Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Offerte rondreis. Is het realistisch?
Offerte rondreis. Is het realistisch?
Hallo,
Wij, een gezin met 2 kinderen: 2 en 4 jaar en twee volwassenen, willen graag in april/mei naar Florida voor zo'n 3,5 week. We hebben een offerte laten maken bij een reisbureau en kwamen uit op een ruime €11500. Daar schrokken we van. Na wat schrappen bleef er nog €8000 over. Ook dit vonden we nog aan de hoge kant, maar willen we wel overwegen.
Graag zou ik willen weten wat jullie indruk van reeele kosten zijn voor een dergelijke reis. Daarnaast ben ik op zoek naar tips over absolute do's en dont's in een dergelijke vakantie met 2 jonge kinderen. Disney staat zeker op ons lijstje. We houden daarnaast erg van de kust. Onze kinderen zijn slechte slapers, dus bij voorkeur slapen we niet met 4 personen in een ruimte.
Ik hoop dat iemand tips en adviezen kan geven! April is al dichtbij, dus we moeten snel beslissen....
Bedankt alvast!
Wij, een gezin met 2 kinderen: 2 en 4 jaar en twee volwassenen, willen graag in april/mei naar Florida voor zo'n 3,5 week. We hebben een offerte laten maken bij een reisbureau en kwamen uit op een ruime €11500. Daar schrokken we van. Na wat schrappen bleef er nog €8000 over. Ook dit vonden we nog aan de hoge kant, maar willen we wel overwegen.
Graag zou ik willen weten wat jullie indruk van reeele kosten zijn voor een dergelijke reis. Daarnaast ben ik op zoek naar tips over absolute do's en dont's in een dergelijke vakantie met 2 jonge kinderen. Disney staat zeker op ons lijstje. We houden daarnaast erg van de kust. Onze kinderen zijn slechte slapers, dus bij voorkeur slapen we niet met 4 personen in een ruimte.
Ik hoop dat iemand tips en adviezen kan geven! April is al dichtbij, dus we moeten snel beslissen....
Bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door Dude op 24 jan 2015, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking
Reden: titel aangepast ter verduidelijking
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Is het realistisch?
Misschien kun je even meegeven hoeveel dagen je precies wilt gaan , welke plaatsen je wilt aandoen , wat je zeker wilt doen of zien want dat is nog al persoonlijk. En dan kunnen we wel helpen geen probleem 

http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
hallo en welkom op het forum.
€11500 vind ik ook wat overdreven. Je zal wel wat meer betalen voor bv hotels (mocht je een rondreis maken) omdat je of een kamer met 2 slaapkamer of een soort van appartement wilt hebben omdat je niet met 4 op 1 kamer wilt maar dan nog.
Ik weet niet wat voor reis jullie voor ogen hadden, maar bekijk bv eens of het niet zinnig is om in Orlando enkele dagen een huis te huren ipv hotel. Kijk bv zelf eens op internet naar vliegticketprijzen en hotelprijzen.
Qua budget is het lastig om voor anderen te spreken natuurlijk. Wil je zelf koken, wil je elke dag uit eten. Disney is bv een redelijk prijzige kostenpost. Autohuur zal tussen de 700 en 1000 euro zijn voor 3.5e week.
Misschien toch even wat meer info over wat je plannen zijn?
€11500 vind ik ook wat overdreven. Je zal wel wat meer betalen voor bv hotels (mocht je een rondreis maken) omdat je of een kamer met 2 slaapkamer of een soort van appartement wilt hebben omdat je niet met 4 op 1 kamer wilt maar dan nog.
Ik weet niet wat voor reis jullie voor ogen hadden, maar bekijk bv eens of het niet zinnig is om in Orlando enkele dagen een huis te huren ipv hotel. Kijk bv zelf eens op internet naar vliegticketprijzen en hotelprijzen.
Qua budget is het lastig om voor anderen te spreken natuurlijk. Wil je zelf koken, wil je elke dag uit eten. Disney is bv een redelijk prijzige kostenpost. Autohuur zal tussen de 700 en 1000 euro zijn voor 3.5e week.
Misschien toch even wat meer info over wat je plannen zijn?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Grof weg:
Tickets 500-750 euro
Villa in orlando 500-700 euro per week
Parken: disney: 200-400 p.p (meerdere dagen)
Parken: combi seaworld, aquatica, bush gardens: 125 p.p
Auto: ongeveer 200- 250 euro per week
Eten en drinken is afhankelijk van waar je slaapt. Hotel betekend vaak uit eten. Als je een huis huurt kan je nog wel eens thuis eten.
Wij een gezin van 4 zijn ongeveer 3500 euro kwijt aan de reis. Tickets, huis en parktickets (geen Disney), en auto. Voor 2 weken.
Dan komt het eten en drinken en het shoppen er nog bij. Periode meivakantie.
Tickets 500-750 euro
Villa in orlando 500-700 euro per week
Parken: disney: 200-400 p.p (meerdere dagen)
Parken: combi seaworld, aquatica, bush gardens: 125 p.p
Auto: ongeveer 200- 250 euro per week
Eten en drinken is afhankelijk van waar je slaapt. Hotel betekend vaak uit eten. Als je een huis huurt kan je nog wel eens thuis eten.
Wij een gezin van 4 zijn ongeveer 3500 euro kwijt aan de reis. Tickets, huis en parktickets (geen Disney), en auto. Voor 2 weken.
Dan komt het eten en drinken en het shoppen er nog bij. Periode meivakantie.
zelf alles regelen . 11.500 is echt veeel te duur
tickets ong 500 euro pp maar als je de meivakantie links laat liggen zag ik laatst in juni met arke voor 4 personen totaal nog geen 1700 euro ( gebruik skyscanner.nl voor een schatting in jullie periode)
auto ong 600 euro voor een midsize fll size ( geen suv) . auto wordt goedkoperr hoe langer je gaat kijk eens op http://www.alamo.co.uk/brits voor eens chatting
huur een townhouse. met 3 slaapkamers ( doe ik ook kunnen ook niet bij elkaar slapen) kan in mei/juni voor ong 800 euro voor 3,5 week ( villa is duurder , hotel goedkoper kijk eens op booking.com voor hotel en homeaway/yrbo voor townhouses voor eens chatting)
disney is duur reken op ong 1000 euro voor jullie 4en maar ga je bv naar aqautica seaworld etc dan wordt het gelijk veel goedkoper . een goede tip is de jaarkaart van super grover pas sesameplace dat is inclusief perkeren en jullie hele vakantie geldig.
dan zit je op max 5000 euro inclusiief disney
ik was in 2011 17 dagen meivakantie 1800 euro kwijt voor 3 personen
in 2013 zomervakantie 3,5 week 2300 euro voor 3,5 week 3 personen
2015 is een stuk duurder helaas maar we gaan 5,5 week en is ong 5000 euro 3 personen maar dat is oa inclusief binnenlandse vlucht naar NY en hotel in Ny en rondreis in florida wat duurder is dan in orlando zelf blijven
alle 3 de bedragen zijn voor vluchten , auto en huis met minimaal 3 slaapkamers maar zonder kaartjes voor pretparken
tickets ong 500 euro pp maar als je de meivakantie links laat liggen zag ik laatst in juni met arke voor 4 personen totaal nog geen 1700 euro ( gebruik skyscanner.nl voor een schatting in jullie periode)
auto ong 600 euro voor een midsize fll size ( geen suv) . auto wordt goedkoperr hoe langer je gaat kijk eens op http://www.alamo.co.uk/brits voor eens chatting
huur een townhouse. met 3 slaapkamers ( doe ik ook kunnen ook niet bij elkaar slapen) kan in mei/juni voor ong 800 euro voor 3,5 week ( villa is duurder , hotel goedkoper kijk eens op booking.com voor hotel en homeaway/yrbo voor townhouses voor eens chatting)
disney is duur reken op ong 1000 euro voor jullie 4en maar ga je bv naar aqautica seaworld etc dan wordt het gelijk veel goedkoper . een goede tip is de jaarkaart van super grover pas sesameplace dat is inclusief perkeren en jullie hele vakantie geldig.
dan zit je op max 5000 euro inclusiief disney
ik was in 2011 17 dagen meivakantie 1800 euro kwijt voor 3 personen
in 2013 zomervakantie 3,5 week 2300 euro voor 3,5 week 3 personen
2015 is een stuk duurder helaas maar we gaan 5,5 week en is ong 5000 euro 3 personen maar dat is oa inclusief binnenlandse vlucht naar NY en hotel in Ny en rondreis in florida wat duurder is dan in orlando zelf blijven
alle 3 de bedragen zijn voor vluchten , auto en huis met minimaal 3 slaapkamers maar zonder kaartjes voor pretparken
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Bedankt voor de reacties tot nu toe. We willen graag een rondreis maken, met niet al te veel kilometers. Miami en Disney zijn musts, natuurlijk zouden we meer willen zien, maar met 2 niet zo reislustige kinderen, willen we het reizen binnen de perken houden. We houden van stranden, niet al te toeristisch, mogelijkheden tot activiteiten. Liever geen hotels, maar zelfstandige woonruimte met aparte slaapkamers. Zeker niet elke dag uit eten. Wat zou dan een geschikte route kunnen zijn?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Waarom verdeel je het b.v niet in 3 locaties: golfkust(villa of appartement in Cape Coral of ft Meyers),Orlando en Miami.
Zoek eens op http://www.homeway.com naar huizen.
Zoek eens op http://www.homeway.com naar huizen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een vraag, maar heb je hier dan ook eten en drinken ed. inzitten? Ik vind het erg goedkoop namelijk.in 2013 zomervakantie 3,5 week 2300 euro voor 3,5 week 3 personen
Re: Offerte rondreis. Is het realistisch?
nee ik schreef al was alleen vlucht , accomodatie en huurauto.
voor boodschappen benzine ( 2000 km) dagjes uit ( zoals bv strand, kelly park, bowlen , karten etc ) behalve pretparken ) parkeerkosten , gekochte kleding , uit eten ( 17 x ) etc was ik ong 800 euro kwijt totaal in deze periode maar ja toen stond de dollar op ong 1,40 = ong 11 euro pp per dag
voor boodschappen benzine ( 2000 km) dagjes uit ( zoals bv strand, kelly park, bowlen , karten etc ) behalve pretparken ) parkeerkosten , gekochte kleding , uit eten ( 17 x ) etc was ik ong 800 euro kwijt totaal in deze periode maar ja toen stond de dollar op ong 1,40 = ong 11 euro pp per dag
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Stukje bij beetje lijkt onze reis zich te vormen. Plan nu: Miami, westkust, Orlando, oostkust. Hier moeten we nog meer invulling aan geven natuurlijk. Weet iemand een kindvriendelijk en betaalbaar verblijfadres bij/in Miami? Liefst geen hotel...
-
- Amerika-ontdekker
Misschien heb je iets aan het reisverslag van onze rondreis door Florida. Zie mijn handtekening.
Wij hebben ook alles zelf geregeld en kwamen zeker niet aan het bedrag dat genoemd is.
Wij hebben ook alles zelf geregeld en kwamen zeker niet aan het bedrag dat genoemd is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Laat de reisbureaus links liggen. Om eens het verschil te schetsen: in 2013 zijn wij (2 personen. )van Phoenix noordwaarts gereden tot Yellowstone en van daaruit oostwaarts tot Denver, dit in 4 weken hoogseizoen! We verbleven hierbij in verschillende soorten logies gaande van meestal budgethotels tot de wat meer luxe hotels en enkele keren een cabin of tent. We huurden een midsized SUV. Voor dit alles betaalden we en kleine €7000: eten, drinken en alle uitstappen meegerekend (bv.raften op de Colorado, dagje shoppen in Denver, etc.....)
En vriend van mij heeft met een groot reisbureau een reis geboekt in dezelfde periode naar Australië. Ook een volledige maand in een pick-up die kon omgebouwd worden tot een Spartaanse slaapgelegenheid en waar ze zelf konden in koken. De enige hotels waar ze in verbleven waren de eerste dag en de laatste dag van de reis en dit waren beiden zeer luxueuze hotels waarop de reisorganisator waarschijnlijk een dik percent op het genomen. Hier hebben zij €13000 voor betaald!
Natuurlijk moeten we er ook bij vertellen dat wij uren, dagen, weken gezocht hebben naar de voordeligste deals en nog eens uren, dagen, weken met het uitstippelen van de route. Daar mijn vriend zelfstandige is en hier de tijd niet voor het heeft was het voor hem moeilijk om het zelf te doen en heeft het hem natuurlijk veel geld gekost.
Als je het kan zelf doen, doe het dan zelf anders ga je veel te veel betalen!
En vriend van mij heeft met een groot reisbureau een reis geboekt in dezelfde periode naar Australië. Ook een volledige maand in een pick-up die kon omgebouwd worden tot een Spartaanse slaapgelegenheid en waar ze zelf konden in koken. De enige hotels waar ze in verbleven waren de eerste dag en de laatste dag van de reis en dit waren beiden zeer luxueuze hotels waarop de reisorganisator waarschijnlijk een dik percent op het genomen. Hier hebben zij €13000 voor betaald!
Natuurlijk moeten we er ook bij vertellen dat wij uren, dagen, weken gezocht hebben naar de voordeligste deals en nog eens uren, dagen, weken met het uitstippelen van de route. Daar mijn vriend zelfstandige is en hier de tijd niet voor het heeft was het voor hem moeilijk om het zelf te doen en heeft het hem natuurlijk veel geld gekost.
Als je het kan zelf doen, doe het dan zelf anders ga je veel te veel betalen!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan wel eens kijken of bv de vliegreis en auto als combi bij een reisbureau voordeliger zou zijn, vooral nu de euro dollar koers zo nadelig is. Als je bv Disney goedkoper wilt maken, overnacht dan in Kissimmee of Orlando, maar niet in een parkhotel.
wat zoek je precies als je geen hotel zoekt? B&b's zijn eigenlijk ook gewoon hotels...zoek je meer iets met eigen keukentje e.d.?
wat zoek je precies als je geen hotel zoekt? B&b's zijn eigenlijk ook gewoon hotels...zoek je meer iets met eigen keukentje e.d.?
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ook twee keer een rondreis geboekt bij een reisbureau. Eerste keer was NY en dan rondreis Westkust voor 3 weken. Dus ook binnenlandse vlucht erbij, tickets, hotels en huurauto en dat was 8700 euro .
Vorig jaar vanuit NY helemaal naar Memphis gereden en dan vanuit Memphis naar Florida gevlogen en ook Florida nog aangedaan. Dat kwam op totaal 10.000 euro.
Bij die 2 prijzen zaten natuurlijk nog geen entree's, eten/drinken, benzine etc etc.
Kwam er ook nog bij.
Dus ik vind de prijs wel meevallen.
Maar nu heb ik voor kerst alles zelf geregeld en ben nu wel goedkoper uit.
Althans, het is nu maar 10 dagen maar wel in de dure kerstperiode en nu ben ik voor 2 hotels, huurauto, en vlucht 4800 euro kwijt voor 4 volw.
Vorig jaar vanuit NY helemaal naar Memphis gereden en dan vanuit Memphis naar Florida gevlogen en ook Florida nog aangedaan. Dat kwam op totaal 10.000 euro.
Bij die 2 prijzen zaten natuurlijk nog geen entree's, eten/drinken, benzine etc etc.
Kwam er ook nog bij.
Dus ik vind de prijs wel meevallen.
Maar nu heb ik voor kerst alles zelf geregeld en ben nu wel goedkoper uit.
Althans, het is nu maar 10 dagen maar wel in de dure kerstperiode en nu ben ik voor 2 hotels, huurauto, en vlucht 4800 euro kwijt voor 4 volw.
Maart 2012 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
Zomer 2013 New-York en westkust
Zomer 2014 Oostkust
December 2015 Miami en Key Largo
December 2016/januari 2017 Florida
Maart 2017 New York
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Logisch dat een reisbureau er iets aan wil verdienen, en niemand verplicht je om bij een reisbureau te boeken. Het is maar net wat je er voor over hebt maar voor mij begint de voorpret van een vakantie al bij het zelf regelen van tickets, huurauto en hotels. En dat het ook nog eens voordeliger is is zeker meegenomen.
- explorer87
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Met mijn vriendin ga ik 15 dagen naar Florida en 4 dagen New York.
Incl. vluchten, Midsize SUV en middenklas hotels zoals Doubletree Hilton in Orlando en Key West zijn wij 4900 eur kwijt. Geboekt bij een reisbureau.
Incl. vluchten, Midsize SUV en middenklas hotels zoals Doubletree Hilton in Orlando en Key West zijn wij 4900 eur kwijt. Geboekt bij een reisbureau.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Explorer87, zegt niks als je niet weet in welke periode jullie gaan....
- explorer87
- Amerika-ontdekker
15 juni tot 3 julieddepet71 schreef:Explorer87, zegt niks als je niet weet in welke periode jullie gaan....
@explorer87 dat is waar het reisburo toch veel winst maakt want wij gaan 35 dagennaar florida en NY met zijn 3en en zijn ong net zoveel kwijt in juli/aug
hotels wel allemaal goedkoop ong 50 euro per nacht maar met goede reviews , is toch alleen een stop onderweg . alleen key west was erg duur
vliegtickets 1575
binnenlandse vlucht retour NY 350
hotel NY 5 dagen 480
huis orlando maand 1500
hotels stukje rondreis 500 euro voor 7 nachten
auto 950 euro
totaal 5350 euro ( pp 1785)
hotels wel allemaal goedkoop ong 50 euro per nacht maar met goede reviews , is toch alleen een stop onderweg . alleen key west was erg duur
vliegtickets 1575
hotel NY 5 dagen 480
huis orlando maand 1500
auto 950 euro
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
- explorer87
- Amerika-ontdekker
Niet appels met peren vergelijkenb_talens schreef:@explorer87 dat is waar het reisburo toch veel winst maakt want wij gaan 35 dagennaar florida en NY met zijn 3en en zijn ong net zoveel kwijt in juli/aug
vliegtickets 1575
hotel NY 5 dagen 480
huis orlando maand 1500
auto 950 euro

Hotel NY is bij mij +-1100 eur.... Dan zit je ook wel op 5 min van Times Square

Met goedkope hotels zat ik op ongeveer 3500 bij hetzelfde reisbureau (dan zaten er nog steeds een paar hele goede tussen), hotel NY was dan bv ook maar 500 eur.
Ik heb voor een reisbureau gekozen omdat ik nog nooit zo een reis als dit heb gemaakt. Ik geloof best dat het goedkoper kan als je alles zelf regelt, en de goede sites weet. Heb wel de hotels los bekeken op booking.com, en kwam dan zelfs duurder uit....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2854 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties