Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis naar miami
Reis naar miami
Dag iedereen,
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier en heb ik een korte introductie gedaan in het daarvoor voorziene subforum.
Eén van de redenen waarom ik hier een account aangemaakt heb is omdat ik even het inzicht wil vragen van mensen die (veel) ervaring hebben omtrent het visa waiver program.
Ik had een mooie deal gezien op jetairfly waarbij ik vertrok op 9 maart en terug kom op 8 juni. Geen probleem dacht ik aangezien het 3maand -1 dag is.
Toen ik deze morgen opstond besloop er me een vreemd gevoel en moest ik terugdenken aan de "90-dagen" limiet. Toen ik eventjes begon na te tellen kwam ik uit op 92 dagen! Nu begon de moed me al in de schoenen te zakken maar dan ben ik eventjes rationeel beginnen denken.
De situatie zit als volgt in elkaar: ik zou aankomen om 21.20, mits de douanetijd al snel oploopt tot een uur/anderhalf uur, zat ik te denken om met opzet te zorgen dat ik moet wachten tot na 12u. Dit zou, mits dit klopt althans, al opleveren dat ik "maar" 91 dagen officieel in Amerika ben. Daarnaast zou ik dan ook om zondag avond (7 juni) me aanmelden in de luchthaven (douane als dat mogelijk is) zodat mijn officiële tijd in Amerika geen 92 maar 90 dagen is.
Zou het lukken zoals ik het hier schets of moet ik toch kijken voor een ander (terug-)ticket?
Dank alvast om de tijd te nemen om dit bericht door te lezen.
Nick
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier en heb ik een korte introductie gedaan in het daarvoor voorziene subforum.
Eén van de redenen waarom ik hier een account aangemaakt heb is omdat ik even het inzicht wil vragen van mensen die (veel) ervaring hebben omtrent het visa waiver program.
Ik had een mooie deal gezien op jetairfly waarbij ik vertrok op 9 maart en terug kom op 8 juni. Geen probleem dacht ik aangezien het 3maand -1 dag is.
Toen ik deze morgen opstond besloop er me een vreemd gevoel en moest ik terugdenken aan de "90-dagen" limiet. Toen ik eventjes begon na te tellen kwam ik uit op 92 dagen! Nu begon de moed me al in de schoenen te zakken maar dan ben ik eventjes rationeel beginnen denken.
De situatie zit als volgt in elkaar: ik zou aankomen om 21.20, mits de douanetijd al snel oploopt tot een uur/anderhalf uur, zat ik te denken om met opzet te zorgen dat ik moet wachten tot na 12u. Dit zou, mits dit klopt althans, al opleveren dat ik "maar" 91 dagen officieel in Amerika ben. Daarnaast zou ik dan ook om zondag avond (7 juni) me aanmelden in de luchthaven (douane als dat mogelijk is) zodat mijn officiële tijd in Amerika geen 92 maar 90 dagen is.
Zou het lukken zoals ik het hier schets of moet ik toch kijken voor een ander (terug-)ticket?
Dank alvast om de tijd te nemen om dit bericht door te lezen.
Nick
Laatst gewijzigd door nickvh op 10 feb 2015, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Reis naar miami
Wat is vwp?
Als je 91 dagen gaat en de limiet is 90, dan zou je dus langer blijven dan mag. Kan je de data niet verschuiven?
Als je 91 dagen gaat en de limiet is 90, dan zou je dus langer blijven dan mag. Kan je de data niet verschuiven?
Visa waiver program, zal ik alvast proberen.Division schreef:Wat is vwp?
Alle input is welkom
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het vermoeden dat ze het heel vreemd gaan vinden als je 3u voor immigrations blijft wachten.
Sterker nog, het kan en mag volgens mij niet eens. Mijn ervaring is dat je na aankomst direct naar de paspoortcontrole moet en dat er airport-mederwerkers zijn die jou als het ware naar de paspoortcontrole pushen. En een dag eerder melden bij vertrek? Geen kans. Het moment dat je in de vliegtuig stapt is leidend. En op de terugweg is er geen paspoortcontrole zoals met de marechaussee op Schiphol. Leuk bedacht van topicstarter maar die vlieger gaat dus niet op.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Het is inderdaad erg leuk bedacht, maar dit gaat niet lukken ben ik bang. Stel dat het je inderdaad lukt om 3 uur te wachten voor je naar immigrations gaat, dan zullen er daar gelijk alarmbellen rinkelen als ze zien dat je zo lang hebt staan lanterfanteren. Grote kans dat je dan apart wordt genomen en eventjes extra wordt doorgelicht. In dat geval moet je je retour ticket laten zien, waarop duidelijk staat aangegeven dat je van plan bent om 92 dagen te verblijven. En op dat moment loop je de kans dat je op het eerste vliegtuig terug naar huis wordt gezet.
Ik zou kijken of de data verschoven kan worden, zodat je onder de 90 dagen blijft. Anders wellicht een visum aanvragen.
Ik zou kijken of de data verschoven kan worden, zodat je onder de 90 dagen blijft. Anders wellicht een visum aanvragen.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Bedankt iedereen voor de input dit jullie hebben gegeven!
Zoals het hier aangeraden werd heb ik de terugvlucht aan laten passen zodat ik nu onder de limiet van 90 dagen zit.
Zoals het hier aangeraden werd heb ik de terugvlucht aan laten passen zodat ik nu onder de limiet van 90 dagen zit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1140 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 5 Reacties