Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Google Maps of Mapquest?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
momomarknb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Google Maps of Mapquest?

Bericht door momomarknb »

Hoi,
Ben voor onze reis door het zuidwesten van Amerika een website aan het maken waar ik ook de routekaartjes in wil verwerken. Nu heb ik de gehele route al uitgewerkt in google maps (zover het ging ivm: o.a. Tioga Pas gaat nog niet, te weinig lagen die je aan kunt maken). Nu wil ik deze ook dag voor dag maken. Welke vinden jullie het meest geschikt, Goolge Maps of Mapquest?
Alvast bedankt,
Mark
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Google Maps of Mapquest?

Bericht door ina »

Op zich vind ik google maps wel mooi maar je kan idd maar 10 plaatsen invoeren, jammer! Ik gebruikte vroeger mapquest voor dagkaartjes. Ik denk dat het nog wel tot mei gaat duren voor je alle wegen bij google maps kan berijden, ik vind dat ook lastig, Tioga pas maar ook wegen in Yellowstone pakt google nu niet ivm winter afsluiting.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Printscreen maken van het kaartje en dan zelf de wegen arceren in Photoshop. Werkte bij mij prima. :D
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

ina schreef:Op zich vind ik google maps wel mooi maar je kan idd maar 10 plaatsen invoeren, jammer!
Je kan ook nog steeds de klassieke versie van Google Maps gebruiken. Daar kun je tot geloof ik 25 punten toevoegen.

https://www.google.com/maps?output=classic
Groetjes,
Daniel
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik maak voornamelijk gebruik van Google Maps, op het stukje Yosemite - Bishop na omdat de Tioga Pass inderdaad nog niet beschikbaar is.

Google zou een optie moeten toevoegen waarmee je de mogelijkheid hebt om dergelijke wegen wel te kunnen gebruiken.

Naast het plannen van de route gebruik ik ook de My Maps functie in de nieuwe variant om alles te bookmarken dat ik tegenkom. Doordat je meerdere lagen kan maken kan je het indelen in categorieën en een eigen symbooltje geven.

Voorbeeldje:

Afbeelding
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Mrvanilla schreef:
Je kan ook nog steeds de klassieke versie van Google Maps gebruiken. Daar kun je tot geloof ik 25 punten toevoegen.

https://www.google.com/maps?output=classic
Dank je deze werkt idd met meer plaatsen, zet hem bij mijn favorieten :thumbup: , kan je de route trouwens opslaan als afbeelding, dit lukt me niet(vroeger had ik daar wel een foefje voor maar weet niet meer hoe) ik heb het nu met paint opgeslagen.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik gebruik de "Knipsel" functie in Windows?

Je kan dan selecteren waar je een screenshot van wilt maken. Scheelt knippen en plakken in Paint.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tegenwoordig heb je toch al die knipprogramma's als snaggit ed. waarmee je makkelijk screenshots kunt maken.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Je kan ook de mappen van HERE gebruiken: Here route , dan kan je ook via Tioga Pass.
AfbeeldingAfbeelding
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

PSVwally schreef:Tegenwoordig heb je toch al die knipprogramma's als snaggit ed. waarmee je makkelijk screenshots kunt maken.
Een erg handig en gratis programma hiervoor is FastStone Capture.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Ron Notenboom
Amerikakenner
Contacteer:

Iemand in de praktijk ervaring opgedaan met het gebruik van de app 'Maps Me', waarmee je de mogelijkheid hebt om offline (dus zonder wifi verbinding) een vooraf gedownloade kaart te bekijken ?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Contacteer:

Ron Notenboom schreef:Iemand in de praktijk ervaring opgedaan met het gebruik van de app 'Maps Me', waarmee je de mogelijkheid hebt om offline (dus zonder wifi verbinding) een vooraf gedownloade kaart te bekijken ?
Inmiddels alvast wat uitgeprobeerd met deze app en lijkt mij uitermate handig om deze tijdens onze reis te gebruiken i.p.v. een kaart. In ons geval wel 4 bestanden van 4 verschillende staten downloaden, maar daarna erg plezierig in het gebruik met diverse extra's.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 03 apr 2015, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

Ik gebruik vaak https://roadtrippers.com/" onclick="window.open(this.href);return false; hier kan je ook een kaart maken, en opslaan. Ik heb er al erg veel nuttige info gevonden !!!!
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Gast

Bericht door Gast »

Er is ook de Rand McNally Roadatlas eBook:

http://www.randmcnally.com/product/the-road-atlas-ebook" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me handig als je op het laatste moment op een route wilt/moet veranderen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kan je gewoon switchen van Nederlandse naar Amerikaanse Ibookstore! Want hij zit niet in de Nederlandse store namelijk?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Goeie tip maps me! Dat is precies wat ik zocht. thnx!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Voor de liefhebbers van de good old RandMcNally: er is ook een iOS App met de complete kaarten, offline te gebruiken. Wij kochten echt elk jaar een andere map, hoorde gewoon bij de start van onze trip, maar die lag dan ook altijd prachtig op het enorme dashboard van de A-klasse camper.

In de auto vind ik het erg grote ondingen en ik blijf het leuk vinden om (ondanks TomTom en de vooraf uitgeprinte Google Maps-route) mee te kijken naar hoe we rijden. Vooral de groene bolletjes van de scenic roads mis ik op andere kaarten. Ik heb net voor 9,99 euro de App gedownload en geïnstalleerd, er is ook een ebookversie.

Ook niet onbelangrijk is dat ik kan inzoomen, want ik word 50 en mijn ogen worden er niet beter op :-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer