Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autorijden in en rond Denver

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Antinous62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

autorijden in en rond Denver

Bericht door Antinous62 »

Medeforumleden,

Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen onder jullie die in en rond Denver hebben rondgereden in een gehuurde auto!
Ik ben zelf een beetje in verwarring over tolwegen, HOV lanes en express lanes.

De E470 schijnt een beruchte tolweg te zijn, maar is volgens mij wel te vermijden, maar de I25 (richting noord) schijnt ook express lanes en HOV lanes te hebben waar, via een electronisch systeem, tol wordt geheven.
Als je met twee personen in de auto zit schijn je de HOV lanes kosteloos te mogen gebruiken op de I25. Is het tijdens druk verkeer,en in een voor mij onbekende situatie, goed te zien of je naar en express, HOV of gewone lane gaat?

De route via de I25 richting Estes Park lijkt mij het handigst, vandaar mijn vraag over deze weg.

Een ander vraagteken is voor mij Interstate 70, van Denver naar Grand Junction. Is dit ook een weg met betaalde rijstroken??

Misschien is het wel het veiligst om bij de huur van de auto voor de zekerheid zo'n tolkastje te vragen? Ik heb namelijk horrorverhalen gelezen van mensen die, zonder dat ze er erg in hadden, op die betaalde rijstroken terecht kwamen (E470).

Is een navigatiesysteem (iphone) aan te sluiten via aansteker in een huurauto, of is zo'n aansteker altijd afgesloten in verband met rookverbod in huurauto's?

Zou zeer blij zijn jullie ervaringen en advies te horen.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: autorijden in en rond Denver

Bericht door Jerre »

je kan je iphone gewoon met de sigarettenstekker opladen in de wagen. ivm de tolwegen. wij zijn vorig jaar ook vanuit denver vertrokken en hebben eerste in brighton geslapen, zo'n 30min ten noorden van de luchthaven. zijn toen via tower road links ven de E 470 naar daar gereden. De dag erop richting Estes gereden via de 7 tot Lafeyette, daar de 287 op richting Longmont waar we bij de AT&T een simkaart zijn gaan halen. Vandaar via Lyons terug de 7 (Peak to peak hway) genomen tot aan Lilly lake en estes park.

dan was ik zeker dat ik de tolwegen vermeed :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben gewoon grotendeels door Denver gereden en naar Peoria street. Daar richting het noorden gereden en de I70 richting het vliegveld gepakt. Geen tolpoortje gezien. Ook toen ik via de 470 naar red rock amphitheater en van Idaho Springs reed geen tolpoort gezien. Gewoon de 70 een beetje vermijden (of idd tol betalen) rond Denver. Overigens kon ik vanuit mijn hotel recht op de 87 kijken, dat is ook een drukke weg.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Vorig jaar behoorlijk wat in en rond Denver rond gereden, maar geen enkele tolweg genomen.
Geen enkel probleem gehad om ze te vermijden.
Dus zo'n kastje is echt zonde van het geld.

Veel plezier daar!
Janbren
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Janbren »

Nu 3x in en om Denver gereden en geen tolpoortjes gezien. Vorig jaar hebben we de I25 tot aan Cheyenne gereden en twee jaar geleden van Denver naar Boulder, richting het plaatsje Nederland en toen Estes Park in. Was een erg leuke route om te rijden!
Laatst gewijzigd door Janbren op 19 feb 2015, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben ook bij Denver gereden en je kunt op je navigatie gewoon intoetsen tol vermijden, geen problemen gehad. Ik heb geen tolpoortjes gezien alleen een strook op de snelweg. Wij hebben ook de route gereden vanaf Grand Junction naar Castle Rock en van Denver naar Nederland - Rocky Mountains.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Antinous62
Amerika-ontdekker

Okay! Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik had wel begrepen dat er geen tolpoorten meer zijn, maar dat er boven de weg op sommige plekken een electronisch systeem hangt. Daardoor kwamen ook juist veel mensen in de problemen omdat ze dachten "ik betaal wel bij zo'n poort, en dan rij ik op een lekker rustige weg", tot ze erachter kwamen dat er geen tolpoorten waren waar je gewoon met een paar dollar kon betalen. Vervolgens kwamen alle boetes!

Goed, ik begrijp van jullie dat ik me te druk maak. Ik neem dan inderdaad de iphone met navigatieprogramma mee zodat je tolvrije routes kan kiezen.

Ik heb er nu al zin in, maar moet nog heeeeel lang wachten (eind augustus/ begin september)!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Alleen op E-470 aan de oostkant en noordoost kant van de stad wordt toll geheven, en die kun je makkelijk vermijden. Deze weg heet C-470 op de plaatsen waar geen toll wordt geheven aan de zuid- en westkant van de stad. De HOV lanes op I-25 en US36 gelden alleen als je met een persoon in de auto zit en dan ook alleen gedurende de ochtend- en avondspits op doordeweekse (ma-vr) dagen. Alle tolwegen en -banen zijn goed herkenbaar en dus kun je ze makkelijk vermijden. Op I-70 zijn geen HOV lanes of andere betaalde banen.

Het ligt eraan hoe je naar Estes Park wil rijden. Je kunt een mooie lange omweg maken naar het westen en dan via Granby door Rocky Mountain NP weer terug naar Estes Park. In dat geval rijdt je vanaf het vliegveld over Pena Blvd naar I-70 en blijf in westelijke richting rijden totdat je er bij exit 232 (Granby, Empire) afkunt en naar Grandby en RMNP rijdt. Je kunt ook via Boulder, Nederland en dan de Peak-to-Peak highway naar Estes Park rijden. In dat geval rij je wederom over Pena Blvd naar I-70 west. Vervolgens neem je I-270 west naar het noordwesten die overgaat in US36 naar Boulder. De overgang van I-270 naar US36 is voor sommige mensen wat onduidelijk, maar als je goed op de borden let is er niets aan de hand. Op US 36 gewoon rechts blijven rijden, dan kom je nooit op de HOV lanes terecht.

Tol wordt geheven door foto van nummerplaten te maken en dan de eigenaar een rekening te sturen. Als je een abonnement hebt zoals ik krijg je wat korting. Huurauto gebruikers kunnen tol betalen door vooraf die aan de verhuurbalie aan te vragen. Meestal rekenen de verhuurders een vast bedrag en vervolgens de normale toltarieven die worden geheven. Sommige verhuurders gebruiken dit als een mogelijkheid om woekertarieven in rekening te brengen. Gewoon even vooraf vragen. Als je het te duur vind, hoef je het niet te doen want je kunt de tolwegen rond Denver makkelijk vermijden. Tollwegen worden bijvoorbeeld zoals op de foto hieronder aangegeven.

Afbeelding

Afbeelding
Antinous62
Amerika-ontdekker

Hey Loek,

Bedankt voor deze insider-info! Op de foto's ziet het er inderdaad vrij overzichtelijk uit. Dat moet lukken :D

Na aankomst verblijven wij de eerste nacht in een hotel in Aurora.
Voor de volgende dag heb ik met Google Maps een route via I70 en I270 naar I25 noord. Voorbij Firestone CO66 en daarna US36. Ik ken de route niet, maar zal wel niet zo bijzonder zijn.

Terug van Estes Park wil ik wel aan de westkant van Denver blijven.
Rijden in de bergen is niet echt mijn ding. Ik ben niet echt een autorijder en heb ook nog last van hoogtevrees, dus als je over zanderige wegen moet met een afgrond naast je dan haak ik af. :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden via Boulder en Nederland. Prachtige route en echt niet eng of zanderig.
Bekijk bijvoorbeeld de 71 eens met googlemaps, dan krijg je een idee.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De peak to peak highway via Nederland is idd niet zanderig en zeker geen afgronden ed. Dat heb je bij de trail ridge road wel.
Antinous62
Amerika-ontdekker

Vanaf Estes Park terug naar Denver wil ik inderdaad een andere route nemen dan op de heenweg. Dus inderdaad waarom deze niet?
Ik ga de 'Peak to Peak Highway' dan maar eens onderzoeken op google earth, maar ik geloof je als je zegt dat daar niets 'engs' aan is :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is mooier van Denver naar Estes Park, dan kijk je richting de bergen namelijk. De andere kant op is het niet echt spectaculair vind ik persoonlijk. Het stuk vanaf Black Hawk via de 119 en de 6 door de Canyon vond ik wel mooi.
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Toen ik langs black hawk kwam, had ik wel even een "WTF-momentje" :D
Miniature las vegas verstopt in een canyon in colorado :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer