Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York - Las Vegas met kerst & oud/nieuw 2015

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

New York - Las Vegas met kerst & oud/nieuw 2015

Bericht door Pieter & Mirjam »

Hallo allemaal,

Na een aantal jaren andere vakanties, gaan we in dit jaar weer naar de US, eindelijk!!!

Dit jaar gaan we een bijzondere kerst en oud/nieuw tegemoet, want deze vieren we met vrienden in New York en Las Vegas. De tickets zijn inmiddels geboekt, volgens ons voor een topprijs voor deze periode € 650 p/p, inclusief binnenlandse vlucht van NYC- Las Vegas.

Nu heb ik al veel topics over NYC gelezen op het forum, dit met name voor de topattracties die we sowieso allemaal gaan aandoen in onze 9 dagen NY.
Eerst even de data:
zondag 20/12 vliegen Amsterdam -NYC (Hotel al geboekt: 4* st. Giles Hotel the Court)
ma.dag 21/12 t/m zondag 28/12 NYC verkennen
maandag 28/12 - vliegen NY - Las Vegas
zaterdag 2/01 - Las Vegas - Amsterdam

We hebben dik 8 dagen in NYC en een kleine 5 dagen in Vegas.

Kunnen jullie ons tips geven wat de things to do zijn rond de kerstdagen in NY, sowieso natuurlijk rond Rockefeller Centre, schaatsen, Empire SB, etc... maar wat zijn juist leuke activiteiten tijdens de holidays? We willen wel graag naar een leuke Broadway (of elders) show, basketbal wedstrijd of ijshockey.
Ik heb gelezen op 't forum over Big Apple Greeter, oftewel met een inwoner door de stad op ontdekking. Heeft iemand van jullie ervaring met deze organisatie, en wat zijn dan juist leuke wijken om te bezoeken, er staan er zoveel tussen dat ik nu even geen idee heb. Brooklyn (Heights), Bronx of juist iets compleet anders?

Wij willen graag met kerst en/of kerstavond wel uit eten, nu heb ik gelezen dat juist dan veel restaurants dicht zijn, wie heeft er wel een idee wat dan een leuk restaurant is die ook nog betaalbaar is??

Mijn vriend en ik zijn in 2009 en 2011 op rondreis geweest door West-USA, inclusief Las Vegas, maar we hebben wel al gemerkt dat de prijzen een stuk hoger liggen voor de hotels in Las Vegas. Destijds verbleven we in de the Wynn voor $139 op zaterdagavond, dat is nu ondenkbaar. Wij hebben een optie op kamers bij Monte Carlo en de Westin, die ligt net achter Flamingo/voorheen Bill's Gamblin. De prijs voor oudejaarsavond is logisch heel hoog, maar verwacht iemand nog dat er wel special offers komen voor deze periode in hotels op de Strip? Uit onze vorige 2x vonden wij het toch wel erg leuk om op de Strip zelf te overnachten, maar $ 600 per nacht gaat ons wel te ver.

En dan oudejaarsavond, is het dan juist leuk om buiten op de strip die afgesloten is te zijn, of zijn er feesten die georganiseerd worden waar je bij MOET zijn.. :wink:

Onze vrienden die willen misschien nog als aanvulling een helicoptervlucht boven de Grand Canyon doen, dit hebben wij in 2009 ook gedaan. Is dat vanaf LV ook rechtstreeks te regelen of moet je daarvoor wel eerst naar GC zelf?

Bedankt alvast en wij lezen nog even verder op het forum.

Groetjes Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: New York - Las Vegas met kerst & oud/nieuw 2015

Bericht door meyem »

de kerst etalages zijn geweldig in de stad:
http://gonyc.about.com/od/christmassigh ... ur-Map.htm
en er is een buurt in Brooklyn die helemaal uit zijn dak gaat:
http://www.yelp.com/biz/dyker-heights-c ... s-brooklyn
daar kun je zelf naar toe met de bus, maar er zijn ook wel tours die dat doen (bijv a slice of Brooklyn)

En dit is een typische kerstshow, de rockettes treden buiten kerst bijna niet meer op:
http://www.radiocitychristmas.com/
(het theater is gigantisch groot, er komen tzt heeeeeeeel veel aanbiedingen)

verder zijn er een aantal schaatsbane:
CEntral Park, Rockefeller Center, Bryant Park

en een aantal heel gezellige kerstmarkten:
Grand Central Terminal, Columbus Circle, Bryant Park en Union Square ...

op Rockefeller Center staat de beroemdste boom:
http://www.rockefellercenter.com/holida ... -lighting/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

@ Meyem,

Bedankt voor je reactie, dat zetten we allemaal op onze things to do lijstje, ik zie nu namelijk nog niet zoveel (kerst)shows op internet voorbij komen, bijv. op ticketsite van Broadway is er maar 1 show die in deze periode sowieso draait. Wij gaan ervan uit dat er de komende tijd nog wel wat te boeken valt, want ik neem aan dat je dit vroegtijdig moet boeken? Kan dit bijv. nog wel als je in het najaar hiervoor op onderzoek uitgaat?

Weet iemand nog leuke restaurants oid om kerstavond/kerstdag samen te vieren, of zal heel NY dit thuis bij de boom met familie doen? :wink:
Is er iemand die ervaring heeft met rondleiding/tour door vrijwilligers van Bigapplegreeter in New York? Dit leek ons nl. erg leuk om op die manier op een andere manier de stad te zien en te horen.

En Vegas is dan nog de vraag, heeft iemand ervaring ermee in deze periode? zijn er dan juist veel feesten die georganiseerd worden wat echt top is, of juist in je hotel of op de Strip het feest gaan beleven?
Wie het weet, mag het zeggen... nu alvast bedankt.

Groetjes Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Pieter & Mirjam schreef: ik zie nu namelijk nog niet zoveel (kerst)shows op internet voorbij komen, bijv. op ticketsite van Broadway is er maar 1 show die in deze periode sowieso draait. Wij gaan ervan uit dat er de komende tijd nog wel wat te boeken valt, want ik neem aan dat je dit vroegtijdig moet boeken? Kan dit bijv. nog wel als je in het najaar hiervoor op onderzoek uitgaat?
tja, het is nog wel errug vroeg om je nu al over kerst druk te maken, en ja, je kunt zeker in het najaar eens kijken. restaurants moet je zeker boeken, maar dat zul je nu nog niet kunnen doen voor kerst .... dat kan meestal pas 2 a 3 maanden van tevoren ....
Voor zover ik me bewust ben, zijn er inderdaad niet superveel echte kerstshows op broadway. De Rockettes zijn het bekendst, maar zoals gezegd, dat theater is zo groot, je hoeft je geen zorgen te maken dat dat uitverkocht is. Het is wel leuk om eens mee te maken.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer