Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto.... deel 4
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 4
Gisteren mochten we één van de items schrappen van ons to-do lijstje: de onwaarschijnlijk gigantische Druid Arch.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Mooi item om te fotograferen!
Persoonlijk vind ik de foto een beetje teveel nabewerkt.. (HDR?)
Persoonlijk vind ik de foto een beetje teveel nabewerkt.. (HDR?)
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Willens nilles in HDR gefotografeerd omwille van het té sterke tegenlicht. Persoonlijk
, vind ik zelfs dat ik hem beter extra bewerkt had om die bijna buitenaardse sfeer weer te geven die daar hangt.

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Grand Canyon National Park: Desert View Watchtower.

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Laatst had ik al een video geplaatst. Bij deze heb ik de video verbeterd en aangevuld met wat
meer foto's en filmpjes. Dit van zowel New York als Washington DC.
Dit heb ik in drie delen gedaan.
[youtube]n_LITcN2S-E[/youtube]
[youtube]DHC6Wzee6eA[/youtube]
[youtube]R68mzU_THIw[/youtube]
meer foto's en filmpjes. Dit van zowel New York als Washington DC.
Dit heb ik in drie delen gedaan.
[youtube]n_LITcN2S-E[/youtube]
[youtube]DHC6Wzee6eA[/youtube]
[youtube]R68mzU_THIw[/youtube]
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die helivlucht lijkt me erg kort, maar wel heel gaaf.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vorige week werd één van onze foto's gepubliceerd op de FB-site van Arches NP. Resultaat: 8.387 likes en 647 keer gedeeld op 1 week 

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Leuke publiciteit!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer genoeg zonder watermerkStan.Gobien schreef:Leuke publiciteit!

Ook maar een paar foto's van mijn tripje afgelopen week.
Heerlijk rustig daar en mooi om te zien.
Niet zoveel sneeuw helaas maar toch geslaagd!
DSC04750 by Hinkovdv, on Flickr
En hier ging het allemaal om, eigenlijk. De Hike naar de Phantom Ranch
DSC04696-PANO by Hinkovdv, on Flickr
Monument Valley
DSC04776 by Hinkovdv, on Flickr
Arches NP
DSC04803 by Hinkovdv, on Flickr
Mesa Arch
DSC04840 by Hinkovdv, on Flickr
Bryce NP
dafad92bf91b474 by Hinkovdv, on Flickr
DSC04943 by Hinkovdv, on Flickr
Heerlijk rustig daar en mooi om te zien.
Niet zoveel sneeuw helaas maar toch geslaagd!

En hier ging het allemaal om, eigenlijk. De Hike naar de Phantom Ranch

Monument Valley

Arches NP

Mesa Arch

Bryce NP

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow, ook daar zitten weer mooie plaatjes bij Hinko.
@Rudi. Je zou toch eens geld krijgen voor al die clicks zeg. Dan kun je zo een nieuwe reis sponsoren
@Rudi. Je zou toch eens geld krijgen voor al die clicks zeg. Dan kun je zo een nieuwe reis sponsoren

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste dromen zijn bedrogPSVwally schreef:@Rudi. Je zou toch eens geld krijgen voor al die clicks zeg. Dan kun je zo een nieuwe reis sponsoren

Toen we gisteren thuiskwamen zat er een reismagazine in de bus (Grande) waarin een foto van ons prijkte over 2 bladzijden, met bijhorende tekst. Ik had dat tijdens de zomervakantie eens ingestuurd voor een wedstrijd. Nooit meer iets van gehoord (onze foto met die wolkenlucht en de skyline van Monument Valley werd toen gepubliceerd) tot die nu ineens in dat magazine staat. Ik heb daarvan geen enkele melding of wat dan ook gekregen.
Toen Zoom.nl onlangs één van mijn foto's publiceerde stuurden ze mij tenminste nog een gratis exemplaar op.
Grande: Belgisch, Zoom.nl: Nederlands. Fijne mensen toch, die Nederlanders

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De helivlucht duurde werkelijk goed 20 minuten, maar ik heb niet de hele vlucht gefilmd.PSVwally schreef:Die helivlucht lijkt me erg kort, maar wel heel gaaf.
Maar het is idd erg gaaf om te doen.

1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Een paar foto's uit de honderden die ik er heb gemaakt:
Totaal niet op de route, en ik denk 400 kilometer voor om moeten rijden, maar het was de moeite waard. Had eigenlijk nog een cabrio moeten hebben en een femme fatale langs me moeten hebben zitten. Pacific Coast Highway onder Monterey:

Als je de foto ziet, lijkt het niet echt. Maar is het wel. Alhoewel, wat is echt in Las Vegas. Het grootste theater van de wereld. Maar wel indrukwekkend:

Nog zo één die niet echt lijkt. Onderweg naar Zion Park. Een toeristen winkel. Was er eigenlijk al voorbij gereden, toen ik dacht. Ik moet terug. Hier kom ik misschien nooit meer. Dus in de remmen en gedraaid. Paar foto's gemaakt en binnen natuurlijk ook wat gekocht:

Tenslotte nog een cliché foto van Monument Valley. Was best interessant, vond het ook wel spannend of de Buick het zou halen door het zand, en dan net op de juiste plaats een doorkijkje gemaakt:

Totaal niet op de route, en ik denk 400 kilometer voor om moeten rijden, maar het was de moeite waard. Had eigenlijk nog een cabrio moeten hebben en een femme fatale langs me moeten hebben zitten. Pacific Coast Highway onder Monterey:

Als je de foto ziet, lijkt het niet echt. Maar is het wel. Alhoewel, wat is echt in Las Vegas. Het grootste theater van de wereld. Maar wel indrukwekkend:

Nog zo één die niet echt lijkt. Onderweg naar Zion Park. Een toeristen winkel. Was er eigenlijk al voorbij gereden, toen ik dacht. Ik moet terug. Hier kom ik misschien nooit meer. Dus in de remmen en gedraaid. Paar foto's gemaakt en binnen natuurlijk ook wat gekocht:

Tenslotte nog een cliché foto van Monument Valley. Was best interessant, vond het ook wel spannend of de Buick het zou halen door het zand, en dan net op de juiste plaats een doorkijkje gemaakt:

Al jouw foto's lijken een miniatuur versie van het echte te zijn.
Heel speciaal en je moet er voor zijn.
Hoe heb je die foto's gemaakt? Want de exif data kan ik niet vinden
Heel speciaal en je moet er voor zijn.
Hoe heb je die foto's gemaakt? Want de exif data kan ik niet vinden

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke foto's Johan. Eens keer wat anders. Jammer dat ze niet in een wat groter formaat bekeken kunnen worden.
Dat effect heet het tilt-shift effect of in sommige photoshop programma's heet het het selective focus effect.
http://tiltshiftmaker.com/ is een pagina waar je het (op een niet te beste maar makkelijke manier) met je eigen foto's kunt proberen.
voorbeeldje grand canyon of yellowstone. Maar het is mooier met bv een dorpje of en groot gebied met een paar mensen in beeld.
Dat effect heet het tilt-shift effect of in sommige photoshop programma's heet het het selective focus effect.
http://tiltshiftmaker.com/ is een pagina waar je het (op een niet te beste maar makkelijke manier) met je eigen foto's kunt proberen.
voorbeeldje grand canyon of yellowstone. Maar het is mooier met bv een dorpje of en groot gebied met een paar mensen in beeld.
Heb de foto's gewoon met m'n gsm gemaakt (Samsung, wel met zoom), en daarna via Instagram (gratis te downloaden op de gsm) een beetje aangepast. Een kind kan de was doen
.
Ik heb al eerder foto's willen plaatsen, maar kreeg steeds de melding dat de foto's te groot waren. Daarom gisteren pas. Ben toen via internet op een link gekomen, resizer.nl, waar ik de foto's kleiner mee heb kunnen maken. Heb ze naar verkleind naar 700 hoogte of breedte, net wat van toepassing was. Wist niet hoe ik ze er anders op kon krijgen. De foto's zelf via het programma fotosop.nl gedownload en daar krijg je link om op een forum de foto's te kunnen zetten.
Overigens: ik was er dan van 15 oktober tot en met 1 november. Op de laatste dag na alleen maar blauwe lucht en zon gehad. Waar je ook keek, altijd fel licht van de zon. In Nevada nog temperaturen van boven de 30 graden gehad (wat is dat, 98 Fahrenheit dacht ik?). En dan worden de foto's automatisch al iets mooier vind ik zelf. Als je dat mooi vind tenminste.
Note mod: er zit idd een maximale grootte van 800x800 aan de foto's die hier geolaatst kunnen worden.

Ik heb al eerder foto's willen plaatsen, maar kreeg steeds de melding dat de foto's te groot waren. Daarom gisteren pas. Ben toen via internet op een link gekomen, resizer.nl, waar ik de foto's kleiner mee heb kunnen maken. Heb ze naar verkleind naar 700 hoogte of breedte, net wat van toepassing was. Wist niet hoe ik ze er anders op kon krijgen. De foto's zelf via het programma fotosop.nl gedownload en daar krijg je link om op een forum de foto's te kunnen zetten.
Overigens: ik was er dan van 15 oktober tot en met 1 november. Op de laatste dag na alleen maar blauwe lucht en zon gehad. Waar je ook keek, altijd fel licht van de zon. In Nevada nog temperaturen van boven de 30 graden gehad (wat is dat, 98 Fahrenheit dacht ik?). En dan worden de foto's automatisch al iets mooier vind ik zelf. Als je dat mooi vind tenminste.
Note mod: er zit idd een maximale grootte van 800x800 aan de foto's die hier geolaatst kunnen worden.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Knappe foto's weer!!!
@Kalaman: normaal zouden ze je toch iets moeten laten weten als ze je foto gebruiken of niet, maarja niets aan te doen. Prachtig zo die foto op 2 bladzijdes te zijn, dat moet toch wel een fijn gevoel geven, he?
Ik stuur nu en dan eens een foto naar het nieuws hier in British Columbia (Canada) en daar laten ze elke avond door de week tijdens het weerbericht een foto zien die ingestuurd is. Natuurlijk zijn er vele mensen die elke dag foto's insturen, maar een vriendin van mij had het nieuws gezien en had gezien dat ze mijn foto hadden gekozen. Ze plaatsten dit ook op hun Facebook pagina en vele mensen hadden er op gereageerd, ik had daardoor zelfs een paar foto poster prints verkocht...ik was daar heel blij mee.

@Kalaman: normaal zouden ze je toch iets moeten laten weten als ze je foto gebruiken of niet, maarja niets aan te doen. Prachtig zo die foto op 2 bladzijdes te zijn, dat moet toch wel een fijn gevoel geven, he?
Ik stuur nu en dan eens een foto naar het nieuws hier in British Columbia (Canada) en daar laten ze elke avond door de week tijdens het weerbericht een foto zien die ingestuurd is. Natuurlijk zijn er vele mensen die elke dag foto's insturen, maar een vriendin van mij had het nieuws gezien en had gezien dat ze mijn foto hadden gekozen. Ze plaatsten dit ook op hun Facebook pagina en vele mensen hadden er op gereageerd, ik had daardoor zelfs een paar foto poster prints verkocht...ik was daar heel blij mee.

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Nog een paar van mijn favorieten van afgelopen reis.

Patrick's Point SP by Stan Gobien, on Flickr

Olympic NP by Stan Gobien, on Flickr

Peak 2 Peak Gondola, Whistler by Stan Gobien, on Flickr

Helmcken Falls, Wells Gray PP by Stan Gobien, on Flickr

Patrick's Point SP by Stan Gobien, on Flickr

Olympic NP by Stan Gobien, on Flickr

Peak 2 Peak Gondola, Whistler by Stan Gobien, on Flickr

Helmcken Falls, Wells Gray PP by Stan Gobien, on Flickr
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20057 Weergaves
-