De reizen die we in de early 90's met z'n tweeen maakten doen we nu weer een keer over met ons hele gezin. Inmiddels hebben we de afgelopen jaren 5 mooie kampeerreizen in zowel West als Oost USA gemaakt.
Voor ons is kamperen ideaal vanwege de mooie plekken waar je kunt staan (state campgrounds, campgrounds National Parken en af en toe een commercieel terrein..), de kosten (gezin met kids van inmiddels 13 en 15 zijn 4 volwassenen) en het feit dat we lastminute reizen (IPB) reizen. Daarnaast houden onze kids van kampvuren maken, in Europa buiten Scandinavië bijna niet meer toegestaan.
De tent nemen we mee, het is een goede 4 persoonstent die we ooit via de ANWB voor 50 euro kochten. Aan het eind van de reis bekijken we altijd of het waard is om mee terug te nemen. Koop je een tent in de USA wil ik nog als tip meegeven om te investeren in goede spijker haringen in NL, die standaard haringen krijg je er in veel gebieden niet makkelijk in. Ook luchtbedden van de Action gaan mee naar de USA en weer terug, de kids gebruiken die weer bij logeerpartijtjes e.d.. Gelukkig is de bagage regeling anders dan vroeger met de 2-piece regeling. Nu komen er regelmatig meerdere items van ons op de bagageband terecht

.
Als brander gebruiken we ook de Coleman Dual Fuel brander, gewoon met loodvrije benzine. Makkelijk in gebruik en qua kosten gedurende een vakantie ook laag, een litertje benzine vind je overal, zelfs in de outback. In de brander is tijdens transport ruimte voor een trechtertje, aansteker, bestek voor 4 personen en de diverse grote opscheplepels. Neem je de brander mee terug dan wel de tank goed leeg maken, zo weinig mogelijk resten van benzine achterlaten. Leverde vorig jaar wel een leuke scene op in een motel in Las Vegas waar ik voor de kamer de brander nog even aanzette en de security guard (dankzij de vele camera's) binnen 5 minuten bij me stond om te zeggen dat koken niet toegestaan was, na uitleg was hij echter tevreden...
Stoelen en tafels kopen we nooit, zelden meegemaakt dat er op de kampeerplek geen picknick setje staat (vriendin neemt wel een kleurig plastic tafelkleedje mee..). De belangrijkste investering is de slaapzak, ondanks de maand juli hadden we vorig jaar in Yosemite Valley toch nachtvorst terwijl we een nacht later geen slaapzak meer nodig hadden.
Alles past bij ons in een midsize SUV, na 2 dagen weten we dat ding optimaal in te pakken.
Zelfs in het hoogseizoen waar we reizen hebben we altijd een camping plek weten te vinden op een mooie locatie in de bekende NP's. Het moeilijkste was in Zion waar we om 16 uur aankwamen en alleen nog 2 invalide kampeerplaatsen vrij zagen. Na een goed gesprek met de ranger ter plekke mochten we deze toch betrekken omdat hij vanuit ervaring kon aangeven dat invalide kampeerders altijd voor de middag arriveren.
Google even op onze favoriete campings en je bent overtuigd; the View Campground Monument Valley, Calf Creek Campground, Lava Flow Campground, Floyd Bennet Field Campground NY, Mammoth Hot Springs Campground, South Campground Zion (lekker riviertje om af te koelen) en Codurus State Park. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog een paar idylische plekjes.