Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mooi huis, zeg! Die openslaande deuren zou je er toch vrij makkelijk in kunnen zetten?
Is die grote boom echt? Onze foyer is twee verdiepingen en ik heb er weleens aan gedacht zo'n enorme boom neer te zetten, maar hoe tuig je die dan op? Wij hebben al zo'n moeite met de boom van bijna 3 meter!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Petra/VS schreef:Mooi huis, zeg! Die openslaande deuren zou je er toch vrij makkelijk in kunnen zetten?
Is die grote boom echt? Kan niet daar is de stam veel te dun voor.
Onze foyer is twee verdiepingen en ik heb er weleens aan gedacht zo'n enorme boom neer te zetten, maar hoe tuig je die dan op? Wij hebben al zo'n moeite met de boom van bijna 3 meter!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

houstonwehaveaproblem schreef:Nou, dan zal ik ons huis ook nog maar eens showen.
Wat een schitterend huis!!! Helemaal mijn stijl, je zou me niet straffen als ik daar moest gaan wonen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
avanv
Amerika-ontdekker

Bericht door avanv »

Hi Houston,

Mooi huis hoor! Maar het heeft 1 ding wat ik niet meer wil: Hoge plafonds. In ons vorige huis hadden we plafonds van 5m hoog. Gek werd ik er van
:evil: Als je boven zat, hoorde je muziek/tv net zo helder en duidelijk als wanneer je beneden was. Zomers was het moeizaam om het koel te houden en in de winter was het moeizaam om het warm te maken.

Ons nwe huis heeft normale plafonds en dat bevalt een stuk beter.

Ik kwam nog een plattegrond tegen van de beneden verdieping:
http://img.photobucket.com/albums/v389/ ... sc/489.jpg

Boven hebben we 2 slaapkamers en bonus room van 70m2 die we gebruiken voor kinderspeelgoed, ping pong en home theater.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hoi avanv,

Je plattegrond bekeken en dat ziet er inderdaad ook mooi uit. Ben alleen benieuwd naar de buitenkant :-). Zit de garage aan de achterkant trouwens?
Hier valt het wel mee met kou en warmte met die hoge plafonds. Het is hier sowieso nooit echt heel koud natuurlijk. We hebben een airco die het ook warm houdt als het nodig is, dus afhankelijk van de temperatuur koelt of verwarmt ie. Hier is het in de winter nog overdags rond de 18-20 graden dus hier geen koude voeten. We hebben zelfs plavuizen liggen en ook dat is niet koud in de winter. Ik heb in dit huis minder last van temperatuurschommelingen dan dat ik ooit in Nederland in een huis heb gehad. Ik kan me voorstellen dat als je ergens woont waar je veel moet stoken de warmte inderdaad opstijgt en je koude voeten aan de grond hebt.

@Petra, ja de deuren zijn er makkelijk in te zetten, maar dan zal er eerst wat geld over moeten blijven om die te betalen ;-). En ja die boom is hartstikke nep. We tuigen hem op met een klein trapje erbij. En vanaf de trap zelf kunnen we er ook wel bij.

@Kastelke, ik zal aan A vragen of ie me in wil ruilen voor jou :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

houstonwehaveaproblem schreef:Je plattegrond bekeken en dat ziet er inderdaad ook mooi uit. Ben alleen benieuwd naar de buitenkant :-). Zit de garage aan de achterkant trouwens?
Dat moet je gewoon even een pagina terug bladeren in dit draadje! :wink:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Jasmino schreef:
houstonwehaveaproblem schreef:Je plattegrond bekeken en dat ziet er inderdaad ook mooi uit. Ben alleen benieuwd naar de buitenkant :-). Zit de garage aan de achterkant trouwens?
Dat moet je gewoon even een pagina terug bladeren in dit draadje! :wink:
Goh wat stom! Ik heb al die berichten en foto's zitten doorkijken, maar aangezien avanv nog vrij nieuw is hier zijn bericht nog niet gekoppeld aan zijn plattegrond van deze pagina. :sorry:
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

houstonwehaveaproblem schreef:@Kastelke, ik zal aan A vragen of ie me in wil ruilen voor jou :-).
:? Het ging me over het huis, niet over je man. Ik heb er al één! Nou ja, een huis ook, maar wat dat laatste betreft mag ik er wel meer hebben. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Trudy, I'm in awe!

Wat een mooi huis heb jij .. Is het huur of koop?
Helemaal mijn stijl (en dan ook nog een zwembad) .. Ik moet toch eens jouw Amerika verhaal gaan lezen.
Ik had wel het één en ander gelezen in jouw blog, ik dacht dat je tijdelijk in Amerika studeerde en je als arme student zo'n kast van een huis niet kon veroorloven ;)
Ben je overigens met een Amerikaan samen?

Was ik maar voor een Amerikaan gevallen .. hoewel, ik mag niet klagen ; ))
-
Sandy
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Ja, ik ben een arme student. Gelukkig heb ik een rijke sponsor ;-).

Het huis is koop. Volgens mij is er hier maar weinig te huur.

Mijn vriend is Nederlander, woont hier al 8 jaar en moet nog een jaar of 2 voor ie citizen kan worden. Ik ben hier student ivm een visum en omdat het niet verkeerd is om alvast een goede basis hier te hebben voor ik straks hier kan gaan werken. In Nederland deed ik cultureel werk en mijn papieren zijn hier waarschijnlijk nutteloos. Ik heb ook geen zin meer om dat als baan te doen, eventueel wel vrijwiligerswerk hier.
Maar...ik zal hier niet te veel off topic uit gaan wijden. Als je meer wilt weten dan is mijn blog inderdaad dè plek om te bekijken.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Op dit moment zijn wij aan het kijken naar een ander huis.
We hebben er eentje gevonden, nieuwbouw, aan een cul de sac, met een basement en 2800 sq. feet (260 m2), 5 slaapkamers en 4 badkamers.
Het grote nadeel is echter dat het aan de achterkant grenst aan een drukke snelweg (GA400), die gezien de groei alleen nog maar drukker gaat worden.
We willen het huis erg graag, want de indeling, ligging en ruimte zijn voor ons ideaal, maar twijfelen dus heel erg ivm het geluid van het verkeer. Binnen hoorde je het haast niet, maar als je buiten op het deck staat wel.

Dit is een foto van het huis:
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ziet er heel mooi uit Dan.
Onthoud wel dat je aan een huis veel kan veranderen maar aan de ligging niet :wink:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik heb ook aan een snelweg gewoond. En je went eraan, op een gegeven moment hoor je het echt niet meer .. Mooi huis overigens ... Ik ben tevreden met wat ik hier heb .. maar het doet me wel wat als ik jullie huizen zie :/
Sandy
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Staceybeesie schreef:Ziet er heel mooi uit Dan.
Onthoud wel dat je aan een huis veel kan veranderen maar aan de ligging niet :wink:
Yep, klopt helemaal Petra :D
Morgen gaan we weer een keer kijken, of beter, luisteren.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dan schreef:Binnen hoorde je het haast niet, maar als je buiten op het deck staat wel.
Hoe woon je nu? Heb je nu ook al veel geluid ? Het huis ziet er wel mooi uit, maar als je denkt dat geluids overlast een issue is, zou ik het niet doen.

Toen wij op huizenjacht waren hebben we veel mooie huizen gezien, en vaak ook langs een snelweg. Uiteindelijk een huis gekocht waar het luidste geluid bestaat uit krekels in de zomer, en krakend bevroren sneew in de winter, en we zijn erg blij dat we niet langs een snelweg wonen. Wat ik dus bedoel is, kijk nog even rond, dit huis lijkt je droomhuis, maar er zijn er meer...

Succes

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

prachtig huis... maar het idee dat een drukke snelweg achter het huis loopt ...nee ..ik zou toch wel even verder kijken...vooral als je later nog een keertje wil verhuizen..
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Sandy schreef:Ik heb ook aan een snelweg gewoond. En je went eraan, op een gegeven moment hoor je het echt niet meer .. Mooi huis overigens ... Ik ben tevreden met wat ik hier heb .. maar het doet me wel wat als ik jullie huizen zie :/
Ja, ik ben het met je eens. Wij hebben op de Maaspoort (in Den Bosch)gewoond, vlak langs de A59, en het went.
Misschien kunnen we nog wat van het geluid blokken met bv Leyland Cypresses, soort coniferen die hard groeien.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

@ Housten: Wauw! Wat een mooi en groot huis zeg!!! Ik lees je blog al een tijdje, maar daar heeft volgens mij nooit echt een duidelijke foto van jullie huis opgestaan!

@ Dan: Mooi huis inderdaad, alleen jammer dat het langs een snelweg ligt. Je went er echter wel aan hoor, mijn tante woont vlak langs een spoorlijn (ze kwamen eerst uit een rustig dorp) en eerst ergerden ze zich vreselijk aan dat geluid, maar nu horen ze het helemaal niet meer!!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Color01 schreef:prachtig huis... maar het idee dat een drukke snelweg achter het huis loopt ...nee ..ik zou toch wel even verder kijken...vooral als je later nog een keertje wil verhuizen..
Nou zeg je wat, maar heb inmiddels gemerkt dat Amerikanen daar zelf weining moeite mee hebben. Het was zelfs zo dat bepaalde huizen omdat ze dicht bij de snelweg zaten meer kosten omdat je zo op deze weg was.
Hele andere benadering dan wij in NL. Zo is een hoekhuis in Amerika minder geliefd en in NL juist weer wel.
Maar feit is wel dat wij als NL'ers er in moeten wonen.
Zou ook even naar het geluid luisteren als je boven in huis staat. Het geluid gaat namelijk altijd naar boven.

Succes met luisteren !
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dan schreef:Ja, ik ben het met je eens. Wij hebben op de Maaspoort (in Den Bosch)gewoond, vlak langs de A59, en het went.
Misschien kunnen we nog wat van het geluid blokken met bv Leyland Cypresses, soort coniferen die hard groeien.
Hey ... ik woonde ook aan de A59, mooi alleenstaand huis op de Baken in DB ;)
Wij hadden niet eens bomen, mijn vader vond het uitzicht wel mooi zo .. het wende echt ..
Ik hoorde het niet meer, terwijl het verkeer daar soms ook heel druk was ..
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer