Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis momomarknb: Tips voor onderweg van SF naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
momomarknb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis momomarknb: Tips voor onderweg van SF naar LA

Bericht door momomarknb »

Hoi allemaal,

Ook wij gaan voor de eerste een rondreis door zuidwest Amerika maken. Wij zijn met z'n 4tjes, waaronder 2 kinderen van 10 en 14 jaar. Na een half jaartje me verdiept te hebben in het één en ander (met dank aan o.a. deze site), heb ik de auto (SUV), tickets en hotels geboekt. Graag zou ik wat tips krijgen over hoe het beste te rijden (route) tussen de diverse hotelovernachtingen, zodat we niets moois missen onderweg (ook daarvan willen we genieten). En zou ik nog iets aan moeten passen/had ik het anders moeten doen? Hieronder volgt onze route:
San Francisco (2 overnachtingen)
Yosemite Park (2 overnachtingen)
Mammoth Lakes (1 overnachting)
Death Valley (1 overnachting)
Las Vegas (2 overnachtingen)
Bryce Canyon (1 overnachting)
Moab (2 overnachtingen)
Monument Valley (1 overnachting)
Page (1 overnachting)
Grand Canyon (1 overnachting)
Laughlin (1 overnachting) misschien had ik hier beter Needles kunnen doen?
Los Angeles (3 overnachtingen i.v.m. o.a. Universal en vroege vertrek richting Nederland)

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Mark (Helmond)
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis momomarknb: Tips voor onderweg van SF naar LA

Bericht door K&N »

Mark welkom op het forum. Schrijf de route eens uit van dag tot dag.
Amsterdam - San Francisco
San Francisco - San Francisco
San Francisco - Yosemite NP
Yosemite NP - Yosemite NP
Yosemite via Tioga Pass en Mono Lake naar Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Death Valley etc.
Dan wordt het wat duidelijker hoeveel dagen jullie hebben. Trouwens in welke periode gaan jullie? Persoonlijk vind ik het een beetje teveel van het goede. Het is wel heel veel met kids. Veel reizen en de tijd dat je in de auto zit ben je niet in de parken of andere dingen op te bekijken. In Yosemite zijn jullie eigenlijk te kort. Jullie slaan Zion over. Voor de kinderen een leuk park. Persoonlijk zou ik Moab overslaan en dat later eens doen bijvoorbeeld met Yellowstone. Hebben jullie weer iets om naar uit te kijken.
Door Moab te schrappen heb je wat extra tijd al vind ik het nog te gehaast. Op naar route 2.0 Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook Moab overslaan. Je hebt daar te weinig tijd, en door Moab op te nemen heb je ook voor de rest te weinig tijd. Doe lekker 2 nachten Zion. Leuk voor de kinderen en je maakt veel minder kilometers. Verder ziet het er goed uit. Kun je nog iets aanpassen?

Marianne
momomarknb
Amerika-ontdekker

Hoi,

Bedankt voor de snelle reacties. Het stukje Moab is inderdaad eventjes een pittig stukje, daarom hebben we 2 overnachtingen gepland ipv 1. Ik weet niet of we nog ooit terugkeren naar de USA (kost wat hè?, haha) en we willen dat stukje toch ook graag zien, vandaar. Deze route is een al flink aangepaste route op een bestaande reis van GoAmerika waar eigenlijk ook nog Durango, Sedona en Phoenix in zaten (met steeds 1 overnachting in elke plaats) Dat was me allemaal wat teveel van het goede, vandaar de aanpassingen die al gemaakt zijn. De rest van het programma is volgens mij vrij rustig, vandaar dat we dit niet zo erg vinden. Route =
Amsterdam - SF
SF - SF
SF - Yosemite NP
Yosemite NP - Yosemite NP
Yosemite NP - Mammoth Lakes (via Tioga Pass en Mono Lake)
Mammoth Lakes - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
LV - LV
LV - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Moab
Moab - Moab
Moab - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Grand Canyon
GC - Laughlin (via route 66)
Laughlin - LA
LA - LA
LA - LA
LA - Amsterdam
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Het is en blijft te gehaast maar dat is mijn mening. Het doet afbreuk aan jullie reis. Jullie zijn bijna elke dag aan de rit en al die indrukken is heel vermoeiend. Kijk eens met google maps naar de afstanden. Misschien wordt het dan wat duidelijker dat jullie iets teveel willen in een te korte periode. We zijn al verschillende keren in de USA geweest en zelf die fout, vooral de eerste keren, gemaakt. Maak eens een paar verschillen de routes. Zet eens op een rijtje wat je allemaal wilt doen en zien. Dan merkje dat moet schrappen. beter een korte route dan een lange en gehaaste waarbij je de helft maar hebt gezien. Jammer van de tijd en het geld. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onze ervaring met het reizen met kinderen is dat ze heel graag regelmatig eens wat langer op dezelfde plek blijven.
Ik kan me wel voorstellen dat je veel wilt zien, maar eigenlijk zie je nu minder dan wanneer je Moab er uit haalt.
Misschien komt er ook nog eens een volgende keer, en dan kun je Moab bezoeken, misschien in combinatie met Yellowstone. En anders geen Moab, het is geen lijstje dat je af moet vinken, het moet wel leuk blijven. Schrappen van Moab betekent dat er iets anders voor in de plaats komt.

Reisorganisaties zijn berucht om hun volle routes met geen tijd om iets te zien. Daar moet je niet naar kijken. Maar betekent dit dat alles vast ligt?
Als dat zo is heeft het natuurlijk geen zin om je te overtuigen. Kijk eens in onze reisverslagen voor delen van de route (in 2008 waren we met de kinderen in Moab).
Behalve dan dat je Zion overslaat en Moab wat ver is en je er weinig tijd hebt is de route verder prima zo, zeker als je niet al te ver van de parken overnacht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jan 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
momomarknb
Amerika-ontdekker

Hoi,

Hotels zijn geboekt, maar kan wel wat veranderen eventueel. Alle hotels zijn trouwens op of nabij de parken (hieronder overzicht). Nog tips voor de routes? Dus welke wegen het beste/mooiste om te nemen?
Tomo Hotel SF
Yosemite View Lodge
The Sierra Nevada Resort ML
Furnace Creek Ranch DV
New York New York LV
Ruby's Inn Bryce
River Canyon Lodge Moab
Kayenta Monument Valley Inn
Quality Inn Lake Powell Page
Maswik Lodge GC
Tropicana Laughlin
Holiday Inn LAX LA
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je wel iets maar niet te veel wilt veranderen zou je Moab door Zion kunnen vervangen. Normaal zou je Las Vegas - Zion - Bryce rijden, maar Las Vegas - Bryce - Zion kan ook. Alleen zul je dan wel Page en MV nog moeten omwisselen.
De hotels zijn prima, behalve Kayenta. Daarvoor zou ik iets in MV zelf proberen. In Yosemite is iets in het park wel leuk en ook wel zo avontuurlijk en je hebt nog eens de gelegenheid om een rangerprogramma bij te wonen 's avonds, maar El Portal ligt niet slecht.

Als je de route niet verandert dan zou ik op weg naar Bryce via Zion rijden. Je komt niet echt in Zion Canyon maar je rijdt de Zion-Mr Carmel Hwy. Als je vroeg vertrekt uit LAs vegas kun je nog de Canyon Overlook Trail lopen. Van Bryce naar Moab is de route door Capitol Reef het mooiste.
Verder wijst het zich vanzelf.

Marianne
momomarknb
Amerika-ontdekker

Hoi,
Sorry voor de late reactie. Ik ben met de aanwijzingen bezig en heb inmiddels wel Laughlin vervangen door Needles. Ik stel jullie tips erg op prijs.
Mark
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Laughlin heeft wel een aatal leuke hotels.

Je tijd in Moab is erg beperkt. Normaal gesproken zou ik je aanraden om vanaf Bryce de UT12 te pakken richting Torrey. Maar rij dan direct door naar Moab en stop niet bij Capitol Reef en Goblin valley sp. Dan heb je misschien nog wat tijd voor Arches of Canyonlands. De dag erna allebei de parken goed doen is echt een utopie.

Ook zou ik persoonlijk je 1e twee overnachtingen in LA niet bij het vliegveld doen (hoe laat vlieg je trouwens terug). Wat zijn je plannen voor LA? Het ligt overal, op misschien Venice na, toch wel een stukje vanaf.
momomarknb
Amerika-ontdekker

Een paar weekjes verder en na het lezen van jullie tips, denk ik dat ik 2 nachtjes Moab ga vervangen door 2 nachtjes Zion. Moab had ik erin ivm de Fiery Furnace (maar uitverkocht en ik heb nog geen tickets), eventueel raften en/of canyoning. Is zoiets ook mogelijk in Zion National Park?

Overnachten op lAX leek me wel handig ivm inleveren auto, we vertrekken vroeg in de ochtend namelijk.

Groetjes,
Mark
momomarknb
Amerika-ontdekker

Oh ja, en waar kunnen we het beste overnachten in Zion? Springdale of ergens anders en wat zou een goed hotel voor een betaalbare prijs zijn?

Thanks,
Mark
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Zion kun je veel leuke dingen doen (Subway, Narrows van top to bottom), maar dat lijkt me niet geschikt met kinderen. Je kunt wel tuben op de Virgin river, en een stuk van de Narrows lopen is ook erg leuk. Lees je eens in op http://www.nps.gov/zion" onclick="window.open(this.href);return false;.
Springdale ligt inderdaad het beste voor zion; je kunt dan met de gratis shuttlebus naar het park rijden. Niet goedkoop maar wel erg mooi met een prachtig zwembad is de Desert Pearl Inn. Er tegenover ligt de Canyon ranch Motel; veel goedkoper maar ook een prima ligging. Wij gaan er in juni naar toe, dus ik kan er nog niets over zeggen. Ook redelijk geprijsd is de Zion Park Motel.
Voor raften zou je bij Page kunnen kijken. Of in Yosemite, zeker als je er vroeg in de zomer bent staat er wellicht nog voldoende water in de Merced river.
Kijk eens in ons 2004 en 2008-verslag voor Zion en Yosemitie.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer