Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips New Orleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Minnim
Amerikafan

Tips New Orleans

Bericht door Minnim »

In februari ga ik een paar dagen naar New Orleans. Ik heb een vrije middag op dag van aankomst, dan drie dagen waar ik overdag bezig ben maar 's avonds waarschijnlijk tijd heb, en dan een vrije ochtend op zondag. Het is net na Mardi gras dus ik vermoed dat alles een beetje in een post-mardi-gras-slump zal zitten...

Hebben er mensen tips over wat ze leuk vonden om te bezichtigen/bezoeken in New Orleans? Ik heb beschikking over een fiets :thumbup:
Marensjors
Amerika-ontdekker

Re: Tips New Orleans

Bericht door Marensjors »

Wij gaan ook binnenkort... Wij hebben nu op ons lijstje staan: bus Tour, café le monde ( beroemd om zijn beignets en uitzicht op plein jackson square met straatmuzikanten), beale street, peabody hotel waar de eenden ceremonie om 11 uur en 17.00 uur plaatsvindt. Verder nog de Ferry naar algiers en genieten!!!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Beale Street en Peabody Hotel zijn in Memphis, niet in New Orleans.

De meeste attracties zijn 's avonds gesloten, maar wat je wel kan doen is jezelf onderdompelen in het nachtleven van NOLA! Een avondje Preservation Hall is een must, evenals Tips en een hapje eten bij Port of Call. En natuurlijk slenteren door de straten van French Quarter, Garden District en de Marigny en hier ergens naar een gezellige jazz club te gaan. Bywater is leuk, evenals Freret Street, Oak Street en Magazine Street. Voor die ene vrije middag zou ik kijken waar je interesses liggen. Er zijn verschillende musea die zeer de moeite waard zijn, zoals bijv. het Voodoo Museum, World War II museum, Cabildo & Presbytere. Het is ook leuk om een ritje met de streetcar te maken naar Audubon Park, en een kijkje te nemen bij de begraafplaatsen St. Louis Cemetery Nr. 1 en Lafayette Cemetery nr.1. De zondagochtend zou ik besteden zoals de locals het doen: met een brunch.
Zorg wel dat je een regenjas en wat warme kleding bij je hebt!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Ik kom vanuit Minnesota dus met die warme kleding zit het wel goed, haha.
Bedankt voor de tips! Preservation Hall en Tips had ik nog niet van gehoord, zal ik zeker heen gaan! Cafe le Monde is me inderdaad al door meerdere mensen aangeraden, ik ga denk ik de hele week beignets eten :D
Marensjors
Amerika-ontdekker

Bericht door Marensjors »

Marensjors schreef:Wij gaan ook binnenkort... Wij hebben nu op ons lijstje staan: bus Tour, café le monde ( beroemd om zijn beignets en uitzicht op plein jackson square met straatmuzikanten), beale street, peabody hotel waar de eenden ceremonie om 11 uur en 17.00 uur plaatsvindt. Verder nog de Ferry naar algiers en genieten!!!
sorry!!
Haal onze twee bestemmingen door elkaar!
Gast

Bericht door Gast »

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben net terug uit New Orleans en heb er ook in mijn blog (zie onderaan) tijdens bezoekjes andere jaren over geschreven, klik op label "New Orleans". Dit keer was het Backstreet Cultural Museum nieuw voor mij en vond ik een echte aanrader om over de cultuur in de stad te leren: http://backstreetmuseum.org/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

De kenners halen hun beignets natuurlijk bij Morning Call :thumbup:
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Bedankt voor de tips allemaal! Overmorgen ga ik, heb er veel zin in :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties