Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Florida - Atlanta

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
YouriVG
Amerika-newbie

Rondreis Florida - Atlanta

Bericht door YouriVG »

Hallo,

Ik en mijn vriendin zijn druk aan het plannen voor onze reis naar Amerika. Nou hebben we wel onze route helemaal uitgestippeld alleen hebben we een paar behoorlijke afstanden tussen de steden in.

Miami - Orlando (3 uur en 20 minuten)
Orlando - Jacksonville (2 uur)
Jacksonvile - Tallahassee (2 uur en 25 minuten)
Tallahassee – New Orleans (5 uur en 30 minuten)
New Orleans – Memphis (5 uur en 35 minuten)
Memphis – Atlanta (5 uur en 40 minuten)

Nou is 4 uur rijden op een dag wel het maximale wat we willen rijden. Dus mijn vraag is of jullie leuke tussenstops weten voor een dag + overnachting tussen
Tallahassee en New Orleans
New Orleans en Memphis en tussen
Memphis en Atlanta

Graag hoor ik jullie tips :-)

Groetjes Youri en Chantal
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Rondreis Florida - Atlanta

Bericht door Figment »

Tussen Tallahassee en NOLA zou ik een overnachting plannen in Pensacola Beach, met tussendoor een pitstop in Seaside. Pensacola heeft een gezellig historisch centrum, de Lighthouse is een bezoekje waard en je kan hier ook naar het Naval Aviation Museum.

Tussen NOLA en Memphis zou ik kiezen voor Natchez. Dit is de mooiste stad van Mississippi met vele prachtige antebellum huizen, en het is een feest om 's avonds naar de zonsondergang over de Mississippi rivier te kijken! Wat ook leuk is, is een tussenstop in het pittoreske plaatsje St. Francisville en hier een bezoekje brengen aan Myrtles en Rosedown Plantation.
Mocht je tijd hebben, dan is een overnachting in Clarksdale ook zeker de moeite waard!

In plaats van Jacksonville zou ik persoonlijk kiezen voor St. Augustine. Dit is een veel gezelliger plaatsje dan het saaie Jax.
Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar het is wel verstandig om ruim van tevoren een hotel te reserveren in New Orleans!

Veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik ben zelf bezig met een route en vond deze mogelijkheid. Je kunt je route plannen en krijgt ook nog leuke tips en beschrijvingen.
https://tiogatours.nl/routeplanner/index.htm
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
YouriVG
Amerika-newbie

Bericht door YouriVG »

Figment

Super bedankt voor je reactie! Hier hebben we zeker wat aan! Op de google afbeeldingen zien je suggesties er zeer goed uit.
We hebben gelijk Jacksonville geschrapt en St Augustine ervan gemaakt.

BonnyR
Zeer handige site! Hier ga ik zeker nog wel even mee spelen! Bedankt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer