Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B1/B2 voor de tweede keer aanvragen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
B1/B2 voor de tweede keer aanvragen.
Hallo allemaal mijn naam said ik ben 26 jaar en kom uit enschede.
ik heb een week geleden geprobeerd een visa te krigjen voor de v.s ik ben afgewezen wegens onvoldoende bewijs om me terug te keren naar nederland.
nou is mijn vraag ik ga eind deze maand een tweede poging wagen. ik wil namelij kvoor 14 dgne naar de v.s omdat mijn moeder daar gaat trouwen. en mijn vliegticket is al geboekt en betaald door mijn beste vriendin die daar woont?
heeft iemand ooit een tweede aanvraag voor een B1 visa geprobeerd?
en is het verstandig om bewijzzen mee te nemen van me beste vriendin me vliegtickets met de data dat ik heen ga en terug keer?
iemand een goede tip a.u.b
M.V.G said
ik heb een week geleden geprobeerd een visa te krigjen voor de v.s ik ben afgewezen wegens onvoldoende bewijs om me terug te keren naar nederland.
nou is mijn vraag ik ga eind deze maand een tweede poging wagen. ik wil namelij kvoor 14 dgne naar de v.s omdat mijn moeder daar gaat trouwen. en mijn vliegticket is al geboekt en betaald door mijn beste vriendin die daar woont?
heeft iemand ooit een tweede aanvraag voor een B1 visa geprobeerd?
en is het verstandig om bewijzzen mee te nemen van me beste vriendin me vliegtickets met de data dat ik heen ga en terug keer?
iemand een goede tip a.u.b
M.V.G said
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: B1/B2 voor de tweede keer aanvragen.
Waarom en visum aangevraagd ?
Voor 14 dagen kon je toch gewoon op ESTA reizen ?
Voor 14 dagen kon je toch gewoon op ESTA reizen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
ja dat klopt daar heeft u gelijk in.. maar ik heb daar niet bij stil gestaan direct dus vandaar
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Met het aanvragen van een visum zijn er enkele potten gebroken helaas.
Er zijn een aantal zaken in je verhaal die zeer negatief zijn om een visum te krijgen.
1 Je moeder trouwt daar en woont daar dan ook veronderstel ik ?
2 Je beste vriendin woont daar.
3 Je vriendin heeft je tickets betaald.
Wanneer je deze zaken leest dan heb je een enorm potentieel om in de VS te blijven. Er zijn meer dingen die je daar binden dan hier.
Je ticket heen en terug is uiteraard een document in je voordeel, maar het feit dat je dit zelf niet betaald hebt niet direct.
In ieder geval zal je nu heel sterk je banden met Nederland moeten kunnen aantonen om alsnog een visum te krijgen. Vast werk, vast inkomen, eigen huis, .... .
Nu je reeds geweigerd bent voor een visum kan je ook nooit meer via ESTA reizen.
Er zijn een aantal zaken in je verhaal die zeer negatief zijn om een visum te krijgen.
1 Je moeder trouwt daar en woont daar dan ook veronderstel ik ?
2 Je beste vriendin woont daar.
3 Je vriendin heeft je tickets betaald.
Wanneer je deze zaken leest dan heb je een enorm potentieel om in de VS te blijven. Er zijn meer dingen die je daar binden dan hier.
Je ticket heen en terug is uiteraard een document in je voordeel, maar het feit dat je dit zelf niet betaald hebt niet direct.
In ieder geval zal je nu heel sterk je banden met Nederland moeten kunnen aantonen om alsnog een visum te krijgen. Vast werk, vast inkomen, eigen huis, .... .
Nu je reeds geweigerd bent voor een visum kan je ook nooit meer via ESTA reizen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
nee mijn moeder woont daar absoluut niet ze gaat gelijk met mij mee terug..
ik woon bij mijn oom in en daar heb ik een gba uittreksel van..
ik heb een uitkering en ik ga wee rnaar school heen..
mijn beste vriendin maakt ook een brief voor de consulaat dat zij de financien op zich heeft tijdens mijn verblijf daar.
ik kan bewijzen van me uitkering mee nemen en ook van waar ik woon ,
plus ik doe vrijwilligerswerk.
zal dat niet voldoende bewijs zijn ?
en dank u voor uw reactie
ik woon bij mijn oom in en daar heb ik een gba uittreksel van..
ik heb een uitkering en ik ga wee rnaar school heen..
mijn beste vriendin maakt ook een brief voor de consulaat dat zij de financien op zich heeft tijdens mijn verblijf daar.
ik kan bewijzen van me uitkering mee nemen en ook van waar ik woon ,
plus ik doe vrijwilligerswerk.
zal dat niet voldoende bewijs zijn ?
en dank u voor uw reactie
Als je van een uitkering leeft dan wordt het aanvragen van een visum lastig.
-
- Amerika-ontdekker
oke ja nouja ik heb alle bewijzen en ik ga er dan maar voor ik ga er niet om liegen en he is maar voor 14 dagen dus ik hoop dat het me gaat lukken.. maar in iedere geval bedankt voor je reactie maar wat ik raar vind i smijn moede rkreeg haar visa wel ondanks dat e ene uitkering heeft
Met een uitkering een visum aanvragen is niet onmogelijk maar wel lastig. Op welk visum is je moeder in Amerika? En waarom trouwt ze in Amerika?
-
- Amerika-ontdekker
mijn moeder heeft een b1 visum ..
en ze trouwt daar omdat e daar een man heeft ontmoet in de tijd dat ze daar was
en ze trouwt daar omdat e daar een man heeft ontmoet in de tijd dat ze daar was

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar die man gaat dus in de US blijven wonen, terwijl zij terugkeert naar Nederland?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
ja dat klopt @kastelke en mij intensie is er alleen om er heen te gaan voor de bruiloft en dan weer terug aangezine ik dan weer naar school moet
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het feit dat jij geen banden hebt met Nederland en je moeder een Amerikaan huwt zijn dus in je nadeel. Men zal er van uit gaan dat mensen die huwen immers samen willen wonen. Immers, waarom zou je willen huwen als je toch niet samen kan zijn?
Je kan altijd een poging doen om voor de 2de keer een visum aan te vragen, maar als er substantieel niets is gewijzigd tegenover de eerste keer, waarom zou men dan een ander besluit nemen?
Je kan altijd een poging doen om voor de 2de keer een visum aan te vragen, maar als er substantieel niets is gewijzigd tegenover de eerste keer, waarom zou men dan een ander besluit nemen?
Elke
-
- Amerika-ontdekker
omdat het in dit geval om mij gaat en ik heb wel degelijk banden met nederland mijn vrijwilliger werk school en mijn huis natuurlijk
-
- Amerika-ontdekker
@KASTELKE
mijn afwijzing was puur omdat ik geen bewijs kon aanvoerne dta ik terug zal keren naar nederland en die heb ik nu wel en ook mijn werk gegevens en waar ik woon enzo. dus het lijkt me sterk dat ik nu weer afgewezen zou worden.. en ja mijn moeder zijn man komt daarna naar nederland en gaat dan hier wonen want hij is in bezit van een dualcitizenship
mijn afwijzing was puur omdat ik geen bewijs kon aanvoerne dta ik terug zal keren naar nederland en die heb ik nu wel en ook mijn werk gegevens en waar ik woon enzo. dus het lijkt me sterk dat ik nu weer afgewezen zou worden.. en ja mijn moeder zijn man komt daarna naar nederland en gaat dan hier wonen want hij is in bezit van een dualcitizenship
Je hebt nog steeds geen sterk bewijs. Je woont in bij je oom, dus geen verplichting van een hypotheek. Vrijwilligerswerk is niet betaald en dus ook geen sterke band. Blijft over je opleiding. Wat voor opleiding doe je en hoever ben je daarin?
-
- Amerika-ontdekker
ik doe verzorgende ig nu en ben net op het 2de jaar en moet nog 3 jaar .. maar wat moet ik nog meer aangeven dan ik heb hier gewoon mijn verplichtingen en sta ingeschrevn op dit adres en deze gemeente
en mijn beste vriendin maakt een brief voor de consulat waneer ik terug keer en me vliegtickets zijn me sterkste bewijs hoe moet ik anders nog een band aan geven ... ja dat ik me famillie hie rheb wonen ?
en mijn beste vriendin maakt een brief voor de consulat waneer ik terug keer en me vliegtickets zijn me sterkste bewijs hoe moet ik anders nog een band aan geven ... ja dat ik me famillie hie rheb wonen ?
@said25, je kan jezelf nog wel tig keer gaan herhalen, maar bekijk het nu eens vanuit de optiek van iemand van het consulaat. Die ziet een potentiële immigrant en heeft als doel te voorkomen dat mensen illegaal in de VS gaan verblijven. Dus wat wil die zien? banden met Nederland, banden die niet makkelijk te verbreken zijn, of tegen hoge kosten. Wat heb jij aan banden aan te tonen?
1) Je opleiding
2) Je uitkering die zal ophouden als jij in de VS zou blijven.
3) Vrijwilligerswerk, eventueel, want het is geen financiële reden om hier te blijven.
4) Heb je een vriendin hier? Zou het ook iets sterker maken jouw band.
5) Kinderen?
6) Sportvereniging of andere lidmaatschappen van een toneelvereniging o.i.d.?
1) Je opleiding
2) Je uitkering die zal ophouden als jij in de VS zou blijven.
3) Vrijwilligerswerk, eventueel, want het is geen financiële reden om hier te blijven.
4) Heb je een vriendin hier? Zou het ook iets sterker maken jouw band.
5) Kinderen?
6) Sportvereniging of andere lidmaatschappen van een toneelvereniging o.i.d.?
-
- Amerika-ontdekker
dat begrijp ik wel maar hoe moet ik het anders gaan aantonene nu om die 14 dagen daar heen.. hoe moet ik het bindedn gaan maken dan ?
-
- Amerika-ontdekker
ik ben ten einde raad ik heb alles uit me macht gehaald wat ik heb ik ben vrijgezel nog steeds en ben huiszoeknde maar dat gaat niet zo snel ik heb me famillie hier wonnen.. en d egemeente kan me een gba uittreksel geven maar ik denk dat dat het bindend maakt
Inderdaad de tweede keer goed beslagen ten ijs komen:
- Materiaal om te bezwijzen dat je moeder inderdaad in de US gaat trouwen. Zijn er uitnodigingen gestuurd ?
Adres van de lokatie waar getrouwd gaat worden. Heeft ze al een marriage license ? Dan een kopie daarvan.
- Heb ik begrepen dat je moeder een B-visum heeft ? Dan een kopie daarvan.
- Een brief van je moeder en haar a.s. echtgenoot (samen !) waarin ze hun intentie aangeven na het huwelijk in Ned. te zullen gaan wonen.
- Kopieen van de biografische pagina van het NED paspoort van je moeder EN het NED paspoort van haar as. echtgenoot.
Indien hij geen Ned. paspoort heeft ander bewijs van zijn recht op Ned.er zijn.
- GAB uitttreksel met geg. van je moeder - als die nu in Ned. woont.
- GAB uitteksel van jezelf heb je al.
- Brief van je oom dat je bij hem woont omneteel en dat je bij hem kunt blijven wonen in de nabije toekomst.
(Doe er een fotootje van je kamer bij. Als je een leuke auto hebt, daar ook een foto van liefst voor het huis van oom.)
- info omtrent je uitkering. Bankafschrift met storting.
- info omtrent het (vrijwilligers)werk dat je doet. Bij en instelling ? Info en liefst een brief van de leiding.
- info over de leiding die je volgt. Bewijs van inschrijving. Als er voortgangsrapporten zijn, kopie daarvan.
- Heb je meer familie in Ned. ? Zo ja heb je een leuke foto van jij plus familie tijdens de feestdagen of tijdens vakantie ofzo ?
Indien ja, bijvoegen.
- je paspoort
- het ingevulde formulier
- de pasfoto
Van alles wat is genoemd ook een kopietje meenemen. Twee netje mapjes maken: een met originelen (kan ook een kopie zijn) en eentje met alle kopietjes. Aan dat tweede mapje toevoegen het formulier plus betalingsbewijs/betaling en paspoort. Dit tweede mapje bij het loket overhandigen.
Geens stommiteiten begaan, goed lezen op de website van het US Consulaat in A'dan wat je bij je mag hebben en wat niet.
Zorgen dat je op tijd bent.
Je kunt het al geboekte ticket noemen, maar alleen indien daarnaar gevraagd. Laat in het midden wie ervoor betaald heeft.
Aangeven dat 'je beste vriendin' in de US woont is een sure-fire way om afgewezen te worden. Want dat maakt je potentieel een illegal immigrant.
Niemand kan iets garanderen. Je strekste troef is dat je moeder terug zal gaan naar Ned. en dat haar a.s. ook naar Ned. komt.
Heb je Ned. nationaliteit ? Zo ja, waarom dan een visum aangevraagd ?
Waarom heeft je moeder een B-visum aangevraagd ? Blijft voor een langere periode voor/na het huwelijk in de US ?
Nee heb je - maar ja kun je krijgen. Niemand kan iets garanderen, helaas.
Sterkte !
- Materiaal om te bezwijzen dat je moeder inderdaad in de US gaat trouwen. Zijn er uitnodigingen gestuurd ?
Adres van de lokatie waar getrouwd gaat worden. Heeft ze al een marriage license ? Dan een kopie daarvan.
- Heb ik begrepen dat je moeder een B-visum heeft ? Dan een kopie daarvan.
- Een brief van je moeder en haar a.s. echtgenoot (samen !) waarin ze hun intentie aangeven na het huwelijk in Ned. te zullen gaan wonen.
- Kopieen van de biografische pagina van het NED paspoort van je moeder EN het NED paspoort van haar as. echtgenoot.
Indien hij geen Ned. paspoort heeft ander bewijs van zijn recht op Ned.er zijn.
- GAB uitttreksel met geg. van je moeder - als die nu in Ned. woont.
- GAB uitteksel van jezelf heb je al.
- Brief van je oom dat je bij hem woont omneteel en dat je bij hem kunt blijven wonen in de nabije toekomst.
(Doe er een fotootje van je kamer bij. Als je een leuke auto hebt, daar ook een foto van liefst voor het huis van oom.)
- info omtrent je uitkering. Bankafschrift met storting.
- info omtrent het (vrijwilligers)werk dat je doet. Bij en instelling ? Info en liefst een brief van de leiding.
- info over de leiding die je volgt. Bewijs van inschrijving. Als er voortgangsrapporten zijn, kopie daarvan.
- Heb je meer familie in Ned. ? Zo ja heb je een leuke foto van jij plus familie tijdens de feestdagen of tijdens vakantie ofzo ?
Indien ja, bijvoegen.
- je paspoort
- het ingevulde formulier
- de pasfoto
Van alles wat is genoemd ook een kopietje meenemen. Twee netje mapjes maken: een met originelen (kan ook een kopie zijn) en eentje met alle kopietjes. Aan dat tweede mapje toevoegen het formulier plus betalingsbewijs/betaling en paspoort. Dit tweede mapje bij het loket overhandigen.
Geens stommiteiten begaan, goed lezen op de website van het US Consulaat in A'dan wat je bij je mag hebben en wat niet.
Zorgen dat je op tijd bent.
Je kunt het al geboekte ticket noemen, maar alleen indien daarnaar gevraagd. Laat in het midden wie ervoor betaald heeft.
Aangeven dat 'je beste vriendin' in de US woont is een sure-fire way om afgewezen te worden. Want dat maakt je potentieel een illegal immigrant.
Niemand kan iets garanderen. Je strekste troef is dat je moeder terug zal gaan naar Ned. en dat haar a.s. ook naar Ned. komt.
Heb je Ned. nationaliteit ? Zo ja, waarom dan een visum aangevraagd ?
Waarom heeft je moeder een B-visum aangevraagd ? Blijft voor een langere periode voor/na het huwelijk in de US ?
Nee heb je - maar ja kun je krijgen. Niemand kan iets garanderen, helaas.
Sterkte !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1792 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-