Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tessah: roadtrip zuidelijke staten
Reis Tessah: roadtrip zuidelijke staten
Begin mei wil ik samen met een vriendin een rondreis maken door de zuidelijke staten. We hebben 15 dagen de tijd.
Vooralsnog is het plan om op Atlanta te vliegen.
1 Amsterdam - Atlanta
2 Atlanta
3 Atlanta - Gatlinburg
4 Gatlinburg (GSMNP)
5 Gatlinburg (Dollywood)
6 Gatlinburg - Nashville
7 Nashville - Memphis
8 Memphis - Natchez
9 Natchez - Lafayette
10 Lafayette - New Orleans
11 New Orleans
12 New Orleans
13 ?
14 ?
15 Atlanta - Amsterdam
In de opzet die we tot nu toe hebben gemaakt, hebben we nog 2 dagen over. Hoe zouden we deze het beste kunnen invullen? Hebben we meer tijd nodig in een eerder deel van de trip? Of zijn er goede suggesties om weer terug te rijden naar Atlanta?
We vinden het niet erg om af en toe een lange rijdag te hebben, als er onderweg maar wel wat te zien en/of te doen is.
Ook wil ik graag een of meerdere plantages bezoeken. Waar op deze route is dat het beste te doen?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen om onze planning compleet te maken... Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vooralsnog is het plan om op Atlanta te vliegen.
1 Amsterdam - Atlanta
2 Atlanta
3 Atlanta - Gatlinburg
4 Gatlinburg (GSMNP)
5 Gatlinburg (Dollywood)
6 Gatlinburg - Nashville
7 Nashville - Memphis
8 Memphis - Natchez
9 Natchez - Lafayette
10 Lafayette - New Orleans
11 New Orleans
12 New Orleans
13 ?
14 ?
15 Atlanta - Amsterdam
In de opzet die we tot nu toe hebben gemaakt, hebben we nog 2 dagen over. Hoe zouden we deze het beste kunnen invullen? Hebben we meer tijd nodig in een eerder deel van de trip? Of zijn er goede suggesties om weer terug te rijden naar Atlanta?
We vinden het niet erg om af en toe een lange rijdag te hebben, als er onderweg maar wel wat te zien en/of te doen is.
Ook wil ik graag een of meerdere plantages bezoeken. Waar op deze route is dat het beste te doen?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen om onze planning compleet te maken... Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Tessah
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Tessah: roadtrip zuidelijke staten
Memphis : Graceland, Mud Island, Peabody Hotel, Sun Studio, Mississippi river boat, Lorrain Motel
Hiermee kun je je vadt wel twee volle dagen vermaken.
Hiermee kun je je vadt wel twee volle dagen vermaken.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ik zou zowel in Nashville als Memphis 2 nachten plannen.
Memphis staat hierboven al genoemd. En in Nashville heb je ook zo een dag volgepland:
Wij zijn 's ochtends naar de Country Music Hall geweest, hier breng je makkelijk een paar uur door (de audiotour is een aanrader), broodje gegeten bij Panera Bread, 's middags naar het Ryman Auditorium, over Broadway Avenue gelopen en naar Centennial park gereden (Parthenon).
Erg leuk in Nashville is een avondje Grand Ole Opry (dinsdag, vrijdag en zaterdag).
Memphis staat hierboven al genoemd. En in Nashville heb je ook zo een dag volgepland:
Wij zijn 's ochtends naar de Country Music Hall geweest, hier breng je makkelijk een paar uur door (de audiotour is een aanrader), broodje gegeten bij Panera Bread, 's middags naar het Ryman Auditorium, over Broadway Avenue gelopen en naar Centennial park gereden (Parthenon).
Erg leuk in Nashville is een avondje Grand Ole Opry (dinsdag, vrijdag en zaterdag).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Tussen Atlanta en GSMNP heb je Tallulah Gorge SP, die is wel leuk als tussenstop voor paar uurtjes.
http://www.gastateparks.org/TallulahGorge
Verder zie ik vaak het plaatsje Dahlonega voorbij komen, Ben er zelf niet geweest.
http://forum.allesamerika.com/search.ph ... =dahlonega
http://www.gastateparks.org/TallulahGorge
Verder zie ik vaak het plaatsje Dahlonega voorbij komen, Ben er zelf niet geweest.
http://forum.allesamerika.com/search.ph ... =dahlonega
Bedankt voor de tips! Ik zal ze in de groep gooien.
Heeft iemand nog een suggestie voor de route tussen New Orleans en Atlanta?
Heeft iemand nog een suggestie voor de route tussen New Orleans en Atlanta?
Groeten, Tessah
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Slidell, Honey Island Swamp Tours bootje varen tussen de krokodillen
http://www.honeyislandswamp.com/
Rij langs de kust, na Pensacola (misschien iets uit de route) heb je sneeuwwitte prachtige stranden.
http://www.honeyislandswamp.com/
Rij langs de kust, na Pensacola (misschien iets uit de route) heb je sneeuwwitte prachtige stranden.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Inmiddels zijn de tickets geboekt en hebben we wat extra dagen voor de route!
De suggesties voor een extra dag bij Nashville en Memphis heb ik meegenomen, maar dan heb ik nog tijd over...
1 Amsterdam - Atlanta
2 Atlanta - Atlanta
3 Atlanta - Gatlinburg
4 Gatlinburg
5 Gatlinburg
6 Gatlinburg - Nashville
7 Nashville
8 Nashville - Memphis
9 Memphis
10 Memphis - Natchez
11 Natchez - Lafayette
12 Lafayette - New Orleans
13 New Orleans
14 New Orleans
15 New Orleans - ?
16 ? - Atlanta
17 Atlanta - Amsterdam
Nu heb ik dus nog 1 dag over. Op de laatste dag vertrekt het vliegtuig pas aan het einde van de middag, dus het is niet perse noodzakelijk om de avond ervoor al in Atlanta te zijn.
Hoe zou ik die extra 1,5 dag het beste kunnen indelen? Stop ik die tussen Memphis en New Orleans? Of kan ik die beter gebruiken voor een uitgebreide route terug naar Atlanta?
Ik hoor graag jullie suggesties!
De suggesties voor een extra dag bij Nashville en Memphis heb ik meegenomen, maar dan heb ik nog tijd over...
1 Amsterdam - Atlanta
2 Atlanta - Atlanta
3 Atlanta - Gatlinburg
4 Gatlinburg
5 Gatlinburg
6 Gatlinburg - Nashville
7 Nashville
8 Nashville - Memphis
9 Memphis
10 Memphis - Natchez
11 Natchez - Lafayette
12 Lafayette - New Orleans
13 New Orleans
14 New Orleans
15 New Orleans - ?
16 ? - Atlanta
17 Atlanta - Amsterdam
Nu heb ik dus nog 1 dag over. Op de laatste dag vertrekt het vliegtuig pas aan het einde van de middag, dus het is niet perse noodzakelijk om de avond ervoor al in Atlanta te zijn.
Hoe zou ik die extra 1,5 dag het beste kunnen indelen? Stop ik die tussen Memphis en New Orleans? Of kan ik die beter gebruiken voor een uitgebreide route terug naar Atlanta?
Ik hoor graag jullie suggesties!
Groeten, Tessah
Tussen Lafayette en NOLA kun je stoppen bij http://www.mcgeeslanding.com/tour.html voor een swamp tour.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Tussen New Orleans en Atlanta zou je een overnachting kunnen plannen in Pensacola. Zo kan je vanaf Nola naar Slidell rijden, om daar bij Dr. Wagner een swamp tour te maken door Honey Island Swamp. Wil je liever in de buurt van Lafayette een swamp tour maken, dan kan ik Cajun Country Swamp Tours in Breaux Bridge van harte aanbevelen.
Vanaf slidell kan je de kust volgen langs Gulfport & Biloxi, en daarna door het binnenland verder naar Mobile. Mobile is zeker leuk voor een pitstop! Je kan hier oa een bezoekje brengen aan Battleship USS Alabama, maar er zijn ook mooie antebellum huizen en een interessant historisch state park.
Pensacola heeft een leuk historic village, het Naval Aviation Museum is een aanrader, wat je evt kan combineren met een bezoekje aan the lighthouse. Er zijn prachtige stranden in deze omgeving en downtown Pensacola is ook erg gezellig, met gietijzeren balkonnetjes die doen denken aan New Orleans.
Vanaf Pensacola kan je vervolgens terug naar Atlanta.
Plantages kan je bezoeken in St. Francisville, een lief plaatsje tussen Natchez en Lafayette. Je vind hier oa Myrtles, Rosedown, en Greenwood. In Vacherie, nabij New Orleans, staan langs de Mississippi river ook een aantal interessante plantages. Mijn persoonlijke aanrader is Laura Plantation, maar ook Oak Alley, St. Joseph, Houmas House, Evergreen en Whitney Plantation zijn de moeite waard.
Hebben jullie al een overnachting geboekt in New Orleans? Begin mei is het hoogseizoen (ivm Jazz Fest), waardoor de hotels snel vol zitten en vaak het driedubbele vragen!
Alvast veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
Vanaf slidell kan je de kust volgen langs Gulfport & Biloxi, en daarna door het binnenland verder naar Mobile. Mobile is zeker leuk voor een pitstop! Je kan hier oa een bezoekje brengen aan Battleship USS Alabama, maar er zijn ook mooie antebellum huizen en een interessant historisch state park.
Pensacola heeft een leuk historic village, het Naval Aviation Museum is een aanrader, wat je evt kan combineren met een bezoekje aan the lighthouse. Er zijn prachtige stranden in deze omgeving en downtown Pensacola is ook erg gezellig, met gietijzeren balkonnetjes die doen denken aan New Orleans.
Vanaf Pensacola kan je vervolgens terug naar Atlanta.
Plantages kan je bezoeken in St. Francisville, een lief plaatsje tussen Natchez en Lafayette. Je vind hier oa Myrtles, Rosedown, en Greenwood. In Vacherie, nabij New Orleans, staan langs de Mississippi river ook een aantal interessante plantages. Mijn persoonlijke aanrader is Laura Plantation, maar ook Oak Alley, St. Joseph, Houmas House, Evergreen en Whitney Plantation zijn de moeite waard.
Hebben jullie al een overnachting geboekt in New Orleans? Begin mei is het hoogseizoen (ivm Jazz Fest), waardoor de hotels snel vol zitten en vaak het driedubbele vragen!
Alvast veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Bedankt voor de tips, Figment! Hier kan ik zeker wat mee!! En een middagje strand aan het einde van de reis klinkt best aantrekkelijk 
Ik heb net gekeken wanneer de festivals in New Orleans zijn en zo te zien zijn we er niet tijdens een festival. Maar ik wil denk ik toch voor vertrek de hotels geboekt hebben, dat geeft mij toch wat meer rust.

Ik heb net gekeken wanneer de festivals in New Orleans zijn en zo te zien zijn we er niet tijdens een festival. Maar ik wil denk ik toch voor vertrek de hotels geboekt hebben, dat geeft mij toch wat meer rust.
Groeten, Tessah
-
- Amerika-ontdekker
Wij rijden van New Orleans via Montgomery naar Macon. Vanaf Macon heb je de anthebellum trail. Dit werd ons aangeraden als heel erg mooi met de oude plantage huizen. We gaan in Mei. Dus of het echt de moeite waard is kunnen we dan pas zeggen. Succes met de planning.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Je kan ook van New Orleans naar Fort Walton Beach rijden, hele mooie stranden daar - zeker de moeite waard. Van Fort Walton Beach kun je dan terug noordelijk tot Atlanta.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 10177 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-
- 8 Reacties