Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis QM11: planning New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
QM11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis QM11: planning New York

Bericht door QM11 »

Dank Meyem, durf alleen niet zo goed via de Amerikaanse Groupon te boeken, hihi.

Wie weet nog leuke ontbijt tentjes?
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar op drukke straathoeken (dat is dus bijna elk block :wink: ) staan van die karretjes waar ze koffie en kranten en bagels enzo verkopen. Moet je dus wel even kijken waar je het op gaat eten maar dat kan wel in een parkje / TSq. Dat moet dan wel beetje aanvoelen als een local, je ziet veel mensen die daar in hun jasje-dasje even een koffie komen halen op weg naar kantoor.

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_R ... _York.html
hier gingen we altijd toen we een hotel lager op manhattan hadden (28th St.) ipv bij TSq.

In mei ben ik er weer dus ik zal wel even kijken of ik nog wat tegen kom :wink:
QM11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door QM11 »

Die ziet er lekker uit, gaat op het lijstje! Alvast veel plezier :D
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Tinuszke schreef:Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar op drukke straathoeken (dat is dus bijna elk block :wink: ) staan van die karretjes waar ze koffie en kranten en bagels enzo verkopen. Moet je dus wel even kijken waar je het op gaat eten maar dat kan wel in een parkje / TSq. Dat moet dan wel beetje aanvoelen als een local, je ziet veel mensen die daar in hun jasje-dasje even een koffie komen halen op weg naar kantoor.

http://www.tripadvisor.com/Restaurant_R ... _York.html
hier gingen we altijd toen we een hotel lager op manhattan hadden (28th St.) ipv bij TSq.

In mei ben ik er weer dus ik zal wel even kijken of ik nog wat tegen kom :wink:

Afgelopen september/oktober ben ik hier ook geweest, en is echt aan te raden. :)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
NormanP
Amerika-newbie

Bericht door NormanP »

Ik ga volgende week en heb onder ander de hopon hopoff bus geboekt via het reisbureau.
http://www.hop-on-hop-off-bus.com/new-york-bus-tours
Zit overigens in The Row NYC
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _York.html

Verder ga ik zeker nog Liberty Island (ook reeds geboekt) Central Park en The Brooklyn Bridge bezoeken.
suprisemen
Amerika-ontdekker

Bericht door suprisemen »

Hallo,

Wij zijn net terug van een week New York, het was echt geweldig.
Misschien hebben jullie iets aan deze tips.

ANHM en METMuseum : Overal staat de vaste toegangsprijs van bijv 18 dollar maar vraag aan de kassa naar ''pay as you wish'' en je bent een stuk goedkoper uit.
Hierdoor hebben we voor beide musea maar 5 dollar p.p betaald en waren we uiteindelijk heel blij dat we niet gekozen hadden voor de Citypass want deze was overbodig.
Voor de overige musea weet ik dit niet zeker,alleen 09/11 museum was deze mogelijkheid er niet.

Metrokaart: Vrij veel is op loopafstand maar omdat je zoveel loopt is een metrokaart echt handig en je kunt op 1 dag dan ook van downtown naar uptown manhattan als je daar zin in hebt. Wij hadden een weekkaart genomen,kost iets van 30 dollar.

Centralpark: lijkt op de kaart makkelijk te lopen maar bevat veel kleine wegen die niet op de kaart staan waardoor het ons gelukt is om bijna verdwaald te raken :D

Internet (wifi): Als je moet betalen in je hotel voor internet net zoals wij,zoek dan een Starbucks of Mac-Donalds op, deze hebben gratis wifi en zelfs de vliegvelden hebben gratis wifi.

ESB en TOTR: Beide echt super,de tip is dan ook om ESB in de avond te doen ivm de mooi verlichte skyline van New York en TOTR overdag omdat dat de enige mogelijkheid is om Central Park goed te kunnen zien, in de avond is dit een zwart vlak.

Als jullie verder nog dingen willen vragen of weten dan roep maar

Gr
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

suprisemen schreef:
(1)
ANHM en METMuseum : Overal staat de vaste toegangsprijs van bijv 18 dollar maar vraag aan de kassa naar ''pay as you wish'' en je bent een stuk goedkoper uit.
Hierdoor hebben we voor beide musea maar 5 dollar p.p betaald en waren we uiteindelijk heel blij dat we niet gekozen hadden voor de Citypass want deze was overbodig.
Voor de overige musea weet ik dit niet zeker,alleen 09/11 museum was deze mogelijkheid er niet.

(2)
ESB en TOTR: Beide echt super,de tip is dan ook om ESB in de avond te doen ivm de mooi verlichte skyline van New York en TOTR overdag omdat dat de enige mogelijkheid is om Central Park goed te kunnen zien, in de avond is dit een zwart vlak.
(1) Durf ik nooit en ik zie de volle prijs betalen altijd maar als een donatie aan het goede doel (naast het plezier wat je er sowieso al van hebt natuurlijk).

(2) Als je voor zonsondergang omhoog gaat, kun je alles nog bij licht zien en dan wachten tot het donker wordt en dan zie je alles met lichtjes. Zo heb ik het vorige keer op ESB gedaan en het is nu ook het plan voor TotR. Ben je wel wat tijd mee kwijt, maar is het wel waard vind ik.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

(1) Het mag gewoon, maar hou er rekening mee dat het onderhouden van zo'n museum ook veel geld kost. Zo lang het kan, betaal ik zelf ook liever het volle pond .... Als je een heel gezin bij je hebt, wordt dat wel wat te duur, kan ik me voorstellen

(2) Dat zwarte gat van Central Park valt reuze mee. En TotR heeft leuke lichteffecten bovenin .... ook savonds de moeite waard!
Laatst gewijzigd door Aricon op 25 feb 2015, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer