Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plannen of je neus achterna?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Plan je je reis tot in details of ga je je neus achterna?

Ik plan tot in detail, in mijn schema geen ruimte voor verrassingen.
22
15%
Ik plan, maar laat ruimte over voor verrassingen.
98
66%
Ik heb een begin en eindpunt en verder zien we wel.
29
19%

Totaal aantal stemmen: 149

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Plannen of je neus achterna?

Bericht door nieuwenoord »

Naar aanleiding van de discussie in een ander topic over het wel of juist niet volledig plannen van een reis, een nieuw draadje hier.
Bramster schreef:Kortom mijn advies is "gooi die reisgids de deur uit". Boek in NL een ticket en auto/camper en ga op avontuur. Nmm moet reizen (mits het voor zaken is) een ontdekking zijn, de sfeer proeven, er achterkomen waar het om draait een bepaalde omgeving, andere mensen ontmoeten, en niet alleen touristen. En dat mis je compleet als je al vanuit NL alles dood planned.
Bramster schreef:Wat let je om in een klein dorpje de lokale diner (niet de McD oid) in te stappen waar ook de plaatselijke bevolking eet en je nader te informeren. Naar mijn ervaring zijn dat juist de methodes om een land te ontdekken.
Mee eens! Zie onze ervaring afgelopen zomer (uit ons reisverslag).
Monique schreef:De dame van Avis had ons geadviseerd eens te gaan eten 'waar de locals eten'. Enos, 8 mijl van de stad, schijnt hét te zijn. We gaan erop af en komen bij een afzichtelijk tentje, waar een paar auto's staan. We gaan toch maar naar binnen en het ziét er niet uit. Overal dollarbiljetten aan de muur, veel rotzooi, slipjes, onderbroeken, t-shirts aan het plafond ... maar het schijnt echt heel goed te zijn. We krijgen uitleg over hoe het werkt. Je krijgt je eigen steak of kip en moet zelf alles erop werken van kruiden, sauzen of wat dan ook en dan de boel grillen op grote barbeques (binnen). We wagen de gok. Albert en Peet nemen een grote T-bone, Esmee en ik gaan voor de kip. We nemen aardappelsalade en groene salade (sla) erbij en gaan aan de slag. Het is lekker! Echt super lekker én super gezellig. Mensen praten tegen je, willen ons reisverhaal horen en we maken foto's. Tot slot krijgen we echte zelfgebakken appeltaart a la mode (en dat is dus mét ijs) en Esmee krijgt alleen het ijs, met chocoladetopping. Een gouden randje, dat had deze dag door de bijzondere afsluiting.
En uit de 'column' van mijn echtgenoot, Albertje Kretiek Himself:
Albertje Kretiek Himself schreef: Hallo,

Het lukt ons nog steeds niet om alle goedbedoelde adviesen uit te voeren. Het reisschema voert ons langs vele mooie plaatsen en om alles te bekijken is de dag te kort een week niet haalbaar dus verschuiven sommige dingen naar een volgende reis.

Heb jij wel eens van Rotterdam naar moskou gereisd? En van Finland naar Gibaltar?
Nee, dan moet je dat beslist eens gaan doen en bij afslag 34 boven aan de weg rechts gaan daar staat me toch een mooie boom. Als je op de terugweg ook even kijkt bij dat restaurant waar ze heerlijke kippen verkopen dan doe je gelijk mij ook even een plezier.
Zit ik nu stom te zwetsen of raaskallen of wordt de blauwe wagen gestuurd met dwangbuis of begrijp jij wat ik bedoel. Ik zal proberen het uitteleggen.........

Als je een grote reis gaat maken zoals wij nu op dit moment aan het doen zijn komen er van diverse mensen zeer goedbedoelde adviesen. Nee, niet gelijk boos worden als je ons ook eens een advies gegeven hebt maar oogjes effe openhouden nu.

Tijdens deze reis zie je verschrikkelijk veel nieuwe dingen en dan praat ik nog niet over de indrukken die je meemaakt. Dan heb je van "iemand" (neeeeeee niet jij) een goede tip gekregen voor als je er toch heengaat. Beste mensen dat vergt zoveel energie om op de plek te komen laat staan dat je hetzelfde ziet als dat "iemand" het ook zo heeft meegemaakt. Als je weet dat hier een mijl omrijden ook tig mijl rijden terug betekent. Daarbij de interesse van "iemand" is niet de zelfde interesse die ik mag hebben.

Mijn mamagatie (dat ben ik dus) is er vatbaar voor de verkregen informatie van de verschillende "iemands"en heeft in de planning ook diverse wijzigingen doorgevoerd die dan een druk gaven op onze zorgvuldig geplande reis. Wat mij verbaasde dat ik een dag voorgeschoteld kreeg en deze totaal anders was dan we eerst hadden bedacht. Ja maar, dat moet ook mooi zijn, dat moeten we zeker gezien hebben, "iemand" zei je moet daar geweest zijn. Aan mijn hoela zij troela wij zitten hier met twee ongeintreseerde pubers de één verliefd en heimwee naar zijn truus en de ander is het allemaal wel goed als zij maar het griekse alfabet kan schrijven. Daar zitten wij nu voor in Ameerika. Het is jammer dat we die twee niet kunnen wakker schudden en laten zien wat wij mooi vinden aan dit land. Van de hele trip die we tot nu gedaan hebben zullen hun zeggen en schrijven een tiende procent gezien hebben.
En hij had wél een beetje gelijk .. we hebben het meest genoten van kleine, simpele dingen die absoluut niet gepland waren, maar ons gewoon overkwamen.

Ik weet al dat Ingrid (Gypsygirl) het helemaal eens is met Bramster en Albert, ik hang er tussen en Henriëtte vond planning juist heel belangrijk om de bijzondere plekjes te ontdekken.

Ik ben heel benieuwd hoe anderen hier over denken.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 16 dec 2006, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben meer voor van te voren de hotels uit zoeken.
Ik heb er dus echt een hekel aan om rond te gaan rijden en maar te hopen dat de hotels niet vol zijn. Zo zonde van mijn (vakantie) tijd.
Het idee dat ik dan al lekker had kunnen gaan eten of zo. Bovendien vindt ik het een fijn idee dat mijn bedje schoon en veilig is. En dat geeft mij een veel lekkerder vakantie gevoel. Niet zo avontuurlijk ingesteld dus.

De dag indeling is wel vaak zeer flexibel, maar de overnachtingen liever niet. :roll:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Denk dat dit mijn voorkeur heeft daar ik me geen tourist wil voelen. Ik heb voor mijn werk ook veel langere tijd in het buitenland gezeten en weet dat leven ergens anders veel beter is dan tourist zijn. Ik heb met eigen ogen te vaak gezien hoe touristen en autochtonen verschillend behandeld worden. Vandaar dat ik een paar weken 'vakantie' dan ook meer zie als tijdelijk ergens anders leven dan dat ik me tourist voel.

Zo vond ik persoonlijk b.v. een rondleiding in een gesloten hotel in chinatown , waar men aan het verbouwen was, door een plaatselijke chinees veel leuker dan in de rij staan voor het vrijheidsbeeld. Vind het leuk te zien hoe mensen leven en werken, daar gaat het mij om. Maar kan me ook goed voorstellen dat sommigen pas het gevoel hebben in NY geweest te zijn als ze de Fat Lady beklommen hebben. :D
Ik ben meer voor van te voren de hotels uit zoeken.
Ik heb er dus echt een hekel aan om rond te gaan rijden en maar te hopen dat de hotels niet vol zijn. Zo zonde van mijn (vakantie) tijd.
Als er ergens wel veel M/Hotels zijn is het wel in Amerika. Ik vind het vreselijk niet ergens langer te kunnen blijven omdat het volgende hotel al is geboekt. Dan ben ik het gevoel van vrijheid kwijt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ook wij plannen wel hoor Petra. Maar ik ga dus wel afleren dat ik bijvoorbeeld langs Highway 1 naar bepaalde plekken moét, omdat het halve forum dat doet of zegt dat het er zo mooi is. Als wij langs San Simeon komen en denken dat het prachtig weer is voor een strandwandeling, kan het zomaar zijn dat we Hearst Castle voorbij rijden. Of dat we in San Diego niet naar Seaworld gaan, maar naar een paardenconcours of zo.

En ja, we willen naar Phoenix om de Apache trail te rijden, maar we hebben nóg twee dagen daar waarschijnlijk. Als we er tenminste nog iets leuks vinden of de omgeving mooi is om een dagje te toeren. Anders gaan we misschien wel een dag of twee dagen eerder ergens anders heen, we zien wel. En als we teveel dagen gebruikt hebben om nog naar Moab te gaan, slaan we dat over en rijden we rechtstreeks van Flagstaff naar Bryce of zelfs naar Vegas.

We gaan dit jaar in het voorseizoen en dat moet gewoon lukken. Wél wil ik 's morgens beslissen wat we doen en dan een camping bellen of er aan het eind van de dag plek is. Ik wil ook een slaapplaats geregeld hebben, maar niet meer een dag of drie dagen van te voren.

Alleen aan de kust en San Diego hebben we plekken gereserveerd, want er is een marathon in Big Sur net nadat wij er zijn en San Diego is altijd druk rond Cinqo de Mayo (5 mei).

Maar er is dus wel degelijk een voorlopige planning.

Zie hier:
24 april Amsterdam - San Francisco
25 april San Francisco - Chowchilla
26 april Chowchilla - Monterey
27 april Monterey - Pismo Beach
28 april Pismo Beach
29 april Pismo Beach - San Diego
30 april San Diego
1 mei San Diego
2 mei San Diego - Phoenix
3 mei Phoenix
4 mei Phoenix
5 mei Phoenix - Sedona/Flagstafff
6 mei Flagstaff - Monument Valley
7 mei Monument Valley - Moab
8 mei Moab
9 mei Moab
10 mei Moab - Torrey
11 mei Torrey - Bryce
12 mei Bryce - Zion
13 mei Zion - Las Vegas
14 mei Las Vegas
15 mei Las Vegas - Barstow of Bakersfield
16 mei Bakersfield/Barstow - Chowchilla
17 mei Chowchilla
18 mei Chowchilla
19 mei Chowchilla - Yosemite
20 mei Yosemite
21 mei Yosemite - Chowchilla
22 mei Chowchilla - San Francisco
23 mei San Francisco - Amsterdam

En met heel veel dingen dus: we zien wel! Vorig jaar zijn we in Moab bijvoorbeeld ook niet naar Arches geweest, omdat we het veel te gaaf vonden om met een Jeepje een stel trails te rijden. En dat eten bij locals, truckstops e.d. vinden we nog steeds heel gaaf!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 16 dec 2006, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

De eerste keer dat ik Noord-Amerika was. Had ik een geweldige route uitgezet... Na twee dagen kwamen we er achter dat je soms maar heel weinig tijd kreeg om iets te zien of te wandelen en je bleef maar in die auto zitten... Nee, de strakke planning werkt niet. (niet bij ons)
Nu vertrekken we vanaf een punt en vandaar uit een doel. Dit jaar Yellowstone waar we (denk ik) een week blijven. Wat we daarvoor doen of erna, we hebben geen idee. We laten ons verrassen :D . Vaak afhankelijk van het weer of wat ze ons vertellen bij de toeristen-info. Die vertellen vaak de mooie verborgen plekken waar de massa-toerist (lees: de bussen met japanners, kiekjsemakers enz) niet komt. Op die plekken komen de amerikanen/canadezen en krijg je vaak leuke gesprekken. Die regelmatig ook weer goede tips hebben.

vrolijke groetjes,
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Op die plekken komen de amerikanen/canadezen en krijg je vaak leuke gesprekken. Die regelmatig ook weer goede tips hebben.
Zo hebben wij vorig jaar in Durango, CO niet in de stad gegeten, maar bij Bar D. Daar was een show met 600 man in het publiek, volgens mij alleen Amerikanen, uit alle hoeken van het land. Dat was gááf!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Monique, leuk onderwerp!
De laatste 3 jaar hebben wij bijna alle overnachtingen van te voren gepland. Een belangrijke reden daarvoor was dat wij met onze kinderen reisden, dus in het hoogseizoen, en we geen zin hadden om lang te moeten zoeken met vermoeide kindernen op de achterbank.
De eerste twee keer hadden we een tentje mee en keken we wel waar we naar toe gingen en hoe lang we ergens bleven.
We zorgden er wel altijd voor dat we wisten wat we tegen konden komen - hoe deden we dat toch toen we nog geen internet hadden? :wink: Want niets lijkt mij zo erg als terug te komen en te ontdekken dat je rakelings langs iets geweldigs bent gereden terwijl je niet wist dat dat er was! Zo hadden wij de eerste twee keer nog nooit van Antelope Canyon gehoord terwijl we er toen wel vlak bij geweest zijn.

Op avontuur gaan lijkt me geweldig, en dat gaan we beslist nog wel eens doen, maar dan wel met z'n tweetjes, en buiten het hoogseizoen.

Marianne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij (of liever gezegd ik, als reisagente van de familie) plannen wel veel, o.a. hotels/motels en vooral bij stedenbezoek "must sees". Jaren geleden waren we in San Diego zonder enig idee, wat daar te zien of doen was (dit was voor de komst van het internet ;)) en we vonden helemaal niets aan die stad, van de weeromstuit.
Maar ik houd ervan door "ongewone" gidsen te duimen en dingen "off the beaten path" te bezoeken en die vind je alleen door een beetje te plannen (de "Weird <vul de staatsnaam in>" gidsen zijn hartstikke leuk!). We zijn meestal wel zo flexibel om het schema om te kunnen zetten als het weer niet meewerkt, o.i.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik sluit me aan bij Petra; ik houd er ook van ongewone bestemmingen te zoeken en ja, dat vergt toch voorbereiding. Als je naar de Wahweap Hoodoo's wilt, of naar Peekaboo Slotcanyon, dan moet je toch echt thuis al uitzoeken waar dat precies ligt, hoe je moet rijden en lopen. Als je niet specifiek naar dit soort bestemmingen op zoek gaat dan weet je niet eens dat ze bestaan. De kans dat je hier terecht komt door in een local diner naar de mooie plekken te vragen is heel erg klein. Dus ik denk dat je heel veel moois mist, als je niet plant.

Een ander voordeel van uitgebreid plannen is de voorpret. Ik vind het vooruitzicht van 'dit gaan we doen' en 'dat gaan we zien' heel erg fijn, bij mijn vorige reis ben ik negen maanden aan het plannen geweest en die zou ik echt niet hebben willen missen.

Maar dat wil niet zeggen dat we helemaal star aan een schema vasthouden. We boeken alleen motels op plekken waar we dat noodzakelijk vinden (in de parken dus). Verder kunnen we altijd van onze route afwijken, bijvoorbeeld als het slecht weer is, of als we ergens korter of juist langer willen blijven.

Ik begrijp heel goed dat het ook z'n charme heeft om niets te plannen, en gewoon maar te kijken waar je uitkomt. Dat zal vast onverwachte dingen opleveren, die wij - vanwege onze planning - nu juist weer missen. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, wat je het prettigste vindt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik weet waar en wanneer ik aankom,en maak hooguit een klein lijstje in mijn hoofd van dingen die ik wel zou willen zien,maar normaal gesproken heb ik nooit een strakke planning,ik zie wel waar ik uit kom.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Ik snap niet waarom er mensen zijn die een stad bezoeken voor een paar dagen en dan alles volplannen.

Dan houd je geen rekeningen met verrassingen en wordt het een saaie boel.

Toen ik 12 dagen in NY was, heb ik niks gepland. Helemaal niks. Ik had geen eens een 'map' bij me. Manhattan is toch sowieso makkelijk, met al die straatnummers.

Mijn reisgenoot stresste de hele tijd met metro's e.d.
Ik vindt 'verdwalen' juist leuk, dan leer je de stad juist kennen (voor zover dat gaan in 12 dagen).

Ik zei: Als je iets niet kan vinden vraag je het aan iemand, als het de verkeerde metro hebt stap je op een andere.

Geen strakke planningen en dus geen gestress.

In leuke steden kom je toch overal leuke winkeltjes tegen en bijzondere dingen die je niet verwacht. Die zorgen er voor dat je je planning toch nooit haalt.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik heb een begin en eindpunt. Maar verder zie ik wel wat er gebeurt. Ik heb wel een aantal ideeën en dingen die ik wil doen, maar ik leg niets vast. Als ik naar Amerika ga wil ik graag vrienden opzoeken en dergelijke, dus ik bel gewoon en vraag of het geschikt is om even langs te komen. Lukt het niet, dan komt het een andere keer. Maar ik wil het nooit een verplichting maken, daarom plan ik ook niets.
Vorig jaar bijvoorbeeld ben ik ook bij vrienden op bezoek geweest, beetje rondkijken in dat gehucht waar ik een jaar gewoond heb. Het is maar goed dat ik geen hotel geboekt had, want ik heb alleen maar bij vrienden geslapen. Super toch? ;-)

Ik kan voorlopig geen Amerikaan worden, maar ik kan er wel alles aan doen om net alsof te doen :-).
- Mike
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb gekozen voor de 2e optie, dat is echt iets voor mij! Ik vind het argument dat je anders niet voldoende tijd niet echt een goed argument, want je kunt natuurlijk ook vantevoren genoeg tijd plannen voor een park of een stad, in plaats van te weinig :wink:

Ik plan niet alles, maar ik vind het wel fijn om de reis goed voorbereid te hebben. Ik houd van een goede mix, niet alles hetzelfde omdat ik weet dat me dat gaat vervelen. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten wat ik wel en niet leuk vind, en op internet is tegenwoordig zoveel informatie terug te vinden dat je vooraf een goed beeld kunt opbouwen. En het reist zoveel relaxter!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Optie 3 dus!
Wij plannen natuurlijk wel een globale route en de staten die we willen bezoeken, kijken ook op dit forum en op google wat er onderweg voor bezienswaardigheden zijn maar verder ook niets.
Als we door een mooi dorp rijden en er is een plek waar we koffie kunnen drinken bij de locals (geen ketens) dan stoppen we en gaan we tijdens het koffie drinken of eten een gesprek aan met de eigenaren of de mensen die er al zitten en vragen hen wat voor leuke dingen er in de buurt te doen of te zien zijn en of er een mooie campground is.
De meesten zijn heel enthousiast als ze horen dat je uit Holland komt en overspoelen je met informatie, heel leuk!
Zo val je steeds in verrassingen en onverwachte dingen en dat maakt onze reis meestal zo geweldig.
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 18 dec 2006, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vind het fijn dat ik weet waar we overnachten, dus de hotels en motels moeten gereserveerd zijn. Het lijkt me niks om 's middags of 's avonds nog naar een motel te moeten zoeken en maar afwachten of ze plek hebben. Dus dat moet vast staan.
Ik vind het sowieso wel prettig als je zo'beetje weet wat je gaat doen in de vakantie. Bv in San Francisco de eerste dag naar Alcartaz en de boel daaromheen verkennen, de volgende dag naar de Golden Gate Bridge en lekker een beetje rondrijden en zien wat je tegen komt.

Toen we afgelopen juni in New York zaten hebben we ook alles gepland. Het kon niet anders, we hadden maar 1 middag/avond, 1 volledige dag en 1 ochtend. Ik denk dat je dan juist een plan moet hebben om zoveel mogelijk te zien.

Groetjes van Marloes
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik proef hier ook duidelijk verschillende uitgangspunten. Sommige mensen willen zoveel mogelijk zien en ook geen hoogtepunten qua cultuur of natuur missen.

Anderen zien wel waar ze tegenaan lopen. Een aantal hoogtepunten zijn zo bekend dat ze vanzelf bijna op het pad komen, via het forum of via lokale informatie. En dat ze andere mooie dingen missen, nou ja, jammer dan.

Dat is ook zo'n beetje onze insteek: we kunnen nooit alles zien wat we mooi vinden, dus dan maar niet. Missen we iets, dan komt het ooit misschien nog wel en anders maar niet. Zo hebben wel vanwege ongelukkig toeval al twee keer Yosemite laten liggen. Ik ben er in 1983 een halve dag geweest, ook niks dus eigenlijk. De rest van mijn gezin helemaal nog niet.

Nou ja, dit jaar zal het er wel van komen, toch? We zitten vlakbij, moeten nog weg kunnen tussen de country fair en onze terugvlucht, dus ... Maar ja, als er nou toevallig wat tussen komt, dan niet. Dan komt Yosemite vast nog weleens of niet. Het blijft wel liggen.

Wij gaan duidelijk voor de hele sfeer. De wijdsheid van het land, de verscheidenheid die het biedt, allerlei verschillende gebieden. De grote winkels, ruime campgrounds, leuke mensen, van alles. En dat we dan wat hoogtepunten missen? Nah, jammer.

Ik proef bijvoorbeeld bij Henriëtte een grote drang naar natuur, bijzondere plekken, fotograferen, de website nog completer maken. Dan ga je dus vanuit een heel ander hoogpunt en dat kan en mag zeker ook!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik proef bijvoorbeeld bij Henriëtte een grote drang naar natuur, bijzondere plekken, fotograferen, de website nog completer maken. Dan ga je dus vanuit een heel ander hoogpunt en dat kan en mag zeker ook!
Klopt grotendeels, Monique! Vooral de drang naar natuur en die bijzondere plekken, dat is echt de voornaamste reden dat we zoveel plannen. We zouden zoveel prachtige plekken zomaar voorbij zijn gereden, als we niet vooraf hadden gepland.
Onze website is niet echt een reden om zo specifiek te plannen, het is naast reizen gewoon een andere hobby van Hans en mij, het is niet zo dat we speciaal naar bv. Alstrom Point gaan om weer een nieuwe pagina te kunnen maken. Al is het natuurlijk wel heel leuk dat we deze twee hobbies zo goed met elkaar kunnen combineren!
Ik kan me voorstellen dat het in steden minder noodzakelijk is om te plannen. Een stad bezoeken is toch heel iets anders dan specifiek naar dat ene afgelegen uitkijkpunt gaan, waarvoor je vooraf precies moet weten hoe je moet rijden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij zetten wel een route en dingen die we (mogelijk) willen zien op papier maar zitten daar niet aan vast zodat we links of rechts kunnen als we willen of ergens langer of korter kunnen blijven.
Vats liggen Vliegtickets, camper, 1ste nacht hotel en indien nodig laatste nacht hotel.
Campgrounds zoeken we op in de TL-Directory en kunnen per dag wijzigen.
Rob
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

En ook wij zetten een globale route uit en reserveren geen hotels (behalve in 2005, toen we met Pasen aankwamen en niet wisten of het druk zou zijn).

We hebben ongeveer in ons hoofd waar we naar toe willen, wat we willen gaan doen en voor de rest zien we wel. Wél heb ik van te voren thuis alle mogelijkheden bestudeerd en in het kort op papier gezet, maar even zo vaak komt daar ook niets van terecht.

Moet er niet aan denken om voor de hele, of bijna hele vakantie, hotels vooraf te reserveren. Soms valt een plaats of een hotel tegen en dan kunnen we gewoon doorrijden, soms hebben we het ontzettend naar ons zin en dan kunnen we een paar dagen blijven. Of, ander voorbeeld, het is te nat, te koud of te heet,dan rijden we door. Zo zijn we een keer in Arizona terecht gekomen omdat het in Oregon en Utah koud en nat was en wij wilden zon en warmte. Even een paar dagen doorrijden en we genoten van het mooie weer.

gr, Ineke
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Nou, ik ben een van de weinige mensen die gekozen heeft voor de eerste optie :)

Ik ben echt een planner en maak voor mijn vakanties een heel boekwerk met wat ik allemaal op een bepaalde dag van plan ben en dat gebeurt dan meestal ook wel ;)
Natuurlijk is er ook wel wat ruimte voor aanpassingen en verrassingen, maar het neigt meer naar optie 1 dan naar optie 2, vandaar dat ik daarvoor gekozen heb.

Het scheelt overigens ook wel dat ik tot nu toe vooral georganiseerde reizen heb gedaan, waar het grootste gedeelte van het programma al vaststond.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer