Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dirkL: Zuid-West USA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis dirkL: Zuid-West USA
Jammer genoeg ben je pas hier om raad komen vragen als het al te laat was blijkbaar. Rest nu alleen om er het beste van te maken natuurlijk. Je zal in ieder geval veel kilometers moeten rijden om iets te zien.
Je beseft hoop ik ook dat Washington DC op het einde toevoegen niet ideaal is ? De dag dat je naar daar reist ben je nagenoeg helemaal kwijt door de duur van de vlucht en het tijdsverschil. Combinaties oost en westkust doe je best altijd eerst oost en dan west.
Je beseft hoop ik ook dat Washington DC op het einde toevoegen niet ideaal is ? De dag dat je naar daar reist ben je nagenoeg helemaal kwijt door de duur van de vlucht en het tijdsverschil. Combinaties oost en westkust doe je best altijd eerst oost en dan west.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Het uurverschil was ingecalculeerd.
De hotels zijn prijs - kwaliteit geselecteerd. Soms moet men keuzes gaan.
Ik ga met het hele gezin en heb meerdere chauffeurs. Het rijden kan in die zin opgelost worden.
De hotels zijn prijs - kwaliteit geselecteerd. Soms moet men keuzes gaan.
Ik ga met het hele gezin en heb meerdere chauffeurs. Het rijden kan in die zin opgelost worden.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Zijn alle chauffeurs 25 jaar of ouder? Zoniet, zal je een underage fee moeten betalen. Dat kan ook behoorlijk oplopen in prijs. Je moet zowieso alle chauffeurs opnemen in het huurcontract. Dit ter info.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens met googlemaps hoeveel tijd er is voor de parken. Als je SF - Yosemite Village - Visalia invoert zie je dat je aan reistijd als 6,5 uur kwijt bent. Er blijft dan maar een paar uur over voor het park.
Je vraagt aldoor naar points of view; het lijkt me dat je al aardig wat nuttige sites en tips hebt gekregen. Bekijk die eens en bepaal dan wat je zou willen doen in de parken en wat past binnen de tijd die je hebt.
Als je op basis daarvan een overzicht maakt van wat je wilt bekijken dan kunnen wij helpen met een route, hoewel die route zich dan meestal wel vanzelf wijst. Voor de routes in de parken zie de verschillende NPS-sites waar ook al naar verwezen is; bij elk park staat er een kaart van het park (bij de links aan de linkerkant).
Nogmaals: bekijk alles eens met googlemaps. Een kaart kopen is handig omdat je dan goed ziet waar de parken liggen, dat is op googgelmaps niet altijd goed te zien.
Kijk ook eens naar de route van St George naar Flagstaff; rechtstreeks is dat 4u42, als je via Bryce rijdt ben je ruim 7 uur onderweg. Ik zou er dan voor kiezen om Bryce te laten vallen en op weg van St George naar Flagstaff een stop te maken in Page. Daar kun je Antelope Canyon bezoeken en Horseshoe Bend. Zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Denk er aan dat je op weg van Flagstaff naar de GC via de 64 rijdt; dat is de east rim. Hier heb je de eerste uitzichtpunten op de Grand Canyon. Zie ook hiervoor mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag.
Vanuit Visalia kun je een rondje maken voor een bezoek aan Sequoia: rij bij Kings Canyon (de 180) het park binnen en verlaat het park via de 198. Meer informatie op http://www.nps.gov/seki.
Marianne
Je vraagt aldoor naar points of view; het lijkt me dat je al aardig wat nuttige sites en tips hebt gekregen. Bekijk die eens en bepaal dan wat je zou willen doen in de parken en wat past binnen de tijd die je hebt.
Als je op basis daarvan een overzicht maakt van wat je wilt bekijken dan kunnen wij helpen met een route, hoewel die route zich dan meestal wel vanzelf wijst. Voor de routes in de parken zie de verschillende NPS-sites waar ook al naar verwezen is; bij elk park staat er een kaart van het park (bij de links aan de linkerkant).
Nogmaals: bekijk alles eens met googlemaps. Een kaart kopen is handig omdat je dan goed ziet waar de parken liggen, dat is op googgelmaps niet altijd goed te zien.
Kijk ook eens naar de route van St George naar Flagstaff; rechtstreeks is dat 4u42, als je via Bryce rijdt ben je ruim 7 uur onderweg. Ik zou er dan voor kiezen om Bryce te laten vallen en op weg van St George naar Flagstaff een stop te maken in Page. Daar kun je Antelope Canyon bezoeken en Horseshoe Bend. Zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Denk er aan dat je op weg van Flagstaff naar de GC via de 64 rijdt; dat is de east rim. Hier heb je de eerste uitzichtpunten op de Grand Canyon. Zie ook hiervoor mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag.
Vanuit Visalia kun je een rondje maken voor een bezoek aan Sequoia: rij bij Kings Canyon (de 180) het park binnen en verlaat het park via de 198. Meer informatie op http://www.nps.gov/seki.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 feb 2015, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat je eerst richting las Vegas en Zion gaat en daarna naar Flagstaff. Vanuit Las Vegas zou de route naar Flagstaff nog evt. via de Grand Canyon kunnen gaan (ook een lange dag, maar voor viewpoints nog wel te doen bij vroeg vertrek uit lV). Dat zou je een meer relaxte dag voor Flagstaff en omgeving opleveren.
In de huidige route vanuit St. george naar Flagstaff lijkt het mij echt te veel om dat via de Grand Canyon te doen, maar wellicht wel iets om over na te denken. Dat zou je wel drie uur op en neer rijden besparen. Het zou handig kunnen zijn om 1 nacht van Flagstaff naar Page te verplaatsen. Dan zou je nog Bryce en/of Antelope Canyon kunnen bezoeken en dan op weg van Page naar Flagstaff redeljk comfortabel de Grand Canyon. Dit alles natuurlijk mits vroeg vertrek.
Jullie gaan vast een mooie reis maken, maar wel wat te gehaast. Een mooie reden om nog eens terug te gaan
In de huidige route vanuit St. george naar Flagstaff lijkt het mij echt te veel om dat via de Grand Canyon te doen, maar wellicht wel iets om over na te denken. Dat zou je wel drie uur op en neer rijden besparen. Het zou handig kunnen zijn om 1 nacht van Flagstaff naar Page te verplaatsen. Dan zou je nog Bryce en/of Antelope Canyon kunnen bezoeken en dan op weg van Page naar Flagstaff redeljk comfortabel de Grand Canyon. Dit alles natuurlijk mits vroeg vertrek.
Jullie gaan vast een mooie reis maken, maar wel wat te gehaast. Een mooie reden om nog eens terug te gaan

Groetjes Inge
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Gran Canyon - Flagstaff
Als je overweegt een helikoptervlucht boven de Grand Canyon te doen: Wij deden dat in 2011 en vonden het fantastisch. Als je de weg neemt naar de GC zie je, alvorens je het park inrijdt, links het vliegveld waar de helikopters vertrekken. Daar kun je een vlucht boeken. Let wel dat als je je inschrijft voor een vlucht, je vaak een paar uur later aan de beurt bent. Door de drukte is er nl. vaak een wachtlijst. Naar gelang de tijd kun je intussen wel alvast wat uitzichtpunten bekijken aan de rim.dirkL schreef:Is het aan te raden om de Gran canyon te beozken met een helikoptervlucht?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden de helicoptervlucht ook geweldig, wat een belevenis! Wij hebben toentertijd een dag van tevoren naar Papillon gebeld en een tijd in de ochtend afgesproken. Het wachten viel toen wel mee. Of je dat in de zomermaanden kan wagen, weet ik niet. Ik denk dat je een vlucht ook wel op voorhand kan bespreken op een voor jullie gunstig tijdstip.
Groetjes Inge
Heeft er iemand ervaring met volgende website?
http://www.city-discovery.com/flagstaff ... hp?id=2096
http://www.city-discovery.com/flagstaff ... hp?id=2096
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 9775 Weergaves
-
Laatste bericht door michelly