Tja, ik ga ff mijn rekening maken, dan heb je 't ook gezien hou ik aan m'n rekensom kom.
Tenten. Momenteel heb ik er 3 verschillende, een Jack Wolfskin Gossamer, een MSR Hubba Hubba en een Redverz Expedition II, ik neem nu ff de middelste qua pakmaat want daar kun je ook met 2 in slapen, is ook de tent die mee is geweest naar IJsland.
Ik neem dus m'n MSR Hubba Hubba, die komt op 338,95€.
Dan, mijn Thermarest, is een Trail Lite Large, komt op 87,95€
M'n vriending slaapt op een donsgevoerde Exped Down 9, kost ong. 200€. Nu niet meer nieuw te verkrijgen want vervangen door een verise met ingebouwde pomp.
Mijn slaapzak is een synthetische als we met z'n tweeën kamperen, heeft me indertijd 80€ gekost.
De vriending krijgt de warmste slaapzak, een Mountain Equipment Titan 750WR, ding heeft ongeveer 280€ gekost.
Ik moet eerlijk zijn, met deze combinatie slaap ik heerlijk, zo goed zelfs dat ik reeds in sommige hotels gewoon m'n matje en slaapzak op grond heb gelegd en daar in geslapen
Het kan goedkoper, zeker als je niet naar volume/pakmaat en gewicht moet kijken. Maar elke mens is anders, en ieder moet z'n eigen budget zien te beheren. Ik weet echter door ervaring dat goedkoop altijd resulteert in duurkoop, of 't moet zijn dat je niet beter weet en genoegen neemt met de ontberingen die volgens sommigen bij kamperen horen.
Maar 't kan goedkoper, dat dan weer wel.
Ohja, en dan heb ik nog geen brandertje, geen stoeltjes, geen pannensetje om iets in op te warmen etc. bijgerekend. Dan kom ik met m'n 1000€ niet toe zelfs.
Grtz, Philip.