Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anneleen: routeplanning zuidwesten USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Anneleen: routeplanning zuidwesten USA

Bericht door Anneleen »

Mrvanilla schreef:Mooie route, al snap ik 23/8 niet helemaal...dat is hemelsbreed 7 km rijden. Wat zijn jullie dan van plan? Een rustdag? Zo ja dan zou ik wat doorrijden en deze in de buurt van Monterey plannen.
Volgens de routeplanner is San Simeon - Carmel 251 km? We zouden in Carmel overnachten in plaats van in Monterey omdat in Carmel een goede camping schijnt te zijn: Saddle Mountain Ranch.

We blijven nog wat twijfelen over Las Vegas. Tussen Yosemite en Zion (voor de afwisseling, anders komen alle parken na elkaar en dan LV en LA na elkaar) of tussen Grand Canyon en LA (om de weekenddrukte in LV te vermijden). Ik ben een weegschaal van sterrenbeeld :wink: .
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Mooie route, een heel stuk beter dan de eerste.
Toch begrijp ik Canyon de Chelley niet.
Het is een aardig eind uit de route en de plekken daar waar wat te zien is in het park zijn ook een eindje rijden.
Lees je eens in via de site nps.gov/ ik weet zo even de afkorting niet, maar daar is alles te vinden.

Verder is het laatste stukje misschien iets beter
LA - Pismo Beach
PB - Monterey
M - San Francisco
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je hebt helemaal gelijk. Ik was op de een of ander manier in de war met Cambria, oeps! :oops:
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het zijn dan misschien veel parken na elkaar, dat is waar. Maar deze zijn toch zo verschillend dat dit volgens mij geen probleem vormt.

En LA en Vegas zijn ook zoo verschillend !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Hans B schreef:...
Toch begrijp ik Canyon de Chelley niet.
Het is een aardig eind uit de route en de plekken daar waar wat te zien is in het park zijn ook een eindje rijden...
In enkele reisgidsen waren de auteurs heel enthousiast over Canyon de Chelly. Het lijkt ook wat authentieker te zijn dan Monument Valley? Maar er is blijkbaar geen goede campingplaats te vinden. Misschien moeten we dat er maar uit laten. Dan winnen we een dag en kunnen we wat langer over de kustroute doen. Ik heb de afstanden ook eens berekend en als we de kustroute in 2 dagen doen, moeten we misschien elke dag wat te ver rijden.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het niet authentieker willen noemen, het is gewoon anders. Monument Valley is ook prachtig iig.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dan wordt het dit:

Zaterdag 1/aug Brussel - SF
Zondag 2/aug SF
Maandag 3/aug SF
Dinsdag 4/aug SF - Yosemite
Woensdag 5/aug Yosemite
Donderdg 6/aug Yosemite
Vrijdag 7/aug Yosemite - Lee Vining
Zaterdag 8/aug Lee Vining - Valley of Fire of Lake Mead
Zondag 9/aug Valley of Fire - Zion
Maandag 10/aug Zion
Dinsdag 11/aug Zion - Bryce
Woensdag 12/aug Bryce - Page
Donderdg 13/aug Page
Vrijdag 14/aug Page - Monument Valley
Zaterdag 15/aug Monument Valley - Grand Canyon
Zondag 16/aug Grand Canyon
Maandag 17/aug Grand Canyon - LV
Dinsdag 18/aug LV
Woensdag 19/aug LV - LA
Donderdg 20/aug LA
Vrijdag 21/aug LA - ???
Zaterdag 22/aug ??? - San Simeon
Zondag 23/aug San Simeon - Carmel
Maandag 24/aug Carmel - SF
Dinsdag 25/aug thuis

We zoeken dan nog een tussenstop tussen LA en San Simeon. Of splitsen we de kustroute beter anders op?
En nog een vraagje over de keuze tussen Valley of Fire NP en Lake Mead. De camping in Valley of Fire kan je niet reserveren. Is het realistisch om te verwachten dat er nog een plaatsje zal zijn als we daar 's avonds aankomen? Of kiezen we beter voor een camping aan Lake Mead?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wil je toch indianan rotswoningen zien, is Montezuma Castle wellicht een optie.
Het ligt niet helemaal op de route, maar beter dan Canyon de Chelley.
Ten zuiden van Flagstaff en Sedona (Slide Rock Park) via Prescott kun je weer terug naar de Interstate.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Even een update: de vraag over de kustroute heeft zich vanzelf opgelost. Toen ik de site van Pfeiffer Big Sur State Park en Morrow Bay State Park bekeek, bleek dat de reservatiesite vandaag open ging voor de periode waarin wij gaan, dus heb ik maar meteen gereserveerd.

Nu gaan we nog op zoek naar een hotel in Las Vegas en moeten we beslissen of we een camping vastleggen in Lake Mead of het riskeren om zonder te reserveren naar Valley of Fire State Park te trekken.

En dan beginnen we te plannen wat we willen doen zodat we ook daarvoor de nodige reservaties kunnen maken, als dat nodig zou blijken te zijn.
Elamke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elamke »

Is Saddle Mountain Range een mooie camping en hoe ligt hij t.o.v. Carmel?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Elamke schreef:Is Saddle Mountain Range een mooie camping en hoe ligt hij t.o.v. Carmel?
Volgens wat ik op de reviews van tiogatours.nl, Tripadvisor en in de Trotter lees, is het een goede camping. Hij ligt op 5 mijl van Highway 1. Het sprak me ook wel aan dat er een zwembad is, dat vinden de kinderen altijd leuk.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Anneleen, als antwoord op je vraag over de route: die ziet er wat mij betreft heel goed uit. Lee Vining - Valley of Fire lijkt mij vrij lang. Op zich wel haalbaar, maar ik zou in Lee Vining zeker niets reserveren. Als je die dag dan wat tijd over hebt, geraak je die dag misschien wel wat verder, tot Mammoth Lakes of Bishop. Dat zijn dan kilometers die je de volgende dag uitspaart.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Koen70 schreef:Lee Vining - Valley of Fire lijkt mij vrij lang. Op zich wel haalbaar, maar ik zou in Lee Vining zeker niets reserveren. Als je die dag dan wat tijd over hebt, geraak je die dag misschien wel wat verder, tot Mammoth Lakes of Bishop. Dat zijn dan kilometers die je de volgende dag uitspaart.
Ook als we langs de I-95 naar Valley of Fire rijden? Volgens Google Maps is dat 590 à 640 km. Maar ja, met een camper duurt dat misschien toch heel lang. Ik wou in Lee Vining overnachten om bij ons vertrek uit Yosemite eventueel nog een wandeling te kunnen maken ter hoogte van Tuolumne Meadows. In de late namiddag dan aankomen in Lee Vining, Mono Lake bezichtigen, en de volgende dag heel vroeg vertrekken naar Valley of Fire.
En wat als we vanuit Lee Vining niet tot in Valley of Fire rijden (daar is het toch een first come first serve camping, dus kunnen we niet reserveren), maar vroeger stoppen en dan de volgende dag door VoF naar Zion rijden? Ik krijg de indruk dat VoF heel mooi is, maar in de zomer ook ontzettend warm. Dus misschien is het beter er door te rijden en er niet te gaan wandelen.
Koen70
Amerikafan

Bericht door Koen70 »

Zoals gezegd kan het zeker wel, het is gewoon een lange dag. Gewoon open laten en nemen zoals het komt. Als het jullie bevalt op Tuolumne Meadows, moet je je daar zeker niet haasten.
Valley of Fire kan inderdaad zéér warm zijn, dat was bij ons in mei al zo. Maar ook hier: gewoon open houden en zien waar jullie die dag zin in hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het schijnt dat het stuk tussen Bishop en de 95, wat ik van iemand op het forum ergens gelezen heb, niet echt fijn doorrijd. Ik heb het dan over de 266. Het is zonder stops al zeker 6u rijden. Met de camper ben je op die afstand wel een half uurtje minimaal achter op een autorit. En dan nog een uur voor plas en lunchpauze. Reken dus op minimaal 7,5 u voor je daar aankomt. Dat is een flinke rit. Zorg dat je tank goed volzit als je aan die rit begint. Als je de noorderlijke route pakt helemaal. Weinig tankstations op de route.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

PSVwally schreef:Het schijnt dat het stuk tussen Bishop en de 95, wat ik van iemand op het forum ergens gelezen heb, niet echt fijn doorrijd. Ik heb het dan over de 266.
Dat heb ik ook al gelezen. We hebben bij TiogaTours het advies gekregen om via de 6 te rijden, naar Tonopah, en vandaar de I-95 te nemen. Schijnt een erg saaie weg te zijn, maar ja.
Koen70 schreef:Zoals gezegd kan het zeker wel, het is gewoon een lange dag. Gewoon open laten en nemen zoals het komt. Als het jullie bevalt op Tuolumne Meadows, moet je je daar zeker niet haasten.
Valley of Fire kan inderdaad zéér warm zijn, dat was bij ons in mei al zo. Maar ook hier: gewoon open houden en zien waar jullie die dag zin in hebben.
En kunnen we dan gerust zijn dat we ergens een plekje vinden om te overnachten? Ikzelf vind dat niet zo belangrijk, maar één van onze kinderen (is geboren met een speciale handleiding) zal dat waarschijnlijk lastig vinden als we maar moeten blijven rijden omdat we nergens een lege campingplaats vinden.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij zijn naar Tuolumne meadows geweest en geen spijt van gehad. We zijn een dag naar de Valley gereden. Daar was het een gekkenhuis en in Tuolmne voelde als het paradijs. Begrijp me niet verkeerd, het was leuk om de Valley te zien maar het was heerlijk om de drukte te ontvluchten. Ieder zijn ding, het feit dat iedereen juist naar een bepaalde plek gaat kan iemand ook doen beslissen om ergens anders heen te gaan. En wat is nu een uur rijden in zo'n prachtige omgeving?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Moniquemichiel schreef:Wij zijn naar Tuolumne meadows geweest en geen spijt van gehad. We zijn een dag naar de Valley gereden.
Mijn oorspronkelijke plan was om in Tuolumne meadows te reserveren, omdat het daar rustiger is en ook heel mooi schijnt te zijn, maar ik was weer van dat plan afgestapt, toen ik las dat alles in de Valley te doen is en dat je daar niet geraakt met een shuttle. Als we een dag naar de Valley rijden, kunnen we onze camper daar dan gemakkelijk parkeren?
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Wij waren met een gewone auto. Er is zeer veel parkeergelegenheid in de Valley dus dat moet wel lukken, misschien wordt het wel even zoeken.
Koen70
Amerikafan

Re: Reis Anneleen: routeplanning zuidwesten US

Bericht door Koen70 »

Ik zou toch minstens 1 nacht (of zelfs 2) in de vallei reserveren in het begin van jullie verblijf daar. Er is daar toch vanalles te zien / te doen, je kan van daar uit nog naar Glacier Point en dan heb je ook geen parkeerprobleem, want in de vallei rijdt wel een shuttle. Als je dat allemaal vanuit Tuolumne Meadows wilt doen, verlies je veel tijd aan op en af rijden. Je laatste nacht zou je dan wel daar kunnen doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer