Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Josje99: rondje Denver 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Josje99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Josje99: rondje Denver 2016

Bericht door Josje99 »

Bedankt Ingrid, maar voor ons is de verdeling natuur en stad aangepast naar wat wij en de kinderen willen. We zijn van plan om op dag 10 vanaf old faithfull naar grand Teton te rijden om die dag de meeste dingen in grand Teton park te doen.
Las Vegas blijft op 3 nachten wat ons betreft en dan zullen we waarschijnlijk nog te weinig tijd hebben :wink:

@jojotravelsusa: het aantal dagen die we nu gepland hebben is 28 zodat we het niet te gehaast hoeven te doen. We vinden het vooral erg fijn om een paar nachten wat langer ergens te blijven.

Het duurt nog wel een tijdje maar om zo nu en dan alvast naar hotels zoeken vind ik erg leuk! Maar wel lastig want er is heel veel keuze! :lol:
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

hier weer een up-to-date route van ons.

1 Dordrecht - denver
2 denver - custer
3 custer
4 custer
5 custer - Sheridan
6 Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone (canyon)
8 Yellowstone (canyon)
9 Yellowstone (old faithfull)
10 Yellowstone (OF)- grand Teton
11 grand Teton - salt Lake city
12 salt Lake city - las Vegas
13 las Vegas
14 las Vegas
15 las Vegas - Zion
16 Zion
17 Zion - Page
18 Page - monument Valley
19 monument Valley - Moab
20 Moab
21 Moab
22 Moab - Glenwood Springs
23 Glenwood Springs - grand lake
24 grand lake - estes park
25 estes park - denver
26 denver - Dordrecht
27 dordrecht

wat vinden jullie?
ik twijfel nog om de eerste nacht in South Dakota gelijk naar Custer te rijden of om onderweg te stoppen in Hot Springs zodat we die dag nog Wind Cave mee kunnen pakken
Als we naar Custer zouden rijden, hebben we daar dan genoeg tijd voor?

Hier al druk met vergelijken van hotels....hoewel het nog zo lang weg is en helaas nog niks echt vast gelegd kan worden, blijft het leuk om alvast te plannen!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Denver naar Wind Cave NP is met wat stops 6 a 6.5u rijden. Stel je vertrekt om 8u dan ben je dus tussen 14u en 15u daar. Ik zou even kijken in hoeverre je in dat park een tour wilt. In de zomer heb je deze tijden:
Natural Entrance Cave Tour - 8:40, 9:20, 10:00, 11:00, 12:00, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00, 5:00, 5:30 and 6:00
Garden of Eden Cave Tour- 10:40, 12:40, and 2:40
Fairgrounds Cave Tour- 9:40, 10:20, 11:40, 12:20, 1:40, 2:20, 3:40, and 4:20
Ik heb verder geen idee welke tour nu echt de mooiste of de beste is. Maar Custer ligt er een klein halfuurtje bij vandaan...dat is echt nog wel te rijden op 1 dag.
Verder zou je ook best de dag erop een stukje terug kunnen rijden mocht bv de candellight tour de mooiste tour zijn. Custer SP neemt geen uren in beslag (tenzij de bizons en ezels de weg echt helemaal versperren).

Ik zou met deze route trouwens de beartooth highway niet rijden en vanaf Cody rechtstreeks het park binnengaan. Je hebt de tijd in Yellowstone hard nodig, ook als je daarna maar hooguit 3/4e dag voor de Grand Tetons hebt.

Verder mis ik wel Bryce in je route, maar ik zie ook niet zomaar ruimte om deze in te voegen, behalve om je bezoek aan Zion in te korten.
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Bedankt paul!

Bryce hebben we al 2x gezien dus vandaar dat dit park er niet bij staat.
In 2013 zijn we vanuit las vegas via zion naar bryce gereden en hierdoor te weing tijd voor zion gehad.
Dit keer willen we de narrows lopen.

Dan gaan we toch maar overnachten in custer en kijken we ter plekke welke dag we Wind Cave bezoeken. Of zouden we die tours vantevoren moeten boeken?

Het was eigenlijk wel de bedoeling om vanuit cody de beartooth highway te rijden. Deze schitterende weg willen we niet missen. We zijn niet echt grote wanderlaars dus ik hoop dat we met deze dagen wel uit komen voor yellowstone en grand tetons.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Voor Wind Cave kan je geen tickets vooraf regelen, ze worden verkocht op first-come, first-served basis.
In 2011 deden wij de Garden of Eden tour. Tour duurde in totaal een uur.

Het zal niet mogelijk zijn om dit nog op jullie dag 2 te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Daarom had ik die ook al rood gekleurd ;)
Syl71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Syl71 »

Josje99 schreef:hier weer een up-to-date route van ons.
Hoi Josephine,

ik heb je reisblog hier gevonden en ga je volgen hoor :thumbup:. Het lijkt inderdaad veel op de onze, hier hetzelfde geval dat we niet veel nachten van Las Vegas willen afhalen voor onze jongens (dan bijna 14 en 18).

Onze route is Denver-Las Vegas.
Mag ik vragen waarom je voor Denver-Denver kiest? Scheelt dat zo enorm veel dan?

groetjes Sylvia
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Hoi,

Ik had eerst ook voor denver-las Vegas gekeken maar daar komen dan drop-off kosten voor de auto huur bij. Ik had ook tickets gezien bij iceland air voor een betere prijs als tickets denver-las Vegas, die ik kon vinden.
Op 4 personen schijnt dat best veel.
De routes vind ik allebei even leuk dus dan is de keuze niet zo moeilijk. Ook bij denver-denver had ik de tip gekregen om op het laatst Rmnp te bezoeken ivm hoogte ziekte en in de route denver-Vegas is dat natuurlijk niet mogelijk.

Als het allemaal te boeken is, zal ik goed kijken wat het beste uitkomt voor ons.

Groetjes
Josephine
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

@paul of toch misschien nog een extra nachtje Yellowstone doen?? :wink:
Dan wordt het 28 dagen vakantie aanvragen voor mijn man! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha, sja....was het allemaal maar zo makkelijk om gewoon een maand vrij te nemen.

Stel dat het kan ga ik je nog een keuze voorleggen. Wat zijn bv. je plannen voor Cody?
Rij ipv Sheridan - Cody, via Cody naar een klein uur verder naar Red Lodge. De dag erop de Beartooth highway, Lamar Valley, Mammoth Hot Springs en als je tijd hebt de Grand Canyon of Yellowstone. Je zit dan vlakbij Canyon.
De dag erop, als je heeeeeel vroeg je bed uit kunt via de dunraven pass terug naar de lamar valley rond Slough Creek opzoek naar de wolvenspotters. Daarna evt. de Grand Canyon of Yel afmaken en afzakken richting Lake. Ten oosten van Lake wordt ook vaak wildlife gespot, dus een stukje in de richting van Cody. Daarna naar de westkant rijden voor een aantal Geyserbassins . Oa Grand Prosmatic Springs. En op het einde van de middag/tegen de avond weer een rondje rijden en weer uitkomen bij Canyon. De dag erop verder de Geyserbassins aan de westkant doen en eindigen bij het Old Faithful Complex. Je kan die dag ook al bv. iets van de weg tussen Yellowstone en Grand Teton meepakken...rond Lake Lewis de watervallen bekijken of naar Shoshone lake gaan, de snake river wat volgen. Dat geeft je de dag erop bijna een volle dag voor Grand Teton NP. Ik denk dat ik het zo zeker niet te vol plan, want heb je de pech dat er Bizons op de weg staan of beren langs de kant dan heb je zo een uur minder voor een dag.
En dan de crux...al zou je ipv Red Lodge toch gewoon in Cody overnachten (bv voor de rodeo die om 20u begint geloof ik) ik zou een extra dag in jullie geval altijd bij RMNP plaatsen en anders bij Denver.
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Tja, zo worden de keuzes toch nog lastiger...... :wink:

Bij Bryce zijn we vorig jaar naar een rodeo gegaan maar eerlijk gezegd waren we er niet zo van gecharmeerd dus om alleen voor een rodeo naar Cody te gaan, was niet de bedoeling.
Waarvoor wel?? Misschien een kijkje nemen in de Buffalo Bill museum, de gunfight bij het Irma hotel meemaken.
Als het beter uitkomt, dan toch wat verder rijden.....??

Groetjes
Josephine
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

na weinig berichten hier, toch maar weer eens wat van me laten horen!
veel gelezen de laatste tijd en ons schema een klein beetje weer aangepast.
Vanuit Custer heb ik de mogelijkheid bekeken om misschien in Buffalo te stoppen en de dag erna onderweg naar Cody (of Red Lodge) de Thermopolis mee te pakken.
Lijkt me wel leuk voor de kinderen om een tijdje in de warm water bronnen te zwemmen en spelen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder is het nu natuurlijk gewoon afwachten en vooral veel dingen lezen die onderweg en ter plaatse leuk zijn om te doen.
Vooral veel reisverslagen heb ik gelezen en daar haal je zoveel info uit, echt geweldig!
Ook voor onze eerste nacht na Denver twijfel ik tussen Custer of een plaatsje dichterbij de Badlands oom daar 1 nachtje te blijven en daarna pas richting Black Hills.
Het lijkt me wel zo rustig om 3 nachten ergens te blijven en vooral de tijd te besteden aan Black Hills en omstreken.
Maar als we dan toch naar Badlands willen, is het misschien wel beter om dat als eerste te doen?
Hebben we dan aan 2 nachten Custer wel genoeg?

1 Dordrecht - denver
2 denver - custer
3 custer
4 custer
5 custer - Sheridan/Buffalo
6 Buffalo/Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone (canyon)
8 Yellowstone (canyon)
9 Yellowstone (old faithfull)
10 Yellowstone (OF)- grand Teton
11 grand Teton - salt Lake city
12 salt Lake city - las Vegas
13 las Vegas
14 las Vegas
15 las Vegas - Zion
16 Zion
17 Zion - Page
18 Page - monument Valley
19 monument Valley - Moab
20 Moab
21 Moab
22 Moab - Glenwood Springs
23 Glenwood Springs - grand lake
24 grand lake - estes park
25 estes park - denver
26 denver
27 denver - Dordrecht
28 dordrecht

groetjes
Josephine
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja. Ik zou je toch echt aanraden om die omweg niet te maken. Je kan in Yellowstone bv ook vlakbij Mammoth Hot Springs in zo'n hotspring (whats in the name :)) springen. Je tijd voor Yellowstone, vooral als je via de Beartooth highway wilt rijden is erg beperkt. Je zou daar eigenlijk een extra dag moeten hebben. Ik zou vanuit de Black Hills toch zover mogelijk richting Cody rijden.

Overigens zou je Badlands ook als een soort dagtocht vanuit de Black Hills kunnen maken, dan kun je alle dagen daar op één camping blijven.
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

ok dan schrappen we Thermopolis uit de planning en rijden we daarvoor niet om.
dan wordt het:
sheridan-cody
cody-yellowstone

ook badlands vanuit custer zetten we in de planning.
overigens gaan we niet kamperen, maar in motels/hotels/cabins :wink:

de extra dag die we hadden. hebben we nu bij Denver gezet.
toch beter bij Yellowstone?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Voor South Dakota is er voldoende tijd vind ik.

Wat betreft die extra dag, tja.
Een volle dag Denver is ook wel mooi maar aan de andere kant zou er voor Yellowstone en Grand Teton wat meer tijd mogen zijn.
Als Denver je niet zo trekt zou ik de volle dag daar weghalen ben omruilen voor een nacht extra Grand Teton.
De dag dat je van Yellowstone naar GT rijdt kan je dan nog tot 14u of zo in Yellowstone doorbrengen (vb bezoek aan Lake en West Thumb).

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

weer bedankt voor de tips!

tja het blijft moeilijk om iets te kiezen.
Ik denk toch dat we voor Denver gaan omdat we een stad ook erg leuk vinden om te bezoeken en vooral om de laatste dag nog wat voorraad in te slaan.
vooral na zoveel natuur als in deze trip denk ik dat we daar wel aan toe zijn :wink:

ik ga weer verder fine tunen en leuk plekjes zoeken!
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

1 Dordrecht - denver
2 denver - custer
3 custer
4 custer
5 custer - Sheridan/Buffalo
6 Buffalo/Sheridan - Cody
7 Cody - Yellowstone (gardiner)
8 Yellowstone (canyon)
9 Yellowstone (canyon)
10 Yellowstone (old faithfull)
11 Yellowstone (OF)- grand Teton
12 grand Teton - salt Lake city
13 salt Lake city - las Vegas
14 las Vegas
15 las Vegas
16 las Vegas - Zion
17 Zion
18 Zion - Page
19 Page - monument Valley
20 monument Valley - Moab
21 Moab
22 Moab
23 Moab - Glenwood Springs
24 Glenwood Springs - grand lake
25 grand lake - estes park
26 estes park - denver
27 denver
28 denver - Dordrecht
29 dordrecht

dit is die weer.
toch maar een extra dagje Yellowstone toegevoegd zodat we daar en ook in Grand Teton wat meer tijd hebben.

nu nog een vraagje over de hotels voornamelijk in Yellowstone.
Ik heb hier gelezen dat je voor volgend zomer seizoen al vanaf 1 mei kan reserveren.
geweldig!!! maar dan wel de twijfel waar we de eerste nacht zullen overnachten.
Wat is jullie advies? Gardiner bv Super 8 of Mammoth Hot Springs frontier cabin in het park zelf?

De volgende 2 nachten willen we in Canyon zitten, ook in een cabin en de laatste nacht in Old Faithfull in een cabin of hotel.

Zouden we dan voor Gardiner kunnen kiezen voor de luxe (zwembad, ontbijt, wifi) en omdat we de volgende 3 nachten ook in het park slapen of toch in Mammoth Hot Springs?
Op de foto's zag dat er ook leuk uit!

groetjes
Josephine
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou de keuze tussen Mammoth en Gardiner vooral van de kosten laten afhangen. Als dat je niets uitmaakt zou ik persoonlijk in Mammoth gaan zitten. Grote kans dat je de hertjes/bizons of elk daar rond je cabin hebt lopen. Niet dat er verder iets mis is met Gardiner overigens. Ik zat in een suite in het Gardiner Gateway Inn en dat was gewoon een appartementje eigenlijk met keukentje. Prima te doen en koste wat dat betreft omdat ik er erg vroeg bij was minder dan Mammoth toen.

En als je dag 6 kiest voor een hotel met Wifi kun je tegen iedereen zeggen, tot over 6 dagen als we weer bereikbaar zijn :wink:

In wat post hiervoor had je het overigens over thermopolis, maar je kan tussen Gardiner en Mammoth Hot Springs ook de boiling river bezoeken en daar even inspringen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor de accommodatie eens in onze reisverslagen. Wij zaten in 2004 in Mammoth. Eenvoudig, maar leuke cabin. En in 2008 zaten we in Canyon en in de Old Faithful Inn. Prachtige kamer in het oude dele met uitzicht op Old Faithful.

Marianne
Josje99
Amerikafan

Bericht door Josje99 »

Tja die kosten....
Ik zat al te kijken in gardiner om te vergelijken alvast en ik vind de hotels daar best duur.
Zelfs super 8 kostte voor ons al $ 179 en de cabin in Mammoth 'maar' $ 149.
De foto's van de cabins zagen er ook erg leuk uit.
We hebben ooit op een camping in Engeland in een cabin gezeten en dat was een stuk primitiever :lol:
Dus ik neig nu zeker naar Mammoth.
Boiling River en Firehole River staan allebei op de planning!

Marianne, jouw verslagen bekijk ik regelmatig voor tips! Ze zijn zo heerlijk uitgebreid
Ik ga zo weer lezen over deze accomodaties :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer