Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Bericht door Lauren »

Hi Kristel, wat leuk dat je Oriental Kwai hebt geboekt! Daar zul je geen spijt van hebben. Een heerlijke plek, met fantastisch eten!
Voor Chiang Mai heb ik ook nog wel een aanrader: Rimping Village!

Groet, Lauren
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ben je op de hoogte dat het royal ivory hotel in bangkok in een 'uitgaansgebied' ligt ? en dan druk ik me netjes uit hè !
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Oriental Kwai is inderdaad heerlijk! Kijk in Chiang Mai ook eens naar Yaang Come Village en het restaurant er vlak naast Whole Earth. Allebei genieten!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Leuk te horen dat Oriental Kwai zo goed in de smaak valt!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

sanook schreef:Ben je op de hoogte dat het royal ivory hotel in bangkok in een 'uitgaansgebied' ligt ? en dan druk ik me netjes uit hè !
Goed dat je het vermeld! Zal die dus beter annuleren! Mijn eerste keuze was voorlopig volboekt en deze had een leuke prijs. Bovendien vind je niet makkelijk iets voor 4 waar ook een zwembad bij is tegen een betaalbare prijs! Zal nog verder moeten zoeken!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Rimping Village en Yaang Come Village alletwee volzet voorlopig.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Kristel De Schryver schreef:
sanook schreef:Ben je op de hoogte dat het royal ivory hotel in bangkok in een 'uitgaansgebied' ligt ? en dan druk ik me netjes uit hè !
Goed dat je het vermeld! Zal die dus beter annuleren! Mijn eerste keuze was voorlopig volboekt en deze had een leuke prijs. Bovendien vind je niet makkelijk iets voor 4 waar ook een zwembad bij is tegen een betaalbare prijs! Zal nog verder moeten zoeken!
Voor Bangkok hadden wij goede ervaring met Pachara Suites en Legacy Suites, maar weet niet of dat nog betaalbaar is. Allebei Sukhumvit area. Daar kun je leuk shoppen bij Terminal 21 en de night market langs de straat. Vergeet ook niet MBK en de malls rondom Siam Square.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Bedoel je onderstaand hotel?

http://www.booking.com/hotel/th/royal-i ... tal;ucfs=1&#--" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij zaten daar vlakbij met ons hotel, vond de wijk prima hoor, ook in de avonduren gewoon over straat gelopen.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Als je de fietstocht in de ochtend doet kun je in de middag nog makkelijk naar Wat Arun, ligt aan de overkant vd rivier en het kantoor van Ko van Kessel ligt ook aan de rivier.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik zeg niet dat het een slechte buurt is maar dat er aan het begin van de straat wat vertier is waar sommigen misschien problemen mee hebben. Als je er geen problemen mee hebt is er natuurlijk helemaal niks op het hotel aan te merken :)
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

@ sanook: die hotels zitten helaas boven mijn budget. Geef liever niet teveel uit aan overnachtingen. Als het er maar proper is en alles makkelijk bereikbaar. Meer hoeft dat niet te zijn! Bedankt ook voor de shopping tips!
@ monique: dat hotel bedoelde ik inderdaad! Zou jij het wel aanraden met de kinderen dan? Op de kaart ligt het precies wel centraler, maar kan mij natuurlijk vergissen. Wij hebben de fietstocht idd in de ochtend genomen, dus bedankt ook voor de tip!
@ sanook: wij hebben op zich geen probleem daarmee, maar het moet wel binnen de perken blijven uiteraard!
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Kristel, ik ken het hotel zelf niet maar ik denk dat ik het wat betreft ligging wel aan zou durven.
Als jullie in Chiang Mai zijn is het heel leuk om gewoon rond te wandelen door de oude stad en te kijken bij al die prachtige tempels! Er is ook een heel mooi zilveren tempeltje!
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Misschien is overnachten in de buurt van Kao San Road een optie voor jullie. Dichtbij de rivier, Ko van Kessel en Grand Palace.
Wij hebben er onze laatste nachten in Bangkok geslapen. Wij vonden het sfeertje daar gezelliger als in de buurt van Sukhumvit, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Lees hier eens over de verschillende wijken
http://www.thailandblog.nl/hotels/verbl ... e-locatie/
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Had al iets gelijkaardig gelezen over de verschillende wijken, maar nergens staat er iets specifiek bij voor families. Mij persoonlijk spreekt die buurt me wel enorm aan, maar weet niet of er niet teveel lawaai is voor de kinderen als er zoveel jong publiek komt? Over het Rambuttri Hotel had ik al enkele positieve commentaren gelezen, maar daar zijn geen kamers voor 4 personen. Is wel in dezelfde buurt zie ik.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Denk dat je in het hotel geen lawaai zult hebben. En wij zijn niet echt de doelgroep van Kao San ( 55+) maar vonden de sfeer er erg leuk!!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Met uitzondering van Kao San zelf (bier-orgie voor 18-jarigen) vond ik de omgeving daar wel aantrekkelijk, maar....het is slechter bereikbaar met OV. De skytrain rijdt er niet en dus ben je afhankelijk van lokale buslijnen of taxi's. De omgeving van Sukhumvit is overigens erg divers. Rondom de metro stations NaNa en Siam is het Bangkok op z'n drukst en meest toeristisch (en dus ook duur!), maar als je de metrolijn naar het oosten volgt worden de buurten relaxter en authentieker. Wij sliepen bijvoorbeeld in een hotel nabij station Thong Lo, waar de crowd een mix is van jonge, hippe mensen en Japanners die al heel lang in Bangkok leven. Alles is er ook betaalbaarder: de massagesalons, de restaurantjes, de winkeltjes.

Dit hotel bij Thong Lo hebben wij destijds nét niet geboekt: http://www.booking.com/hotel/th/salil-s ... 6d6;dcid=1

Als ik terug ga naar Bangkok, ga ik zeker weer overnachten ergens in de buurt van Soi Thong Lo! En dan waarschijnlijk in dit hotel, of het hotel waar we zaten (goedkoper, tikkeltje shabby, maar wel schoon en sympathiek: http://www.booking.com/hotel/th/sawasde ... 6d6;dcid=1).
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou ook kijken in de buurt van Sukhumvit. Kao San heb ik twee keer gezeten: een keer toen in 19 was: en dat was fantastisch.8 jaar later vond ik het verschrikkelijk. Het draait er voornamelijk ook om de dertien in het dozijn shirtwinkels, te veel dronken Europeanen en andere gekkigheid. Daarnaast willen mar weinig taxichauffeurs je erheen rijden omdat het ver uit de richting van van alles ligt.

Laatste keer zaten we in de Legacy Suites. Zeer mooi hotel in de buurt van de SkyTrain en dichtbij mooie malls als Siam Paragon etc. Hotel is ook zeer geschikt voor kinderen met groot zwembad. Zie hier voor info.
Groetjes,
Daniel
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

De planning is besproken thuis en is een beetje aangepast. Ze zouden toch graag snorkelen op Koh Tao, dus nu kan ik eindelijk kijken om een binnenlandse vlucht te boeken! Verder willen ze toch graag het laatste nachtje dichter bij de luchthaven doorbrengen zodat ze een beetje kunnen relaxen voor we terugvliegen en we zeker zijn dat we onze vlucht niet missen! Als we de roze dolfijnen willen zien, moeten we toch nog een nachtje op Surat Thani blijven, want vanuit Koh Tao is dat niet mogelijk denk ik. Hopelijk vinden we daar een betaalbare accomodatie. Voor Bangkok heb ik nog geen geschikte accomodatie gevonden. Veel van de genoemde hotels hebben geen kamer meer ter beschikking voor 4 personen of zijn immens duur. Daar probeer ik nog een beetje af te wachten met de hoop dat er nog mensen gaan annuleren. Twee kamers vind ik nogal riskant en ze willen per se een zwembad!
Zo. 02/08: Vlucht Brussel - Bangkok
Ma. 03/08: Aankomst Bangkok (05.35 uur) - Kanchanaburi (uitrusten) http://www.orientalkwai.com/
Di. 04/08: Kanchanaburi (Erawan watervallen)
woe. 05/08: Kanchanaburi (River Kwai + brug + erebegraafplaats) - Bangkok ('s Avonds buffet op Baiyoke-Toren)
Do. 06/08: Bangkok(Groot paleis + What Phra Kaeo in de ochtend, namiddag Siam Aqua World aquarium
Vr. 07/08: Bangkok (Co Combo 5-urige Fiets / Boottocht met Co Van Kessel, eten bij T&K in Chinatown)
http://www.covankessel.com/nl/tour/comb ... boottocht/
Zat. 08/08: Bangkok (Chatuchak Market) - Chiang Mai (nachttrein)
Zo. 09/08: Chiang Mai (zondagsmarkt + kookcursus)
Ma. 10/08: Chiang Mai (Tempels)
Di. 11/08: Chiang Mai (Elephant Nature Park)
Woe. 12/08: Chiang Mai (zoo of fietstocht)
Do. 13/08: Chiang Mai - Surat Thani (vlucht) + Surat Thani - Koh Tao (Ferry)
Vr. 14/08: Koh Tao (snorkelen)
Zat. 15/08: Koh Tao (snorkelen)
Zo. 16/08: Koh Tao (snorkelen)
Ma. 17/08: Koh Tao - Surat Thani (Ferry) (http://www.firstmonkeyschool.com/)
Di. 18/08: Surat Thani (roze dolfijnen) - Bangkok (Vlucht)
Woe. 19/08: Bangkok (Siam Park of zwembad) (Inchecken terugvlucht 21.30 uur)
Do. 20/08: Terugvlucht Bangkok - Brussel
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Mooie plannen hoor!

Ik zou je nog een paar kleine tips mee willen geven. De treinreis (ruim van tevoren boeken!) is een lange rit. Laat de kookcursus op de dag van aankomst daarom zitten en hou het lekker bij het bezoek aan de zondagsmarkt en wat rondslenteren door de oude stad. Doe dan de volgende ochtend de kookcursus. Dan is er 's middags nog genoeg tijd om bijvoorbeeld de tempel op de berg buiten de stad te bezoeken.

Ook zou ik je, vanuit mijn eigen ervaring, de zoo in Chiang Mai sterk af willen raden. Wij vonden het er in ieder geval verschrikkelijk. Onze ervaring: de zoo is er niet één die lijkt op wat je je misschien voorstelt bij een zoo. Auto's rijden er gewoon dóór de zoo. Het was er binnen de zoo qua verkeer gewoon net zo gillend druk als op de hoofdweg erbuiten. Stinkende uitlaatgassen everywhere! Ook vonden we de omstandigheden van veel dieren close to schrijnend. 1 Van de eerste dieren die we zagen was een olifantje op een stuk beton, met een hekje eromheen, direct na de ingang. Naast de olifant verkochten ze aan ouders met kinderen mandjes met fruit om aan de olifant te voederen. Het ene kind na het andere stond bananen en appels bij die olifant naar binnen te douwen. Triest. Verder biedt de zoo niet echt plezierige wandelingen in een aantrekelijke omgeving. Naast de auto's die er overal rondreden en de terreinen met parkeerplaatsen, stonden mensen in een soort plaggenhutjes eten te koken. De etensresten werden gewoon direct naast de hutjes in de aarde gekieperd :o Bij bepaalde dierenverblijven moet je bijbetalen, heel veel dieren (behalve de pandaberen in een onaantrekkelijk verblijf) hebben we verder niet gezien. We zijn snel weer weggegaan.

De betere keuze voor die dag zou dus de fietstocht zijn :thumbup: Fiets naar dat meer dat ik noemde. Aan het meer zijn allemaal bamboe-hutjes waar in de weekenden de Thaien naartoe gaan voor een lunch met de familie. Je gaat zitten in een hutje en wordt dan bediend door 1 van de restaurantjes die erachter liggen. Heeeeeerlijk hebben we hier gegeten, en voor een habbekrats. Op de terugreis, fiets dan door de buitenwijkjes terug naar de oude stad. Leuke, rustige straatjes en winkeltjes kom je dan tegen.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

@River Cola: Wanneer ben jij in die zoo geweest?

Wij hebben vorig jaar geen enkele auto gezien binnen de poort en het was rustig wandelen. Er reden alleen shuttlebusjes van de zoo rond. Je kan er inderdaad de dieren voederen voor een paar cent, en dat vonden we heel vreemd, is bij ons helemaal not done en een cultuurshock, maar de kinderen vonden het geweldig. Het eten dat je mocht geven was voor ieder dier anders en de dieren leken er echt niet onder te lijden. De zoo is inderdaad wel minder verzorgd dan in België of Nederland, maar schrijnend zou ik het niet durven noemen.
Wij hebben alleen bijbetaald voor de panda's, voor de rest heb ik niet gezien dat je moest bijbetalen voor andere dieren. Er zijn in ieder geval genoeg dieren die je gratis kan zien.
We hebben bij een van die eethutjes best lekker gegeten. Was inderdaad heel basic, maar niets mis mee.
Lijkt een hele andere ervaring dan de jouwe.
Een fietstocht is inderdaad ook zeer leuk, onze gids nam ons toen ook wel mee naar een eettentje naast de weg. We zouden er alleen nooit zijn gestopt, maar het eten smaakte heel goed en niemand is ziek geweest, gedurende de hele vakantie niet trouwens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer