing. Ik neem aan dat het goed te fietsen is. Wij zijn ooit via Sausalito naar Tiburon gefietst. Geen geweldig mooie route maar wel vlak.
Als ik me niet vergis zit de ferryprijs in de huurprijs van de fiets.

Marianne
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het is wel 25 kilometer fietsen van Fisherman's Wharf naar Marin RV park, met daarin in elk geval een pittige klim (net na de brug). Hou er rekening mee dat de ferry niet is inbegrepen (je betaalt wel automatisch extra voor ferrykaartjes, maar alleen als je die niet gebruikt krijg je het geld terug bij inleveren van de fiets).

Vanuit Larkspur (het dichtst bij Marin RV Park) kost een enkele rit met de ferry 10 dollar per persoon. Dat kan echter een stuk goedkoper (namelijk 6,50 dollar) door een clipper card (een soort ov chip voor alle public transport in SF) aan te schaffen. Dat is echt de moeite als je meer dan een enkele keer oversteekt en ook in de rest van de stad de bus etc. gebruikt. Hou er trouwens ook rekening mee dat er maar een maximaal aantal fietsen mee mag op de ferry (waar vervolgens niemand zich aan houdt). Wij namen in september/oktober een flink aantal keer tussen 8 en 10 uur 's ochtends de ferry van Larkspur naar SF en zagen dat het steeds "stapelen" was met fietsen. Best knap, met hun groene slow juice of chai latte nog in de hand :)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer