Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boetes
Boetes
Hallo,
Ik heb een vraag over boetes! Heb het forum al een aardig stuk doorgespit maar nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.
Amerikaanse ambassade gebeld maar die waren niet zo vriendelijk, dus nog steeds geen antwoord.
Ik vroeg mij af of boetes verjaren in Amerika? Ik wil zondag naar New Orleans reizen. Maar ik ben in 1995 een paar maanden
in Amerika geweest en in verschillende staten boetes gekregen. Ja ja, jong en onbezonnen. Ik vroeg me nu af of ik het risico
moet nemen wel of niet te gaan. Wil niet teruggestuurd worden!
Boetes waren onder andere voor: skateboarding on the sidewalk, sleeping in the park, speeding(auto), jaywalking, driving without a license,
littering, drunk in public, smoking in the subway etc.
Ik ben overigens nu een hele nette dame geworden.
Wat denken jullie na 20 jaar? Ik heb nooit, maar dan nooit, een bericht gekregen van die boetes in Nederland.
Bedankt.
Ik heb een vraag over boetes! Heb het forum al een aardig stuk doorgespit maar nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.
Amerikaanse ambassade gebeld maar die waren niet zo vriendelijk, dus nog steeds geen antwoord.
Ik vroeg mij af of boetes verjaren in Amerika? Ik wil zondag naar New Orleans reizen. Maar ik ben in 1995 een paar maanden
in Amerika geweest en in verschillende staten boetes gekregen. Ja ja, jong en onbezonnen. Ik vroeg me nu af of ik het risico
moet nemen wel of niet te gaan. Wil niet teruggestuurd worden!
Boetes waren onder andere voor: skateboarding on the sidewalk, sleeping in the park, speeding(auto), jaywalking, driving without a license,
littering, drunk in public, smoking in the subway etc.
Wat denken jullie na 20 jaar? Ik heb nooit, maar dan nooit, een bericht gekregen van die boetes in Nederland.
Bedankt.
-
- Amerika-expert
Re: BOETES
Heb je voor die boetes je Nederlandse adres opgegeven of een Amerikaans adres? Indien Nederland: woon je daar nog steeds? Indien VS: ken je nog iemand die daar woont?
Als je nooit bericht hebt gekregen zou je mogelijk kunnen denken dat de Amerikanen, of de politieagent(e) indertijd, net als de kerk gedacht hebben: we geven je een waarschuwing en dan: gaat heen en zondigt niet meer.
Als je nooit bericht hebt gekregen zou je mogelijk kunnen denken dat de Amerikanen, of de politieagent(e) indertijd, net als de kerk gedacht hebben: we geven je een waarschuwing en dan: gaat heen en zondigt niet meer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik weet het niet meer! Ik denk geen adres, of vals adres, maar wel mijn echte naam van mijn paspoort!
Stom, maar ja, daar kom je pas jaren later achter. Morgen ga ik mijn vlucht boeken en het risico maar nemen.
Het lijkt me niet dat ik 20 jaar daar in een systeem sta. Ik ga nu ook naar NOLA, daar heb ik geen boetes gekregen.
Maar dat maakt volgens mij niet veel uit.
Arghhhh!
Stom, maar ja, daar kom je pas jaren later achter. Morgen ga ik mijn vlucht boeken en het risico maar nemen.
Het lijkt me niet dat ik 20 jaar daar in een systeem sta. Ik ga nu ook naar NOLA, daar heb ik geen boetes gekregen.
Maar dat maakt volgens mij niet veel uit.
Arghhhh!
- bedeve
- Amerika-expert
d1eaana schreef:
.

En in 1995 nog een lekkere feestganger
Ben je er dan ook op vooruitgegaan ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik schrijf deze vraag. Kan naar New Orleans, ik leef nog, ik werk. Ik kan alleen maar vooruit!
Maar heb liever antwoord op mijn onzekerheid!
Dank u!
Maar heb liever antwoord op mijn onzekerheid!
Dank u!
Re: Boetes
Heb je die boetes betaalt ? Als je ze betaald hebt is er niets aan de hand - in geval van een toeristisch bezoek.
Nee, nooit betaald.... oepsie
Denk je dat ik hierdoor in problemen kom bij de douane? Na 20 jaar?!
Denk je dat ik hierdoor in problemen kom bij de douane? Na 20 jaar?!
De douane gaat niet over verkeersboetes. Of de US Immigrations waar je paspoort gecontroleerd wordt erover gaan weet ik niet.
Niets is te garanderen maar ik kan zo snel niet bedenken hoe een overtreding op lokaal niveau, je op Fed. niveau problemen zou kunnen bezorgen.
Temeer daar 20 jaar geleden automatisering bij overheid/overheden beduidend minder voorstelde dan het nu doet.
US Immigrations (CBP) checkt oa. FBI bestanden - vandaar de vingerafdrukken. Ik denk niet dat je bij de FBI bekend bent.
Vraag ik me wel af waarom je de boetes niet gewoon hebt betaald, destijds.
Want dat is in feite een ernstiger fout dan de begane overtredingen.
En nee, natuurlijk heb je geen bericht in ed. gekregen van de boetes.
Hoe hadden ze aan je adres moeten komen ?
Plus dat had veel werk betekent waar weinig voor terug kwam.
Overigens, hoe oud was je toen je drunk in public was ? Kwam er ook nog under-age drinking bij ?
Dit keer in de US, probeer inderdaad de 'hele nette dame' te blijven.
En mocht je toch uit de band springen, betalen die boete !
Veel plezier !
Temeer daar 20 jaar geleden automatisering bij overheid/overheden beduidend minder voorstelde dan het nu doet.
US Immigrations (CBP) checkt oa. FBI bestanden - vandaar de vingerafdrukken. Ik denk niet dat je bij de FBI bekend bent.
Vraag ik me wel af waarom je de boetes niet gewoon hebt betaald, destijds.
Want dat is in feite een ernstiger fout dan de begane overtredingen.
En nee, natuurlijk heb je geen bericht in ed. gekregen van de boetes.
Hoe hadden ze aan je adres moeten komen ?
Plus dat had veel werk betekent waar weinig voor terug kwam.
Overigens, hoe oud was je toen je drunk in public was ? Kwam er ook nog under-age drinking bij ?
Dit keer in de US, probeer inderdaad de 'hele nette dame' te blijven.
En mocht je toch uit de band springen, betalen die boete !
Veel plezier !
Dank je wel voor jullie reacties!
Ik was destijds 20, dus underage, ja.
Ik betaalde de boetes niet omdat ik toen met mijn rugzak en jongleerspullen Amerika doorreisde. Mooie ervaring.
Maar deze keer ga ik het toch netjes houden!
Op goed geluk dan maar
Nogmaals dank voor de reacties!
Ik was destijds 20, dus underage, ja.
Ik betaalde de boetes niet omdat ik toen met mijn rugzak en jongleerspullen Amerika doorreisde. Mooie ervaring.
Maar deze keer ga ik het toch netjes houden!
Op goed geluk dan maar

Nogmaals dank voor de reacties!
En fingerprints heb ik nooit moeten geven. Ook niet gearresteerd geweest.
Haha, wat erg allemaal als ik dit zo opschrijf. Maar goed, whats done is done!
Haha, wat erg allemaal als ik dit zo opschrijf. Maar goed, whats done is done!
Vergeet ook niet dat rond 1995 betalingen vanuit en naar een buitenland gecompliceerd waren en kostbaar.
Er waren ook hoge verwerkingskosten ann de kant waar de betaling werd ontvangen.
Nu er on-line betaald kan worden en allerhande overheids organen ook crdit card betalingen kunnen accepteren, is men fanatieker worden.
Mochten er toch problemen van komen - lijkt me hoogst onwaarschijnlijk zoals ik al zei - ga dan niet in debat ! Geef onmiddellijk gelijk, stel je berouwvol op, en vraag hoe je het in orde kunt maken. Logica werkt in de US zelden.
Er waren ook hoge verwerkingskosten ann de kant waar de betaling werd ontvangen.
Nu er on-line betaald kan worden en allerhande overheids organen ook crdit card betalingen kunnen accepteren, is men fanatieker worden.
Mochten er toch problemen van komen - lijkt me hoogst onwaarschijnlijk zoals ik al zei - ga dan niet in debat ! Geef onmiddellijk gelijk, stel je berouwvol op, en vraag hoe je het in orde kunt maken. Logica werkt in de US zelden.
-
- Amerika-expert
En in Nederland wel?!USInsider schreef: Logica werkt in de US zelden.

Dank je USinsider!
Heb mijn ticket. Nu mocht het zo zijn dat het niet lukt, dan aanvaard ik dat en ga ik zeker geen problemen maken.
Lekker door de regen wandelen in plaats van zonnebril op en...ohhhh, wil er niet aandenken
Heb mijn ticket. Nu mocht het zo zijn dat het niet lukt, dan aanvaard ik dat en ga ik zeker geen problemen maken.
Lekker door de regen wandelen in plaats van zonnebril op en...ohhhh, wil er niet aandenken

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Veel plezier met de reis. Zou je misschien hier wel kunnen laten weten hoe dit afgelopen is? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze dat na al die jaren nog in een systeem hebben staan. En mocht het wel zo zijn, dan horen we voorlopig weinig meer van je denk ik 

LittlePhoenix: over het alg. vaker.
Maar ik had erbij moeten zeggen: vooral waar het om immigratie aangelegenheden gaat.
Maar ik had erbij moeten zeggen: vooral waar het om immigratie aangelegenheden gaat.
Ik laat zeker weten hoe het afgelopen is
, hoe dan ook.

Het is gelukt! I'M IN!!!!!!
Mardi graaaaaaaaaaaaaaaas!
Mardi graaaaaaaaaaaaaaaas!