Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik doen?
-
- Amerika-ontdekker
Wat moet ik doen?
Wij verblijven 11 dagen in Kissimmee met onze 2 jonge kinderen. We willen graag naar disney en naar universal studio's. Ik twijfel alleen over het aantal dagen in het park.
We willen graag de tijd voor de parken nemen dus was ik in eerste instantie van plan om 5 dagen disney te doen en 3 dagen universal. Nu ik alles op een rijtje aan het zetten ben vraag ik me af of het niet teveel dagen zijn? We willen namelijk ook nog stranden bezoeken en shoppen natuurlijk. Clear water beach en Cocoa beach zijn onder andere stranden die we graag willen zien.
Misschien toch maar minder dagen park doen maar wordt het dan niet rennen en vliegen met de kinderen door zo'n park?
Wat vinden jullie ervan?
We willen graag de tijd voor de parken nemen dus was ik in eerste instantie van plan om 5 dagen disney te doen en 3 dagen universal. Nu ik alles op een rijtje aan het zetten ben vraag ik me af of het niet teveel dagen zijn? We willen namelijk ook nog stranden bezoeken en shoppen natuurlijk. Clear water beach en Cocoa beach zijn onder andere stranden die we graag willen zien.
Misschien toch maar minder dagen park doen maar wordt het dan niet rennen en vliegen met de kinderen door zo'n park?
Wat vinden jullie ervan?
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Wat moet ik doen?
Dat is natuurlijk een heel persoonlijk iets.
De een is in 7 dagen nog niet uitgekeken in Disney...de ander vind 1 genoeg.
Hoe oud zijn de kinderen?
Welke periode ga je?
Ivm de drukte en de temperatuur in de parken niet onbelangrijk.
Universal studios is ook denk ik een dag trip. Beetje afhankelijk van bovenstaand.
Desnoods 1,5 dag....rest van de 2e dag shoppen (outlets/Florida Mall)
Hoeveel Disney parken ben je van plan te doen, want je kan elke dag wel 1 doen.
Als je voor het hoofdpark 2 dagen uittrekt, beetje afhankelijk van de drukte, moet dit voldoende zijn.
Die 11 dagen is dat incl. de vluchten?
Dan is dag 1 heenvlucht, dan 1,5 dag Universal, 5 dagen disney...zit je op 7,5 dagen.
terugvlucht is meestal 2 dagen ('s avonds vertrekken, volgende dag aankomen in AMS).
Heb je effectief nog 1,5 dag over om te shoppen en om naar het strand te gaan.....lijkt me aan de krappe kant.
1 dag strand kun je ook combineren met shoppen.
En dat rennen enzo valt wel wat mee denk ik.
Als je goed de layout van het park bestudeerd, weet je waar je langs moet lopen.
De een is in 7 dagen nog niet uitgekeken in Disney...de ander vind 1 genoeg.
Hoe oud zijn de kinderen?
Welke periode ga je?
Ivm de drukte en de temperatuur in de parken niet onbelangrijk.
Universal studios is ook denk ik een dag trip. Beetje afhankelijk van bovenstaand.
Desnoods 1,5 dag....rest van de 2e dag shoppen (outlets/Florida Mall)
Hoeveel Disney parken ben je van plan te doen, want je kan elke dag wel 1 doen.
Als je voor het hoofdpark 2 dagen uittrekt, beetje afhankelijk van de drukte, moet dit voldoende zijn.
Die 11 dagen is dat incl. de vluchten?
Dan is dag 1 heenvlucht, dan 1,5 dag Universal, 5 dagen disney...zit je op 7,5 dagen.
terugvlucht is meestal 2 dagen ('s avonds vertrekken, volgende dag aankomen in AMS).
Heb je effectief nog 1,5 dag over om te shoppen en om naar het strand te gaan.....lijkt me aan de krappe kant.
1 dag strand kun je ook combineren met shoppen.
En dat rennen enzo valt wel wat mee denk ik.
Als je goed de layout van het park bestudeerd, weet je waar je langs moet lopen.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerika-ontdekker
Nee we gaan in totaal 21 dagen maar we zijn 11 dagen in Orlando en dan willen we ook naar de pretparken toe. We gaan in augustus dus best een warme periode.
De kinderen zijn 10 en 6 jaar oud.
De kinderen zijn 10 en 6 jaar oud.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Owwwwwww...had ik dat ff verkeerd begrepen.
11 dagen Orlando/Kissimmee
Dan heb je lekker overal de tijd voor.
Ik zou lekker afwisselen. Deden wij ook altijd.
Dagje shoppen voor pa en moe en dagje pretpark voor de kids.
Je kunt dus ook (halve) dag strand combineren met middagje/avond winkelen.
je zou zelfs ook nog Universal Islands of Adventure kunnen overwegen.
vaak is de tweede dag bijna gratis. En 3=2 heb je ook nog wel eens. Kun je
de derde dag een van beide parken nog een keer doen. Geeft veel rust.
In augustus zijn ze ook tot laat open, dus je kunt de hele dag.
Ik weet niet of die van 10 van achtbanen houdt, maar dan is IOA echt geweldig.
6 jaar was mijn dochter ook toen we er waren...die kwam niet aan de minimum lengte
voor de heftigste rollercoasters.
11 dagen Orlando/Kissimmee
Dan heb je lekker overal de tijd voor.
Ik zou lekker afwisselen. Deden wij ook altijd.
Dagje shoppen voor pa en moe en dagje pretpark voor de kids.
Je kunt dus ook (halve) dag strand combineren met middagje/avond winkelen.
je zou zelfs ook nog Universal Islands of Adventure kunnen overwegen.
vaak is de tweede dag bijna gratis. En 3=2 heb je ook nog wel eens. Kun je
de derde dag een van beide parken nog een keer doen. Geeft veel rust.
In augustus zijn ze ook tot laat open, dus je kunt de hele dag.
Ik weet niet of die van 10 van achtbanen houdt, maar dan is IOA echt geweldig.
6 jaar was mijn dochter ook toen we er waren...die kwam niet aan de minimum lengte
voor de heftigste rollercoasters.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerika-ontdekker
Vergeet de swamp Tour niet! Ontzettend leuk met de kids! Is voor mijn kids de gaafste ervaring geweest! Wij zijn naar sea world geweest ( makkelijk te doen in 1dag) en naar NASA . NASA is educatiever , zonder attracties, en ook makkelijk te doen in 1dag. Handig om vooraf ook te kijken naar de mogelijkheden inzake short queu of all inclusive. Als je voor een dag een park bezoekt en je wilt niet in lange rijen staan dan is het wellicht een optie om wat meer te betalen....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hier kun je eigenlijk zien dat Amerikanen over Disneyworld wat anders denken dat dat wij (en ik zal echt niet over iedereen spreken) doen. Voor Amerikanen is Disney vakantie, voor ons is het één of een paar daagjes pretpark.
Het viel mij op dat er best veel mensen 's middags het park verlieten om of wat anders te gaan doen, of omdat de kleine kids een middagdutje moesten doen en dan op een ander moment terugkwamen.
Ik denk dat je met 5 dagen Disney eigenlijk best goed zit en dat je misschien ook nog kunt beslissen om op 1 van die dagen 's middags bv in één van de malls rond Orlando te gaan shoppen.
Het viel mij op dat er best veel mensen 's middags het park verlieten om of wat anders te gaan doen, of omdat de kleine kids een middagdutje moesten doen en dan op een ander moment terugkwamen.
Ik denk dat je met 5 dagen Disney eigenlijk best goed zit en dat je misschien ook nog kunt beslissen om op 1 van die dagen 's middags bv in één van de malls rond Orlando te gaan shoppen.
Als je alle parken gaat doen, plan dan de grootste/populairste op een weekdag en niet het weekend. Magic Kingdom is bijvoorbeeld op een maandag beter qua drukte dan een zat/zon. Reden: veel mensen gaan in het weekend 1 dag, en dan kiezen ze toch vaak voor de grootste.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie tips! Ik denk dat ik idd ga voor de 5 dagen disney en 3 dagen universal. Zit te denken om de kaarten in Amerika bij ticketmomma te halen. Is dat slim? Of liever al in Nederland kopen?
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij hebben universal nog nooit gedaan en Disney al twee keer in Florida. Wij hebben toen z.g.n. meerdagen kaarten gekocht met fun optie. Op deze manier konden we alle 4 de Disney parken bezoeken en ook nog eens de waterparken. Met een beetje zoeken vind je deze kaarten online wel. Schrik niet van de prijzen! maar wanneer je een meerdaagse kaart omrekent naar de prijs per dag per park dan valt het mee. (Althans zo praat ik het elke keer goed
)
Wij zijn ook steeds in augustus geweest dus dat is warm. Wij waren er altijd ruim op tijd (lees voor openingstijd) en gingen dan ergens tussen 2 en 3 naar de villa. Je kan dan eventueel ’s avonds weer terug als je dat ziet zitten. (Dat is heel persoonlijk) Wij hebben er echt genoten maar zijn er ook goed voorbereid heen gegaan en altijd in gedachten gehouden dat je nooit alles kunt doen en zien.

Wij zijn ook steeds in augustus geweest dus dat is warm. Wij waren er altijd ruim op tijd (lees voor openingstijd) en gingen dan ergens tussen 2 en 3 naar de villa. Je kan dan eventueel ’s avonds weer terug als je dat ziet zitten. (Dat is heel persoonlijk) Wij hebben er echt genoten maar zijn er ook goed voorbereid heen gegaan en altijd in gedachten gehouden dat je nooit alles kunt doen en zien.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
- frans&esmé
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zit te denken om de kaarten in Amerika bij ticketmomma te halen
Wij hebben onze kaarten ook besteld via ticketmomma en dat was prima geregeld toen we ze op gingen halen. Je krijgt er ook nog tekst en uitleg bij over wanneer je het beste kan gaan enz. De winkel is klein dus goed opletten als je in de buurt ben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 6405 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie