Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met United airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaring met United airlines

Bericht door Hinko »

Bij vertrek uit Europa geldt het ook voor Delta, United, Etihad noem maar.
Andersom is dat niet zo, dan moet het een Europese maatschappij zijn.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Hinko, dat geef ik nog eens door naar Connections (waar ik de tickets geboekt heb) :thumbup: .
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Als ik jou was zou ik het volgende doen.
United een mail sturen.
Dat je op de heenreis later bent aangekomen. XX uur vertraging. Geplande aankomst en werkelijke aankomst tijd.

(een kapot vliegtuig is geen reden voor United om niet te betalen!!!, dit hoef je natuurlijk niet te vermelden, eerst)

Dat je volgens EU verordening 261/2004 recht hebt op een vergoeding.
Volgens mij had je heel veel vertraging de heenreis? ;)
600 euro per persoon.

Overmaken binnen twee week na binnenkomst, IBAN plus BIC gegevens bank vermelden.
En bedank ze voor de opvang.
Zo heb ik het toen gedaan met Icelandair
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt voor de tip, Hinko.
Ik maak er werk van :thumbup: .
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Succes!
Nog wat meer info:
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... liegreizen
(dacht ik dit al had meegestuurd maar blijkbaar niet :mrgreen:)
Janine&Rick
Amerika-newbie

Bericht door Janine&Rick »

Hallo allemaal,
Wij zijn bezig met het uitstippelen van onze reis in september 2015. Hierbij zouden wij vliegen van Amsterdam naar Boston of NY, een binnenlandse vlucht naar San Francisco, een binnenlandse vlucht van L.A. naar Chicago en vanaf Chicago weer terug naar Amsterdam. Ik ben dit forum gaan lezen, omdat ik beetje zoekende ben met welke maatschappij te vliegen. De ticketprijs van United Airlines en Delta/KLM schelen niet veel als wij deze vluchten maken, alleen hebben we bij Delta een tussenstop bij 1 van de vluchten. Ik lees hier niet de meest positieve reacties over United. Zijn er mensen met ervaring van beide maatschappijen die ons kunnen aangeven of de ene echt beter is dan de ander? Ik moet zeggen dat als je uren lang vliegt, eten en entertainment wel een beetje gewenst is. Tevens is mijn vriend 1.90m en is een beetje beenruimte ook wel prettig. Bedankt alvast..!!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Voor beenruimte kun je op seatguru.com kijken.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bij ons geen twijfel: Delta/KLM (zie onze laatste ervaringen met United op onze blog van januari 2015, zowel heen- als terugreis).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Zo zwart/wit is het niet vind ik;)
Ik vlieg zakelijk veel met KLM/Delta, privé met alle bekende maatschappijen.
Met KLM moet je qua beenruimte goed opletten en op seatguru kijken, niet alleen zijn bepaalde plaatsen minder goed, het hangt ook van het type vliegtuig af. Bv KLM 777 in economy vind ik een ramp qua beenruimte en stoelstand. Maar heb vorige week met Delta Airbus 330 naar Seattle gevlogen en dat was prima.
KLM haalt nog wel eens andere grappen uit, bv heb ik gehad dat nadat ik online al had ingecheckt het vliegtuig type werd gewijzigd zonder dat ik daar een statusupdate over kreeg.
Zat ik ineens in het midden ipv aan het gangpad. Personeel was niet bereid om daar iets aan te doen.

Ik ben me bewust dat sommige forumleden slechte ervaringen met United hebben (zie eerder in dit draadje) maar voor mij geldt dat niet. Geen grote vertraging gehad of dat soort dingen. Maar je kunt pech hebben. Qua entertainment heeft United nog veel vliegtuigen over de grote plas vliegen met oudere apparatuur, dus kleine schermen, geen touch maar afstandsbediening met draadje, weinig keus en dergelijke, grote bak onder de stoel dus minder plek voor je voeten etc, maar ze zijn dat aan het vernieuwen. Ik vind dat zelf minder een probleem, vooral als dat voor een gezin van 4 behoorlijk in de prijs scheelt. Neem toch een tablet mee. Maar iedereen z'n eigen overwegingen :)

Voor extra beenruimte kun je Economy Plus boeken.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Eens met Harryh, het wil nog wel eens schelen per type vliegtuig. Toch blijven ik voor de voordeligste maatschappij gaan, komende zomer is dit United. Geen enkel probleem, wij hebben goede ervaringen met United.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Vertragingen kunnen altijd voorkomen, met iedere maatschappij. Dat is voor mij geen enkele reden om niet meer met een bepaalde airline te vliegen. Minder beenruimte of een verouderd entertainment systeem vind ik ook niet zo belangrijk. Wat ik wel heel belangrijk vind, is de service. Zoals Kalaman eerder in dit topic aanhaalde, willen de medewerkers van United nog weleens erg arrogant en bot zijn. De laatste keer dat ik met United vloog was vorig jaar april. Ik ging toen van Schiphol naar Orlando en had een tussenstop in Chicago. Helaas was mijn eerste vlucht vertraagd, waardoor ik mijn aansluiting had gemist. Toen ik mij netjes meldde bij de service/transfer desk, wist de United medewerker mij te vertellen dat het mijn eigen schuld was dat ik de vlucht naar Orlando had gemist. Ik was tenslotte degene die het ticket had geboekt en ik had minstens 5 uur tussen de vluchten moeten hebben. Ook zei hij dat ik hem dankbaar moest zijn dat ie bereid was om mij op een andere vlucht over te boeken. Naah, ik vind dat toch zo'n stomme reactie van die man! Was op dat moment even overdonderd.
En wat een verschil met de vertraagde vlucht van Virgin Atlantic vorige maand... ik kreeg 's ochtends netjes een email met de mededeling dat er vertraging was en dat ik even contact moest opnemen mbt mijn aansluitende vlucht. Daarna kreeg ik een berichtje dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ik zou het waarschijnlijk wel redden, maart uit voorzorg hadden ze al een stoel gereserveerd op de volgende vlucht. Dat vliegt toch wat prettiger dan te worden afgekat door het grondpersoneel!

Toen ik in september 2013 met United naar Las Vegas en Hawaii vloog, hadden ze na een wijziging van mijn kant, €55 teveel van mijn rekening afgehaald. Toen ik ze daarop wees en vroeg of het kon worden teruggestort, wist ineens niemand waar ik het over had. Huh? Geld teveel van een rekening gehaald? Nee, dat kan echt niet! Zelfs toen ik afschriften ed van mijn bank opstuurde, was er iemand die beweerde dat ik dit gephotoshopped zou hebben. Pas toen ze mijn bank zelf hadden benaderd wilde ze geloven dat ik echt de waarheid sprak.
Het ging mij op dat moment niet eens meer om het geld maar enkel om het principe.

Nee, voor mij nooit meer United. Ik peins er niet over! Ik heb heel veel jaren met veel plezier met ze gevlogen, maar ik kies nu voor andere maatschappijen. De miles die ik nog had staan voor gratis vluchten heb ik gedoneerd, want ook daar wilde ik geen gebruik meer van maken.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Figment schreef:De laatste keer dat ik met United vloog was vorig jaar april. Ik ging toen van Schiphol naar Orlando en had een tussenstop in Chicago. Helaas was mijn eerste vlucht vertraagd, waardoor ik mijn aansluiting had gemist. Toen ik mij netjes meldde bij de service/transfer desk, wist de United medewerker mij te vertellen dat het mijn eigen schuld was dat ik de vlucht naar Orlando had gemist. Ik was tenslotte degene die het ticket had geboekt en ik had minstens 5 uur tussen de vluchten moeten hebben. Ook zei hij dat ik hem dankbaar moest zijn dat ie bereid was om mij op een andere vlucht over te boeken. Naah, ik vind dat toch zo'n stomme reactie van die man! Was op dat moment even overdonderd.
Nou dan hebben ze toch wel een enorme stap achteruit gemaakt in hun systemen. :(
Mijn man vloog in februari 2012 via Newark naar San Francisco en de eerste vlucht was aan de late kant, hij moest eerst een week voor zijn werk en ik vloog een week later dezelfde route. Hij had voor zijn werk een vreemd formaat bagage bij zich en voordat die bagage geleverd werd was de volgende vlucht inmiddels vertrokken. Ik was nog in Nederland en we hadden telefonisch contact, ik kon in zijn account al zien dat hij automatisch op een latere vlucht geplaatst was. Even het paspoort in zo'n incheck machine en de boardingpas werd geprint. Er is geen medewerker van United aan te pas gekomen.
Ik vond het eigenlijk een geweldige service, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dat nu niet meer zo is.

Ik vind inderdaad het "United product" minder dan KLM of Delta, maar zou als de route en de prijs juist zijn meteen weer met ze vliegen.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Wisselde ervaringen met United. Keertje mijn aansluitende vlucht gemist en daardoor met een extra overstap in Frankfurt naar huis gevlogen. Na wat gesteggel met de Customer Support $350 compensatie gehad.

In mei 4 uur vertraging gehad, maar uiteindelijk goed en wel op bestemming aangekomen.

Voordeel van vliegen met United is een snelle volgende vlucht vanaf de hub waar je de VS bent binnengekomen. Ik verkies dat boven overstappen in Europa.

Voor september weer voordelige tickets naar Las Vegas gevonden, wederom met United :thumbup:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

@Harry: In die periode was de service ook gewoon top! Ik ben in december 2011 naar NYC gevlogen enin januari 2012 vanaf Orlando weer terug, en alles was gewoon perfect! In september van dat jaar vond ik het al wat minder, en een jaar later vond ik het zo slecht geworden! Natuurlijk zijn dit maar incidenten en zijn er vele anderen die wel goede ervaringen hebben. Maar na de laatste ervaring in april 2014 en het hele gedoe over 55 euro, waarbij ik letterlijk voor leugenaar ben uitgemaakt door 1 van de medewerkers (die daarna wel zijn excuus heeft gemaakt), ben ik United zat.

Ik heb voor september ook mooie ticketprijzen gezien, maar al gaven ze het gratis weg dan nog kies ik liever voor een andere maatschappij.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dezelfde ervaring als @Harry hadden wij vorig jaar oktober. We waren al omgeboekt naar een andere vlucht. Alleen was dit vlucht de volgende dag pas. Wij zijn naar de balie gelopen en zonder problemen omgeboekt naar een andere vlucht welke wel dezelfde dag vertrok. Rechtstreeks naar Frankfurt. Wij vonden de service prima, en iedere keer weer. Het ligt er denk ik maar precies aan wie je treft.
Wij hebben zelf juist een ontzettend nare ervaring met KLM/Delta qua service. Daar zullen we niet zo snel weer bij boeken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Marenko schreef:Wij hebben zelf juist een ontzettend nare ervaring met KLM/Delta qua service. Daar zullen we niet zo snel weer bij boeken.
En dat was ook mijn punt - je kunt een keer pech hebben, dat geldt voor United, maar net zo goed voor KLM, Delta, BA, Lufthansa, US Airways etc.
Voor mij tellen de vertrekplaats en -tijd, vluchtduur, aantal overstappen, prijs voor 4 personen etc. ook mee in de beoordeling.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

harryh schreef:je kunt een keer pech hebben
Volledig akkoord, maar als wij op onze 3 laatste Trans Atlantische vluchten met United 2x een niet-voorziene overnachting hebben en 1x 7u vertraging, dan is dat voor mij geen toeval meer, maar wél een "méér dan behoorlijke" kans dat er iets zal mislopen. Dit wijst eerder op onbekwaamheid en/of onvoldoende onderhoud van hun hopeloos verouderde vliegtuigvloot, wat door de overname van Continental overigens enkel maar dramatischer geworden is.

Ik durf echt niet te schatten hoe oud het vliegtuig was waarmee wij in januari ll van Chicago naar Londen gevlogen zijn. Dat maak ik zelfs niet mee op mijn ontelbare vluchten naar Noord-Afrika. De enige maatschappij die volgens mij nog dergelijke oude bakken inzet om over de oceaan te vliegen is US Airways.

Anderzijds is ook voor mij de prijs belangrijk, net zoals het aantal tussenstops, vertrekuren, lay-overs enz. Alleen...deze 3 laatste items zijn zaken die je op voorhand niet in de hand hebt, zoals gebleken is uit onze ervaringen.
Het is misschien toeval maar met Delta hebben we nog nooit ook maar de minste negatieve ervaring gehad. Geen vertragingen, vrij nieuwe vliegtuigen, goede uren enz.

Zouden we nog opnieuw vliegen met United? Misschien wel, we hebben immers inmiddels genoeg miles verzameld om het misschien toch nog eens te wagen...
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Kalaman, ik heb je blog gelezen (super!) en je hebt alle recht om boos te zijn. Maar er valt toch iets te zeggen voor allebei de kanten van het verhaal. Je vliegt in de winter, over Chicago. Dan kan het al eens zijn dat er problemen zijn met het weer. Niet dat ze het dan niet moeten oplossen, maar dat hebben ze toch wel gedaan? Het blijft natuurlijk verschrikkelijk vervelend. En dat verhaal van de hotelvouchers met foute namen, is één van de meest absurde blunders die ik al gelezen heb. Godsgruwelijk :)

Wij hebben ook al met United gevlogen en geen problemen gehad, maar ook al vertragingen gehad. Net als met andere vluchten. Ik heb ook een tijdje Air Canada afgezworen, door een erg slechte ervaring, vergelijkbaar met de jouwe, waarbij ze je laten lopen voor een volgende vlucht die onmogelijk te halen was. Terwijl anderen lyrisch waren over die maatschappij. Maar al bij al zou ik er nu, enkele jaren later, wel weer boeken. Gewoon omdat het overal kan gebeuren.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ach, inderdaad, M Kactus, het zal wel met elke maatschappij ooit iets zijn, maar bij ons was het nu wel 3x op de 3 prijs :wink: .
Het winterweer had er niets mee te maken hoor, 3x was het een technisch probleem:
1. lampje in de cockpit dat niet uitging
2. hydraulische pomp
3.vloeistoflekken uit de beide ( :!: :shock: ) motoren...

Anderzijds: eerstdaags hoop ik hier iets te posten waaruit blijkt dat onze laatste ervaring heel wat verzacht wordt en integendeel zelfs een win-situatie geworden is :wink: .

En om nogmaals te onderstrepen dat het inderdaad overal kan gebeuren: wij hadden absoluut, telkens opnieuw, de allerbeste ervaringen met Air Canada...zo zie je maar :wink: .
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ah, oké. Dan heb ik het mis. Ik dacht dat de allereerste vertraging in Zaventem, die uiteindelijk maakte dat je met een vervanger naar Newark moest, kwam omdat je eigenlijke vliegtuig te laat was door winterweer in Chicago. Maar ik ben het helemaal eens met je post. Dat was echt té veel pech voor één vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer