Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marianne_: hulp bij reisplanning gevraagd
Reis Marianne_: hulp bij reisplanning gevraagd
Hallo,
Mijn vriend en ik hebben in juni 2013 een rondje Zuidwest Amerika gemaakt en veel aan dit forum gehad. Nu willen we in juni 2015 weer naar Amerika, maar nu naar het Noordwesten. Net als in 2013 reizen we met een campervan van Lost Campers. Die moeten we ophalen en terugbrengen in Salt Lake City. Ik heb wat routes van anderen bekeken en nu zitten we aan de volgende route te denken:
11 jun. 2015 Amsterdam - Salt Lake City
12 jun. 2015 SLC (camper ophalen) - Twin Falls
13 jun. 2015 Twin Falls - Stanley (via Craters of the Moon)
14 jun. 2015 Stanley
15 jun. 2015 Stanley - Grand Teton NP
16 jun. 2015 Grand Teton NP
17 jun. 2015 Grand Teton NP
18 jun. 2015 Grand Teton NP - Yellowstone NP (Brige Bay)
19 jun. 2015 Yellowstone NP (Madison)
20 jun. 2015 Yellowstone NP (Canyon)
21 jun. 2015 Yellowstone NP (Canyon)
22 jun. 2015 Yellowstone NP (Canyon)
23 jun. 2015 Yellowstone NP - Cody / Thermopolis (via Beartooth Hwy)
24 jun. 2015 Cody / Thermopolis - Denver
25 jun. 2015 Denver
26 jun. 2015 Denver - Boulder
27 jun. 2015 Boulder
28 jun. 2015 Boulder - Rocky Mountain NP (Moraine)
29 jun. 2015 Rocky Mountain NP (Moraine)
30 jun. 2015 Rocky Mountain NP (Moraine)
1 jul. 2015 Rocky Mountain NP - Dinosaur (via Trail Ridge Road)
2 jul. 2015 Dinosaur - SLC (camper inleveren)
3 jul. 2015 SLC - Amsterdam
De kampeerplaatsen in Yellowstone NP en Rocky Mountain NP hebben we gereserveerd, maar kunnen nog kosteloos gewijzigd worden.
Mijn vriend wil graag naar Twin Falls en in Stanley willen we gaan raften op (een deel van) de Middle Fork of the Salmon River. In Grand Teton NP en Yellowstone NP willen we een of meerder wandelingen maken. Om het toch nog een beetje rustig aan te kunnen doen, hebben we bedacht dat we de hoek van de Black Hills / Mount Rushmore dan maar laten liggen. Nu twijfelen we of we die niet toch mee moeten nemen. Als we dat doen, ten koste van welke dagen dan? Graag jullie hulp.
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik hebben in juni 2013 een rondje Zuidwest Amerika gemaakt en veel aan dit forum gehad. Nu willen we in juni 2015 weer naar Amerika, maar nu naar het Noordwesten. Net als in 2013 reizen we met een campervan van Lost Campers. Die moeten we ophalen en terugbrengen in Salt Lake City. Ik heb wat routes van anderen bekeken en nu zitten we aan de volgende route te denken:
12 jun. 2015 SLC (camper ophalen) - Twin Falls
13 jun. 2015 Twin Falls - Stanley (via Craters of the Moon)
14 jun. 2015 Stanley
15 jun. 2015 Stanley - Grand Teton NP
17 jun. 2015 Grand Teton NP
18 jun. 2015 Grand Teton NP - Yellowstone NP (Brige Bay)
19 jun. 2015 Yellowstone NP (Madison)
22 jun. 2015 Yellowstone NP (Canyon)
23 jun. 2015 Yellowstone NP - Cody / Thermopolis (via Beartooth Hwy)
24 jun. 2015 Cody / Thermopolis - Denver
25 jun. 2015 Denver
26 jun. 2015 Denver - Boulder
27 jun. 2015 Boulder
28 jun. 2015 Boulder - Rocky Mountain NP (Moraine)
30 jun. 2015 Rocky Mountain NP (Moraine)
1 jul. 2015 Rocky Mountain NP - Dinosaur (via Trail Ridge Road)
2 jul. 2015 Dinosaur - SLC (camper inleveren)
De kampeerplaatsen in Yellowstone NP en Rocky Mountain NP hebben we gereserveerd, maar kunnen nog kosteloos gewijzigd worden.
Mijn vriend wil graag naar Twin Falls en in Stanley willen we gaan raften op (een deel van) de Middle Fork of the Salmon River. In Grand Teton NP en Yellowstone NP willen we een of meerder wandelingen maken. Om het toch nog een beetje rustig aan te kunnen doen, hebben we bedacht dat we de hoek van de Black Hills / Mount Rushmore dan maar laten liggen. Nu twijfelen we of we die niet toch mee moeten nemen. Als we dat doen, ten koste van welke dagen dan? Graag jullie hulp.
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp bij reisplanning gevraagd
Het is een mooie route. En inderdaad wel jammer om niet SD mee te nemen, want anders dan op deze route zul je er niet snel in de buurt komen.
Wat zijn julie pannen in Boulder? En in Denver? Kun je die niet laten vallen? Maar dan heb je eignelijk nog te weinig tijd. Als je inderdaad veel wilt wandelen zou ik niet een dag minder GT doen, en voor Yellowstone heb je ook zonder wnadelingen wel 3 of 4 dagen nodig.
Wat is er in Twin falls? Maar die stop heb je waarschijnlijk wel nodig, of kun je vroeg wegrijden met zo'n campervan?
Marianne
Wat zijn julie pannen in Boulder? En in Denver? Kun je die niet laten vallen? Maar dan heb je eignelijk nog te weinig tijd. Als je inderdaad veel wilt wandelen zou ik niet een dag minder GT doen, en voor Yellowstone heb je ook zonder wnadelingen wel 3 of 4 dagen nodig.
Wat is er in Twin falls? Maar die stop heb je waarschijnlijk wel nodig, of kun je vroeg wegrijden met zo'n campervan?
Marianne
We kennen iemand die in Twin Falls gewoond heeft en die raadde ons dit gebied aan. Op zich hoeven we er niet per se te overnachten, maar in een keer door van SLC naar Stanley leek me zo'n lang eind. We hebben een hotel op loopafstand van het afhaalpunt van de camper en kunnen die vanaf 10.00 uur ophalen, maar in overleg denk ik ook wel eerder. We moeten nog wel via een supermarkt en willen Craters of the Moon bezoeken, maar dat laatste kan misschien ook op weg van Stanley naar Grand Teton NP.
In Denver en Bouler hebben we eigenlijk geen concrete plannen. Denver hebben we er in zitten omdat het wel leuk is om tussen de natuurparken ook eens in een stad te zijn en SLC schijnt niet zo'n leuke stad te zijn. Boulder is volgens de Lonely Planet een leuke plaats om te bezoeken.
In Grand Teton willen we een dag fietsen bij Mormon Row (en Phelps Lake als we daar tijd voor hebben). De tweede dag willen we graag van Jenny Lake naar Lake Solitude lopen. De dagen in Yellowstone hebben we met opzet wat ruimer genomen om ook nog wat te kunnen wandelen en niet alleen in de auto te zitten, dus daar schrappen we liever niet in.
In Rocky Mountain NP willen we een dag wandelen in de regio Bear Lake en op de andere dag de Fern Lake trail lopen. Misschien dat we een van deze twee dagen kunnen laten vallen.
Als we SD er bij zouden willen nemen, hoeveel dagen zouden we dan in totaal vrij moeten maken?
In Denver en Bouler hebben we eigenlijk geen concrete plannen. Denver hebben we er in zitten omdat het wel leuk is om tussen de natuurparken ook eens in een stad te zijn en SLC schijnt niet zo'n leuke stad te zijn. Boulder is volgens de Lonely Planet een leuke plaats om te bezoeken.
In Grand Teton willen we een dag fietsen bij Mormon Row (en Phelps Lake als we daar tijd voor hebben). De tweede dag willen we graag van Jenny Lake naar Lake Solitude lopen. De dagen in Yellowstone hebben we met opzet wat ruimer genomen om ook nog wat te kunnen wandelen en niet alleen in de auto te zitten, dus daar schrappen we liever niet in.
In Rocky Mountain NP willen we een dag wandelen in de regio Bear Lake en op de andere dag de Fern Lake trail lopen. Misschien dat we een van deze twee dagen kunnen laten vallen.
Als we SD er bij zouden willen nemen, hoeveel dagen zouden we dan in totaal vrij moeten maken?
Er zijn wel meer topics geweest over SLC/Denver
bv
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 8&p=932478
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&p=940758
maar ik zou dus wel SLC opnemen (1 overnachting is al genoeg) en Denver-Boulder in 2 dagen doen. Boulder is misschien wel leuk maar is niet zo groot dat je daar meer dan 1 dag voor nodig hebt? Ik heb er een keer overnacht vanuit RMNP om volgende dag vanuit Denver weer terug te vliegen dus ik kan Boulder verder niet beoordelen qua stad.
Sowieso minstens de bear lake dag houden in RMNP.
bv
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 8&p=932478
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&p=940758
maar ik zou dus wel SLC opnemen (1 overnachting is al genoeg) en Denver-Boulder in 2 dagen doen. Boulder is misschien wel leuk maar is niet zo groot dat je daar meer dan 1 dag voor nodig hebt? Ik heb er een keer overnacht vanuit RMNP om volgende dag vanuit Denver weer terug te vliegen dus ik kan Boulder verder niet beoordelen qua stad.
Sowieso minstens de bear lake dag houden in RMNP.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou minimaal 2 nachten maar bij voorkeur 3 nachten uitrekken voor South Dakota. Is met name afhankelijk van of je Badlands wilt bezoeken of niet.
Leuk idee, dat fietsen. Ik zie dat er een specials "multi-use path way" is in het park. Voor zover ik kan zien kun je niet (niet helemaal) naar Phelps Lake fietsen.
Marianne
Leuk idee, dat fietsen. Ik zie dat er een specials "multi-use path way" is in het park. Voor zover ik kan zien kun je niet (niet helemaal) naar Phelps Lake fietsen.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het zou jammer zijn om SD niet mee te nemen. Je zal niet snel een andere route krijgen die er in de buurt komt.
Ik zet hier even welke dagen je minstens nodig hebt om SD toe te voegen:
Cody - Sheridan / Buffalo
Sheridan / Buffalo - via Devils Tower - Wall / Interior (bij Badlands)
Wall / Interior - via Badlands - Custer / Hill City (eventueel de avondceremonie bij Mt Rushmore)
Custer / Hill City (Custer State Park, eventueel Wind Cave, Needles Highway)
Custer / Hill City - Denver
Je zou dus 4 dagen moeten winnen in de rest van de route. Moeilijk want je hebt een mooie route.
Ik vind maar 2 dagen.
Op 12-06 zou ik een foto stop maken in Twin Falls bij de Shoshone Falls en dan verder naar COTM rijden.
Misschien kan je er nog iets bezoeken en anders neem je bijna de hele volgende dag om COTM te bezoeken. Naar Stanley is dan maar 2.5 u rijden.
De dag dat je van Stanley naar GT rijdt zou je nog of Phelps Lake of fietsen bij Mormon Row kunnen doen.
In principe kan er dan een dag weg bij GT. (1 dag gewonnen, nog 3 te gaan)
De volle dag Boulder is niet nodig. Dus 1 nacht schrappen.
Van Boulder naar Bear Lake is maar 1.5 u rijden. Tijd genoeg om nog bij Bear Lake te wandelen.
Wat je op 01.07 wilt, is wel erg veel.
De Trail Ridge Road kost je redelijk veel tijd. Je kan meerdere korte wandelingen doen en aan de westzijde zijn nog een paar mooie tochten in de Kawuneeche Valley.
Ik zou dus al op 30.06 het park doorkruisen via de TRR en gewoon ergens in de buurt van Grand Lake overnachten.
Dan op 01.07 van Grand Lake naar Dinosaur (dan heb je daar ook nog tijd voor een bezoek)
Je zou Denver kunnen schrappen maar dat is eigenlijk ook jammer.
Of een dag Yellowstone minder en op 12-06 van SLC naar Stanley en dan geen of een kort bezoek aan COTM op de dag dat je naar GT rijdt.
(Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2011 toen deden wij een rondje Denver met Yellowstone en SD)
Groetjes,
Ingrid
Ik zet hier even welke dagen je minstens nodig hebt om SD toe te voegen:
Cody - Sheridan / Buffalo
Sheridan / Buffalo - via Devils Tower - Wall / Interior (bij Badlands)
Wall / Interior - via Badlands - Custer / Hill City (eventueel de avondceremonie bij Mt Rushmore)
Custer / Hill City (Custer State Park, eventueel Wind Cave, Needles Highway)
Custer / Hill City - Denver
Je zou dus 4 dagen moeten winnen in de rest van de route. Moeilijk want je hebt een mooie route.
Ik vind maar 2 dagen.
Op 12-06 zou ik een foto stop maken in Twin Falls bij de Shoshone Falls en dan verder naar COTM rijden.
Misschien kan je er nog iets bezoeken en anders neem je bijna de hele volgende dag om COTM te bezoeken. Naar Stanley is dan maar 2.5 u rijden.
De dag dat je van Stanley naar GT rijdt zou je nog of Phelps Lake of fietsen bij Mormon Row kunnen doen.
In principe kan er dan een dag weg bij GT. (1 dag gewonnen, nog 3 te gaan)
De volle dag Boulder is niet nodig. Dus 1 nacht schrappen.
Van Boulder naar Bear Lake is maar 1.5 u rijden. Tijd genoeg om nog bij Bear Lake te wandelen.
Wat je op 01.07 wilt, is wel erg veel.
De Trail Ridge Road kost je redelijk veel tijd. Je kan meerdere korte wandelingen doen en aan de westzijde zijn nog een paar mooie tochten in de Kawuneeche Valley.
Ik zou dus al op 30.06 het park doorkruisen via de TRR en gewoon ergens in de buurt van Grand Lake overnachten.
Dan op 01.07 van Grand Lake naar Dinosaur (dan heb je daar ook nog tijd voor een bezoek)
Je zou Denver kunnen schrappen maar dat is eigenlijk ook jammer.
Of een dag Yellowstone minder en op 12-06 van SLC naar Stanley en dan geen of een kort bezoek aan COTM op de dag dat je naar GT rijdt.
(Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2011 toen deden wij een rondje Denver met Yellowstone en SD)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Re: Reis Marianne_: hulp bij reisplanning gevraagd
Dank voor jullie reacties. Ik heb nog wat gepuzzeld en we zitten nu op de volgende route:
12 jun. 2015 SLC - Twin Falls - COTM
13 jun. 2015 COTM - Stanley
14 jun. 2015 Stanley - Grand Teton NP
15 jun. 2015 Grand Teton NP
17 jun. 2015 Grand Teton NP - Yellowstone NP (Bridge Bay)
18 jun. 2015 Yellowstone NP (Madison)
19 jun. 2015 Yellowstone NP (Canyon)
22 jun. 2015 Yellowstone NP - Sheridan (via Beartooth Hwy)
23 jun. 2015 Sheridan - Devils Tower - Badlands NP
24 jun. 2015 Badlands NP - Custer SP/ Mt Rushmore
25 jun. 2015 Custer SP (eventueel Wind Cave, Needles Highway)
26 jun. 2015 Custer SP - Denver
27 jun. 2015 Denver
28 jun. 2015 Denver - Boulder - Nederland - RMNP (Moraine)
30 jun. 2015 Rocky Mountain NP - Grand Lake (via TRR)
1 jul. 2015 Grand Lake - Dinosaur
2 jul. 2015 Dinosaur - SLC
Ik heb nu Twin Falls als overnachtingsplek verschoven naar COTM. 'S ochtends kunnen we dan in een kleine 3 uur naar Stanley rijden, want het raften is toch pas 's middags. Ik heb Cody er ook uit gegooid. Misschien jammer, maar je moet ergens schrappen. Denver heb ik er wel in gelaten, maar Boulder twee nachten is denk ik inderdaad niet nodig. Als we Denver leuk vinden blijven we daar twee nachten en als het tegen valt, dan gaan we daar na 1 nacht weg en rijden we naar Boulder. In RMNP is nu ook 1 nacht gesneuveld, maar bij Grand Lake 1 er bij. Ik had bedacht dat we de TRR wel in een ochtend kunnen rijden en dan door naar Dinosaur, maar misschien is dat inderdaad wat te optimistisch.
@Marianne: Qua fietsen had ik bedacht dat we die aan het eind van de dag op 14-6 misschien in Jackson kunnen huren met een fietsenrek er bij. Dan willen we op Gros Ventre Campground gaan staan en 's ochtends vanaf de camping direct gaan fietsen. Als we 's middags nog zin hebben om te fietsen binden we ze op de auto en rijden er zo meer naar Phelps Lake. Als we zat zijn van het fietsen brengen we ze terug en kunnen we rond Phelps Lake lopen.
12 jun. 2015 SLC - Twin Falls - COTM
13 jun. 2015 COTM - Stanley
14 jun. 2015 Stanley - Grand Teton NP
15 jun. 2015 Grand Teton NP
17 jun. 2015 Grand Teton NP - Yellowstone NP (Bridge Bay)
18 jun. 2015 Yellowstone NP (Madison)
19 jun. 2015 Yellowstone NP (Canyon)
22 jun. 2015 Yellowstone NP - Sheridan (via Beartooth Hwy)
23 jun. 2015 Sheridan - Devils Tower - Badlands NP
24 jun. 2015 Badlands NP - Custer SP/ Mt Rushmore
25 jun. 2015 Custer SP (eventueel Wind Cave, Needles Highway)
26 jun. 2015 Custer SP - Denver
27 jun. 2015 Denver
28 jun. 2015 Denver - Boulder - Nederland - RMNP (Moraine)
30 jun. 2015 Rocky Mountain NP - Grand Lake (via TRR)
1 jul. 2015 Grand Lake - Dinosaur
2 jul. 2015 Dinosaur - SLC
Ik heb nu Twin Falls als overnachtingsplek verschoven naar COTM. 'S ochtends kunnen we dan in een kleine 3 uur naar Stanley rijden, want het raften is toch pas 's middags. Ik heb Cody er ook uit gegooid. Misschien jammer, maar je moet ergens schrappen. Denver heb ik er wel in gelaten, maar Boulder twee nachten is denk ik inderdaad niet nodig. Als we Denver leuk vinden blijven we daar twee nachten en als het tegen valt, dan gaan we daar na 1 nacht weg en rijden we naar Boulder. In RMNP is nu ook 1 nacht gesneuveld, maar bij Grand Lake 1 er bij. Ik had bedacht dat we de TRR wel in een ochtend kunnen rijden en dan door naar Dinosaur, maar misschien is dat inderdaad wat te optimistisch.
@Marianne: Qua fietsen had ik bedacht dat we die aan het eind van de dag op 14-6 misschien in Jackson kunnen huren met een fietsenrek er bij. Dan willen we op Gros Ventre Campground gaan staan en 's ochtends vanaf de camping direct gaan fietsen. Als we 's middags nog zin hebben om te fietsen binden we ze op de auto en rijden er zo meer naar Phelps Lake. Als we zat zijn van het fietsen brengen we ze terug en kunnen we rond Phelps Lake lopen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook fietsen huren bij Dornan's in Moose, dan kun je meteen op de fiets stappen.
Heb je deze brochure gezien?
Marianne
Heb je deze brochure gezien?
Marianne
Misschien neem ik het te letterlijk maar je kan niet met de auto naar Phelps Lake. Er is wel een (piep) klein parkeerterrein aan de Moose-Wilson road vanuit waar een hike naar Phelps Lake start. Geloof een paar km. wandelen/ Let wel op dat dit een area is waar veel beren zitten (vanwege de bessenstruiken in het gebied).
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan daar volgens mij wel naar Death Canyon trailhead rijden. Maar het is wel allemaal zand daar, dus of het daar handig fietsen is. En inderdaad redelijk wat bear activity in die buurt, dus als je daar wilt rondlopen/fietsen wel goed opletten.
Ik denk dat we dan maar niet gaan fietsen bij Phelps Lake. De folder over het fietsen had ik nog niet gezien, maar die sla ik op.
De camping-reserveringen bij Yellowstone ga ik proberen een dag te verzetten. In Custer SP zijn diverse campings zie ik. Ik ga kijken of ik daar nog 2 nachten kan reserveren.
Dank voor jullie hulp!
De camping-reserveringen bij Yellowstone ga ik proberen een dag te verzetten. In Custer SP zijn diverse campings zie ik. Ik ga kijken of ik daar nog 2 nachten kan reserveren.
Dank voor jullie hulp!
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Mooie route hoor, en Yellowstone blijft 1 van de mooiste plekjes.
Vanuit Denver is net niet ver rijden naar mount Evans, hier kan je heel veel berggeiten spotten.
Je gaat ruim 4 km omhoog, erg mooie weg .......
http://www.esthervanderzouw.com/2013/dag14.html
Vanuit Denver is net niet ver rijden naar mount Evans, hier kan je heel veel berggeiten spotten.
Je gaat ruim 4 km omhoog, erg mooie weg .......
http://www.esthervanderzouw.com/2013/dag14.html
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht