Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis robertqu: route met veel parken
Re: Route met veel parken
Ik zie dat je een paar dagen in San F. bent. met een auto. Dus even een waarschuwing.
In S.F. moet je ALTIJD je auto parkeren met de wielen scheef zodat ze tegen de stoeprand staan.
En bij een heuvel-op weg andersom dan bij een heuvel-neer weg.
Je moet dit zelfs doen als je denkt dat de weg niet heuvelig is.
Vanuit S.F. naar Sequoia/Kings Canyon: Wellicht is eerst Hwy 5 en via de 198 naar Visalia de beste/snelste route ?
Onder Sequioa/Kings Canyon liggen grotten. Boyden Cavern is toegankelijk via een tour met een gids.
In S.F. moet je ALTIJD je auto parkeren met de wielen scheef zodat ze tegen de stoeprand staan.
En bij een heuvel-op weg andersom dan bij een heuvel-neer weg.
Je moet dit zelfs doen als je denkt dat de weg niet heuvelig is.
Vanuit S.F. naar Sequoia/Kings Canyon: Wellicht is eerst Hwy 5 en via de 198 naar Visalia de beste/snelste route ?
Onder Sequioa/Kings Canyon liggen grotten. Boyden Cavern is toegankelijk via een tour met een gids.
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 feb 2015, 08:40, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route met veel parken
De suggestie om via seki te gaan is een goede. Een andere mogelijkheid is om via Lake Tahoe te rijden of via een van de andere passen ten noorden van Yosemite. Je kunt dan boven DV langs terg naar Las Vegas.
Kijk eens naar ons 2006 - verslag voor wat mogelijkheden en misschien heb je ook iets aan ons 2013 - verslag.
Marianne
Kijk eens naar ons 2006 - verslag voor wat mogelijkheden en misschien heb je ook iets aan ons 2013 - verslag.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis robertqu: route met veel parken
Ik zou ook de dagen tussen Moab en MV schrappen en die toevoegen aan Yosemite en Sequoia/Kings Canyon. Dat geeft wat meer rust in de route.
Via Lake Tahoe zou ook kunnen, ja. Dat was in ieder geval een mooie route vanuit SF. Kost denk ik wel wat meer tijd dan de route via Sequoia onderlangs.
Via Lake Tahoe zou ook kunnen, ja. Dat was in ieder geval een mooie route vanuit SF. Kost denk ik wel wat meer tijd dan de route via Sequoia onderlangs.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Even een paar vraagjes,
Is dit de eerste keer dat jullie de VS bezoeken? Waarom geen Los Angeles?
Als het de eerste keer is zou ik een lijstje maken van parken die je graag wil zien.Daarna google maps erbij en een mooie route maken. En je zeker niet laten weerhouden door dingen die niet je eerste voorkeur hebben. Als het zo uitkomt kan je gewoon iets meepikken. Wij zijn National Parken gek maar vonden LA erg leuk. En onze jongens zeker, die waren in 2009 ongeveer dezelfde leeftijd als jullie kinderen. Er is zoveel moois rond Vegas, op redelijke reisafstand dat ik zelf niet een gelijk aan Yellowstone zou denken. Al is dat uiteraard een prachtig park.
Veel plezier met de voorbereiding,
Monique
Even een paar vraagjes,
Is dit de eerste keer dat jullie de VS bezoeken? Waarom geen Los Angeles?
Als het de eerste keer is zou ik een lijstje maken van parken die je graag wil zien.Daarna google maps erbij en een mooie route maken. En je zeker niet laten weerhouden door dingen die niet je eerste voorkeur hebben. Als het zo uitkomt kan je gewoon iets meepikken. Wij zijn National Parken gek maar vonden LA erg leuk. En onze jongens zeker, die waren in 2009 ongeveer dezelfde leeftijd als jullie kinderen. Er is zoveel moois rond Vegas, op redelijke reisafstand dat ik zelf niet een gelijk aan Yellowstone zou denken. Al is dat uiteraard een prachtig park.
Veel plezier met de voorbereiding,
Monique
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
We hebben al het oosten van Amerika gedaan maar dit is de eerste keer in het zuidwesten. Mijn vrouw heeft 20 jaar geleden Los Angeles gedaan en dat beviel haar zo niet. Dit gedeelte zouden we willen laten voor een volgende reis. Yellowstone zit niet in ons programma. We zijn nu aan het bekijken om via Lake Tahoe terug te keren naar Las Vegas.
-
- Amerikafan
Ik vond onze route perfect voor een eerste USA reis. Als je dan, zoals jullie, meer tijd hebt en een rondje Las Vegas wilt, zou ik het volgende doen:
In Las Vegas vertrekken, via Sequoia en Kings Canyon naar San Francisco. Vervolgens onze route volgen:
Dag 1 (Amsterdam –) San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam
Maar met jullie tijd zou ik ook Moab meenemen, dus dat nog ergens tussenpassen in bovenstaande route.
Dag 5 t.e.m. 7 kan je indien gewenst met een overnachting inkorten,maar ik vond het zelf wel fijn dat we zo veel tijd hadden voor die omgeving, er is daar veel moois te zien.
En als ik meer tijd had gehad, zou ik voor San Francisco en Las Vegas een extra dag nemen.
Succes met beslissen! En heel veel plezier uiteraard
In Las Vegas vertrekken, via Sequoia en Kings Canyon naar San Francisco. Vervolgens onze route volgen:
Dag 1 (Amsterdam –) San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam
Maar met jullie tijd zou ik ook Moab meenemen, dus dat nog ergens tussenpassen in bovenstaande route.
Dag 5 t.e.m. 7 kan je indien gewenst met een overnachting inkorten,maar ik vond het zelf wel fijn dat we zo veel tijd hadden voor die omgeving, er is daar veel moois te zien.
En als ik meer tijd had gehad, zou ik voor San Francisco en Las Vegas een extra dag nemen.
Succes met beslissen! En heel veel plezier uiteraard

Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
We hebben een route. Ben benieuwd naar jullie opmerkingen. Die zijn zeker hèèèèl welkom.
14/07 Huis - Las Vegas
15/07 Las Vegas
16/07 Las Vegas
17/07 Las Vegas - Springdale (Zion)
18/07 Springdale (Zion)
19/07 Springdale - Bryce Canyon
20/07 Bryce Canyon - Torrey (UT-12 + Capitol Reef NP)
21/07 Torrey - Moab (Goblin Valley + Little Wilde Horse Canyon)
22/07 Moab (Arches NP)
23/07 Moab (Canyonlands NP)
24/07 Moab (restjes: Dead Horse SP + UT-128 etc)
25/07 Moab - Cortez (Mesa Verde)
26/07 Cortez (Mesa Verde / Durango / stukje Colorado b.v. San Juan Skyway
27/07 Cortez- Monument Valley
28/07 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend)
29/07 Page (Glen Canyon Dam/Antelope Canyon
30/07 Page (Rainbow Bridge-Lake Powell)
31/07 Page-Grand Canyon South Rim
01/08 Grand Canyon
02/08 Grand Canyon- Death Valley
03/08 Death Valley- Mono Lake
04/08 Yosemite
05/08 Yosemite-San Francisco
06/08 San Francisco
07/08 San Francisco
08/08 San Francisco - Sequoia NP
09/08 Sequoia NP- Las Vegas
10/08 Las Vegas
11/08 Las Vegas
12/08 Terugvlucht
14/07 Huis - Las Vegas
15/07 Las Vegas
16/07 Las Vegas
17/07 Las Vegas - Springdale (Zion)
18/07 Springdale (Zion)
19/07 Springdale - Bryce Canyon
20/07 Bryce Canyon - Torrey (UT-12 + Capitol Reef NP)
21/07 Torrey - Moab (Goblin Valley + Little Wilde Horse Canyon)
22/07 Moab (Arches NP)
23/07 Moab (Canyonlands NP)
24/07 Moab (restjes: Dead Horse SP + UT-128 etc)
25/07 Moab - Cortez (Mesa Verde)
26/07 Cortez (Mesa Verde / Durango / stukje Colorado b.v. San Juan Skyway
27/07 Cortez- Monument Valley
28/07 Monument Valley - Page (Horseshoe Bend)
29/07 Page (Glen Canyon Dam/Antelope Canyon
30/07 Page (Rainbow Bridge-Lake Powell)
31/07 Page-Grand Canyon South Rim
01/08 Grand Canyon
02/08 Grand Canyon- Death Valley
03/08 Death Valley- Mono Lake
04/08 Yosemite
05/08 Yosemite-San Francisco
06/08 San Francisco
07/08 San Francisco
08/08 San Francisco - Sequoia NP
09/08 Sequoia NP- Las Vegas
10/08 Las Vegas
11/08 Las Vegas
12/08 Terugvlucht
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op deze manier heb je wel amper tijd voor Yosemite en Sequoia. Je dag 4/8 begint namelijk bij de Tioga pass. Daar wil je ook wel een paar keer stoppen. Reken dus op een uur of 3 voordat je in de Vallei bent.
Vergis je ook niet in de rit Grand Canyon - Death Valley hoor. Dat geeft je niet enorm veel tijd meer voor iets in death valley.
Ik zou die restjesdag Moab er in dit geval uithalen en dan Canyonland & Dead Horse SP op 1 dag doen, dat kan wel. De 128 zou ik dan op de dag van aankomst doen of bij de dag arches.
Ook 26/7 zou ik eruithalen of anders de volle dag Grand Canyon. Zet dan deze 2 dagen bij Yosemite en Sequoia.
Vergis je ook niet in de rit Grand Canyon - Death Valley hoor. Dat geeft je niet enorm veel tijd meer voor iets in death valley.
Ik zou die restjesdag Moab er in dit geval uithalen en dan Canyonland & Dead Horse SP op 1 dag doen, dat kan wel. De 128 zou ik dan op de dag van aankomst doen of bij de dag arches.
Ook 26/7 zou ik eruithalen of anders de volle dag Grand Canyon. Zet dan deze 2 dagen bij Yosemite en Sequoia.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik ben het er mee eens , dit geeft te weinig tijd voor Yosemite en Sequoia. Voor beide heb je een dag meer nodig.
Als je effectief naar SF wil en deze parken meeneemt (wat niet meer dan logisch is) dan dien je twee dagen vrij te maken in de rest van de trip.
Daarvoor zijn verschillende opties:
- Moab minderen
- Cortez laten vallen
- een dag Page minder
- een dag GC minder
Ik zou in deze Moab en Page minderen aangezien je door de combinaties best wel tijd genoeg hebt om te doen wat je wil doen.
Als je effectief naar SF wil en deze parken meeneemt (wat niet meer dan logisch is) dan dien je twee dagen vrij te maken in de rest van de trip.
Daarvoor zijn verschillende opties:
- Moab minderen
- Cortez laten vallen
- een dag Page minder
- een dag GC minder
Ik zou in deze Moab en Page minderen aangezien je door de combinaties best wel tijd genoeg hebt om te doen wat je wil doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Lees anders wat reisverslagen, volgens mij heb je genoeg tijd in die 4 weken om veel parken te zien. Je kan mijn verslagen lezen(zie onderschrift-augustus 2013) ik heb zelf veel gehad aan de verslagen van Michelly, http://www.michelly.nl, je kan dan zien dat er veel mogelijkheden zijn voor 4 weken. Wij gaan dit jaar ook 4 weken, vanaf Phoenix richting Yellowstone en nemen onderweg ook best veel parken mee zoals o.a. Zion, Capitol Reef, Moab, Yosemite en Sequoia. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=57975
Een keer een lange reisdag tussendoor is niet erg, kids slapen vaak onderweg en wij genieten van de omgeving, de kinderen vinden het zelfs heerlijk om een dutje in de auto te doen, zoveel indrukken en het tijdsverschil kost veel energie.
Ik vind dat je best van Las Vegas naar bijv Bishop kan rijden, lange rit maar goed te doen ook met een aantal stops in Death valley en evt. Alabama hills, van Bishop naar Yosemite, SF, Sequoia en dan richting Joshua three(erg warm in de zomer) of gelijk richting GC, Page, Monument valley, Moab Capitol Reef, Bryce, Zion en dan weer terug naar Vegas.
Een keer een lange reisdag tussendoor is niet erg, kids slapen vaak onderweg en wij genieten van de omgeving, de kinderen vinden het zelfs heerlijk om een dutje in de auto te doen, zoveel indrukken en het tijdsverschil kost veel energie.
Ik vind dat je best van Las Vegas naar bijv Bishop kan rijden, lange rit maar goed te doen ook met een aantal stops in Death valley en evt. Alabama hills, van Bishop naar Yosemite, SF, Sequoia en dan richting Joshua three(erg warm in de zomer) of gelijk richting GC, Page, Monument valley, Moab Capitol Reef, Bryce, Zion en dan weer terug naar Vegas.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een overnachting in zowel Death Valley als Mammoth Lakes of Lee Vining vind ik wel mooi. Zie daarvoor bijvoorbeeld onze 2004- en 2006-verslagen.
Je hebt nu helemaal geen tijd voor Yosemite; 4 aug lijkt een volle dag Yosemite maar is ook voor een deel een rijdag. En Sequoia kun je zo echt niet bekijken. Ik had je al naar onze verslagen verwezen, bekijk die eens om te zien hoeveel tijd je overal nodig hebt.
Las Vegas kan best een of twee dagen minder, en je zou ook een dag Page minder kunnen doen.
Marianne
Je hebt nu helemaal geen tijd voor Yosemite; 4 aug lijkt een volle dag Yosemite maar is ook voor een deel een rijdag. En Sequoia kun je zo echt niet bekijken. Ik had je al naar onze verslagen verwezen, bekijk die eens om te zien hoeveel tijd je overal nodig hebt.
Las Vegas kan best een of twee dagen minder, en je zou ook een dag Page minder kunnen doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne, ik heb al veel je verslagen gelezen en er veel uit geleerd. Dank u. We zijn nu nog aan het kijken waar we een dagje minder zullen blijven om ergens anders(Sequoia) een dagje te blijven. Als nieuweling is het niet zo gemakkelijk, geloof me en zou jullie ervaring zeker kunnen gebruiken. Daarom wil ik nogmaals iedereen bedanken die ons al geholpen hebben. Dit forum is hèèèèl goed!!!!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik zou een dagje minder Page doen. Als jullie van Monument Valley komen onmiddellijk Horseshoe Bend doen en reserveren voor de Dam als jullie de rondleiding willen doen. Volgende dag Rainbow Bridge Cruise (reserveren best) met aansluitend de rondleiding die jullie gereserveerd hebben. Dan laatste dag Antelope Canyon (Upper reserveren vanuit thuisfront, Lower dag ervoor of vroeg erheen rijden) en daarna doorrijden naar Grand Canyon. Daar kan eventueel ook een nachtje minder als jullie niet van plan zijn om veel te wandelen. Die dagen kan je dan gebruiken bij Yosemite en Seqouia.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Een dagje Page minder? Ach waarom je kunt ook een prachtige dagtocht maken per kajak naar de Antilope Canyon of zo maar lekker peddelen op het water.
Wel zou ik de 2 delen Las Vegas in een keer doen en daar een dag minderen voor bv Yosemite.
Bij aanvang van de reis meteen weg uit LV en dan op het laatst meer rust door enkele dagen op een plek (LV).
Wel zou ik de 2 delen Las Vegas in een keer doen en daar een dag minderen voor bv Yosemite.
Bij aanvang van de reis meteen weg uit LV en dan op het laatst meer rust door enkele dagen op een plek (LV).
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
We schrappen 24/7: Dead Horse SP doen we de dag voordien samen met Canyonlands NP en UT-128 op 22/7 samen met Arches NP. Ook de volle dag Grand Canyons zullen we schrappen. We zullen een extra dag Yosemite doen en 1 dag in Sequoia NP. We twijfelen ook als we een dag moeten blijven in Zion. Graag jullie mening daarover.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zion is juist prachtig zeker als je van natuurparken houdt daar zou ik zeker geen dag skippen.
-
- Amerika-ontdekker
Wat zouden jullie ons aanraden om te doen in Antelope Canyon: De upper of de lower. De upper kost driemaal zoveel als de lower hebben we gemerkt.We zijn ook geen ervaren hikers of maakt dit niets uit?
Ik heb alleen ervaring met de Lower en hier hoef je zeker geen ervaren wandelaar voor te zijn. Los daar van vonden wij de ervaring machtig mooi. Als je lekker vroeg daar bent zal het ook nog niet al te druk zijn.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De lower vonden wij veel leuker, zeker met kinderen en je hoeft geen ervaren hiker te zijn 

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou de dagen bij Moab zeker laten staan. Je gaat die "restjes" dag echt wel nodig hebben. Bovendien kan je met kinderen ook nog leuke dingen doen: raften, jeep huren,... genoeg mogelijkheden om die dagen te vullen! Een volle dag Zion is zeker een must. Leuk park en Springdale is ook wel een leuk dorpje om rond te lopen.
Ik zou eerder van Moab rechtstreeks naar MV rijden en Cortez laten vallen. En die 2 overnachtingen ergens anders gebruiken. Bijvoorbeeld voor Yosemite, want daar heb je nu wel wat weinig tijd voor. Eigenlijk heb je zo goed als geen tijd. Mono Lake is niet Yosemite, je moet eerst nog de hele Tioga Pass doen. Daar wil je ook nog wel wat stoppen. En dan moet je de volgende dag alweer verder naar SF.Ik zou minstens 1 overnachting extra plannen in Yosemite.
Persoonlijk zou ik ook de dagen in Vegas op 1 plaats houden, achteraan. En 15/07 direct vertrekken richting Springdale. Eventueel kan je langs Valley of Fire rijden.
Op zich is het wel een mooie route! Wat een mooi vooruitzicht!! *jaloers*

Ik zou eerder van Moab rechtstreeks naar MV rijden en Cortez laten vallen. En die 2 overnachtingen ergens anders gebruiken. Bijvoorbeeld voor Yosemite, want daar heb je nu wel wat weinig tijd voor. Eigenlijk heb je zo goed als geen tijd. Mono Lake is niet Yosemite, je moet eerst nog de hele Tioga Pass doen. Daar wil je ook nog wel wat stoppen. En dan moet je de volgende dag alweer verder naar SF.Ik zou minstens 1 overnachting extra plannen in Yosemite.
Persoonlijk zou ik ook de dagen in Vegas op 1 plaats houden, achteraan. En 15/07 direct vertrekken richting Springdale. Eventueel kan je langs Valley of Fire rijden.
Op zich is het wel een mooie route! Wat een mooi vooruitzicht!! *jaloers*

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen