Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je favoriete Amerikaanse auto?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Redneck schreef:
hdeweert schreef:Hy
Wat is er mis met de echte nederlandse SPIJKER???
groeten
Harm
Dat is de vraag niet! De naam van deze topic is: "Je favoriete Amerikaanse auto?"

gr. Redneck
HY
tegen vraag.
zo'n auto heb je nog nooit gezien 300 km per uur.
groeten
Harm
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Best handig 300 km per uur als je alleen maar in de file staat met je Nederlandse Spijker op de Nederlandse wegen. :wink: :!: :wink:

Maar goed, dit even als reactie op de Spijker die 300 km per uur kan - terug naar Amerikaanse auto. 8)

Persoonlijk vind ik die rode chevrolets mooie bakken, met aan de achterkant van die 'vleugels'(zal vast een andere naam hebben, maar ik heb er geen verstand van).
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hallo Petra,

Ik denk dat de opmerking voortkomt uit het feit dat veel Nederlanders, als zij aan Amerikaanse auto's denken, abusievelijk aannemen dat grotere afmetingen ook een grotere "liefde" tot de automobiel inhoudt. Niets is minder waar. Eerlijk gezegd, heb ik in Nederland meer mensen gekend die een "autogekte" hadden dan in de V.S. Natuurlijk zijn die hier ook te vinden, maar voor veel mensen is de auto niet meer dan wat de fiets is in Nederland: een orinair vervoermiddel.

Auto's zijn leuk, maar daar houdt het voor mij mee op. Zoals ik al jaren zeg: wil je een slechte investering doen? Koop een auto. :wink:

BTW How's the weather in DC? :)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

hdeweert schreef:HY
tegen vraag.
zo'n auto heb je nog nooit gezien 300 km per uur.
groeten
Harm
Voordat je met een tegenvraag komt, dien je wel je feiten op een rijtje te hebben! De firma Spijker is wegens slecht management en slecht zakelijk inzicht rond 1925 failliet gegaan. De 13 nog resterende Spijker voertuigen zijn alleen nog te bekijken in musea. Geen enkele Spijker was in staat een snelheid van 300 km/u te halen.

Als je mijn reactie onder de noemer "spijkers op laag water zoeken" wilt rangschikken, ga je gang, maar kom met zinnige opmerkingen of houdt je mond.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Off-topic alert:

:arrow: Spijkers hebben niks met iemands voorkeur voor bepaalde Amerikaanse auto's te maken en ik wil er dus niks meer over horen, tenzij je het in de context gaat zoeken van die gevallen die je met een hamer in de muur slaat om een wandkalender met foto's van Amerikaanse auto's aan op te hangen. :?
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

De moderator zegt: Dit is dus niet de bedoeling. Discussies die niet over Amerika gaan zetten jullie maar buiten dit forum voort.

Hy
De firma spijker is in 2000 of 2001 weer tot leven gewekt. Gisteren op tv gezien. Kon je dus niet weten, daarom vertel ik het even. Met de hand gemaakt. En kan 300 km per uur rijden. Duitse tegniek. O ja de prijs ben ik even vergeten maar die ligt ver boven mijn budget. Er worden er geloof ik 50 per jaar van gemaakt. Hij ziet er echt modern en gaaf uit. Voor wat de rest betreft ?????
Groeten
Harm
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dit is mijn (favoriete) Amerikaanse auto :

Afbeelding

1994 Ford Taurus, 3 liter - 6 cylinder, automaat, en rijdt geweldig!

/PeeJay

ps. sorry dat ik um niet even heb gewassen voor de foto, maar het is te koud buiten.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

PeeJay, geen Taurus te zien, alleen een rood kruisje.

Als ik de link check dan krijg ik deze mededeling:

"Access Denied (Usage Limit)

--------------------------------------------------------------------------------

The owner of this file has exceeded their daily usage limit"

Misschien toch tijd om een andere parkeerplaats te zoeken? :wink:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

OK, er ging even iets fout blijkbaar, hier alsnog mijn bijdrage:

Dit is mijn (favoriete) Amerikaanse auto :

Afbeelding

1994 Ford Taurus, 3 liter - 6 cylinder, automaat, en rijdt geweldig!

/PeeJay

ps. sorry dat ik um niet even heb gewassen voor de foto, maar het is te koud buiten.

pps. bedankt Redneck...
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hi PeeJay,

Het gaat nog steeds niet goed. Als ik bij de picture properties de link copieer en dan in de browser paste, dan wordt het plaatje wel getoond. Ik denk dat de fotosite die je gebruikt geen externe links toestaat.

Ik heb de vrijheid genomen om je plaatje te copieren en op een van mijn sites te zetten. Zo kunnen anderen je 'holy cow' :wink: toch zien.

PeeJay's 1994 Ford Taurus:
Afbeelding

Als je hier problemen mee hebt, hoor ik het wel en dan zal ik je foto weer verwijderen.

Aan het winterse weer te zien woon je ergens in het noorden?

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hey Redneck,

Bedankt voor je hulp.
Aan het winterse weer te zien woon je ergens in het noorden?
Klopt, ik zit ongeveer 1500 Km ten noorden van Columbus, GA. :wink:

/PeeJay
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

De Shelby Cobra vindt ik ook een erg mooie wagen :)
Of de Mustang Mach1 en de Covette Stingray..... teveel mooie wagens uit dat land daar :p
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Wij zijn erg blij met onze explorer limited, maar het is waar wat redneck zegt over de vergelijking met de fiets.

Ik vind het fantastisch, zo'n grote bak, maar je kunt hier natuurlijk heel makkelijk parkeren. :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb net mijn "DE SMURF" Ford Windstar weer schoongewassen van al het zout en ik moet zeggen, ik ben er dol op. Het is wel geen racecar, maar hij is wel fantastisch met een gezin voor de lange afstanden, vooral de ingebouwde tv.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Ik heb heel erg hard nagedacht over een minivan, vooral met de kinderstoel, maar toen reed mijn man tijdens de eerste sneeuwstorm in december de explorer in de prak en miste ik hem ontzettend (de auto, niet mijn man, die was nog heel) :roll: .

Hij is weer helemaal gerepareerd (lang leve de verzekering) en nu heb ik beloofd hem nooit weg te doen.
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Bericht door MrAmerica »

Ik denk dat voor menig liefhebber van Amerikaanse auto's de Chevrolet Caprice Classic toch wel favoriet is. In ieder geval van mij.

In mijn studententijd had ik voor in het weekend een bijbaantje bij een shoarmazaak, en mijn toenmalige baas had een Chevrolet El Camino uit 1973. Deze auto gebruikten we als bezorgauto :!: Ik voelde me de koning te rijk om in zo'n slagschip rond te mogen karren. Alleen dat geluid al van de stationair draaiende V8. Heerlijk :D

Aangezien ik zelf beschik over twee linkerhanden :oops: zal ik nooit zelf aan een dergelijke auto kunnen sleutelen, en dus genoegen moeten nemen met jongere moderen 'Europese' Amerikanen. Ik heb in de afgelopen 2 jaar rondgereden in een Pontiac Transport, en inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar van een Chrysler Grand Voyager.

Oke... voor degenen die in de States wonen zijn dit natuurlijk maar gewone auto's, maar hier in Nederland heb ik daarmee toch het gevoel een beetje Amerikaans te rijden. 8)
Travel my way, take the scenic byway!
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Jeep

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Mijn favo Amerikaanse Auto is Jeep. maakt niet uit wat voor model.
Zelf rijdt ik hier een Mazda Navajo, bouwjaar '97.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Marcgmp
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Favorite Car

Bericht door Marcgmp »

Ik zelf ben erg fan van de SUV's en zker voorals de Lincoln Navigator, mooi groot en zeker luxe, maar vindt de Chevy Tahoe en Yukon XL Denali erg mooi je krijgt vind ik meer waar voor je geld daar als je een auto koopt.

Er was altijd het argument dat amerikaanse auto's minder betrouwbaar waren maar de huidige amerikanen doen het zelfs beter dan de europese.

Ik werkte voor New York Pizza delivery, en op een dag komt er een grote amerikaanse man binnen met de vraag of hij even in de smart mag zitten kerel was echt groot, eenmaal binnen zegt hij :'Is this a real car ??!!'
Moets zo erg lachen.

Maar de TAHOE ruelz.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Vraag 1: maar jazeker
Vraag 2: 70-er jaren
Vraag 3: Corvette, GT500, Shelby Cobra, 1976 camaro of transam

Mijn trots:

Afbeelding

Dit zou ik er wel bij willen hebben, nog effe sparen of de lening aanvragen :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Mike
Amerikafan

Video's van Amerikaanse Auto's

Bericht door Mike »

Amerikaanse auto's, dan is dit de site die je wilt zien !!!!!!
Veel video's van verschillende amerikaanse wagens

:shock: http://www.edmunds.com/video/ :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer