Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Camper huur en campgrounds rules
Bedankt iedereen! Ik heb hier echt wat aan! Heerlijk dit forum 

-
- Amerika-ontdekker
Iemand tips voor campground in Las Vegas..? Dit reserveren of niet..?
Al weer een tijdje geleden (2008), maar wij stonden op Oasis Las Vegas RV Resort. Rustige camping, wel druk op elkaar, inclusief staff met lasergun (snelheidscontroles), zwembad en volgens mij een beetje aan de rand van Las Vegas. Wij hebben toen echter een autootje erbij gehuurd (opgehaald bij het rental center van de luchthaven) zodat je ´s avonds makkelijker naar de strip kunt. Wij hadden een back-in plaats. Dus achteruit inparkeren, wat prima gaat als je met z´n 2-en bent. Een rijden en een achter de camper voor het geven van aanwijzingen.
Goedemorgen!
Mijn man en ik willen in juni samen met onze zoon van 2,5 jaar met een camper gaan rondreizen in (wrs) Californie en een paar staten in het noorden. Ik heb al wat berichten op dit forum gelezen met interessante tips en opmerkingen, maar ben nog geen info tegen gekomen over het reizen met een jong kindje per camper. Ik ben vooral opzoek naar ervaringen met de campgrounds met jonge kinderen, wat is er te doen op zo'n plek? Welke campgrounds zijn een aanrader?
Wat betreft het slapen in een camper, wat zijn hiermee de ervaringen met jonge kinderen? Neem je een campingbedje mee of slaapt zo'n kleintje in het grote bed? Hoe beveilig je dit bed dan?
Hoop dat jullie je ervaringen met ons hierover willen delen, bedankt alvast!
Mijn man en ik willen in juni samen met onze zoon van 2,5 jaar met een camper gaan rondreizen in (wrs) Californie en een paar staten in het noorden. Ik heb al wat berichten op dit forum gelezen met interessante tips en opmerkingen, maar ben nog geen info tegen gekomen over het reizen met een jong kindje per camper. Ik ben vooral opzoek naar ervaringen met de campgrounds met jonge kinderen, wat is er te doen op zo'n plek? Welke campgrounds zijn een aanrader?
Wat betreft het slapen in een camper, wat zijn hiermee de ervaringen met jonge kinderen? Neem je een campingbedje mee of slaapt zo'n kleintje in het grote bed? Hoe beveilig je dit bed dan?
Hoop dat jullie je ervaringen met ons hierover willen delen, bedankt alvast!
Wij hebben in 2010 met onze dochter van toen bijna 2 jaar oud rondgetrokken in NW USA en Canada. Wij hebben daar een campingbedje gekocht (Wallmart
) en die zetten we ´s avonds op. Veel veiliger dan in een bed. Al hebben sommige maatschappijen wel een ´afrastering´ voor het bed boven de cabine. Maar het blijft een hele hoogte, waar onze zoon van toen 6 een paar keer is uitgevallen in de nacht.
Tijdens het rijden in de gordel en eventueel een nekkussen (die vanuit het vliegtuig) zodat ze tijdens het slapen redelijk zitten.
Wat betreft camping. Tja, 2.5 jaar. Die is nog erg afhankelijk van wat de ouders hem bieden!?

Tijdens het rijden in de gordel en eventueel een nekkussen (die vanuit het vliegtuig) zodat ze tijdens het slapen redelijk zitten.
Wat betreft camping. Tja, 2.5 jaar. Die is nog erg afhankelijk van wat de ouders hem bieden!?
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi Renaatje,
Welkom op het forum.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2009. We reisden toen voor het eerst met een camper en met onze dochter die toen 2 jaar was. We gingen ook naar Midden- en Noord Californië en een stukje van Oregon.
Wij hadden destijds een Deryan tentje mee, maar daar wilde ze niet in slapen. In deze streek kan het 's avonds behoorlijk koud zijn in juni, dus wij konden vaak niet buiten zitten als zij in bed lag. Wat wij dan vaak deden was haar op het grote bed achterin te slapen leggen en als wij dan zelf naar bed gingen verplaatsten we haar naar het omgebouwde eethoek bed. Het kussen daarvan was toevallig precies even groot als het matrasje van het ledikant thuis, zodat het beddengoed heel goed pastte en we haar goed strak konden instoppen. Nog een matrasje aan beide kanten ernaast en een op de grond, voor het geval ze eruit zou vallen. Soms was het echt heel koud in de camper en was het beddengoed dat wij voor haar bij ons hadden niet warm genoeg. Dan sliep ze bij mij achterin het grote bed en ging mijn man in de cabover.
Wij waren vooraf bang dat een campingbedje niet zou passen. Achteraf had het wel gekund, met de slide-out die we hadden. Zonder slide-out had het echt niet gepast. Dan was het gangpad te smal.
Welkom op het forum.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag van 2009. We reisden toen voor het eerst met een camper en met onze dochter die toen 2 jaar was. We gingen ook naar Midden- en Noord Californië en een stukje van Oregon.
Wij hadden destijds een Deryan tentje mee, maar daar wilde ze niet in slapen. In deze streek kan het 's avonds behoorlijk koud zijn in juni, dus wij konden vaak niet buiten zitten als zij in bed lag. Wat wij dan vaak deden was haar op het grote bed achterin te slapen leggen en als wij dan zelf naar bed gingen verplaatsten we haar naar het omgebouwde eethoek bed. Het kussen daarvan was toevallig precies even groot als het matrasje van het ledikant thuis, zodat het beddengoed heel goed pastte en we haar goed strak konden instoppen. Nog een matrasje aan beide kanten ernaast en een op de grond, voor het geval ze eruit zou vallen. Soms was het echt heel koud in de camper en was het beddengoed dat wij voor haar bij ons hadden niet warm genoeg. Dan sliep ze bij mij achterin het grote bed en ging mijn man in de cabover.
Wij waren vooraf bang dat een campingbedje niet zou passen. Achteraf had het wel gekund, met de slide-out die we hadden. Zonder slide-out had het echt niet gepast. Dan was het gangpad te smal.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Even eropterugkomend en aansluitend bij Marenko:Brenda038 schreef:Ik ben bezig met het boeken van campgrounds voor onze reis.. nou ik doe een poging.. ik ben er nog niet echt handig in..
We hebben een camper van 26ft via Road Bear gehuurd..
Nu ben ik op diverse sites campgrounds aan het boeken alleen nu weet ik niet goed wat ik aan moet klikken..
* Full hool pull Thur
* RV Dry camping
* Full hook up back in
* No hook up back in
* No hook up pul thur
En nog een aantal van dit soort keuzes.. heb me reis bureau proberen te bellen maar hang al 3x half uur aan de telefoon en nog niks..
Welke kan ik het beste aanhouden?
Brenda
Wij staan liefst wel met elektra maar een sewer/ rioolaansluiting is niet nodig. Vaak sta je da op de plekken tussen de echte big rigs, niet erg maar je betaalt meer. In parken doen we het zonder stroom en dat is geen probleem. Op vrijwel alle campings kun je bij de uitgang dumpen en water innemen. Dus dan ben je weer schoon en gevuld.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij parkeerden een 32 ook bij de supermakrt op de p plaats maar dan wel strategisch zodat we altijd weg kunnen draaien als er mensen in de buurt gaan staan. Dus niet in de drukte vlakbij de winkel. Maar we nemen daarbij wel 4 plekken in. Ik denk dat je met een 22 met minder ruimte toe kan maar je zilt net niet in een vakje passen. Toch zien ze het echt als een kleintje. Toen we in 2010 bij Mariposa Grove P kwamen konden daar geen campers staan maar onze 25 ft mocht er wel in...... 5:
We hebben dus een C22 camper (welke voor Amerika dus vrij klein is)
Kan je de C22 ook op een auto parkeerplek neerzetten? Of moet je toch echt een RV plek hebben?
(de C18 van Cruise America past dacht ik op een normale auto plek. En dat is in Sommige National Parks wel handig)

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met diesel rijden, maar naar mijn herinering is diesel duruder dan benzine. En voor 200€ kun je veel bezine kopen.... Staan er geen gegevens over zuinigheid bij op website?Domenica schreef:Hallo allemaal,
Ik heb ook een vraagje:
Wij vertrekken binnenkort naar West-Canada met de camper en zijn van plan om daar rond de 2500-3000km te gaan rijden.
Nu vroegen wij ons af of je beter een diesel of benzine camper kan rijden? (Qua huur vd camper scheelt het ong. €200,-.)
- Rijdt een diesel camper veel zuiniger dan een benzine camper?
- Zit er verschil in rij-gedrag?
- Is er nog iets anders waar we rekening mee moeten houden?
Alvast hartelijk dank!
Kun je zomaar switchen? Er zijn minder diesel campers, hoewel ze er schijnbaar wel meer komen.
Wij hebben altijd een deryan bedje gebruikt voor de kleinste, als ze eenmaal gewend zijn aan een groot bed dan kan natuurlijk elk bed in de camper, maar boven zou ik alleen doen als er een net o.i.d voor zit. Of als het kind er alleen slaapt misschien kind tegen de wand en daarvoor tassen of kussens ofzo. Een normaal campingbed (zou ik niet meenemen maar daar kopen) past denk ik niet in elke camper, ik vermoed inderdaad dat dat alleen kan als je een slide-out hebt.
Terug in Texas!
Dank je wel Ruud en Inge voor jullie reactie! Inge, ik ben al druk aan het lezen in je reisverslag, erg interessant en zeker leerzaam voor ons qua ervaringen. De route die jullie gevolgd hebben sluit ook aan bij ons idee over waar we heen willen, dank je wel!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wat voor maat (hoes)laken gebruik je voor het matras in de cabover?
Dit jaar gaat mijn zoon en schoondochter mee, en die zullen in de cabover slapen. Het vaste bed achterin heeft nog een redelijke normale afmeting. Maar dat is 2.44 lang, ik denk niet dat je dat met een gewoon hoeslaken redt. Hoe doen anderen dat?
Dit jaar gaat mijn zoon en schoondochter mee, en die zullen in de cabover slapen. Het vaste bed achterin heeft nog een redelijke normale afmeting. Maar dat is 2.44 lang, ik denk niet dat je dat met een gewoon hoeslaken redt. Hoe doen anderen dat?
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
In de cab-over in je slaapzak slapen..Marenko schreef:Wat voor maat (hoes)laken gebruik je voor het matras in de cabover?
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerikafan
Gebruik in de Cabover geen hoeslaken maar een gewoon laken, bijv van de HEMA. In de lengte zal het niet helemaal passen, daar kan je ook wat spullen neerleggen.
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb al gezien dat een king laken 270 cm is. Dus dat moet wel passen, al is het net aan. Halen we dat wel bij de walmart 

Hallo allemaal,
Ik ben van plan om een camper te huren bij: http://www.escapecampervans.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze site kan je kiezen welke verzekeringen je erbij wilt hebben, zoals de CDW en SLI cover.
Ik wil natuurlijk zo goed mogelijk verzekerd zijn maar raden jullie mij aan om de verzekering(en) via dat bedrijf te nemen of om die apart ergens anders af te sluiten en waar?
Ik heb een tijdje lopen zoeken maar kan niet echt het antwoord vinden.
Alvast bedankt !
gr.
Ik ben van plan om een camper te huren bij: http://www.escapecampervans.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze site kan je kiezen welke verzekeringen je erbij wilt hebben, zoals de CDW en SLI cover.
Ik wil natuurlijk zo goed mogelijk verzekerd zijn maar raden jullie mij aan om de verzekering(en) via dat bedrijf te nemen of om die apart ergens anders af te sluiten en waar?
Ik heb een tijdje lopen zoeken maar kan niet echt het antwoord vinden.
Alvast bedankt !
gr.
Hallo!
Momenteel onderweg met een Jucy Van in en vanuit LA! Nog enkele dagen hier en dan via San Diego naar Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Canyonlands, Vegas, Mammothlakes, Lake Tahoe, Yosemite, SF en terug naar LA.
Momenteel op een duurdere RV camping in LA (54 USD), heeft iemand tips ivm goedkopere /grounds tijdens onze rit? ( in Australië logeerden we met onze Jucy Van voor 20-35 AUD) ? Sites op dewelke deze te vinden zijn, enz...? Wij hebben geen water of elektriciteit nodig, enkel plaats om de Van te zetten en Amenities om te douchen e.d.
Thx!
Momenteel onderweg met een Jucy Van in en vanuit LA! Nog enkele dagen hier en dan via San Diego naar Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Canyonlands, Vegas, Mammothlakes, Lake Tahoe, Yosemite, SF en terug naar LA.
Momenteel op een duurdere RV camping in LA (54 USD), heeft iemand tips ivm goedkopere /grounds tijdens onze rit? ( in Australië logeerden we met onze Jucy Van voor 20-35 AUD) ? Sites op dewelke deze te vinden zijn, enz...? Wij hebben geen water of elektriciteit nodig, enkel plaats om de Van te zetten en Amenities om te douchen e.d.
Thx!
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoek de stateparks en nationale parken campgrounds op. En BML campgrounds die zijn over het algemeen een stuk goedkoper. Maar LA en de kust in CA is sowieso erg duur qua campgrounds, dus ook de private campgrounds zullen meer landinwaarst goedkoper worden.
-
- Amerika-ontdekker
Goeiemiddag,
Bij het boeken van een campground kan ik ook kiezen voor een Dry site? Dit houd in dat je totaal geen aansluitingen hebt? Is dit goed te doen voor 1 nacht?
Bij het boeken van een campground kan ik ook kiezen voor een Dry site? Dit houd in dat je totaal geen aansluitingen hebt? Is dit goed te doen voor 1 nacht?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is zelfs goed te doen voor meerdere nachten. De meeste campgrounds hebben wel een dumpstation. Hier kun je vuilwater dumpen en schoonwater innemen. De aansluitingen heb je dus in principe niet nodig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht