Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis stijnj: planning weekje NY
Reis stijnj: planning weekje NY
Hallo allen,
Na onze rondreis aan de Westkust in 2011 is het dit jaar tijd om een (klein) weekje New York te gaan verkennen. Via de werelddealweken van KLM hebben we tickets kunnen boeken aan een interessante prijs (440€ p/p heen-terug), en nu zijn we aan onze planning begonnen met de hulp van de reeds bestaande topics op het forum.
We vertrekken op zondag 7/6 om 10u40 vanuit Brussel naar JFK, en vertrekken terug op zaterdag 13/6 om 19u30 vanuit JFK.
Nog wat extra info: wij zijn beiden eind de 20, in goede conditie en geen echte museumbezoekers.
Onze voorlopige planning ziet er als volgt uit:
Zondag 7/6:
•Vlucht
•Transfer hotel met airtrain en metro
•Time Square bezoeken + buurt verkennen
Maandag 8/6
•Wandeling langs (niet noodzakelijk in deze volgorde)
oTrump Tower
oBerlijnse Muur
oSt. Patrick’s Cathedral
oRockefeller Center / Plaza ( + bezoek TOTR)
oRadio City Music hall
oTime Square
oBryant Park
oPublic Library
oGrand Central terminal
oChrysler building
oMadison square park (lunch Shake Shack)
oUnion square
oFifth avenue
oApple Store
Avond: Bryant Park (film)
Dinsdag 9/6
•Vrijheidsbeeld + Ellis Island
•Battery Park + Lunch Stone street
•Wall street + The charging bull
•9/11 Memorial + Museum
•City hall
Avond: Empire state building + Broadway
Woensdag 10/6
•Fietsen Central Park
•Coney Island OF Harlem
Avond: evt Yankees
Donderdag 11/6
•Macy’s
•Chelsea market
•The High Line
•Meatpacking District
•Greenwich village
Vrijdag 12/6
•Little Italy
•Chinatown
•Brooklyn Bridge
•Dumbo (Brooklyn)
•Botanic Garden
•Williamsburg
•Brooklyn Heights promenade
Zaterdag 13/6
•Roosevelt Island Tramway
•Upper east side OF … ???
•Transfer naar JFK
•Vlucht
We kijken uit naar jullie feedback!
Is dit haalbaar? Zijn er dagen die te vol zitten? Zijn er dagen die we beter anders inplannen?
Evt nog tips voor de avonden? We willen sowieso nog wel 1 of 2 rooftops doen, maar misschien hebben jullie nog andere tips.
Voor het fietsen in central park: zouden jullie fieten huren en er alleen op uittrekken, of eerder een rondrit met een gids doen? Welke rondrit met gids raden jullie dan aan?
Verder zouden we graag jullie advies hebben: zouden jullie Harlem bezoeken, of eerder gaan ontspannen aan Coney island?
Evt nog tips voor een bezoek op zaterdagvoormiddag?
Voorlopig gaan we TOTR door de dag doen, en empire state building 's avonds. Zouden jullie dit ook doen, of eerder andersom?
Alvast bedankt!
Stijn
Na onze rondreis aan de Westkust in 2011 is het dit jaar tijd om een (klein) weekje New York te gaan verkennen. Via de werelddealweken van KLM hebben we tickets kunnen boeken aan een interessante prijs (440€ p/p heen-terug), en nu zijn we aan onze planning begonnen met de hulp van de reeds bestaande topics op het forum.
We vertrekken op zondag 7/6 om 10u40 vanuit Brussel naar JFK, en vertrekken terug op zaterdag 13/6 om 19u30 vanuit JFK.
Nog wat extra info: wij zijn beiden eind de 20, in goede conditie en geen echte museumbezoekers.
Onze voorlopige planning ziet er als volgt uit:
Zondag 7/6:
•Vlucht
•Transfer hotel met airtrain en metro
•Time Square bezoeken + buurt verkennen
Maandag 8/6
•Wandeling langs (niet noodzakelijk in deze volgorde)
oTrump Tower
oBerlijnse Muur
oSt. Patrick’s Cathedral
oRockefeller Center / Plaza ( + bezoek TOTR)
oRadio City Music hall
oTime Square
oBryant Park
oPublic Library
oGrand Central terminal
oChrysler building
oMadison square park (lunch Shake Shack)
oUnion square
oFifth avenue
oApple Store
Avond: Bryant Park (film)
Dinsdag 9/6
•Vrijheidsbeeld + Ellis Island
•Battery Park + Lunch Stone street
•Wall street + The charging bull
•9/11 Memorial + Museum
•City hall
Avond: Empire state building + Broadway
Woensdag 10/6
•Fietsen Central Park
•Coney Island OF Harlem
Avond: evt Yankees
Donderdag 11/6
•Macy’s
•Chelsea market
•The High Line
•Meatpacking District
•Greenwich village
Vrijdag 12/6
•Little Italy
•Chinatown
•Brooklyn Bridge
•Dumbo (Brooklyn)
•Botanic Garden
•Williamsburg
•Brooklyn Heights promenade
Zaterdag 13/6
•Roosevelt Island Tramway
•Upper east side OF … ???
•Transfer naar JFK
•Vlucht
We kijken uit naar jullie feedback!
Is dit haalbaar? Zijn er dagen die te vol zitten? Zijn er dagen die we beter anders inplannen?
Evt nog tips voor de avonden? We willen sowieso nog wel 1 of 2 rooftops doen, maar misschien hebben jullie nog andere tips.
Voor het fietsen in central park: zouden jullie fieten huren en er alleen op uittrekken, of eerder een rondrit met een gids doen? Welke rondrit met gids raden jullie dan aan?
Verder zouden we graag jullie advies hebben: zouden jullie Harlem bezoeken, of eerder gaan ontspannen aan Coney island?
Evt nog tips voor een bezoek op zaterdagvoormiddag?
Voorlopig gaan we TOTR door de dag doen, en empire state building 's avonds. Zouden jullie dit ook doen, of eerder andersom?
Alvast bedankt!
Stijn
-
- Amerika-expert
Re: Reis stijnj: planning weekje NY
Je kunt voor Harlem een Harlem muziek- of een wandeltoer doen. Ik weet niet meer precies welke group de beste is, maar als je op Harlem Gospel Tour googled, krijg je een hele serie organisaties te zien die alles aanbieden, van kerkbezoek op zondag met of zonder brunch, wandeltoers of een combinatie.
D'r is in Harlem veel te zien, straatje waar Paul Robeson nog gewoond heeft, huis waar George Washington is geweest en nog veel meer.
Coney Island is ook leuk, maar een onwijs end weg (rond de 2 uur in de ondergrondse) vanuit Manhattan.
Overigens: schaam je niet als je met een groep (meest blanken) een kerk in gaat om naar de muziek te luisteren. Ik heb een hele tijd geleden gewerkt met een man die zo'n toerorganisatie had opgezet (een Frans/Algeriaanse Jood!) en de kerken krijgen een deel van de toerkosten (plus wat je eventueel nog zelf wilt bijdragen). En: ze hoeven niet naar de niet-gelovigen toen, de 'zondaars' (en zijn wij niet allen zondaars?) komen gewoon naar hen toe!
D'r is in Harlem veel te zien, straatje waar Paul Robeson nog gewoond heeft, huis waar George Washington is geweest en nog veel meer.
Coney Island is ook leuk, maar een onwijs end weg (rond de 2 uur in de ondergrondse) vanuit Manhattan.
Overigens: schaam je niet als je met een groep (meest blanken) een kerk in gaat om naar de muziek te luisteren. Ik heb een hele tijd geleden gewerkt met een man die zo'n toerorganisatie had opgezet (een Frans/Algeriaanse Jood!) en de kerken krijgen een deel van de toerkosten (plus wat je eventueel nog zelf wilt bijdragen). En: ze hoeven niet naar de niet-gelovigen toen, de 'zondaars' (en zijn wij niet allen zondaars?) komen gewoon naar hen toe!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
als het nou mooi weer is, kun je ook naar Coney Island fietsen
je schema ziet er volgens mij heel doenbaar uit en heeft zelfs een element dat ik nog niet wist:
een stukje Berlijnse muur op Madison leuk

je schema ziet er volgens mij heel doenbaar uit en heeft zelfs een element dat ik nog niet wist:
een stukje Berlijnse muur op Madison leuk

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Mooie planning heb je.
Je hebt de maandag misschien wel erg vol als ik het zo zie. Maar als je
toch naar St. Patricks gaat, vergeet de St. Thomas ook niet. (die is misschien
nog wel mooier, " onclick="window.open(this.href);return false;)
Vorig jaar oktober was St. Patricks in verbouwing, maar wel te bezoeken.
Ik weet niet of dat nog zo is.
Je hebt de maandag misschien wel erg vol als ik het zo zie. Maar als je
toch naar St. Patricks gaat, vergeet de St. Thomas ook niet. (die is misschien
nog wel mooier, " onclick="window.open(this.href);return false;)
Vorig jaar oktober was St. Patricks in verbouwing, maar wel te bezoeken.
Ik weet niet of dat nog zo is.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
@ Meyem: Blij dat ik zo'n expert als jij toch nog een stukje NY kan laten ontdekken
@ Miccie: Bedankt voor de tip, ik zet hem bij op de planning

@ Miccie: Bedankt voor de tip, ik zet hem bij op de planning
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 8978 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto