Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen. Tips gevraagd.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Roelien87
Amerika-ontdekker
Partner van: Roelien87 (= Roel & Eveline)
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Kamperen. Tips gevraagd.

Bericht door Roelien87 »

Hoi allemaal,

Komende zomer willen we gaan kamperen in Amerika.
Ik heb dit 1x eerder gedaan in Yosemite, daarna de rest van de nachten geannuleerd ivm heel slecht weer (in augustus :sadcry: )
Hopelijk nu beter weer.

-Wie heeft er goede ervaringen met een tent van Walmart (oid?) zo ja, welke tent? en slaapzakken/luchtbedden?
-Kunnen we rekenen op koude nachten in Yellowstone in juli?
-Koken jullie ook op de campings? zo ja, hoe? gasstelletje bij Walmart kopen of op een vuurring?

Hoor het graag.
Groetjes Eveline
2016: AZ & NM (en Vegas) http://blog.roelbeun.nl/
2015: rondje Denver incl.Vegas: http://blog.roelbeun.nl/
2013: Zuid Westen SF-LV
2011: Chicago & Iowa
2010: NYC, Oost Canada, Miami
2009: Zuid Westen incl. Yellowstone
2006: Zuid Westen
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Kamperen. Tips gevraagd.

Bericht door nancywittebols »

2 jaar geleden hebben wij voor de eerste keer onze eigen tent niet meegebracht, maar een tent bij Wallmart gekocht. Volgens de makers een 2 persoons tent. Toen we de tent de eerste keer wilden gebruiken, bleek het nogal klein uitgevallen te zijn. Mijn vriendin, met haar 1m70 toch niet uitzonderlijk groot, kon er niet in liggen. Ik moet wel zeggen, toen we de tent terugbrachten naar Wallmart, hebben ze ons wel direct vergoed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is al weer even geleden dat wij gekampeerd hebben, en wij namen toen onze eigen tent mee. Wij hebben eens in juni in Yellowstone gekampeerd, en dat was redelijk fris, maar goed te doen. Juli lijkt me lekker.
Wij kochten een propaanbrander, 1 pit, zodat we ook eens konden koken, maar we gingen toch ook wel veel uit eten.

Kijk eens naar de verslagen van Bert en Sakia: http://bertensaskia.blogspot.nl/ voor hun ervaring met Walmart-tenten. Zijn erg creatief met koken, net als Elly en Michiel: http://www.michelly.nl.

Marianne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hebben een tweepersoonstent van de Walmart als speeltent voor de kinderen. M'n oudste van 13 kan daar dus echt niet in liggen, tenzij ze haar benen optrekt, maar no way dat er 2 volwassenen in kunnen uitstrekken. Goed opletten hoe groot de tent is voor je er eentje koopt! We hebben ook een andere Walmart tent, vierpersoons, die ik heb gekocht voor een verjaardagsfeestje zodat de kids in de tuin konden kamperen. Daar passen makkelijk 2 volwassen en 2 kinderen in.

Slaapzakken van de Walmart zijn ook prima, we hebben een goedkope set voor zomerse nachten, en duurdere voor winterse nachten. Begin deze maand op kamp geweest en ik was blij met de goede slaapzak. In July zal het niet zo heel koud zijn, maar ik zou voor de zekerheid toch een slaapzak kiezen die wat warmer is. Als het te warm is, rits je zo'n ding makkelijk open, maar als het te koud is lig je te bibberen en ben je 's ochtends gebroken.

En als je wilt koken is een gasbrander toch wel heel makkelijk. Koken op een kampvuur is veel leuker, maar kost veel tijd. En hou er alsjeblieft rekening mee dat je zo'n kampvuur echt helemaal moet doven!!!! Heb een paar vreselijke verhalen gehoord van een ranger over wat er mis kan gaan als mensen zich niet aan de regels houden.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Afgelopen zomer hebben wij voor het eerst gekampeerd in Amerika. Wij hebben in Nederland een goede tent gekocht zodat we deze vaker kunnen gebruiken. Wij hebben een tent met vaste kuip zodat er geen beestjes de tent in kunnen komen. 2 slaapcabines en een "leefruimte", stahoogte. Deze tent is 15 kg dus kon goed mee in het vliegtuig. Wel zou ik meteen in het begin een goede klauwhamer kopen. Op sommige plekken (bij ons in Zion) kregen we onze spijkerharingen haast niet meer uit de grond.
Wij hebben in Nederland bij de kringloopwinkel luchtbedden gekocht, en deze voor vertrek in Amerika weggegeven. In plaats van slaapzakken hadden wij van die hele goedkope dekbedden van Ikea, deze zijn bij aankoop vacuum verpakt en daardoor nemen ze weinig ruimte in in je bagage. (alleen te doen als je in warmere gebieden reist, we hebben het 1 nacht ook wel flink koud gehad). Deze hebben we ook weggegeven.
Toen we in Amerika aankwamen hebben we zo'n koffertje met een gaspitje gekocht die werkt op zo'n gasbus. Deze bussen zijn vrij makkelijk te verkrijgen ( maar neem bij een walmart bij voorkeur een voorraadje mee, ze zijn in toeristische winkels meer dan het dubbele qua prijs). Op niet alle campings is het maken van vuur ten alle tijden toegestaan, bovendien vonden wij het vaak makkelijker om zo te koken. Pannetjes hebben wij bij de target gekocht, maar het was wel een heel gezoek. Mocht je thuis al campingpannen hebben zou ik ze meenemen.
Wat wij erg gemist hebben is licht. In Amerika is het erg vroeg donker in de zomer (vaak al tussen 8 en half 9) ik zou je dan ook adviseren een goede ledverlichting op batterijen te kopen die je ergens in de bomen of aan je tent kunt hangen.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Wij kamperen ook al jaren in Amerika en dan meestal eind Mei en Juni.Wij nemen de tent altijd mee van hier,omdat ''onze'' tenten wat beter bestand zijn tegen de wissellende weersomstandigheden.We kopen altijd een 4 persoons koepeltent,waarvan je eerst de binnenkant opzet en dan de buitentent erop doet,de reden daarvan is mocht er iets in je tent zitten je er niet direct mee in kontakt komt en bij heel warm weer kun je de buitentent eraf laten.Verder kopen we bij de Walmart slaapzakken en een luchtbed en kussens.Een elektrische luchtpomp,lamp en benzinebrander gaan ook elke keer mee,verder kopen we een kofferbbq.
Albert.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Zoals Marianne al aangeeft: ik denk dat je op ons blog wel veel info kunt geven.

Wij hebben al jaren met (steeds een nieuw) exemplaar van de WalMart gekampeerd. Je moet niet de kleinste maat nemen, voor 2 personen, die is inderdaad te klein. Wij kochten de Orzak 4-persoons en dat ging prima. Afgelopen jaar hebben we tussendoor zelfs nog een maatje groter genomen omdat we het dakje van de eerder gekochte hadden laten liggen op een camping. Ach, voor de prijs hoef je het niet te laten.
Overigens zijn ze bij de WalMart zeer coulant: als er iets mee is kun je hem zo omruilen of je geld terugkrijgen.

Alleen bij héél heftige regen hadden we in de hoeken wel eens last van een beetje doorslag, maar dat hebben we zelden meegemaakt. Flinke stormen kan hij met gemak aan. Staat in tien minuten, en verder slaap je er toch alleen maar in. Het scheelde ons een hoop gesjouw in het vliegtuig.

Slaapmatjes namen we wel mee van huis, onze ruggen zijn niet meer zo jong. De selfinflating eigen merk van Bever, 7,5 cm, bevallen ons uitstekend, dus die gaan in de tas. Maar je kunt alles ook prima bij de WalMart kopen. Luchtbedden, selfinflating, alles is daar op voorraad. We kochten er wel onze slaapzakken (neem de dikkere, van $15) en ook fleece-slaapzakken om daar weer in te doen. Want ja, het kan erg koud zijn in Yellowstone in juli. wij hadden er meermalen nachtvorst. Maar met zo'n dubbele laag hadden we nergens last van, en 's morgens ging het vuurtje snel weer aan. Die fleece-slaapzakjes hebben we dit jaar trouwens mee teruggenomen naar Nederland, zijn sowieso heerlijk.

Voor het koken kochten we ook een gasstelletje bij de WalMart, evenals een niet te missen koelbox. Pannen hadden we van huis meegenomen. Ging allemaal prima. En bij vertrek alles weer afgeven bij een Goodwill (kringloop), die zitten overal.
Kortom, voor de prijs van hoogstens anderhalve hotelovernachting heb je een zeer complete uitrusting.

Dit jaar blijven we in Europa. Maar we hebben nu al heimwee naar die prachtplekken in Amerika....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb verschillende soorten tenten. De lekkerste is nog mijn Hennessee hammock (hangmat) maar daar kan maar een persoon in. Ideaal op een trektocht.
Dan heb ik een Big agnes tent. Dure tent maar is erg duurzaam en ook in de sneeuw te gebruiken. Voor de familie heb ik nog een grote tent van coleman die in 2 minuten staat. Ook heb ik nog mijn tent van toen ik een tiener was. Nadeel ervan is dat het nylon slappig wordt als het regent. Dat is bij moderne tenten toch wat beter geregeld.
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Leuk topic. Kan er niet genoeg over lezen. Ben altijd een beetje jaloers op de creativiteit van velen onder ons :clap:
Maar hoe vinden jullie de campgrounds? Op goed geluk, ter plekke zoeken, lijstje met mogelijkheden maken?
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Hangt een beetje van je camping doelen af. Maar veel campgrounds kan je op voorrand reserveren. Maar die zitten in de zomer ook snel vol!
Andere campings zijn first come first serve. Daar moet je vaak al rond de middag zijn of ze zitten vol..

Dus een beetje op goed geluk of op planning, het is je eigen keuzen :)
Laatst gewijzigd door Aricon op 30 jan 2015, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht volledig te quoten!
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Alleen het eerste jaar hadden we verschillende campgrounds gereserveerd. Die we onderweg allemaal weer ongedaan konden maken omdat ons reisschema steeds veranderde. Nu reserveren we bijna nooit meer iets, behalve zoals vorig jaar op Vancouver Island, omdat we geen tijd wilden verspillen met zoeken en de boot ook gereserveerd was. De enige campground die je MOET reserveren in het hoogseizoen is in Yosemite N.P. Daar kom je echt niet tussen. Bij praktisch alle andere houden ze altijd wel plekken vrij voor first come first serve.

We vinden campgrounds door van tevoren op internet te zoeken of door ter plekke gewoon te vragen (bij visitor centers of in winkels bijvoorbeeld). In elk park zijn ze bovendien bijna standaard aanwezig. Vaak zie je ze ook onderweg, er staan altijd wel borden met verwijzingen. En afgelopen jaar hebben we gebruik gemaakt van Allstays, als die app het doet is het heel handig. Hij deed het alleen niet altijd.

Saskia.
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Afgelopen zomer hebben wij onze tent meegenomen, in tegenstelling tot 2012. Wij reisden met Iceland Air waar nog steeds 2 koffers per persoon toegelaten zijn. Wij vonden dat de "Nederlandse" tenten toch net even beter zijn dan de Amerikaanse. Als je toch een Amerika exemplaar kiest dan is een tent van Coleman wel aan te bevelen (Target/Wallmart). Eventueel bestellen met "Store Pickup" via website.

In Yellowstone kan het inderdaad in juli vriezen en dat hebben we inderdaad afgelopen zomer, tijdens het kamperen, ook meegemaakt.

Als laatste kopen wij altijd een gasstelletje en deze is afgelopen zomer zelfs mee naar huis gegaan (Btw in Europa niet bruikbaar). Wij hebben gebruik gemaakt van de Coleman Matchlight 10,000 BTU 2-Burner Propane Stove. Zie: http://www.walmart.com/ip/Coleman-Match ... ove/895629. Gasflesjes zijn voor een paar dollar in veel Wallmarts/Targets/Campings te verkrijgen.

Om e.e.a. op het gebied van kamperen na te lezen kan je kijken op:

2012 http://pgusa.wordpress.com
2014 http://pgusa2014.wordpress.com (kijk ook bij de Tips hoe een USA reis zelf in elkaar gezet kan worden)

Grtz AVUSA
Chub
Amerikafan

Bericht door Chub »

Dank je wel voor deze bruikbare informatie en wouw :thumbup: wat een leuk blog hebben jullie gemaakt. Ik ga er eens rustig voor zitten .... hele stoere reis :clap: :clap: , leuk hoor met die jonge gasten!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nederlandse tenten zijn helemaal niet beter dan amerikaanse. Alleen als je een tent bij walmart koopt kost die bijna niks. En voor bijna niks heb je nog redelijk wat. Ik heb een big agnes. Die weerstaat hurricane force winds en blijft gewoon staan als er een halve meter sneeuw op ligt. Maar die kost dan ook $500.
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koppel!l »

Ik ga al jaren kamperen, meestal in de Alpen, dus ook met allerlei weertypes in contact gekomen. Er is maar één regel, koop je goedkoop, dan valt 't tegen.

Daarmee wil ik zeggen dat op een luchtmatras slapen sowieso al helemaal not done is, maar dat weten meeste mensen niet. Ze vergeten dat de koude v.d grond zomaar door je matras kruipt en je niet zelden zal wakker worden 's nachts v.d kou. Goeie slaapmatten (dus geen luchtmatras) zijn Thermarest, Exped en consoorten. Ook die goedkopen prullen die je bij Deactlon kan vinden voldoen niet, ze ontbreken aan een goede koude isolator.
Dan, een goeie slaapzak. Hoeft nite persé dons te zijn alhowel dit 't meeste warmte per pakmaat biedt. Je kan dus ook een warme slaapzak hebben zonder dons, maar die gaat gewoon groter zijn qua volume. Dons is dan weer een pak duurder, en heeft 't nadeel eens nat dat hij dan veel van z'n comfort verliest. Dons dus altijd hééééél goed inpakken tegen nattigheid!
En ten slotte, je tent. Heb al vanalle tenten gehad. Ik reis meestal met de motor, dus daar is volume en gewicht ook heel belangrijk. Als je met de auto reist is dit al veel minder belangrijk.
Als enkel je tent gaat gebruiken om te slapen zou ik me geen al te grote tent aanschaffen, maar eerder gaan voor een goeie kwaliteit die makkelijk op te zetten en op te plooien is.
Wil je echter een tent die meerdere dagen gaat blijven staan, dan zou ik voor een tent kiezen met een voldoende grote voortent. Type Redverz ofzo, relatief kleine pakmaat, niet al te zwaar (midner dan 10kg) en toch een voortent waar je in kan rechtstaan.

Komt er op neer, als je met twee personen comfortable wil kamperen, dan ga je al snel aan 1000€ kampeermateriaal zitten. Pas dan heb je kwaliteit en ga je ervan kunnen genieten :wink:

Grtz, Philip.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat vind ik wel een klein beetje erg kort door de bocht. Wij hebben onze tent in 2005 gewoon in Nederland gekocht en die gaat sindsdien iedere keer mee. Wij betaalden er destijds iets van 200 euro voor. De matjes (thermarest) hebben wij in Amerika gekocht voor 80 euro per stuk (oké, dat was een koopje en nog bedankt Loek dat we ze destijds bij jullie mochten laten leveren :wink: ) en de slaapzakken zijn gewoon goedkope van de Bristol. Met deze spullen kamperen wij al jaren en dan kom je toch nog lang niet in de buurt van 1000 euro.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@Philip: ik ben het niet met je eens dat je €1000 moet neertellen om comfortabel te kamperen. Zeker niet in Amerika.

Ik kampeer al meer dan 60 jaar op zeer uiteenlopende plekken en heb allerlei soorten tenten gehad. In Europa kampeerden we tot zo'n jaar of 12 geleden in de duurdere lichtgewicht katoenen tenten van Slee Buitensport, maar dat was omdat de koepeltenten nog niet zo gangbaar waren toen. Aan de grote zware tenten van De Waard hebben wij ons nooit gewaagd, daar moest je een aanhangwagen bij kopen zo ongeveer.

De manier van kamperen is in Europa ook anders dan in Amerika. Waar we in Europa echt behoefte hadden aan een tent met een voorstuk om spullen in kwijt te kunnen is dat in Amerika niet nodig, zeker niet als je met de auto gaat. Je laat je spullen namelijk gewoon in de auto liggen en legt alleen het hoognodige in je tent. Dat gaat dan om matjes en slaapzakken.
Over het algemeen ben je ook veel mobieler in de USA en sta je hooguit een keer 3 dagen op dezelfde plek maar meestal slechts 1 of 2 nachten. Het is dan heel handig om snel in te kunnen pakken. In Europa bleven we vaak langer ergens staan om van daaruit dan van alles te ondernemen. En dan wil je niet al je spullen in je auto laten liggen.

Waarin je wat mij betreft wel gelijk hebt zijn de slaapmatten. Een luchtbed staat garant voor optrekkende kou, dat leerde ik vroeger al van mijn vader. De selfinflating matjes doen het stukken beter. Therma-Rest is goed maar duur, en de matten van het eigen merk van Bever hebben ons altijd heerlijk warm gehouden. Zelfs in Yellowstone waar het 's nacht vroor in de zomer. Gecombineerd met een goedkope slaapzak van de WalMart (wel de dikste nemen!) met daarin een fleece-slaapzak hebben we geslapen als pasgeboren baby's.
Ik ga in dit verhaal uit van vervoer per auto, als je zoals jij op de motor bent maak je andere afwegingen. Maar de vraagsteller gaat zich volgens mij op vier wielen verplaatsen en dan is het volume wat minder belangrijk.

Even een rekensommetje:
Tent €40
Slaapzak €18 p.p.
Fleece €18 p.p.
Slaapmatjes Ayacucho (Bever) €130 p.p.

Dan kom ik voor 2 personen uit op €372. Dat is met hele luxe slaapmatten. Bij de WalMart kun je ook prima exemplaren van Orzak krijgen voor €30 p.stuk, en dan komt het plaatje uit op €172.

Natuurlijk heb je kans op slecht weer. Eerlijk gezegd vind ik kamperen in een dure tent dan net zo erg als in een goedkope...De beste remedie is op dat moment een motel te zoeken. En anders maar in de auto je soep opeten. De goedkope tent van de WalMart weerstaat over het algemeen flinke buien zonder problemen.

Inmiddels kamperen wij in Europa ook al jaren in een goedkope tent, gewoon van Perry. Twaalf jaar geleden aangeschaft voor €60 en nog steeds in topconditie.
Ach, zoveel kampeerders zoveel zinnen, dat zie je maar weer....

Saskia
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Wij nemen voor de derde keer onze tent (8 kg, 4 personen - vis a vis tent) mee naar de States. Evenals onze (benzine) brander en Exped matrasjes en slaapzakken.
Vouwstoeltjes, kussens, fleecedekentjes, kratjes en cooler kopen we op dag 1 bij de Walmart, en geven we aan het eind van de trip op de laatste camping weg aan wie het wil hebben.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koppel!l »

Tja, ik ga ff mijn rekening maken, dan heb je 't ook gezien hou ik aan m'n rekensom kom.

Tenten. Momenteel heb ik er 3 verschillende, een Jack Wolfskin Gossamer, een MSR Hubba Hubba en een Redverz Expedition II, ik neem nu ff de middelste qua pakmaat want daar kun je ook met 2 in slapen, is ook de tent die mee is geweest naar IJsland.
Ik neem dus m'n MSR Hubba Hubba, die komt op 338,95€.
Dan, mijn Thermarest, is een Trail Lite Large, komt op 87,95€
M'n vriending slaapt op een donsgevoerde Exped Down 9, kost ong. 200€. Nu niet meer nieuw te verkrijgen want vervangen door een verise met ingebouwde pomp.
Mijn slaapzak is een synthetische als we met z'n tweeën kamperen, heeft me indertijd 80€ gekost.
De vriending krijgt de warmste slaapzak, een Mountain Equipment Titan 750WR, ding heeft ongeveer 280€ gekost.

Ik moet eerlijk zijn, met deze combinatie slaap ik heerlijk, zo goed zelfs dat ik reeds in sommige hotels gewoon m'n matje en slaapzak op grond heb gelegd en daar in geslapen :lol:

Het kan goedkoper, zeker als je niet naar volume/pakmaat en gewicht moet kijken. Maar elke mens is anders, en ieder moet z'n eigen budget zien te beheren. Ik weet echter door ervaring dat goedkoop altijd resulteert in duurkoop, of 't moet zijn dat je niet beter weet en genoegen neemt met de ontberingen die volgens sommigen bij kamperen horen.
Maar 't kan goedkoper, dat dan weer wel.

Ohja, en dan heb ik nog geen brandertje, geen stoeltjes, geen pannensetje om iets in op te warmen etc. bijgerekend. Dan kom ik met m'n 1000€ niet toe zelfs.

Grtz, Philip.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je wilt maar dat wil nog niet zeggen dat je alleen maar comfortabel kunt kamperen als je dure spullen hebt.
Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je naar toe gaat maar in het hete Zuidwesten kom je met de iets goedkopere versies ook goed toe :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer