Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door frent »

Martin & Marianne schreef:En altijd 7.00 AM PT. Aangezien de zomertijd daar een paar weken eerder ingaat dan bij ons is het in maart 15.00 uur onze tijd en niet 16.00 uur zoals in de andere maanden.
Ik kan me niet voorstellen dat het op zondag moeilijker zou zijn om iets te vinden; het hangt toch af van wanneer men op vakantie gaat. Misschien helpt het dat het hier carnaval is. :wink:

Marianne
Op zondag hebben toch meer mensen de tijd om achter hun scherm te gaan zitten voor hun vakantie te boeken dan op een werkweek...
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

frent schreef:[

Op zondag hebben toch meer mensen de tijd om achter hun scherm te gaan zitten voor hun vakantie te boeken dan op een werkweek...
Daar ging ik ook vanuit, maar het zuiden van het land is in ieder geval uitgeschakeld ivm carnaval, ik denk alleen niet dat dat in Amerika ook gevierd wordt :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

frent schreef: Op zondag hebben toch meer mensen de tijd om achter hun scherm te gaan zitten voor hun vakantie te boeken dan op een werkweek...
Het gaat niet om het boeken van een vakantie, maar alleen om een camping in Yosemite, dat kost je maar een paar minuten. En wat stress. :wink:

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Heb je meer kans op een campingplaats in Tuolumne Meadows dan in de Pines? Of kan je eerst de Pines proberen en als dat vol is Tuolumne Meadows proberen? Of moet je van in het begin voor 1 van de 2 gaan?
Ik heb bij de vraag over onze route van Marianne begrepen dat de mooiste wandelingen vanuit de Valley vertrekken en dat er geen shuttle is van T.M. naar de Valley. Maar kunnen we dat niet oplossen door met de camper naar de Valley te rijden, daar te parkeren, een dagtrip te maken en 's avonds terug te rijden naar T.M.? Of zijn er geen parkings voorzien om dat te doen?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik zou de kansen op de Pines zetten, de TM wel open, en van tevoren plekken uitgezocht, als het niet lukt met de 6 of meer sites tegelijk open en steeds verversen, ook op de TMcampground drukken. Wij moesten vorig jaar op zaterdag reserveren en hadden beiden op twee laptops twee sites open, en twee keer raak dus 8 plekken open.
Er zijn in het dal wel een aantal parkeerplaatsen, maar niet veel en bijna altijd vol en die zijn meer bedoeld voor de mensen die in het park overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is een heel eind rijden naar de vallei; het zal je veel tijd kosten en het parkeren kan lastig zijn. Als een camping in de vallei niet lukt zou ik eerder voor
crane flat kiezen.
Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat de mooiste wandelingen vanaf de vallei vertrekken. :? Bij TM heb je ook prachtige wandelingen! Maar ik vind wel dat je zeker in de vallei geweest moet zijn.

Kijk eens naar deze tabel voor afstanden naar de vallei.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Martin & Marianne schreef: Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat de mooiste wandelingen vanaf de vallei vertrekken. :?
Marianne
Ik denk dat je zei dat alles daar te doen is. Ik heb dat een beetje te vrij geïnterpreteerd :oops: We zullen de Pines maar proberen en zien wat het geeft. We zijn daar op weekdagen, misschien dat er dan al minder mensen een plekje proberen te bemachtigen.
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Tijdens onze trip verblijven we 2 nachten in Wawona Hotel (aankomen en een dag Panorama Trail Loop doen).

Dan is de vraag of het nut heeft nog de 3de nacht in Yosemite Valley te verblijven of niet...
Of is het beter een andere campground te zoeken (tuolumne meadows) en de drukte van Yosemite Valley achter ons te laten?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Ik vond de drukte in het dal van Yosemite wel meevallen.
Wij waren er vorig jaar begin augustus en hadden twee volle dagen op donderdag en vrijdag.
De vrijdag hebben we de Panoramatrail gelopen, en toen vonden we het wat druk, toen we weer in het dal waren.
De dag ervoor hadden we een paar uur gefietst en korte trails gelopen, maar vond ik het niet druk.
De Grand Canyon vond ik veel drukker. Een paar familieleden hadden wel last van spierpijn na de Panoramatrail, dus we waren blij dat we dat de tweede, volle, dag hadden gedaan. Zaterdagmorgen vroeg reden we rond 7.00 uur weg, en toen vond ik het druk op de andere punten onderweg, ondanks dat het zo vroeg was, maar niet op de weg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp het niet helemaal; je gaat kamperen maar zit wel in een hotel? En waarom Wawona? Vandaaruit de PT lopen is niet handig omdat zowel begin als eindpunt in de vallei liggen. Dan heb je dus niets aan die overnachting in Wawona. Als je nog een camping gaat reserveren zou ik 3 nachten in de vallei doen. Of 1 nacht ergens anders; afhankelijk van de route. Wat wil je verder doen in het park? Als je de vallei wilt bezoeken is een overnachting daar aan te raden. Als je langs de Tioga Road veel wilt doen kun je bij TM of White Wolf kamperen.

Marianne
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Martin & Marianne schreef:Ik begrijp het niet helemaal; je gaat kamperen maar zit wel in een hotel? En waarom Wawona? Vandaaruit de PT lopen is niet handig omdat zowel begin als eindpunt in de vallei liggen. Dan heb je dus niets aan die overnachting in Wawona. Als je nog een camping gaat reserveren zou ik 3 nachten in de vallei doen. Of 1 nacht ergens anders; afhankelijk van de route. Wat wil je verder doen in het park? Als je de vallei wilt bezoeken is een overnachting daar aan te raden. Als je langs de Tioga Road veel wilt doen kun je bij TM of White Wolf kamperen.

Marianne
Een afwisseling van Camperen en Hotel. Komen van Sequoia en slapen dan in Wawona (op de weg dus). Willen nadien Panorama Trail Loop doen samen met 4 mile trail (zwaar I know) dus rijden naar Glacier Point en dan beneden + terug naar boven. Als je dan kan rusten in een hotel bed ipv een camping is toch aangenamer denk ik...

Maar als we die wandelingen hebben gedaan, hebben we het dan niet gezien in Yosemite Valley ? Of zijn er nog dingen die je daar echt moet zien?
Daarna gaan wij richting Bodie, vandaar Tuolumne Meadows als camping, omdat die de enige is die je blijkbaar nog kan reserveren buiten de valley ?

EDIT:
Blijkbaar kan er pas gereserveerd worden ergens in Juli... wel enorm laat :o
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/c ... .htm#table
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Blijkbaar kan er pas gereserveerd worden ergens in Juli... wel enorm laat :o
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/c ... .htm#table
Nee, dan is de camping open.
Wanneer ben je er? Wanneer je tussen half juni en half juli gaat, moet je morgenmiddag reserveren om 16.00 uur!
Laatst gewijzigd door toetjero op 14 feb 2015, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Morgen is toch de periode tussen half juni en half juli??
Anders moeten we morgen voor het echie :roll:
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Ina, ik heb deze fout hersteld. :cry:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

toetjero schreef:Ina, ik heb deze fout hersteld. :cry:
Ik schrok al :shock:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En pas om 16.00 uur morgen.

@Frent: wanneer ben je er?
En waarom zou je eerst naar beneden lopen en dan naar boven? Dat lijtk me toch iets minder prettig dan eerst naar en dan naar beneden.
Er is veel meer te doen en te zien in de vallei dan alleen de trailheads van de PT en 4MT. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor de 4MT en Mist Trail en Mirror Lake. In andere jaren hebben we ook gefietst en geraft, het indianendorp bekeken, door de vallei gewandeld, paardgereden, rangeractiviteiten bijgewoond etc.

Voor reserveringen moet je deze tabel hebben: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm

Marianne
mira74
Amerika-ontdekker

Bericht door mira74 »

Morgen gaan we dan ook proberen een plekje te veroveren op 1 van de Pines campgrounds in Yosemite. Ik heb het idee dat de Upper de meest populaire is, maar we gaan ook North en Lower proberen.
We gaan met 3 laptops tegelijk inloggen en ieder een campground selecteren en via de tabbladen zoals al eerder vermeld is hopen dat we er tussen komen.
Nu is mijn vraag: we willen 3 nachten verblijven in Yosemite, is het verstandiger om de 3 nachten al te selecteren of maar 1 nacht per keer?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

3 nachten tegelijk!! Anders krijg je allemaal verschillende plekjes als dat al zou lukken, of maar 1 nacht, je kan op je tabbladen gelijk 3 nachten aangeven.
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Mira@ Wij stonden Lower Pines 4, een hele mooie plek en dicht bij de bus naar the Village.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Het is vanmiddag eindelijk zover.. 16:00.. Spannend!

Heb nog wel wat vragen.. De knoppen worden groen als je kan reserveren begrijp ik? En als je daar doorheen bent? wanneer ben je zeker van een plekje? Denk dat ik het wel weet maar wordt er zenuwachtig van! :blink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer