Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)
13 feb 2015, 10:38
13 feb 2015, 16:56
6 uur later al geboekt...
13 feb 2015, 16:56
6 uur later al geboekt...
Hallo, wij hebben via WTC een goedkoop ticket van AMS naar LAX geboekt en betaald. Volgens WTC is alles goed gegaan en ik heb op de site van United (waarmee we vliegen) gekeken en idd : This reservation has been ticketed and confirmed. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken, tot de volgende dag, ik keek nog een keer op de boeking en toen stond er in grote rode letters bij: a modification has been made to my itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued.
Hellup! WTC gebeld, zij zeggen, niets aan de hand, gaan inhoudelijk niet op de zaak in en zeggen dat zolang er staat ticketed and confirmed er niks aan de hand is.... Ik heb internet al afgespeurd, maar kon geen concreet antwoord vinden op wat er nu precies aan de hand is. Ik heb United 3x geprobeerd te bellen (samen met half NL) want ik krijg geen verbinding, zelfs niet na een half uur wachten. Ik heb daarop besloten ze een mailtje te sturen met de vraag wat er nu precies aan de hand is. Ik krijg dit zojuist terug: [quote]I understand you are disappointed that we voided your reservation which was based on British Pounds (GBP) and converted to Danish Kroner (DKK), or booked on the version of united.com for customers in Denmark. As we communicated to you through email, for a brief period of time, there was a currency exchange rate error with a third-party software provider. While United filed fares correctly, this software error converted fares between GBP and DKK at an incorrect rate that resulted in the price charged that was significantly lower than filed fares and fares offered through all other channels and currency. We have determined the reservation you made was affected by this exchange error. As a result, United will not honor the prices charged at the incorrect exchange rate and have voided the reservations made during this period at no cost to you.
[/quote). Ik krijg hier buikpijn van. Wat zeggen jullie, is mijn vliegticket nu wel of niet geldig. En zo nee, graag advies wat te doen... Alvast bedankt voor reacties.

[/quote). Ik krijg hier buikpijn van. Wat zeggen jullie, is mijn vliegticket nu wel of niet geldig. En zo nee, graag advies wat te doen... Alvast bedankt voor reacties.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Er is een ander draadje hier met hetzelfde. Dit was een boeking met een error erin. United heeft alle reserveringen geannuleerd. Ze zijn dit nu aan het onderzoeken, door wie kun je in het andere topic hieronder lezen.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=58551
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=58551
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Lijkt er bijna op alsof WTC je ticket heeft gekocht voor de prijs van de glitch in het reserveringssysteem dat zich vorige week heeft voorgedaan. Ik zou als de zsm contact opnemen met WTC, uitleggen dat je contact hebt gehad met United en hen opdragen met een oplossing te komen of je aankoop te ontbinden.Wat zeggen jullie, is mijn vliegticket nu wel of niet geldig. En zo nee, graag advies wat te doen... Alvast bedankt voor reacties.
Hai, het lijkt idd hetzelfde te zijn, echter ik heb ruim 600 euro per person betaald, in mijn ogen een normale ticketprijs... ik heb in ieder geval ook een klacht ingediend bij DOT en WTC nog een x gebeld. De mail die ik van United heb ontvangen, heb ik op verzoek van WTC doorgestuurd. Als het goed is krijg ik hier maandag bericht over. In de tussentijd ga ik morgenochtend bellen met de klantenservice van United... Wil graag weten waar ik aan toe ben...
Arends1989, wanneer is die glitch geweest, wij hebben het ticket aangekocht op 16-02-2015, om 17.47 uur. Als ik receipt open op United zie ik een totaalprijs staan van 685 EUR. Zou dit het totaalbedrag zijn of per person.... Een hoop vragen voor morgenochtend 

- Arends1989
- Amerikakenner
Als ik me niet vergis was dat woensdag 11 of donderdag 12 februari. Als je je ticket op de 16de hebt gekocht is het wel weer raar dat je die standaard mail over die glitch hebt ontvangen, omdat het toen al was opgelost..
Vreemd allemaal en een hoop gedoe waar je niet op zit te wachten.
Je kunt eventueel contact met UA opnemen via de berichtenfunctie van Facebook. Mijn ervaring is dat je via die weg het snelst met ze in contact komt.
Succes en laat je ons even weten hoe dit verder gaat?
Vreemd allemaal en een hoop gedoe waar je niet op zit te wachten.
Je kunt eventueel contact met UA opnemen via de berichtenfunctie van Facebook. Mijn ervaring is dat je via die weg het snelst met ze in contact komt.
Succes en laat je ons even weten hoe dit verder gaat?
Hallo, vanmorgen als eerste United customerservice gebeld. Zeer vriendelijk te woord gestaan. Waarschijnlijk heeft het volgende plaatsgevonden: Ik heb op de vluchten de exitstoelen aangeklikt en daarna gecanceld toen het op betalen aankwam
. Ik dacht dat dat geen kwaad kon, ik was nieuwsgierig wat het totaalbedrag zou zijn. De vriendelijke dame van United kon geen rare dingen vinden, heeft de rode regel weggehaald en mij opnieuw de bevestiging doorgemaild. Eind goed, al goed, geen glitch dus. Bedankt voor de reacties!

- Arends1989
- Amerikakenner
Goed om te horen dat het uiteindelijk is opgelost!
Wel vreemd dat je in eerste instantie een heel ander verhaal hoort.. Maar, geen reden meer om je zorgen te maken!
Wel vreemd dat je in eerste instantie een heel ander verhaal hoort.. Maar, geen reden meer om je zorgen te maken!

Ik heb een vraagje! Ik boek waarschijnlijk in juli een enkeltje naar NYC, en nu vroeg ik me af welke vliegtuigmaatschappijen nog meer een systeem hebben zoals Icelandair, waarbij je (net zoals bij Ryanair) makkelijk heen- en terugvluchten kunt scheiden? Of dat iemand andere goedkopere aanbieders kent voor enkele reizen? Bij KLM, Delta, etc, kost zoiets rond de €2000..
Retour boeken en de terugreis niet gebruiken.
Terug in Texas!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Was wel een leuke casus geworden, volgens mij ben je (primair) klant van WTC en ben dan ook wel benieuwd met welk alternatief WTC was gekomen. De aankoop ontbinden is wel erg gemakkelijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
@Hemmie Die optie had ik al bekeken maar dan is een enkeltje via Icelandair toch wel stukken goedkoper. Daarom vroeg ik me af of er soortgelijke aanbieders zijn of dat Icelandair dan toch een beetje alleen staat daarin.
- Division
- Amerikakenner
Bij British Airways kan het binnen Europa in ieder geval wel, voor buiten Europa weet ik het niet.
Waarom heb je een enkele reis naar New York nodig, clp90?
Ben ondertusen een keer of 5 naar de VS gevlogen, telkens rechtstreeks vluchten geboekt bij United en Jetairways.
Eenvoudig, duidelijk en snel. Maar wel duur.
Ik zie nu af en toe eens rond bij bvb vliegtarieven.nl, en kom daar steevast een pak goedkoper uit.
Wat zijn nu de te verwachten nadelen? Keuze stoelen? Verschillende airliners op 1 reis? Wat bij problemen ? vertragingen? Hoeveel bagage en zo? Heb je dezelfde behandeling dan bij een rechtsteekse boeking?
Ik hoor graag de voor en nadelen
Zodat ik eventueel kan toehappen als er iets leuks voorbijkomt.
Alvast bedankt!!!
Eenvoudig, duidelijk en snel. Maar wel duur.
Ik zie nu af en toe eens rond bij bvb vliegtarieven.nl, en kom daar steevast een pak goedkoper uit.
Wat zijn nu de te verwachten nadelen? Keuze stoelen? Verschillende airliners op 1 reis? Wat bij problemen ? vertragingen? Hoeveel bagage en zo? Heb je dezelfde behandeling dan bij een rechtsteekse boeking?
Ik hoor graag de voor en nadelen

Zodat ik eventueel kan toehappen als er iets leuks voorbijkomt.
Alvast bedankt!!!
- Division
- Amerikakenner
- Stoelkeuze doe je bij de airline met je reserveringsnummer.
- Ja, verschillende airlines op 1 reis.
- Wat voor problemen?
- Vertragingen zijn zaak voor de airline, gebeuren immers onderweg.
- Bagage is net zo veel.
- Bij Vliegtarieven wel.
- Ja, verschillende airlines op 1 reis.
- Wat voor problemen?
- Vertragingen zijn zaak voor de airline, gebeuren immers onderweg.
- Bagage is net zo veel.
- Bij Vliegtarieven wel.
Problemen, zoals, eerste deel vlucht met swiss, aansluiting met united, en stel, de swiss vlucht loopt 4 uur vertraging op, je mist je aansluiting, wat doe je dan? Ik heb het voorgehad in Chicago, en toen has United me al netjes omgeboekt naar een latere vlucht.
En vliegtarieven is ok? Zijn er te mijden brokers?
Txs
En vliegtarieven is ok? Zijn er te mijden brokers?
Txs
- Division
- Amerikakenner
Dan regelt Swiss een andere vlucht voor je. Het is immers één boeking en Swiss/United zitten beiden in Staralliance. Vliegtarieven is prima, ik heb hier al meerdere keren geboekt. Altijd binnen een paar minuten een e-ticket.
Grote brokers zoals Vliegtarieven, Vliegtickets, Budgetair, Cheaptickets, Ebookers, Expedia etc zijn allemaal prima. Kleinere brokers zoals TripAir, Supersaver, Gate1, Vlucht24 etc zet ik wel eens mijn twijfels bij. Goed kijken naar voorwaarden/ANVR/SGR en eventueel Thuiswinkel Waarborg.
Grote brokers zoals Vliegtarieven, Vliegtickets, Budgetair, Cheaptickets, Ebookers, Expedia etc zijn allemaal prima. Kleinere brokers zoals TripAir, Supersaver, Gate1, Vlucht24 etc zet ik wel eens mijn twijfels bij. Goed kijken naar voorwaarden/ANVR/SGR en eventueel Thuiswinkel Waarborg.
Division schreef:Dan regelt Swiss een andere vlucht voor je. Het is immers één boeking en Swiss/United zitten beiden in Staralliance. Vliegtarieven is prima, ik heb hier al meerdere keren geboekt. Altijd binnen een paar minuten een e-ticket.
Kijk, dit geeft me al een beter gevoel

We zullen het maar eens proberen hé, nu nog een leuke aanbieding vinden

Verder nog tips?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2859 Weergaves
-