Haha, nee ik bedoel ook niet dat ze onschuldige backpackers zomaar een police record zullen geven. Volgens mij kunnen ze de police-records van Amerikanen wel inzien. (die kan iedereen zelfs inzien!) Dus als ze je niet mogen en ze zien dat je in de VS ooit ergens voor bent opgepakt zal dat waarschijnlijk genoeg reden zijn om je de toegang tot Canada te ontzeggen.USInsider schreef:Ik heb ik Canada gewoond en het is niet bepaald een lawless country dat mensen die zich aan de grens melden van Police Records voorziet. Zo'n record heb je als je gearresteerd bent en/of veroordeeld. Dezelfde regels als Ned. hanteert voor haar juridische database.
Er komen genoeg lifters en back packers Canada binnen.
Vlak voordat ze uit elkaar gingen had ze haar groene kaart verlengd. Voor zover ik weet is ze geen citizen, maar ben ik ook niet zeker van. Ik betwijfel of ze erg gemotiveerd zal zijn om citizenship aan te vragen als hij dat aan haar vraagt.De sponsorship is serieuzer. Want de betrokkene telt mee in de verplichtingen wanneer je as. man zijn inkomen etc. moet geven tbv. de sponsorship.
Iemand die trouwt met een US Citizen (zij dus) kan na 3 jaar als permanent resident aanwezig zijn, citizenship aanvragen. Met die citizenship vervallen de verplichtingen van de originele sponsor. (Voor de 3 jaar tellen de 2 jaar als Conditional Resident mee. Maar als ze veel en vaak buiten de US is geweest, die periodes tellen niet mee.)
Je as. zou dus kunnen overleggen met haar om inderdaad US Citizen te worden als dat kan.
Want aansprakelijk zijn voor haar onkosten ev. gemaakt door US overheid en andere daartoe gerechtigde organisaties, is in feite 'open end' financiering. Daar zijn de afgelopen jaren een aantal lawsuits over gevoerd, en de sponsor verloor bijna altijd.
Maar wie weet is ze inmiddels al US citizen en dat geen bron van zorg meer.
Maar ze heeft iig een goede baan, dus verwacht niet dat ze ooit een uitkering of voedselbonnen oid zal aanvragen.