Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Precarious: van Yellowstone naar Yosemite
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Precarious: van Yellowstone naar Yosemite
We zouden graag in de periode juli - augustus 2015 een roadtrip maken als huwelijksreis. Volgend plan hebben we momenteel. Jullie input is van harte welkom!
Dag 1 - 2: Rit Jackson, Wyoming – Yellowstone NP, Wyoming
Dag 3 - 4: Yellowstone NP, Wyoming
Dag 5: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Mount Rushmore National Memorial, South Dakota
Dag 6: Mount Rushmore NP, South Dakota
Dag 7: Rit Mount Rushmore NP, South Dakota – Rocky Mountains, Colorado
Dag 8: Rocky Mountains, Colorado
Dag 9: Rit Rocky Mountains, Colorado - Mesa Verde NP, Colorado
Dag 10: Mesa Verde NP, Colorado
Dag 11: Mesa Verde NP, Colorado
Dag 12: Rit Mesa Verde NP, Colorado - Canyonlands NP, Utah
Dag 13: Canyonlands NP, Utah
Dag 14: Rit Canyonlands NP, Utah – Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah
Dag 15: Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah
Dag 16: Rit Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah – Bryce Canyon NP, Utah
Dag 17: Bryce Canyon NP, Utah
Dag 18: Bryce Canyon NP, Utah
Dag 19: Rit Bryce Canyon NP, Utah – Zion NP, Utah
Dag 20: Zion NP, Utah
Dag 21: Rit Zion NP, Utah – Las Vegas, Nevada
Dag 22: Las Vegas, Nevada
Dag 23: Las Vegas, Nevada
Dag 24: Rit Las vegas, Nevada – Sequoia NP, Californie
Dag 25: Sequoia NP, Californie
Dag 26: Rit Sequoia NP, Californie – Yosemite NP, Californie
Dag 27: Yosemite NP, Californie
Dag 28: Yosemite NP, Californie
Dag 29: Naar huis
Dag 1 - 2: Rit Jackson, Wyoming – Yellowstone NP, Wyoming
Dag 3 - 4: Yellowstone NP, Wyoming
Dag 5: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Mount Rushmore National Memorial, South Dakota
Dag 6: Mount Rushmore NP, South Dakota
Dag 7: Rit Mount Rushmore NP, South Dakota – Rocky Mountains, Colorado
Dag 8: Rocky Mountains, Colorado
Dag 9: Rit Rocky Mountains, Colorado - Mesa Verde NP, Colorado
Dag 10: Mesa Verde NP, Colorado
Dag 11: Mesa Verde NP, Colorado
Dag 12: Rit Mesa Verde NP, Colorado - Canyonlands NP, Utah
Dag 13: Canyonlands NP, Utah
Dag 14: Rit Canyonlands NP, Utah – Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah
Dag 15: Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah
Dag 16: Rit Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah – Bryce Canyon NP, Utah
Dag 17: Bryce Canyon NP, Utah
Dag 18: Bryce Canyon NP, Utah
Dag 19: Rit Bryce Canyon NP, Utah – Zion NP, Utah
Dag 20: Zion NP, Utah
Dag 21: Rit Zion NP, Utah – Las Vegas, Nevada
Dag 22: Las Vegas, Nevada
Dag 23: Las Vegas, Nevada
Dag 24: Rit Las vegas, Nevada – Sequoia NP, Californie
Dag 25: Sequoia NP, Californie
Dag 26: Rit Sequoia NP, Californie – Yosemite NP, Californie
Dag 27: Yosemite NP, Californie
Dag 28: Yosemite NP, Californie
Dag 29: Naar huis
Re: Reis Precarious: van Yellowstone naar Yosemite
Ik denk dat je voor Yellowstone te weinig tijd hebt zo (en wil je niet ook naar Grand Teton, dat er vlakbij ligt?). Verder heb je echt geen volle dag nodig voor Mount Rushmore, daar ben je met een uurtje of twee wel uitgekeken. De Black Hills zijn wel mooi om te bezoeken, maar als je ook kunt kiezen voor extra tijd in Yellowstone, zou ik daarvoor gaan.
Mesa Verde is ook geen park om twee volle dagen in door te brengen. In jullie geval zou ik er denk ik voor kiezen om dat helemaal over te slaan en die extra tijd te besteden in Moab (Canyonlands, Arches). Als je wel naar Mesa Verde gaat, zou ik daarvoor één dag uittrekken, dan naar Monument Valley gaan (daar is één overnachting wel genoeg, tenzij je er wilt gaan paardrijden of iets dergelijks) en daarna pas naar Moab gaan, dat is routetechnisch dan het handigst.
Verder denk ik dat je met één volle dag Bryce en één volle dag Zion ook wel genoeg tijd hebt. Die extra dag zou je kunnen besteden aan Death Valley, op weg van Las Vegas naar Yosemite.
Overigens zou ik zelf die slinger via Mount Rushmore en Rocky Mountain National Park niet maken, dat geeft je veel meer rust op de rest van de route (die toch vrij druk is) maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien natuurlijk!
Hopelijk heb je hier wat aan! Zijn de tickets al geboekt? Ik neem aan dat je in Salt Lake City begint en vanaf San Francisco terugvliegt? In dat geval zou het zonde zijn om die stad niet ook te bezoeken, maar misschien zijn jullie daar al wel eens geweest.
Mesa Verde is ook geen park om twee volle dagen in door te brengen. In jullie geval zou ik er denk ik voor kiezen om dat helemaal over te slaan en die extra tijd te besteden in Moab (Canyonlands, Arches). Als je wel naar Mesa Verde gaat, zou ik daarvoor één dag uittrekken, dan naar Monument Valley gaan (daar is één overnachting wel genoeg, tenzij je er wilt gaan paardrijden of iets dergelijks) en daarna pas naar Moab gaan, dat is routetechnisch dan het handigst.
Verder denk ik dat je met één volle dag Bryce en één volle dag Zion ook wel genoeg tijd hebt. Die extra dag zou je kunnen besteden aan Death Valley, op weg van Las Vegas naar Yosemite.
Overigens zou ik zelf die slinger via Mount Rushmore en Rocky Mountain National Park niet maken, dat geeft je veel meer rust op de rest van de route (die toch vrij druk is) maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien natuurlijk!
Hopelijk heb je hier wat aan! Zijn de tickets al geboekt? Ik neem aan dat je in Salt Lake City begint en vanaf San Francisco terugvliegt? In dat geval zou het zonde zijn om die stad niet ook te bezoeken, maar misschien zijn jullie daar al wel eens geweest.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Er zijn echt dagen tussen die niet kunnen. (Yellowstone-Mt Rushmore - Rocky Mountain NP - Mesa Verde)
Op sommige plekken neem je te weinig tijd, andere plaatsen dan weer te veel.
Jullie missen de mooie Tioga Pass. Ook mis ik Page (Antelope Canyon) en Death Valley in jullie route.
Dag 1: naar Jackson
Dag 2: Jackson – Grand Teton - Yellowstone
Dag 3: Yellowstone
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone - Cody - Sheridan (of Yellowstone - Cody)
Dag 6: Sheridan - Devils Tower - Custer/Hill City/Keystone (of Cody - Devils Tower - Custer/Hill City/Keystone)
Dag 7: Custer State Park + Mt Rushmore (1 tot max 2 u voor een bezoek rekenen)
Dag 8: Custer/Hill City/Keystone - Estes Park
Dag 9: Rocky Mountain NP
Dag 10: Estes Park - Grand Junction (of met hele lange rit tot Moab)
Dag 11: Grand Junction - Colorado NM - Moab
Dag 12: Moab (Canyonlands)
Dag 13: Moab (Arches)
Dag 14: Moab - Mesa Verde
Dag 15: Mesa Verde - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Page
Dag 17: Page - Bryce
Dag 18: Bryce - Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - LV
Dag 21: LV
Dag 22: LV - Death Valley - Lone Pine
Dag 23: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite
Dag 26: Yosemite - Sequoia
Dag 27: Sequoia
Dag 28: Sequoia - SF
Dag 29: SF - huis
Persoonlijk vind ik het allemaal veel om in 1 route te doen maar het kan wel.
(Ik zou zelf een dag extra doen voor Grand Teton, Yellowstone, South Dakota en een extra stop in Death Valley zelf tussen LV en Yosemite)
Voor SF te bezoeken, is er ook geen tijd.
Groetjes,
Ingrid
Op sommige plekken neem je te weinig tijd, andere plaatsen dan weer te veel.
Jullie missen de mooie Tioga Pass. Ook mis ik Page (Antelope Canyon) en Death Valley in jullie route.
Dag 1: naar Jackson
Dag 2: Jackson – Grand Teton - Yellowstone
Dag 3: Yellowstone
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone - Cody - Sheridan (of Yellowstone - Cody)
Dag 6: Sheridan - Devils Tower - Custer/Hill City/Keystone (of Cody - Devils Tower - Custer/Hill City/Keystone)
Dag 7: Custer State Park + Mt Rushmore (1 tot max 2 u voor een bezoek rekenen)
Dag 8: Custer/Hill City/Keystone - Estes Park
Dag 9: Rocky Mountain NP
Dag 10: Estes Park - Grand Junction (of met hele lange rit tot Moab)
Dag 11: Grand Junction - Colorado NM - Moab
Dag 12: Moab (Canyonlands)
Dag 13: Moab (Arches)
Dag 14: Moab - Mesa Verde
Dag 15: Mesa Verde - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Page
Dag 17: Page - Bryce
Dag 18: Bryce - Zion
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - LV
Dag 21: LV
Dag 22: LV - Death Valley - Lone Pine
Dag 23: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite
Dag 26: Yosemite - Sequoia
Dag 27: Sequoia
Dag 28: Sequoia - SF
Dag 29: SF - huis
Persoonlijk vind ik het allemaal veel om in 1 route te doen maar het kan wel.
(Ik zou zelf een dag extra doen voor Grand Teton, Yellowstone, South Dakota en een extra stop in Death Valley zelf tussen LV en Yosemite)
Voor SF te bezoeken, is er ook geen tijd.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route van Ingrid is heel mooi gegeven de dingen die jullie willen doen. Het is wel veel rijden. Voor Yellowstone is de tijd niet heel ruim. Willen jullie niet naar de Grand Canyon? En misschien is beginnen in Denver een idee?
Wij deden in 2004 en 2008 delen van jullie route, misschien heb je iets aan onze verslagen.
Marianne
Wij deden in 2004 en 2008 delen van jullie route, misschien heb je iets aan onze verslagen.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zoals gezegd kan het allemaal wel en 29 dagen is natuurlijk lekker lang.
Toch vind ik het af en toe aan de krappe kant. Zo vind ik het altijd jammer om veel kilometers te rijden naar South Dakota en dan niet Badlands N.P. aan te doen. Je krijgt daarvoor niet snel een tweede kans, omdat het niet zo gunstig t.o.v. andere bezienswaardigheden ligt. Van Yellowstone naar de Black Hills met één tussenstop kan wel, maar ik geef de voorkeur aan twee stops (Cody en Sheridan/Buffalo), zodat je tijd hebt voor Beartooth Pass en/of Buffalo Bill Center of the West en/of Bighorn Canyon N.R.A. en/of Devils Tower. Misschien kun je de omweg naar South Dakota en Rocky Mountain N.P. weglaten en bewaren voor een volgende reis. Die keuze is natuurlijk aan jullie.
Je hebt drie overnachtingen voor Mesa Verde en voor Bryce. Dat is wel heel veel voor die parken. Page daarentegen sla je over, is dat bewust?
Door de - saaie - rit van Las Vegas naar Sequoia mis je Death Valley, Mono lake, eventueel Bodie en de Tioga Pass. Ik zou daarom de voorkeur geven aan de variant van Ingrid14.
Volgens jouw route overnacht je dag 28 nog in Yosemite en is de terugvlucht op dag 29. Dat kan alleen als die terugvlucht laat op de dag vertrekt, anders moet je op dag 28 al in de buurt van de luchthaven overnachten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Toch vind ik het af en toe aan de krappe kant. Zo vind ik het altijd jammer om veel kilometers te rijden naar South Dakota en dan niet Badlands N.P. aan te doen. Je krijgt daarvoor niet snel een tweede kans, omdat het niet zo gunstig t.o.v. andere bezienswaardigheden ligt. Van Yellowstone naar de Black Hills met één tussenstop kan wel, maar ik geef de voorkeur aan twee stops (Cody en Sheridan/Buffalo), zodat je tijd hebt voor Beartooth Pass en/of Buffalo Bill Center of the West en/of Bighorn Canyon N.R.A. en/of Devils Tower. Misschien kun je de omweg naar South Dakota en Rocky Mountain N.P. weglaten en bewaren voor een volgende reis. Die keuze is natuurlijk aan jullie.
Je hebt drie overnachtingen voor Mesa Verde en voor Bryce. Dat is wel heel veel voor die parken. Page daarentegen sla je over, is dat bewust?
Door de - saaie - rit van Las Vegas naar Sequoia mis je Death Valley, Mono lake, eventueel Bodie en de Tioga Pass. Ik zou daarom de voorkeur geven aan de variant van Ingrid14.
Volgens jouw route overnacht je dag 28 nog in Yosemite en is de terugvlucht op dag 29. Dat kan alleen als die terugvlucht laat op de dag vertrekt, anders moet je op dag 28 al in de buurt van de luchthaven overnachten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Zoals de anderen al schrijven het kan allemaal wel maar het is krap en haasten. Misschien is het een optie te eindigen in Las Vegas. Yosemite en San Francisco met de andere parken en steden later een keer te doen. Door in Las Vegas weer terug te gaan heb je meer tijd voor andere dingen waar je bent of nu niet in jullie route zitten, zoals genoemd door Old Faithful en Marianne. Je kunt ook starten in Las Vegas en eindigen in Denver. Zet het eens naast elkaar. Lees ook eens reisverslagen van anderen. Daar kun je veel uit halen. Kijk ook eens op de site van http://www.ontdek-amerika.nl In 2009 hebben wij een camper reis gedaan vanaf Las Vegas naar Yellowstone en toen terug via Salt Lake. Misschien heb je ook iets aan osn reisverslag. Succes met de planning. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Dag 0 en dag 30 zijn dat jullie 'vlieg' dagen ? Starten vanaf Salt Lake ?
Verder gaat het allemaal erg snel. Prima, maar de parken mogen wel een beetje meer aandacht verdienen.
Cody mis ik (Buffalo Bill museum, avond rodeo)
Mesa Verde = één dag is voldoende
Bryce Canyon = één dag is voldoende
Zo zijn er nog veel dingetjes te verbeteren.
Gebruik het komende half jaar om te fine tunen.
Verder gaat het allemaal erg snel. Prima, maar de parken mogen wel een beetje meer aandacht verdienen.
Cody mis ik (Buffalo Bill museum, avond rodeo)
Mesa Verde = één dag is voldoende
Bryce Canyon = één dag is voldoende
Zo zijn er nog veel dingetjes te verbeteren.
Gebruik het komende half jaar om te fine tunen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Hartelijk bedankt voor de uitgebreide feedback. Dringend tijd om alles eens op een rijtje te zetten. Familie gaf ons de tip om overnachting in de nationale parken zelf te boeken. Dit kunnen we best nu al vastleggen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat kun je nu al doen. Maar eerst de route natuurlijk. En dus luchthavens. Maar eventueel boek je wat extra als je nog niet de exacte data weet.
Zie voor Yosemite http://www.yosemitepark.com. En voor Yellowstone: http://www.yellowstonenationalparklodges.com/
En waarom niet alles zelf boeken> Wat wou je voor de andere overnachtingen doen?
Voor meer tips over de route (of ligt die vast?) is het goed om onze vragen te beantwoorden, dan kunnen we beter meedenken.
Marianne
Zie voor Yosemite http://www.yosemitepark.com. En voor Yellowstone: http://www.yellowstonenationalparklodges.com/
En waarom niet alles zelf boeken> Wat wou je voor de andere overnachtingen doen?
Voor meer tips over de route (of ligt die vast?) is het goed om onze vragen te beantwoorden, dan kunnen we beter meedenken.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Eerst en vooral bedankt voor jullie feedback. We kunnen hier zeker mee aan de slag gaan
Onze tickets zijn reeds geboekt (aankomst in San Francisco op 25 juli en vertrek uit San Francisco op 22 augustus).
Enkele stopplaatsen die jullie voorstelden hebben we reeds bezocht (oa San Francisco, Page, Antelope Canyon, Las Vegas, Death Valley).
Dit hebben we er nu van gemaakt
25/7: San Francisco: aankomst 19u08
26/7: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city
27/7: Carson City/Lake Tahoe – Craters of the moon
28/7 : Craters of the moon - Yellowstone NP, Wyoming
29/7 : Yellowstone NP, Wyoming
30/7 : Yellowstone NP, Wyoming
31/7: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Grand Teton - Mount Rushmore National Memorial, South Dakota
31/7: Rit Mount Rushmore NP, South Dakota – Rocky Mountains, Colorado
1/8: Rocky Mountains, Colorado
2/8: Rit Rocky Mountains, Colorado - Mesa Verde NP, Colorado (Mesa verde: in de buurt stadje Durango en trein met glazen dak)
3/8: Mesa Verde NP, Colorado
4/8: Rit Mesa Verde NP, Colorado - Canyonlands NP, Utah
5/8: Canyonlands NP, Utah (Arches)
6/8: Canyonlands NP, Utah (Arches)
7/8: Rit Canyonlands NP, Utah – Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah
8/8: Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah (tussen Moab en bryce: capital reef NP: halve dag)
9/8: Rit Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah – Bryce Canyon NP, Utah
10/8: Bryce Canyon NP, Utah (zonsopgang!!)
11/8: Rit Bryce Canyon NP, Utah – Zion NP, Utah
12/8: Zion NP, Utah
13/8: Rit Zion NP, Utah – Las Vegas, Nevada
14/8: Las Vegas, Nevada
15/8: Las Vegas, Nevada
16/8: Rit Las vegas, Nevada – Sequoia NP, Californie
17/8: Sequoia NP, Californie
18/8: Rit Sequoia NP, Californie – Yosemite NP, Californie
19/8: Yosemite NP, Californie
20/8: Yosemite NP, Californie
21/8: Yosemite NP, Californie – San Francisco
22/8: San Francisco: naar vlieghaven (vertrek om 11u)
23/8: Aankomst Brussel: om 9u05
Mesa verde en Bryce geen volledige dag voorzien zodat we Cody kunnen doen?
Mount Rushmore en Rocky Mountains er uitlaten? Wat met de vrijgekomen tijd doen?
Eerst en vooral bedankt voor jullie feedback. We kunnen hier zeker mee aan de slag gaan

Onze tickets zijn reeds geboekt (aankomst in San Francisco op 25 juli en vertrek uit San Francisco op 22 augustus).
Enkele stopplaatsen die jullie voorstelden hebben we reeds bezocht (oa San Francisco, Page, Antelope Canyon, Las Vegas, Death Valley).
Dit hebben we er nu van gemaakt
26/7: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city
27/7: Carson City/Lake Tahoe – Craters of the moon
28/7 : Craters of the moon - Yellowstone NP, Wyoming
31/7: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Grand Teton - Mount Rushmore National Memorial, South Dakota
31/7: Rit Mount Rushmore NP, South Dakota – Rocky Mountains, Colorado
1/8: Rocky Mountains, Colorado
2/8: Rit Rocky Mountains, Colorado - Mesa Verde NP, Colorado (Mesa verde: in de buurt stadje Durango en trein met glazen dak)
3/8: Mesa Verde NP, Colorado
4/8: Rit Mesa Verde NP, Colorado - Canyonlands NP, Utah
5/8: Canyonlands NP, Utah (Arches)
6/8: Canyonlands NP, Utah (Arches)
7/8: Rit Canyonlands NP, Utah – Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah
8/8: Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah (tussen Moab en bryce: capital reef NP: halve dag)
9/8: Rit Monument Valley Navajo Tribal Park, Utah – Bryce Canyon NP, Utah
10/8: Bryce Canyon NP, Utah (zonsopgang!!)
11/8: Rit Bryce Canyon NP, Utah – Zion NP, Utah
12/8: Zion NP, Utah
13/8: Rit Zion NP, Utah – Las Vegas, Nevada
14/8: Las Vegas, Nevada
15/8: Las Vegas, Nevada
16/8: Rit Las vegas, Nevada – Sequoia NP, Californie
17/8: Sequoia NP, Californie
18/8: Rit Sequoia NP, Californie – Yosemite NP, Californie
19/8: Yosemite NP, Californie
20/8: Yosemite NP, Californie
21/8: Yosemite NP, Californie – San Francisco
Mesa verde en Bryce geen volledige dag voorzien zodat we Cody kunnen doen?
Mount Rushmore en Rocky Mountains er uitlaten? Wat met de vrijgekomen tijd doen?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15

Verder:
- je hebt 2x dag 31/7
- ik begrijp dag 8/8 niet goed, als je naar Capitol Reef wilt, blijf daar dan ook overnachten en rijd niet helemaal terug naar MV
- eerst naar Yosemite via de Tioga Pass en dan naar Sequoia
Voor Mesa Verde kan je de dag goed gebruiken (omdat je de dag ervoor helemaal uit RMNP komt)
De volle dag bij Bryce kan weg.
JA, op deze manier heeft het geen zin. Gebruik de vrijgekomen dagen voor een dag extra Yellowstone en 1 of 2 overnachtingen bij Grand Teton.Precarious schreef:Mount Rushmore en Rocky Mountains er uitlaten?
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je onze opmerkingen wel bekeken? Zoals gezegd is de rit van Yellowstone naar Mt Rushmore niet te doen in 1 dag dus ik begrijp niet dat je dat weer zo plant. Wat bedoel je met 8/8? En waarom niet de Tioga Pass nemen? Heb je de route van Ingrid wel bekeken?
Wij kunnen niet voor je kiezen maar South Dakota en RMNP liggen wel uit de route en ik zou dat als eerste schrappen.
Je zou meer tijd kunnen besteden aan Yellowstone, Grand teton, een dag Page, en een stop tussen Las Vegas en Yosemite.
Met wat julie willen was een one way handiger geweest dan een rondje SF.
Marianne
Wij kunnen niet voor je kiezen maar South Dakota en RMNP liggen wel uit de route en ik zou dat als eerste schrappen.
Je zou meer tijd kunnen besteden aan Yellowstone, Grand teton, een dag Page, en een stop tussen Las Vegas en Yosemite.
Met wat julie willen was een one way handiger geweest dan een rondje SF.
Marianne
Om Yellowstone goed te bezoeken heb je minimaal 3 dagen nodig. Zelfs als je vrij vlot de parken bezoek (wat ik als <30er doe) heb je dan moeite zat mee alles te zien.
Grand Teton ben ik maar 1 dag geweest (ik vond het na Yellowstone wat tegenvallen).
Ik heb in 2013 een vergelijkbare route gedaan in 21 dagen maar ben gestart en eindigd in Las Vegas.
Grand Teton ben ik maar 1 dag geweest (ik vond het na Yellowstone wat tegenvallen).
Ik heb in 2013 een vergelijkbare route gedaan in 21 dagen maar ben gestart en eindigd in Las Vegas.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Lake Tahoe - Craters ot Moon is iets meer dan 600 mile.
Heb je eerder in een camper gereden? Zulke afstanden zijn voor mij toch echt te veel. Vorig jaar heb ik nog 2x een dag ±450 mile gereden en mij max. was ergens in 2003 toen heb ik 525 mile op één dag gereden, van ochtend licht tot avond rood achter het stuur.
Yellowstone - 3 dagen is minimaal, zeker met camper waarbij je toch iets minder flexibel bent (parkeerplaats zoeken)
Bij de rit op 31/7 frons ik ook m'n wenkbrauwen.
Trouwens 31/7 heb je er 2x in staan.
Mt.Rushmore en zeker in de Black Hills zijn meer dingen te doen.
In zou in Moab, nabij Arches gaan overnachten. Arches kun je zeker 2 dagen zoet brengen, zeker als je gaat wandelen (Double-O-Arch bv.)
Wat voor een rare move maak je van Mesa Verde, naar Arches, naar Monument Valley, naar Capital Reef ........
Heb je al overnachtingen in Yosemite ?? Zorg dat je in de Valley zit op een van de Pines Campgrounds. Anders ben je weer veel aan het rijden.
Heb je eerder in een camper gereden? Zulke afstanden zijn voor mij toch echt te veel. Vorig jaar heb ik nog 2x een dag ±450 mile gereden en mij max. was ergens in 2003 toen heb ik 525 mile op één dag gereden, van ochtend licht tot avond rood achter het stuur.
Yellowstone - 3 dagen is minimaal, zeker met camper waarbij je toch iets minder flexibel bent (parkeerplaats zoeken)
Bij de rit op 31/7 frons ik ook m'n wenkbrauwen.
Trouwens 31/7 heb je er 2x in staan.
Mt.Rushmore en zeker in de Black Hills zijn meer dingen te doen.
In zou in Moab, nabij Arches gaan overnachten. Arches kun je zeker 2 dagen zoet brengen, zeker als je gaat wandelen (Double-O-Arch bv.)
Wat voor een rare move maak je van Mesa Verde, naar Arches, naar Monument Valley, naar Capital Reef ........
Heb je al overnachtingen in Yosemite ?? Zorg dat je in de Valley zit op een van de Pines Campgrounds. Anders ben je weer veel aan het rijden.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie input!
Ik heb het herwerkt naar het volgende en rijuren er bij gezet om een idee te krijgen
26/7: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city 4h
27/7: Carson City/Lake Tahoe – Craters of the moon 8,5h
28/7 : Craters of the moon - (-eventueel Grand Teton) - Yellowstone NP, Wyoming 3h
31/7: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Cody (Buffalo Bill) 4h - Sheridan 3h
31/7: Sheridan - Devils Tower 2,5h - Custer 2h - Hill City 0,5h - Key Stone 0,5h
1/8: Custer State Park - Estes Park 5,5h
2/8: Estes Park - Grand Junction 5h
3/8: Grand Junction - Colorado National Monument - Moab 2h
4/8: Moab (Canyonlands)
5/8: Moab (Arches)
6/8: Moab - Mesa Verde 4h
7/8: Mesa Verde - Monument Valley 2,5h
8/8: Monument Valley - Bryce 4,5h (of via Capitol Reef 2h extra)
9/8: Bryce (zonsopgang!)- Zion 1,5h
10/8: ZIon
12/8: Zion - LV 2,5h
12/8: LV
13/8: LV
14/8: LV - Lone Pine 4h
15/8: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite 2h
16/8: Yosemite
17/8: Yosemite
18/8: Yosemite - Sequoia 2,5h
19/8: Sequoia
20/8: Sequoia - San Francisco 6,5h
21/8: San Francisco
Ik hoop dat het nu beter is?
Ik heb het herwerkt naar het volgende en rijuren er bij gezet om een idee te krijgen
26/7: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city 4h
27/7: Carson City/Lake Tahoe – Craters of the moon 8,5h
28/7 : Craters of the moon - (-eventueel Grand Teton) - Yellowstone NP, Wyoming 3h
31/7: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Cody (Buffalo Bill) 4h - Sheridan 3h
31/7: Sheridan - Devils Tower 2,5h - Custer 2h - Hill City 0,5h - Key Stone 0,5h
1/8: Custer State Park - Estes Park 5,5h
2/8: Estes Park - Grand Junction 5h
3/8: Grand Junction - Colorado National Monument - Moab 2h
4/8: Moab (Canyonlands)
5/8: Moab (Arches)
6/8: Moab - Mesa Verde 4h
7/8: Mesa Verde - Monument Valley 2,5h
8/8: Monument Valley - Bryce 4,5h (of via Capitol Reef 2h extra)
9/8: Bryce (zonsopgang!)- Zion 1,5h
10/8: ZIon
12/8: Zion - LV 2,5h
12/8: LV
13/8: LV
14/8: LV - Lone Pine 4h
15/8: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite 2h
16/8: Yosemite
17/8: Yosemite
18/8: Yosemite - Sequoia 2,5h
19/8: Sequoia
20/8: Sequoia - San Francisco 6,5h
21/8: San Francisco
Ik hoop dat het nu beter is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Plaats de route zonder die lege regels, dan is het makkelijker om de route in een oogopslag te zien, ik moet nu wel erg veel scrollen.
De afstanden zijn allemaal redelijk te doen, hoewel er lange ritten tussen zitten, maar de rit naar South Dakota en naar Rocky Mountain NP is vrij zinloos vind ik. Voor SD zou ik minimaal 2 dagen uittrekken, en voor RMNP een volle dag. Je maakt nu erg veel klometers voor een bliksembezoek. Of twee bliksembezoeken moet ik zeggen.
Vanaf Moab is de route prima, maar het eerste stuk is te veel. Trek een dag extra uit voor Yellowstone, voeg Grand Teton toe, of de Grand Canyon of een stop in Capitol Reef of een extra nacht tussen Las Vegas en Yosemite.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor een vergelijkbare route.
Heb je al accommodatie vastgelegd? Het wordt nu wel erg laat om nog iets te vinden.
Ik zie nu dat Hans B het over een camper heeft. Ik ben dat niet tegengekomen. Gaan julie met een camper of auto? Zoals ik al zei is het goed om op onze vragen en opmerkingen te reageren, dan kunnen we beter meedenken.
Marianne

De afstanden zijn allemaal redelijk te doen, hoewel er lange ritten tussen zitten, maar de rit naar South Dakota en naar Rocky Mountain NP is vrij zinloos vind ik. Voor SD zou ik minimaal 2 dagen uittrekken, en voor RMNP een volle dag. Je maakt nu erg veel klometers voor een bliksembezoek. Of twee bliksembezoeken moet ik zeggen.
Vanaf Moab is de route prima, maar het eerste stuk is te veel. Trek een dag extra uit voor Yellowstone, voeg Grand Teton toe, of de Grand Canyon of een stop in Capitol Reef of een extra nacht tussen Las Vegas en Yosemite.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor een vergelijkbare route.
Heb je al accommodatie vastgelegd? Het wordt nu wel erg laat om nog iets te vinden.
Ik zie nu dat Hans B het over een camper heeft. Ik ben dat niet tegengekomen. Gaan julie met een camper of auto? Zoals ik al zei is het goed om op onze vragen en opmerkingen te reageren, dan kunnen we beter meedenken.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zie het ook niet helemaal dat je met een camper gaat, maar met een camper is het zeker te veel. Zo'n rit van Lake Tahoe naar CothM ga je echt niet in 8,5u doen. Ik snap dat je een overbruggingsdag moet hebben richting Wyoming, maar die tijden zijn niet reëel. Je wil ook nog wel eens wat zien. Een keer wat eten en plaspauzes. Je hebt weinig tot geen tijd om ook echt goed rond te kijken bij CotM. De dag erna eigenlijk ook niet, want anders heb je weer te weinig tijd voor Yellowstone. Om van CotM eerst nog naar Grand Teton NP te rijden sja... Je blijft daar gewoon te weinig tijd houden. En dan daarna zo'n lange rit naar Keystone voor amper tijd in de Black Hills en daarna weer die ritten naar Grand Junction met ook weer weinig tijd in RMPN. Je kunt zeggen dat je er geweest bent en doorheen bent gereden. Als dat je tevreden stelt moet je het doen, maar ik zou wat meer tijd besteden aan Yellowstone en Grand Tetons. Evt een dag op en neer naar Cody. Maar ik zou vanaf CotM naar Yellowstone gaan, dan de Grand Tetons doen en dan via Flaming Gorges en Vernal naar Grand Junction rijden en de hoek vd black hills en rmnp laten.
Die tijden erachter zeggen niet altijd iets. Grand Junction - Colorado NM - Moab in 2u is uitgesloten. MV - Capitol Reef - Bryce via de UT-12 kan zonder stops misschien in 6u. Maar je begint al met de mooie ut95 waar je echt wel eens wilt stoppen. Dan rij je Capitol Reef voorbij zonder te stoppen (en nee, daar kun je ook geen viewpoints meepakken, want daarvoor moet je het park in) en geen stops bij de UT-12 is ook eigenlijk niet te doen. Je rijd deze dag denk ik over de 2 mooiste wegen van je vakantie met de UT95 en de UT12. Maar reken als je ook nog wat wilt zien op een dagtocht. En van Lake Tahoe naar CotM in 8.5u is echt een utopie. Je gaat daar zeker 10u over doen en dan ben je onderweg alleen gestopt voor een plaspauze en een korte lunch.
Die tijden erachter zeggen niet altijd iets. Grand Junction - Colorado NM - Moab in 2u is uitgesloten. MV - Capitol Reef - Bryce via de UT-12 kan zonder stops misschien in 6u. Maar je begint al met de mooie ut95 waar je echt wel eens wilt stoppen. Dan rij je Capitol Reef voorbij zonder te stoppen (en nee, daar kun je ook geen viewpoints meepakken, want daarvoor moet je het park in) en geen stops bij de UT-12 is ook eigenlijk niet te doen. Je rijd deze dag denk ik over de 2 mooiste wegen van je vakantie met de UT95 en de UT12. Maar reken als je ook nog wat wilt zien op een dagtocht. En van Lake Tahoe naar CotM in 8.5u is echt een utopie. Je gaat daar zeker 10u over doen en dan ben je onderweg alleen gestopt voor een plaspauze en een korte lunch.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de feedback. We zijn al in LV en SF geweest en hebben besloten bij elke locatie één dag minder in te plannen. Komen er dus twee dagen vrij. Direct eens kijken hoe we jullie advies kunnen omzetten naar onze planning. Thanks again!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de feedback!
Accommodatie hebben we nog niet vastgelegd dus we willen zo snel mogelijk onze planning bevriezen (kan zijn dat we nog wijzigingen moeten aanbrengen als er accommodatie niet beschikbaar is). Mijn verloofde ziet het niet zitten om met een camper te gaan
Na serieus snoeien komen we uit op:
day1: San Francisco: arrival 19u08
day2: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city 4h
day3: Carson City/Lake Tahoe – ?
day4: ? - Craters of the moon
day5: Craters of the moon - Yellowstone NP, Wyoming 3h
day5: Yellowstone NP, Wyoming
day6: Yellowstone NP, Wyoming
day7: Yellowstone NP, Wyoming
day8: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Grand Teton - Cody (Buffalo Bill)
day9: ?
day10: Flaming Gorges en Vernal
day11: Grand Junction
day12: Grand Junction - Colorado National Monument - Moab 2h
day13: Moab (Canyonlands)
day14: Moab (Arches)
day15: Moab - Mesa Verde 4h
day16: Mesa Verde - Monument Valley 2,5h
day17: Monument Valley - Capitol Reef 2h
day18: Bryce
day19: Bryce (zonsopgang!)- Zion 1,5h
day20: ZIon
day21: Zion - LV 2,5h
day22: LV
day23: LV - Lone Pine 4h
day24: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite 2h
day25: Yosemite
day26: Yosemite
day27: Yosemite - Sequoia 2,5h
day28: Sequoia
day29: Sequoia - San Francisco 6,5h
day30: San Francisco: to airport (depart at 11h)
day31: arrival Brussel: 9u05
Accommodatie hebben we nog niet vastgelegd dus we willen zo snel mogelijk onze planning bevriezen (kan zijn dat we nog wijzigingen moeten aanbrengen als er accommodatie niet beschikbaar is). Mijn verloofde ziet het niet zitten om met een camper te gaan

Na serieus snoeien komen we uit op:
day1: San Francisco: arrival 19u08
day2: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city 4h
day5: Craters of the moon - Yellowstone NP, Wyoming 3h
day5: Yellowstone NP, Wyoming
day6: Yellowstone NP, Wyoming
day7: Yellowstone NP, Wyoming
day8: Rit Yellowstone NP, Wyoming - Grand Teton - Cody (Buffalo Bill)
day9: ?
day10: Flaming Gorges en Vernal
day11: Grand Junction
day12: Grand Junction - Colorado National Monument - Moab 2h
day15: Moab - Mesa Verde 4h
day16: Mesa Verde - Monument Valley 2,5h
day17: Monument Valley - Capitol Reef 2h
day18: Bryce
day19: Bryce (zonsopgang!)- Zion 1,5h
day21: Zion - LV 2,5h
day23: LV - Lone Pine 4h
day24: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite 2h
day27: Yosemite - Sequoia 2,5h
day29: Sequoia - San Francisco 6,5h
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het nog eens uitgeschreven en wat ingevuld, ik heb dat dikgemaakt. Ik heb even die rijuren erachter weggehaald, want dat vind ik persoonlijk alleen maar storend. En met wat plaspauzes en lunchpauzes en een viewpoint hier en daar hou je je daar meestal toch niet aan.
Ik weet dat je de tickets al hebt geboekt, maar waarom ben je toch in vredesnaam op SF gevlogen als je daarna eigenlijk direct 4 flinke ritten naar Montana/Wyoming moet maken. Je tijd voor Lake Tahoe of Carson City is erg beperkt.
day1: San Francisco:
day2: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city
day5: Craters of the moon - Yellowstone NP
day5: Yellowstone NP
day6: Yellowstone NP
day7: Yellowstone NP
day8: Rit Yellowstone NP - Cody (Buffalo Bill)
day9: Cody - Jackson (Grand Tetons)
day10: Jackson - Flaming Gorges - Vernal
day11: Vernal - Grand Junction (maak hier een keuze voor of Dinosaur of Colorado NM, dan kun je misschien hier een dag winnen
day12: Grand Junction - Colorado National Monument - Moab (rij via ut128)
day15: Moab - Mesa Verde
day16: Mesa Verde - Monument Valley
day17: Monument Valley - Capitol Reef
day18: Capitol Reef - Bryce
day19: Bryce (zonsopgang!)- Zion
day21: Zion - LV
day23: LV - Lone Pine
day24: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite Deze rit doe je echt langer over dan 2hr
day27: Yosemite - Sequoia
day29: Sequoia - San Francisco
Als je die dag Grand Junction anders inzet kun je dus nog ergens schuiven.
Ik weet dat je de tickets al hebt geboekt, maar waarom ben je toch in vredesnaam op SF gevlogen als je daarna eigenlijk direct 4 flinke ritten naar Montana/Wyoming moet maken. Je tijd voor Lake Tahoe of Carson City is erg beperkt.
day1: San Francisco:
day2: San Francisco – Lake Tahoe of Carson city
day5: Craters of the moon - Yellowstone NP
day5: Yellowstone NP
day6: Yellowstone NP
day7: Yellowstone NP
day8: Rit Yellowstone NP - Cody (Buffalo Bill)
day9: Cody - Jackson (Grand Tetons)
day10: Jackson - Flaming Gorges - Vernal
day11: Vernal - Grand Junction (maak hier een keuze voor of Dinosaur of Colorado NM, dan kun je misschien hier een dag winnen
day12: Grand Junction - Colorado National Monument - Moab (rij via ut128)
day15: Moab - Mesa Verde
day16: Mesa Verde - Monument Valley
day17: Monument Valley - Capitol Reef
day18: Capitol Reef - Bryce
day19: Bryce (zonsopgang!)- Zion
day21: Zion - LV
day23: LV - Lone Pine
day24: Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite Deze rit doe je echt langer over dan 2hr
day27: Yosemite - Sequoia
day29: Sequoia - San Francisco
Als je die dag Grand Junction anders inzet kun je dus nog ergens schuiven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2042 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 14 Reacties