Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meerdere keren per jaar naar VS op Visa Waiver

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Nicole123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Meerdere keren per jaar naar VS op Visa Waiver

Bericht door Nicole123 »

USInsider schreef:Ik heb ik Canada gewoond en het is niet bepaald een lawless country dat mensen die zich aan de grens melden van Police Records voorziet. Zo'n record heb je als je gearresteerd bent en/of veroordeeld. Dezelfde regels als Ned. hanteert voor haar juridische database.
Er komen genoeg lifters en back packers Canada binnen.
Haha, nee ik bedoel ook niet dat ze onschuldige backpackers zomaar een police record zullen geven. Volgens mij kunnen ze de police-records van Amerikanen wel inzien. (die kan iedereen zelfs inzien!) Dus als ze je niet mogen en ze zien dat je in de VS ooit ergens voor bent opgepakt zal dat waarschijnlijk genoeg reden zijn om je de toegang tot Canada te ontzeggen.
De sponsorship is serieuzer. Want de betrokkene telt mee in de verplichtingen wanneer je as. man zijn inkomen etc. moet geven tbv. de sponsorship.
Iemand die trouwt met een US Citizen (zij dus) kan na 3 jaar als permanent resident aanwezig zijn, citizenship aanvragen. Met die citizenship vervallen de verplichtingen van de originele sponsor. (Voor de 3 jaar tellen de 2 jaar als Conditional Resident mee. Maar als ze veel en vaak buiten de US is geweest, die periodes tellen niet mee.)
Je as. zou dus kunnen overleggen met haar om inderdaad US Citizen te worden als dat kan.
Want aansprakelijk zijn voor haar onkosten ev. gemaakt door US overheid en andere daartoe gerechtigde organisaties, is in feite 'open end' financiering. Daar zijn de afgelopen jaren een aantal lawsuits over gevoerd, en de sponsor verloor bijna altijd.
Maar wie weet is ze inmiddels al US citizen en dat geen bron van zorg meer.
Vlak voordat ze uit elkaar gingen had ze haar groene kaart verlengd. Voor zover ik weet is ze geen citizen, maar ben ik ook niet zeker van. Ik betwijfel of ze erg gemotiveerd zal zijn om citizenship aan te vragen als hij dat aan haar vraagt.
Maar ze heeft iig een goede baan, dus verwacht niet dat ze ooit een uitkering of voedselbonnen oid zal aanvragen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even een aanvulling voor jouw informatie.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'groene kaart verlengd'.
Bedoel je dat jouw as. en zij een verzoek hebben ingediend om de conditionele kaart om te zetten in een permanente. Dat kan dus na twee jaar.
Of bedoel je dat ze haar groene kaart heeft verlengd in de zin van een nieuwe aangevraagd. Dat moet na 10 jaar.
Als ze al 10 jaar in de US is en al die jaren heeft gewerkt kan ze al haar 40 punten hebben gehaald voor Soc. Sec. rechten (door te werken kun je max 4 punten per jaar verdienen, voor volledige rechten voor Soc.Sec. en Medicare zijn 40 punetn vereist).

Vergis je niet. Ontslag betekent in de US meestak dat je dan geen medical insurance meer hebt. Heb je ook geen inkomen, dan kun je recht hebben op Medic-Aid - med. verzekering/hulp betaald door de overheid.
De kosten daarvan, en die kunnen aanzienlijk zijn - als er toch een portemonnee aanwezig blijkt - worden verhaald op de sponsor.

De records die men kan opvragen - ja ik zie die ads ook - zijn vlgs. mij alleen op lokaal niveau want die zijn openbaar. Geen FBI records.
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 feb 2015, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicole123
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicole123 »

Ik denk dat eerste, omgezet in een permanente kaart. Dat is nu zo'n 2 jaar geleden.
Wat is het voordeel voor haar om (zodra ze aan alle eisen voldoet) haar citizenship aan te vragen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat ze net zo vaak en zo veel buiten de US mag verblijven als ze wil.
Dat ze niet gedeporteerd kan worden als ze een misdaad begaat.
Dat ze mag deelnemen aan verkiezingen.
Dat ze een baan kan aannemen desgewenst waarvoor US citizenship is vereist.
Dat ze volledig recht heeft - indien nodig - op alle programma's die de Fed. overheid en de staat bieden.
Dat ze niet meer afhankelijk is - indiend nodig - van haar sponsor.
Dat ze - desgewenst - recht heeft zelf (directe) familieleden te sponsoren om naar de US te komen.
Nicole123
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicole123 »

Dat zijn een hoop voordelen inderdaad! Bedankt voor je reacties! :)
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoi Nicole

je schrijft dat ze voor dat ze uit elkaar gingen een groene kaart voor 10 jaar heeft aangevraagd. Nu vraag ik me af of zij nog wel in the US mag blijven, omdat zij de kaart heeft gekregen op basis van een huwelijk met een Amerikaan. Dat huwelijk is nu over.......

Ik ben zelf voor ongeveer een jaar op en neer gereisd voor ik mijn K1 visum had. De eerste keer ben ik ook voor 89 dagen gebleven, twee weken later ben ik weer naar Amerika gegaan, toen voor 2 maanden. Niet veel later ben ik toen weer gegaan voor zes weken. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ge-red flagged was. Ondanks dat ik ook geen baan of huis in Nederland had. Wel hadden wij tijdens mij eerste bezoek het K1 process gestart. De laatste keer dat ik zonder K1 visum had land binnen kwam heb ik ook vermeld dat ik in het K1 proces doorliep.

Ik begrijp dat je wellicht je vriend nog niet goed genoeg kent om nu al te zeggen dat je met hem wil trouwen. En natuurlijk kun je wellicht nog 4 keer (of meer) zonder problemen die kant op, maar uiteindelijk zal het een keer ophouden. Ik neem toch aan dat je zelf ook een keer iets "home" kunnen benoemen.

Ik heb ook alle geweldige social security opgegeven in Nederland. En eerlijk gezegd zonder enig probleem. Afgelopen kerst was ik in Nederland en dan merk ik weer hoe misbruikt het Nederlandse social security system wordt en dat ik eigelijk wel blij ben dat ik dat niet hoef te sponsoren. Dat is overigens een hele andere discuss en erg off topic.

Ik wens je erg veel succes met je aankomende reis.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Aquell schreef:je schrijft dat ze voor dat ze uit elkaar gingen een groene kaart voor 10 jaar heeft aangevraagd. Nu vraag ik me af of zij nog wel in the US mag blijven, omdat zij de kaart heeft gekregen op basis van een huwelijk met een Amerikaan. Dat huwelijk is nu over.......
Als ze minstens 2 jaar gehuwd waren en de conditional card om hebben laten zetten naar een gewone green card, dan mag het huwelijk daarna op de klippen lopen zonder dat de landverhuizer de US moet verlaten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Aquell, zullen we dit soort discussies ergens anders voeren ?

In de US worden veel grotere bedragen 'door de put gegooid' en er worden ook enorme subsidies uitgedeeld.
Het gaat alleen op een andere manier en er hangt vaak een andere naam aan. Het komt ook beduidend vaker daar terecht daar 'waar de duvel al op de grote hoop schijt'.
En net zoals in Ned. wordt het gelag betaald door goedwillende hardwerkende mensen.

Natuurlijk wordt in Ned. misbruik gemaakt van voorzieningen. En jaren geleden waren die voorzieningen ook te riant.
Dat is behoorlijk terug gedraaid.
Evenzo is er in de US misbruik - er zijn altijd en overal lowlife's die het systeem weten te gamen.
Maar er zijn ook velen die door omstandigheden al dan niet tijdelijk, hulp nodig hebben.

Bid dat the wolf niet op termijn bij jou aan de deur komt, want niemand is daar immuun voor.
Laatst gewijzigd door USInsider op 04 feb 2015, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Nicole123
Amerika-ontdekker

Bericht door Nicole123 »

Aquell schreef: Ik ben zelf voor ongeveer een jaar op en neer gereisd voor ik mijn K1 visum had. De eerste keer ben ik ook voor 89 dagen gebleven, twee weken later ben ik weer naar Amerika gegaan, toen voor 2 maanden. Niet veel later ben ik toen weer gegaan voor zes weken. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ge-red flagged was. Ondanks dat ik ook geen baan of huis in Nederland had. Wel hadden wij tijdens mij eerste bezoek het K1 process gestart. De laatste keer dat ik zonder K1 visum had land binnen kwam heb ik ook vermeld dat ik in het K1 proces doorliep.
Dat klinkt hoopgevend. Bedankt voor je reactie!

Ik lees trouwens regelmatig dat 89 dagen blijven een 'red flag' kan zijn. Maar weet iemand wat ze dan precies verdacht vinden? Dat iemand de vorige keer 89 dagen is gebleven, of dat iemand deze keer pas over 89 dagen terugvliegt? In het laatste geval lijkt me dat toch makkelijk op te lossen door een retourvlucht voor over 2 weken te kopen, en die zodra je daar bent om te zetten naar een latere datum. Of zou je dan de keer erna in de problemen komen omdat ze dat ook in hun systeem kunnen zien?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

A. en zijn a.s. had de K-1 procedure gestart tijdens zijn eerste bezoek.
Als iemand naar de US en kopieen bij zich heeft van de I-129F petitie die is gefiled en later van de K-1 aanvrage enz. geef die persoon daarmee aan de wet niet te willen ontduiken. Maar bezig is de juiste procedures te volgen.
Jij hebt dergelijk bewijsmateriaal (nog) niet.

De US kan dankzij moderne technologie precies zien wanneer jij in de US was en hoe lang.
Iemand die vrij kort op elkaar, met enige regelmaat, voor de max periode naar de US komt, kan bezig zijn illegaal te werken in de US en/of heeft immigratie-intenties.
A. gaf aan dat hij immigratie-intenties had, maar wilde wachten tot hij zijn Groene Kaart had voor hij definitief naar de US ging.
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 feb 2015, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

[Ik plaats hier nu, enkele dagen nadat ik mijn reactie helemaal onder dit bericht plaatste, even de quote waar ik naar verwijs. Om alle misverstanden te voorkomen. ]
Nicole123 schreef: Ik ben daar nu 2x geweest, 1x 89 dagen en 3 maanden later 87 dagen. Nu er weer bijna 3 maanden voorbij zijn zou ik hem graag nog eens 2 maanden komen bezoeken(maart-april) en in de herfst (na weer 3 maanden in NL te zijn geweest) nog eens zo'n 89 dagen.
Nu begrijp ik uit de verhalen op deze site dat als je meerdere malen langer dan 2 maanden naar de VS gaat, je kans loopt op een 'red flag' omdat ze dit verdacht vinden.
Visa waiver is voor vakantie, en de meeste mensen gaan niet standaard 6 maanden per jaar op vakantie. Dus dat is verdacht.
Laatst gewijzigd door kastelke op 07 feb 2015, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Visa waiver is niet alleen voor vakantie.

http://travel.state.gov/content/visas/e ... ogram.html

business:
- consult with business associates
- attend a scientific, educational, professional, or business convention or conference
- attend short-term training (you may not be paid by any source in the United States with the exception of expenses incidental to your stay)
- negotiate a contract

tourism:
- vacation (holiday)
- visit with friends or relatives
- medical treatment
- participation in social events hosted by fraternal, social, or service organizations
- participation by amateurs in musical, sports, or similar events or contests, if not being paid for participating
enrollment in a short recreational course of study, not for credit toward a degree (for example, a two-day cooking class while on vacation)

Mensen kunnen best een half jaar b.v. voor een medische behandeling of het bezoeken van familie in de VS doorbrengen.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

V.W.P. is maar 90 dagen geldig!
Als je 6 maanden een medische behandeling nodig hebt of familie in de V.S. wil bezoeken heb je een B visum nodig!

"The Visa Waiver Program (VWP) allows citizens of participating countries* to travel to the United States without obtaining a visa, for stays of 90 days or less for tourism or business"
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kastelke bedoelde - denk ik - twee keer de max VWP/ESTA periode in een jaar.
Maar op zich goed om hier mogelijke misverstanden te voorkomen !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor alle duidelijkheid: ik had het over de specifieke situatie van de topicstarter, en wou aangeven waarom men dat 'verdacht' zou kunnen vinden.
Daarom heb ik even haar reispatroon in mijn bericht hier boven gekote, zodat dat duidelijk is en men niet begint over verblijven in de US omwille van medische behandeling e.d. ;-)
(al kunnen vlinders in de buik / blind van liefde / etc ook wel medische behandeling nodig hebben :lol: )
Elke
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Arno schreef:Visa waiver is niet alleen voor vakantie.
Mensen kunnen best een half jaar b.v. voor een medische behandeling of het bezoeken van familie in de VS doorbrengen.
@ USInsider Ik replikeerde enkel op de post van Arno omdat een VWP maar 90 dagen geldig is en hij schrijft dat mensen best een half jaar kunnen blijven! :thumbup:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

USInsider schreef:Aquell, zullen we dit soort discussies ergens anders voeren ?

In de US worden veel grotere bedragen 'door de put gegooid' en er worden ook enorme subsidies uitgedeeld.
Het gaat alleen op een andere manier en er hangt vaak een andere naam aan. Het komt ook beduidend vaker daar terecht daar 'waar de duvel al op de grote hoop schijt'.
En net zoals in Ned. wordt het gelag betaald door goedwillende hardwerkende mensen.

Natuurlijk wordt in Ned. misbruik gemaakt van voorzieningen. En jaren geleden waren die voorzieningen ook te riant.
Dat is behoorlijk terug gedraaid.
Evenzo is er in de US misbruik - er zijn altijd en overal lowlife's die het systeem weten te gamen.
Maar er zijn ook velen die door omstandigheden al dan niet tijdelijk, hulp nodig hebben.

Bid dat the wolf niet op termijn bij jou aan de deur komt, want niemand is daar immuun voor.

Zoals ik al aangaf, dat is idd een hele andere discuss die niets met het topic van de topic starter te maken heeft. Dit was een reactie op de vraag of een Nederlander alle sociale security wilt opgeven. Maar je zult vast gelijk hebben, in Amerika wordt ook veel geld over de balk gesmeten. Ik vraag me overigens af waar in de wereld dat niet gebeurt....
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

OK, twee keer excuses dus - na wat zorgvuldiger lezen. Voor Disney-Golf en voor Aquell.

In de posting van Arno ontbrak inderdaad de toevoeging dat voor een langer bezoek - tussen 3-6 maanden - ivm. ziekte of bijzonder familie-bezoek een B-1/2 visum moet worden aangevraagd voor vertrek.

En ja ! overal wordt geld over de balk gesmeten. Als ik nu maar wist waar die balk staat....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer