Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Antinous62: rondje Colorado

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Antinous62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Antinous62: rondje Colorado

Bericht door Antinous62 »

Hey Forumleden,

Even een kort voorstelrondje!
Ik (Wim) en mijn reisgenote (Monique = Amerikafanaat) zijn onafhankelijk van elkaar al meerdere keren in de VS geweest.
Wij zijn elkaar tegengekomen op een gezamenlijke rondreis in het zuidwesten. Omdat we de VS om verschillende redenen leuk vinden maken we af en toe samen opnieuw en reis naar die contreien.
Beiden vinden een mix van natuur en stad (shopping en museum) het leukst. Daarnaast ben ik een amateurfotograaf, dus altijd op zoek naar 'mooie plaatjes'.

Van 12 tot 26 september 2015 willen wij opnieuw samen een reisje naar de VS gaan maken
Tickets zijn al geboekt bij Icelandair, en ook de overnachting na aankomst in hotel vlakbij luchthaven Denver.

De route die we daarna willen volgen (met huurauto) is als volgt:

dag 1 Aankomt en overnachting Denver
dag 2 Rit naar Estes Park/ Rocky Mountains NP
dag 3 Rocky Mountains NP
dag 4 Rit naar Denver
dag 5 Denver (Shopping, Art Museum, Science Museum)
dag 6 Rit naar Grand Junction
dag 7 Colorado NM
dag 8 Rit naar Montrose?, Gunnison/ Black Canyon of the Gunnison
dag 9 Rit naar Alamosa?, Mosca?
dag 10 Great Sand Dunes NP
dag 11 Rit naar Colorado Springs
dag 12 Garden of the Gods, Ghost Town Museum
dag 13 Rit naar Denver
dag 14 Denver (Zoo, Aquarium, shopping)
dag 15 Vlucht Amsterdam

Dit is een beetje het plan.
Heeft er nog iemand leuke tips voor langs onze route? Ieder idee is welkom :D THX!
Bijlagen
Route
Route
Colorado2015 Route1.jpg (127.72 KiB) 1826 keer bekeken
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondje Colorado

Bericht door rdesmense »

Op weg naar Estespark het plaatsje Nederland aan doen, is altijd leuk!
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondje Colorado

Bericht door Tinuszke »

Als je wilt winkelen, kun je in castle rock net net zuiden van denver naar een outlet gaan. Daar kom je precies langs vanaf colorado springs.

Bij colorado springs heb je ook nog Pike's peak en Calhan paint mines (50 mins oost). Daar kun je denk ik wel wat mooie foto's maken.

Ik zou iets minder Denver doen, op dag 4 heb je al bijna hele dag want het is niet zo heel ver rijden vanaf RMNP. Dan nog dag 5, 13 (weer kleine rijdag) en 14.

Aspen ligt een beetje in het midden van je rondje dus die is misschien moeilijk in te passen maar de maroon bells zijn heel fotogeniek (alhoewel niet origineel want daar worden talloze foto's gemaakt).

Beetje verder uit de lus heb je nog Durango/Silverton, zelf niet geweest maar ziet er altijd wel gaaf uit met die trein.

Sommige mensen bevelen ook aan om RMNP op het einde te doen ivm de hoogte. Ik heb dat zelf (bij toeval) ook zo gedaan toen en nergens last van gehad (alpine VC was ook dicht overigens) maar of het daar door kwam weet ik niet.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Reis Antinous62: rondje Colorado

Bericht door lyan »

Wel wat uit de route: De Silver Thread Scenic Byway : http://www.colorado.com/articles/colora ... ver-thread

Wij overnachten de laatste jaren in Lake City, een heel klein stadje aan deze Scenic Byway. Onderweg heb je prachtige uitzichten en het stadje zelf staat vol met prachtige victoriaanse gebouwen. Vanuit Lake City kan je ook nog de Alpine Loop doen, ook een echte aanrader voor mooie plaatjes! (http://www.lakecity.com/mountain-town-a ... ves-byways)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je hebt inderdaad veel dagen Denver ingepland.
Als je iets minder dagen neemt voor Denver kun je na Colorado NM en Black Canyon of the Gunnison ook nog de prachtige rit van Ouray via Silverton naar het leuke plaatsje Durango maken.
Daarna kun je dan doorrijden naar Great Sand Dunes.

Wij maakten een hele mooie rit van Canon City via Cripple Creek naar Manitou Springs.
Manitou Springs is ook een leuk plaatsje en ik zou zeker de mooie rit naar de top van Pikes Peak niet overslaan (bij Colorado City)

Onze reis door Colorado kun je vinden in ons reisverslag (USA 2010)
En in 2006 hebben wij ook Rocky Mountain NP bezocht, misschien kun je daar ook nog wat tips uithalen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Veel tips stonden al in dit topic.

Marianne
Antinous62
Amerika-ontdekker

Heel leuk al jullie tips en ideeën!
Het probleem voor ons is echter dat wij beiden niet echt autorijders zijn, zelfs niet hier in Nederland.
Omdat we voor deze reis dus wel een auto nodig hebben is er een gehuurd bij Alamo.
Rijden op hoogte en de diepte in kijken is helemaal niets voor mij (hoogtevrees :oops: ) Je wordt dan als te ware juist steeds naar die afgrond toegetrokken!!

Omdat Monique al eens in Denver is geweest heeft zij veel dingen op haar lijstje staan om nog eens te zien, vandaar al die dagen. We moeten ook nog even ter plekke kijken hoe de verkeerssituatie in die stad is. Afhankelijk daarvan kunnen we beslissen steeds met de auto, of anders met het OV binnen Denver te reizen.
We willen ook helemaal niets haasten, en met OV gaat alles sowieso veel meer tijd kosten, maar ik denk dat we ons wel kunnen vermaken al die dagen in Denver (fotograferen, rustig iets eten, drinken, musea bezoeken, dierentuin etc.).

Durango lijkt me inderdaad wel leuk. Misschien als we gaan overnachten in Montrose (voor het bezoek aan Black Canyon of the Gunnison) dat we dan makkelijker ff naar Durango kunnen rijden dan vanaf Gunnison?
Vanaf Durango dan daarna door naar de Great Sand Dunes Lodge???, of misschien overnachten in Alamosa?

Pike National Forest stond inderdaad ook wel ergens in mijn aantekeningen, en als Garden of the Gods inderdaad zo kleinschalig is dan is dat misschien, samen met Manitou Springs wel haalbaar.
Ik denk dat we dat ter plekke kunnen beslissen want dat ligt allemaal zo dicht bij Colorado Springs dat we daar gewoon kunnen overnachten.

Ik wil nog wel ff zeggen dat fotograferen (althans zoals ik dat doe) heel veel tijd in beslag kan nemen. De beste positie opzoeken, de beste compositie proberen te maken! En daar wil ik zeker alle tijd voor nemen. Ik vind het zonde om overal snelle 'kiekjes' te nemen op plekken waar ik misschien nooit meer kom :)

Voorlopig ga ik weer ff aan de slag met jullie advies. THX!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Antinous62 schreef: Vanaf Durango dan daarna door naar de Great Sand Dunes Lodge???, of misschien overnachten in Alamosa?
Wij vonden die lodge erg leuk. Zie daarvoor ons 2013-verslag - ook voor Garden of the Gods etc.

Marianne
Antinous62
Amerika-ontdekker

Na de tip van Lyan heb ik nog ff gekeken of we iets met Lake city kunnen. Foto's op internet zagen er heel leuk uit :D

Als ik op dag 9 van Montrose naar Alamosa rijdt kunnen we over de scenic byway via Lake City reizen. Zijn dan wel wat kilometers (miles :) ) verder, maar ik denk wel de moeite waard.
Ik hoop wel dat die weg een beetje te rijden is. Ik heb totaal geen ervaring met rijden in bergen, en heb ook alleen in 2001 in Florida in een automaat gereden.
Zijn de wegcondities daar een beetje goed?

Durango zag er ook wel leuk uit, maar is helaas net ff teveel uit onze route. Lake City lijkt me een leuk alternatief!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja hoor, de 149 via Lake City is heel goed te rijden. Geen enge afgronden. Creede is ook een leuk plaatsje om even rond te lopen. Zie ook ons verslag (dag 8, 9 en 10). Je kan vlak voor het Blue Mesa Reservoir rechts afslaan en zo een stuk afsnijden via de Blue Mesa Road (25). Dit is een gravel road. Scheelt weer wat kilometers.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

De weg is altijd prima te rijden, hij wordt goed onderhouden.
We komen hier al jaren en slapen altijd een paar dagen in Lake City. Het is net alsof de tijd heeft stilgestaan hier. De uitzichten zijn echt heel erg mooi en ik weet zeker dat je met prachtige foto's weer thuis komt! Mocht je tijd hebben plan hier dan een overnachting. Je zult er geen spijt van krijgen.
Antinous62
Amerika-ontdekker

Hey Lyan,

Waar overnachten jullie dan in Lake City??
Ik kan niet veel plekken in Lake City zelf vinden.
Zag wel wat cabins, maar we hebben twee slaapkamers nodig, en die kon ik er niet vinden.
Ik hoor het graag want het lijkt me inderdaad een leuk plaatsje, en is een leuke onderbreking voor de lange autorit naar Alamosa/ Great Sand Dunes Lodge.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Fijn! Aan de route zou ik misschien nog net het begin veranderen. Ik zou dag 4 en 5 omwisselen met dag 2 en 3. Landen, Denver een paar dagen doen, en dan naar RMNP trekken, inderdaad via Nederland en/of de peak-to-peakhighway, misschien. Dan heb je even om te wennen aan de hoogte, kun je al wat kopen, en daarna de natuur in.
Dan kun je uit RMNP wegrijden via de Trail Ridge Road, naar het westelijke Visitor Center (Alpine), en zo naar Granby. Dan hoef je ook niks dubbel te rijden.

Misschien nog leuk, is de begraafplaats van Buffalo Bill. Die ligt in Golden, CO. Maar dat vergt wel een redelijke klim naar Lookout Mountain, en daar zijn jullie niet zo tuk op, begrijp ik?
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij kamperen altijd, maar in Lake City nemen we een cabin op deze campground: http://www.elkhornrvresort.com/
Ze hebben verschillende cabins, ze reageren vrij snel op mail, dus even mailen wat er nog vrij is.

En...op deze site vind je alle mogelijkheden voor lodging and camping: http://www.lakecityswitchbacks.com

Succes!
Antinous62
Amerika-ontdekker

Hey M Kactus en Lyan!

Ik heb het onderkomen in Estes Park al geboekt,en heb van diverse forummers begrepen dat het niet echt verstandig is direct de hoogte in te gaan, heb ik geen enkele ervaring mee, dus we moeten maar zien hoe dat uitpakt. Is misschien naief van mij, maar ik denk "gewoon rustig aan doen op die hoogte", en dan moet het wel te doen zijn denk ik. Het was voor mij gewoon het handigst op onze route om eerst naar Estes Park te gaan om de afstand naar Grand Junction, een paar dagen later, wat in te korten.

Terug vanaf Estes Park naar Denver wil ik inderdaad en andere route nemen (CO7/CO72 via Nederland). Ik hoop dan wel dat er wat meer te zien is dan alleen een bordje met 'Nederland' erop :D

In de bergen, op grote hoogte, rijden lijkt me echt heel mooi, maar om dat zelf te doen daar ben ik huiverig voor. Ik heb dus echt nog nooit in de bergen gereden. Heb wel van alles gelezen over terugschakelen (in automaat) om redelijke toeren te blijven maken etc., maar dit blijft slecht theorie, en de praktijk valt misschien wel heel anders uit. Misschien is het eenvoudiger als ik denk, misschien niet. Daarom wil het wel proberen, maar niet op echt heel uitdagende routes :D
Verder heb ik behoorlijk last van hoogtevrees dus ik wil ook niet vlak langs grote diepten rijden waar geen vangrail o.i.d. is. Lastig he?

En Lyan: Bedankt voor al je vriendelijke hulp, helaas krijg ik mijn reisgenoot nooit zo'n cabin in op een campground. Voor mezelf zou ik er niet echt een probleem mee hebben voor 1 nachtje, maar ja...
De tweede site die je voorstelde hebben mooie onderkomens, maar niet te huren voor 1 nacht geven ze aan. Ik kan er natuurlijk wel eens een mail aan wagen. Misschien willen ze in september wel heel graag zoiets verhuren voor 1 nacht.
Zal nog een kijken naar ons schema. Maar Lake City staat er nu wel op dus we gaan er zeker wat tijd doorbrengen.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Er zijn ook hotels, kijk maar hier: http://www.lakecityswitchbacks.com/motels.html

Ik zou dan gaan voor Matterhorn of Silver Spur, die liggen op mooie locaties en ik lees op hun site dat dat ook kan voor 1 nacht.

Voor in de bergen rijden: gewoon de cruise control aanzetten, dan remt de auto automatisch mee op de motor.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

lyan schreef: Voor in de bergen rijden: gewoon de cruise control aanzetten, dan remt de auto automatisch mee op de motor.
Ik denk dat dit alleen werkt op een redelijk rechte weg, waar je een gelijkmatige snelheid aan kunt houden. Op een weg met haarspeldbochten zoals de Tioga Road, gaat dit niet werken, denk ik.
Antinous62 schreef: In de bergen, op grote hoogte, rijden lijkt me echt heel mooi, maar om dat zelf te doen daar ben ik huiverig voor. Ik heb dus echt nog nooit in de bergen gereden. Heb wel van alles gelezen over terugschakelen (in automaat) om redelijke toeren te blijven maken etc., maar dit blijft slecht theorie, en de praktijk valt misschien wel heel anders uit. Misschien is het eenvoudiger als ik denk, misschien niet. Daarom wil het wel proberen, maar niet op echt heel uitdagende routes :D
Omhoog rijden is geen enkel probleem. De versnellingsbak regelt dat zelf. In het begin kun je hooguit eens schrikken, als er teruggeschakeld wordt en het toerental daardoor omhoog schiet.
Omlaag rijden is iets anders. In dat geval kun je voor "manual" kiezen. In deze stand kun je een vaste (lage) versnelling kiezen, zodat je op de motor afremt. Doe je dat niet, moet je de rem te veel gebruiken met het risico dat die (te) warm wordt.
Soms is er een vaste stand per versnelling. In mijn Mazda Cx5 kan ik de versnellingshandle een tikje omlaag geven om terug te schakelen of een tikje omhoog om op te schakelen. De Nissan Rogue die ik in 2012 reed, had naast de "manual stand" nog een knop waarmee je extra op de motor af kon remmen.

Het is niet moeilijk, gewoon even op een rustige plaats uitproberen voordat je de bergen in rijdt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Antinous62 schreef:Ik heb het onderkomen in Estes Park al geboekt,en heb van diverse forummers begrepen dat het niet echt verstandig is direct de hoogte in te gaan, heb ik geen enkele ervaring mee, dus we moeten maar zien hoe dat uitpakt. Is misschien naief van mij, maar ik denk "gewoon rustig aan doen op die hoogte", en dan moet het wel te doen zijn denk ik. Het was voor mij gewoon het handigst op onze route om eerst naar Estes Park te gaan om de afstand naar Grand Junction, een paar dagen later, wat in te korten.
Terugrijden naar Estes Park verkleint de afstand naar Grand Junction de volgende dag toch net niet? Als je door het park rijdt via de Trail Ridge Road en eindigt in Granby, ben je er net dichter bij.
En de TRR is een 2-vaksbaan, netjes geasfalteerd. Dus dat is echt niet zo gevaarlijk of eng als je wel zou denken. Een beetje gezond verstand en niet te hard rijden. En kijken naar de middellijn, dan ben je niet geneigd naar beneden te loeren :) Je zit natuurlijk in de Rockies, dus je zult ze altijd wel ergens moeten over gaan :).

Maar even over rijden in de bergen in het agemeen: Die "tip" hierboven van de cruise control, die zou ik alvast niet toepassen. Dan ga je als een malle door de bochten naar boven, hoor. En naar beneden ga je steeds sneller en sneller in de meeste wagens.
Je moet er gewoon vooral op letten dat je remmen niet oververhit raken. Niet dat dat zò veel voorkomt, maar als ze oververhit zijn, kun je niet meer remmen. Daarom ga je beter in Manueel de berg af. Je schakelt dan terug naar bv 2de, en houdt de wagen daar dan in. Dan remt hij af op de motor, en kom je de hele weg niet aan je remmen, of toch maar soms. De toeren in het naar boven rijden, dat maakt niet zo veel uit. Je kunt de wagen hoger in toeren houden om makkelijker te kunnen optrekken, maar of je dat vaak nodig hebt?

Zo kwamen we in Olympic bij het Visitor Center, en toen we parkeerden, roken we de remmen van de buurman.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan in die huurauto's , vooral suv's, tegenwoordig vaak de versnelling aanpassen. Zodat de auto sneller of minder snel schakelt. Wel terugzetten als je buiten de bergen rijd, want anders vliegt de benzine erdoor.
Antinous62
Amerika-ontdekker

Hey guys, bedankt voor jullie reactie!
Vooral die over "oververhitte remmen" en dan niet meer kunnen remmen :thumbup: Ga ik nog geruster die bergen in :D
Nee,serieus. Ik kan misschien ergens een lesje autorijden in de bergen met een simulator gaan oefenen. Zal me wat meer vertrouwen geven. En zoals ik al eerder zei, ik ga gewoon met een lage versnelling (niet in Drive!) die berg op, met een oogklep aan de afgrondkant :D
Ik begrijp wel uit de reacties dat zowat iedereen een eigen manier heeft van bergen beklimmen!!

Wat ik eigenlijk bedoelde met het verkorten van de afstand naar Grand Junction is dat we eerst een paar dagen naar Estes Park gaan. Daarna rijden we terug naar Denver, ook voor een paar dagen. Dan rijden we van Denver naar Grand Junction over een lange rechte weg (I70).

De route van Montrose naar Alamosa ga ik wel doen via Lake City, dus dan kom ik wel door de bergen, maar dan heb ik al wat stukken gereden zodat ik hopelijk wat vertrouwder met de verkeerssituatie en de omgeving ben.
Nogmaals, het lijkt me wel heel spannend en leuk om zo'n mooie route te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer