Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Bericht door RiverCola »

Wij waren er in de dagen rond oud&nieuw in 2012/2013. Het was vakantieperiode dus er waren veel mensen op de been. Misschien hebben wij door de drukte een ander beeld dan anderen die er op een rustiger moment waren. Ik zou er in ieder geval zeker niet meer heen gaan.

Dat bijbetalen voor bepaalde dieren vonden we overigens niet erg (hooguit wat vreemd), de entreeprijs van de zoo was extreem laag.

Overigens, wat ik niet schreef was dat er wel een gewone foodcourt was in de zoo, maar daar was het toen erg druk en er was een muntjessysteem waar een enorme rij voor stond. Maar los daarvan vonden we het erg vreemd dat er her en der in de zoo op stukken aarde gewoon hutjes stonden waar eten bereidt werd en waar ze de water- en etensresten gewoon op de grond gooiden, waar mensen aan het wandelen zijn. In heel Thailand heb ik zoiets verder nergens gezien.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Gelukkig waren wij er dan pas een jaar later zo te zien.... Gooien met eten op de grond hebben we ook niet gezien gelukkig.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Nogmaals bedankt voor de tips allemaal! Als de kinderen de fietstocht in Bangkok leuk vinden, zullen wij er in Chiang Mai wellicht nog eentje doen aangezien de reacties daarover allemaal positief zijn. Voor de zoo zullen we kijken of er nog tijd is dan, maar dat is geen must, alleen een leuk extra'tje voor de kinderen dan.
Ondertussen heb ik ook al de vlucht van Surat Thani naar Bangkok kunnen vastleggen. Dat was nog net geen 100 euro voor ons 4 bij Air Asia. We mogen elk 20 kg bagage mee. Hoop dat dat voldoende is. Moeilijk in te schatten op voorhand. De vlucht van Chiang Mai naar Surat Thani wacht ik nog even af op goedkopere tarieven nog. Daarna kan ik dan kijken voor de Ferry eventueel vast te leggen. De nachttrein is pas boekbaar 3 maand vooraf als ik het goed begrepen heb.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

AirAsia is dat een budgetmaatschappij maar wel een hele fijne (heeft ook meerdere prijzen gewonnen). Wij hebben meerdere malen een plek met extra beenruimte gekregen omdat ze ons lange buitenlanders vonden die niet op de gewone plekken konden zitten, zonder dat we hiervoor hoefden bij te betalen.

Dus misschien doen ze met de bagage ook niet zo moeilijk.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

tosca schreef:AirAsia is dat een budgetmaatschappij maar wel een hele fijne (heeft ook meerdere prijzen gewonnen). Wij hebben meerdere malen een plek met extra beenruimte gekregen omdat ze ons lange buitenlanders vonden die niet op de gewone plekken konden zitten, zonder dat we hiervoor hoefden bij te betalen.

Dus misschien doen ze met de bagage ook niet zo moeilijk.
Blijft een budget maatschappij, mijn ervaringen met andere budgetmaatschappijen in Thailand is dat ze je snel bij laten betalen voor de bagage. Bij een aantal maatschappijen is 15 kg de standaard voor een binnenlandse vlucht en als je dan met 4 koffers van ruim 20 kg aankomt kom je er niet zo maar mee weg, dat is althans mijn ervaring dus wij boeken van het ticket dan ook altijd bij voor 20 kg want op de luchthaven bij inchecken is het veel duurder. Maar ik las dat ze al 20 kg geboekt heeft, en voor je internationale vlucht (economy) is 20 kg ook standaard dus ik verwacht niet dat ze daar dan overheen zal gaan.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

sanook schreef:Maar ik las dat ze al 20 kg geboekt heeft, en voor je internationale vlucht (economy) is 20 kg ook standaard dus ik verwacht niet dat ze daar dan overheen zal gaan.
Internationale / Intercontinentale vluchten zijn meestal 23 kg. Dus daar kun je met 20 kg nog wel eens de mist in gaan.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Heb inderdaad 20 kg bijgeboekt voor elk, dus zowel voor mijn vriend en ik als voor de 2 kinderen. Dus voor ons 4 tesamen 80 kg. Zijn wel ons laatste dagen, dus zal een beetje afhangen ook van hoeveel souvenirs we gekocht hebben. Voor onze internationale vlucht mogen wij elk 30 kg wel. :oops:
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

80 kg!! Daar moet het wel mee redden!! Wij hadden heen naar Thailand een koffer van 11 kg en een van 15 kg Terug waren ze allebei wat zwaarder maar de 20 kg haalden we nog lang niet!! Neem niet te veel mee, alles is daar gewoon te koop!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Nu ga ik ook niet super veel meenemen, want wij moeten dat wel gans de vakantie meesleuren natuurlijk. Maar dat is echt wel superweinig wat jullie hadden! Amai!
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Juist omdat wij ook alles een maand lang moesten meeslepen hebben we geprobeerd zo licht mogelijk in te pakken. Overal in Thailand kun je voor een prikkie je was laten doen! Er zijn bij ons zelfs spullen nooit uit de koffer geweest, we hadden dus met minder toe gekund.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Ondertussen heb ik het dagje voor Elephante Nature Park ook vastgelegd op dinsdag 11 augustus. Nu ben ik volop bezig met de overnachtingen te boeken.
Voor overnachtingen in Bangkok, heb ik volgende opties momenteel:
The Mix Bangkok, gelegen op de Sukhumvit Road en op wandelafstand van de Skytrain, geen zwembad:
http://www.booking.com/hotel/th/the-mix ... hildren=2&
D&D Inn, gelegen op Khaosan Road zelf, met zwembad:
http://www.booking.com/hotel/th/d-d-inn ... hildren=2&
Penpark Place, gelegen op 10 minuten wandelafstand van Khaosan Road, geen zwembad:
http://www.booking.com/hotel/th/penpark ... hildren=2&
Prince Palace Hotel met zwembad:
http://www.booking.com/hotel/th/prince- ... om=2722702
Iemand goede/slechte ervaringen met één ervan toevallig?
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Wij hebben in 2009 overnacht in Prince Palace Hotel. We hadden een suite met 2 slaapkamers, woonkamer, badkamer en klein keukentje. Ik vond dat heel practisch, vooral omdat de kinderen toen nog kleiner waren. Hotel is niet heel luxe, maar was voor het geld dat we betaalden prima. De ligging vond ik ook prima. Veel met de taxi gedaan en de watertaxi stopt om de hoek bij het hotel.

Groet, Lauren
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Dat is dan toch al een beetje een geruststelling, want ik twijfelde een beetje over de ligging van het hotel.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

In eerste instantie was ik van plan om voor Chiang Mai een adresje te zoeken binnen de oude stad, maar nu zie ik dat er veel mensen opteren voor een hotel/guesthouse rond de Nawarat Bridge. Is dat interessanter mss?
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

We hebben voor Chiang Mai gereserveerd bij Funky Monkey House. Lees goede reacties op Tripadvisor hierover en de prijs valt ook reuzemee!:
http://www.funkymonkeyhouse.com/
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Voorlopige update:
Zo. 02/08: Vlucht Brussel - Bangkok
Ma. 03/08: Aankomst Bangkok (05.35 uur) - Kanchanaburi (uitrusten)
Di. 04/08: Kanchanaburi (Erawan watervallen)
woe. 05/08: Kanchanaburi (River Kwai + brug + erebegraafplaats) - Bangkok
Do. 06/08: Bangkok(Groot paleis + What Phra Kaeo in de ochtend, namiddag Siam Aqua World aquarium
Vr. 07/08: Bangkok (Co Combo 5-urige Fiets / Boottocht met Co Van Kessel, eten bij T&K in Chinatown)
Zat. 08/08: Bangkok (Chatuchak Market) - Chiang Mai (nachttrein)
Zo. 09/08: Chiang Mai (zondagsmarkt)
Ma. 10/08: Chiang Mai (Tempels)
Di. 11/08: Chiang Mai (Elephant Nature Park)
Woe. 12/08: Chiang Mai - Surat Thani (vlucht) - First Monkey school
Do. 13/08: Surat Thani (First Monkey School - Roze dolfijnen/vuurvliegjes?)
Vr. 14/08: Surat Thani - Koh Tao (Ferry?)
Zat. 15/08: Koh Tao (snorkelen)
Zo. 16/08: Koh Tao (snorkelen)
Ma. 17/08: Koh Tao - Surat Thani (Ferry?)
Di. 18/08: Surat Thani - Bangkok (Vlucht)
Woe. 19/08: Bangkok (zwembad of shoppen) (Inchecken terugvlucht 21.30 uur)
Do. 20/08: Terugvlucht Bangkok - Brussel
Er was plaats vrijgekomen voor de apenschool, dus daar heb ik nu 2 nachten voorlopig. Nu heb ik enkel nog een vraag i.v.m. de transfer van Surat Thani naar Koh Tao. Iemand ervaring mee? Zelf heb ik begrepen dat de nachtboot de beste optie zou zijn? Iemand een idee hoe ik die kan boeken? De gewone transfer zou er 5 uur over doen dus daar zouden we bijna 2 dagen met verliezen. We hangen bovendien vast aan onze vluchten in Surat Thani. Bedankt alvast!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Vandaag heb ik een mailtje gekregen dat er een kamer is vrijgekomen in Villa Cha-Cha, vlakbij Khao San Road in Bangkok. Deze zou ik eventueel kunnen boeken i.p.v. Prince Palace. Iemand ervaring mee?
Lowice
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lowice »

Wij hebben goede ervaringen met het Prince Palace en niet met het andere hotel.
Houd er wel rekening mee dat je veel reist, mijn kinderen vinden dat prima, maar denk er wel aan dat ze nog relatief jong zijn.
Wij hadden:
-paar dagen Bangkok
-ayutthaya
-kanchanburi
-sam roi yot (nat. park)
-weer een dag bangkok, want dat was dichter bij het vliegveld
De volgende keer gaan we meer eilanden doen, alleen voor nu was dit goed. We hadden ook maar 13 dagen...
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Sinds eergisteren zijn we terug thuis van onze Thailand-reis. Het was een mooie reis en we hebben ervan genoten. Vooral mijn vriend en de kinderen waren enthousiast. Voor mij persoonlijk toch stiekem liever een Amerika-reis. Hoogtepunten van onze reis: Erawan watervallen, Oriental Kwai Guesthouse, Co Van Kessel Co-Combo fietstocht door Bangkok, Khao San Road, nachttrein Bangkok-Chang Mai, Sunday Market CM, Flight of the Gibbons in CM, Elephant Nature Park in CM !!!, Guesthouse Funky Monkey in CM, Koh Tao, Captain Nemo Guesthouse op Koh Tao, Skytrain en Baiyoke Tower II in Bangkok.
Als we dezelfde reis mochten overdoen zouden we wel meer tijd uitrekken voor CM en minder dagen Bangkok aandoen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Kortom een onvergetelijke reis. Bedankt voor jullie massale tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer