Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar overnachten in New Orleans ?
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
waar overnachten in New Orleans ?
Op onze volgende Amerikareis in het najaar gaan we van Washington DC naar New Orleans, waar we zullen eindigen tijdens een weekend.
Nu ben ik al eens aan het zoeken voor de laatste 2 nachten van onze reis in New Orleans maar om in het centrum van de stad te logeren zullen we ons blauw moeten betalen aan overnachtingen.
Buiten de stad zijn de hotelkamer meer betaalbaar maar nu vroeg ik mij af ,welke wijk zouden we logeren? Wij vinden het geen probleem om 20 a 30 kilometer buiten de stad een hotel te hebben.
Heeft er iemand een tip voor een geschikte wijk?
Alvast bedankt
Nu ben ik al eens aan het zoeken voor de laatste 2 nachten van onze reis in New Orleans maar om in het centrum van de stad te logeren zullen we ons blauw moeten betalen aan overnachtingen.
Buiten de stad zijn de hotelkamer meer betaalbaar maar nu vroeg ik mij af ,welke wijk zouden we logeren? Wij vinden het geen probleem om 20 a 30 kilometer buiten de stad een hotel te hebben.
Heeft er iemand een tip voor een geschikte wijk?
Alvast bedankt
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: waar overnachten in New Orleans ?
Zou ik niet doen, buiten de stad. Buitenwijken van NO is ook geen goed idee omdat er echt wel heel slechte wijken zijn.
Wij sliepen in een Airbnb in de Bywater. Echt een heel erg leuke wijk en op loopafstand van de Marigny en de French Quarter. In de zomer kostte onze kamer 68 dollar per nacht. Ook de (Lower) Garden District is geweldig en de wijk die daarnaast ligt (Riverside?) leek me heel rustig en residential.
Wij sliepen in een Airbnb in de Bywater. Echt een heel erg leuke wijk en op loopafstand van de Marigny en de French Quarter. In de zomer kostte onze kamer 68 dollar per nacht. Ook de (Lower) Garden District is geweldig en de wijk die daarnaast ligt (Riverside?) leek me heel rustig en residential.
- Nati
- Amerikakenner
Wow, 68 dollar is inderdaad goedkoop voor een kamer in het centrum .
Op de hotelsites kom ik echter regelmatig de buurt rond de luchthaven (Kenner) en de wijk Metairie tegen met betaalbare hotelketens .
Zijn dit ook zogenaamde 'gevaarlijke' buurten?
Op de hotelsites kom ik echter regelmatig de buurt rond de luchthaven (Kenner) en de wijk Metairie tegen met betaalbare hotelketens .
Zijn dit ook zogenaamde 'gevaarlijke' buurten?
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Kenner en Metairie zijn veilige wijken, maar ik vraag me af waarom je zo ver weg zou willen zitten... Ook in de omgeving van French Quarter zijn er zeer betaalbare hotels te vinden! Tenzij je er net tijdens een festival bent, dan wordt het moeilijk om iets voor een leuk prijsje te vinden.
Zoals Rivercola ook al schreef is Bywater een leuke wijk, evenals Marigny. Hier zijn vele kleinschalige hotels en B&Bs waar het zeer leuk toeven is! De wat grotere en bekende ketens vindt je aan de andere kant van Canal St, in CBD en Warehouse District. Hier kan je regelmatig goede deals scoren via hotwire en priceline. Garden District heeft ook leuke en betaalbare hotels.
New Orleans is een heerlijke stad die je ook 's avonds moet verkennen, zonder eerst nog dat hele eind terug te rijden naar je hotel.
Wanneer gaan jullie precies en wat is jullie budget? Ik wil wel even helpen zoeken! De 68 dollar van Rivercola zal heel moeilijk worden. De zomer is nl laagseizoen in Nola en in het najaar zijn er veel meer festivals die de prijs omhoog drijven.
Zoals Rivercola ook al schreef is Bywater een leuke wijk, evenals Marigny. Hier zijn vele kleinschalige hotels en B&Bs waar het zeer leuk toeven is! De wat grotere en bekende ketens vindt je aan de andere kant van Canal St, in CBD en Warehouse District. Hier kan je regelmatig goede deals scoren via hotwire en priceline. Garden District heeft ook leuke en betaalbare hotels.
New Orleans is een heerlijke stad die je ook 's avonds moet verkennen, zonder eerst nog dat hele eind terug te rijden naar je hotel.
Wanneer gaan jullie precies en wat is jullie budget? Ik wil wel even helpen zoeken! De 68 dollar van Rivercola zal heel moeilijk worden. De zomer is nl laagseizoen in Nola en in het najaar zijn er veel meer festivals die de prijs omhoog drijven.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- RiverCola
- Amerika-expert
Het zou heel goed kunnen dat de prijs nu helemaal niet hoger is, sommige (of de meeste?) hosts passen enkel hun tarieven aan tijdens grote events (zoals Mardi Gras). Individuele hosts op Airbnb werken meestal niet met hoog- en laagseizoen prijzen. Neem eens een kijkje, dan weet je hoe de prijzen liggen in NoLa in jouw periode.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mocht je toch besluiten buiten de stad te overnachten, kan ik Metairie wel aanbevelen. Hebben wij ook overnacht en het is goed te doen om naar het centrum te rijden en daar te parkeren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- RiverCola
- Amerika-expert
Parkeren in Nola vonden wij inderdaad erg gemakkelijk. Aan het randje van de French Quarter was het weliswaar betaald parkeren, maar de tarieven waren heel laag en er was altijd wel een plekje te vinden.
Maar toch, Nola is zo'n sfeervolle stad. Het is veels te gezellig om 's avonds rond te slenteren en een barretje in te gaan, of ergens een hapje te gaan eten. Dan is het toch veel leuker om midden in de stad in een leuke wijk te overnachten? Overigens vind ik dit gelden voor bijna elke stad hoor!
En er zijn tegenwoordig zoveel betaalbaardere alternatieven te vinden, als je een beetje goed zoekt, dan de standaard duurdere hotels.
Maar toch, Nola is zo'n sfeervolle stad. Het is veels te gezellig om 's avonds rond te slenteren en een barretje in te gaan, of ergens een hapje te gaan eten. Dan is het toch veel leuker om midden in de stad in een leuke wijk te overnachten? Overigens vind ik dit gelden voor bijna elke stad hoor!
En er zijn tegenwoordig zoveel betaalbaardere alternatieven te vinden, als je een beetje goed zoekt, dan de standaard duurdere hotels.
Wij hebben voor maart via Hotwire het 4* Le Pavillon geboekt voor 110$ per nacht. Misschien een optie om via hotwire te kijken?
Groet,
Sandra
Groet,
Sandra
- Nati
- Amerikakenner
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Wij eindigen onze reis in New Orleans op zondag 18 oktober en willen dus die paar dagen ervoor de stad bezoeken.Na de tip over een eventueel event dat weekend heb ik het opgezocht en volgens de website van de toeristische dienst is er dat weekend het Crescent City Blues & BBQ Festival en zodoende zullen wij dus de hoofdprijs aan overnachtingen moeten betalen
Ik had bijvoorbeeld hotel Holiday Inn French quarter gevonden op Hotels.com (voor de welcome awards)voor 2 nachten (16/17 oktober) standard kamer, king size bed ,gratis annuleren,ontbijt inbegrepen totaalsom 605 euro. Van diezelfde keten is er in de wijk Gretna aan dezelfde voorwaarden een Holiday Inn voor 294 euro . Ook aan de luchthaven heb je een Holiday Inn voor 276 euro in de wijk Kenner.
Dat we die periode meer zullen moeten betalen dan anders kan ik mee leven, maar 300 euro en meer voor 1 nacht vinden we er toch een beetje over. Daarom denk ik dat we toch beter buiten de stad overnachten, maar is de wijk Gretna ook aan te bevelen?
Wij eindigen onze reis in New Orleans op zondag 18 oktober en willen dus die paar dagen ervoor de stad bezoeken.Na de tip over een eventueel event dat weekend heb ik het opgezocht en volgens de website van de toeristische dienst is er dat weekend het Crescent City Blues & BBQ Festival en zodoende zullen wij dus de hoofdprijs aan overnachtingen moeten betalen

Dat we die periode meer zullen moeten betalen dan anders kan ik mee leven, maar 300 euro en meer voor 1 nacht vinden we er toch een beetje over. Daarom denk ik dat we toch beter buiten de stad overnachten, maar is de wijk Gretna ook aan te bevelen?
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Wij hebben vorig jaar overnacht in "Auld Sweet Olive Bed and Breakfast".
Waren zeer tevreden, zouden zo weer teruggaan.
http://sweetolive.com/
Grtjs
F68
Waren zeer tevreden, zouden zo weer teruggaan.
http://sweetolive.com/
Grtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
- Nati
- Amerikakenner
Bedankt voor de tip Fiesta68
Het ziet er inderdaad er mooi en prijselijk uit maar spijtig genoeg kan je er vanaf vrijdag geen 2 nachten logeren dat weekend maar is het minimum 3 nachten . Vermits wij zondagmiddag naar huis terug vertrekken is dat dus helaas geen optie

Het ziet er inderdaad er mooi en prijselijk uit maar spijtig genoeg kan je er vanaf vrijdag geen 2 nachten logeren dat weekend maar is het minimum 3 nachten . Vermits wij zondagmiddag naar huis terug vertrekken is dat dus helaas geen optie

- Figment
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij otel.com kan je het Best Western French Quarters Hotel boeken voor €341.27 in totaal, inclusief ontbijt. Het hotel ligt op N. Rampart Street, tegenover Armstrong Park en op de rand van French Quarter. In dezelfde straat vindt je de Voodoo Spiritual Temple van Priestess Miriam en de onlangs geopende Voodoo Lounge met bartender Andy. St. Louis Cemetery Nr.1 en Backstreet Cultural Museum liggen op loopafstand.
- Figment
- Amerikakenner
- Contacteer:
In datzelfde weekend kan je ook verblijven in het historische Andrew Jackson Hotel midden in the French Quarter op Royal Street (centraler dan dit kan niet!). Bij Amoma kan je het boeken voor €312 en bij Booking.com kost dezelfde kamer €409, maar dan kan je wel later betalen en kosteloos annuleren.
Een heel mooie aanbieding is het Best Western Plus St. Christopher Hotel. Dit ligt op Magazine Street in het Warehouse District, op loopafstand van French Quarter en de streetcar naar Garden District. Ontbijt is geloof ik inbegrepen. Te boeken bij onhotels.com voor het luttele bedrag van €245 !
Hoteltopia heeft 'm voor €269 waarbij je kosteloos kan annuleren.
Een favoriet van mij is het Prytania Park Hotel. Dit ligt in de Garden District, vlakbij St. Charles Ave. Heel rustig, maar toch centraal in een mooi oud pand. Bij Venere.com kan je het boeken voor €203. Ook hier is ontbijt inbegrepen. Stel je er niet al teveel van voor, er staan in de lobby wat schalen met zoete broodjes, cornflakes, orange juice en thee & koffie. Er is wel een enorm sfeervolle courtyard waar het heerlijk toeven is!
Een heel mooie aanbieding is het Best Western Plus St. Christopher Hotel. Dit ligt op Magazine Street in het Warehouse District, op loopafstand van French Quarter en de streetcar naar Garden District. Ontbijt is geloof ik inbegrepen. Te boeken bij onhotels.com voor het luttele bedrag van €245 !
Hoteltopia heeft 'm voor €269 waarbij je kosteloos kan annuleren.
Een favoriet van mij is het Prytania Park Hotel. Dit ligt in de Garden District, vlakbij St. Charles Ave. Heel rustig, maar toch centraal in een mooi oud pand. Bij Venere.com kan je het boeken voor €203. Ook hier is ontbijt inbegrepen. Stel je er niet al teveel van voor, er staan in de lobby wat schalen met zoete broodjes, cornflakes, orange juice en thee & koffie. Er is wel een enorm sfeervolle courtyard waar het heerlijk toeven is!
- Nati
- Amerikakenner

Vermits wij sparen voor de Welcome Awards op Hotels .com keek ik enkel op die site maar nu ben ik ook volop bij andere websites aan het rond kijken.
- Figment
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je zal zien dat er echt genoeg leuks te vinden is in jullie weekend!
Persoonlijk kan ik het Prytania Park Hotel aanraden. Ik heb hier zelf met veel plezier in de loft overnacht. Het is een prachtig oud pand in een heel prettige wijk. Op St. Charles Ave. zijn er vele restaurants te vinden en met de streetcar ben je in mum van tijd in French Quarter. Je kan 'm ook de andere kant op pakken, richting Carrollton. Een leuk ritje en als je uitstapt op het moment dat de streetcar rechtsaf slaat, kan je bij Camellia Grill erg lekker eten! Er ligt hier ook een super lekker thais restaurant, waar ik de naam even van kwijt ben. Anyways, vanaf je hotel kan je een mooie wandeling maken door Garden District, waarbij je een bezoekje kan brengen aan Lafayette Cemetery nr.1 en tegenover bij Commanders Palace kan brunchen (met cocktails voor 25ct!). Via mooie antebellum huizen zoals het oude huis van schrijfster Anne Rice en het huidige huis van Sandra Bullock en John Goodman, kan je naar Magazine Street lopen. Hier kan je bij gezellige boetieks winkelen en een hapje eten bij Juans Flying Burrito. Je kan een bezoekje brengen aan het Mardi Gras Museum ,en zelf traditionele kostuums passen en smikkelen van een stukje King's Cake.
Persoonlijk kan ik het Prytania Park Hotel aanraden. Ik heb hier zelf met veel plezier in de loft overnacht. Het is een prachtig oud pand in een heel prettige wijk. Op St. Charles Ave. zijn er vele restaurants te vinden en met de streetcar ben je in mum van tijd in French Quarter. Je kan 'm ook de andere kant op pakken, richting Carrollton. Een leuk ritje en als je uitstapt op het moment dat de streetcar rechtsaf slaat, kan je bij Camellia Grill erg lekker eten! Er ligt hier ook een super lekker thais restaurant, waar ik de naam even van kwijt ben. Anyways, vanaf je hotel kan je een mooie wandeling maken door Garden District, waarbij je een bezoekje kan brengen aan Lafayette Cemetery nr.1 en tegenover bij Commanders Palace kan brunchen (met cocktails voor 25ct!). Via mooie antebellum huizen zoals het oude huis van schrijfster Anne Rice en het huidige huis van Sandra Bullock en John Goodman, kan je naar Magazine Street lopen. Hier kan je bij gezellige boetieks winkelen en een hapje eten bij Juans Flying Burrito. Je kan een bezoekje brengen aan het Mardi Gras Museum ,en zelf traditionele kostuums passen en smikkelen van een stukje King's Cake.
Laatst gewijzigd door Figment op 19 feb 2015, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- RiverCola
- Amerika-expert
Op Airbnb zie ik in de wijk Bywater zowel kamers als gehele woningen beschikbaar vanaf €90 per nacht (excl de fee voor Airbnb). Onze kamer van vorige zomer is dat weekend niet meer beschikbaar, maar er is genoeg te vinden! En dan heb ik enkel in de Bywater gekeken 

- Figment
- Amerikakenner
- Contacteer:
Laat je nog even weten wat het uiteindelijk is geworden, Nati? Ben wel benieuwd! We lopen elkaar trouwens net mis... ik ben van 11 t/m 16 oktober in New Orleans!
Wij verbleven in het Hampton Inn Downtown/French Quarter. Zeker een aanrader!
Hier ook een goede ervaring met AirBnB, op tien minuten lopen van Bourbon Street. Kijk wel goed naar de foto's, vaak zit je toch minder luxe dan een hotel...onze kamer was vorig jaar iets meer basic dan ik graag had gewild, maar daar betaalden we dan ook een uitstekende prijs voor.
Ik ben erg tevreden over de Airbnb waar ik nu zit in nola - zoek naar Bella B. Schoon, ruim, ze is gastvrij, en ik mag haar fiets lenen dus fiets lekker rond.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1222 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 9 Reacties