Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis chester2203: west usa zomer 2015 graag jullie mening

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
chester2203
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis chester2203: west usa zomer 2015 graag jullie mening

Bericht door chester2203 »

Wij zijn een gezin van 4 pa, ma en 2 kinderen 15(m) 13(J).
Dit is de route die wij voornemens zijn te gaan doen.
Nu wordt er gezegd dat je de accomodatie zelf moet boeken echter
Daar wij midden in het hoogseizoen zitten (vertrek 16 juli) ben ik bang daar wij de geijkte route volgen, dat alles vol zal zijn of wij lang naar accomodatie moeten zoeken!

Dag 1 Vlucht Amsterdam à San Francisco
Dag 2 San Francisco (evt. Alcatraz Island / Fisherman’s Wharf / Pier 39)
Dag 3 San Francisco (evt. Golden Gate Park / Golden Gate Bridge / Chinatown)
Dag 4 San Francisco – Yosemite NP
Dag 5 Yosemite National Park (Mariposa Grove / Tioga Pass)

Dag 6 Yosemite – Sequoia/Kings Canyon NP

Dag 7 Sequoia NP – Monterey/Marina/Carmel area

Dag 8 Monterey – (Big Sur / kustroute) – San Luis Obispo

Dag 9 San Luis Obispo – (Santa Barbara) – Los Angeles
Dag 10 Los Angeles. (Bezoek Universal Studio's)

Dag 11 Los Angeles – San Diego
Dag 12 San Diego (bezoek Sea World)– Palm Springs

Dag 13 Palm Springs – (via Joshua Tree NP) – Laughlin

Dag 14 Laughlin – (via Route 66) – Grand Canyon NP

Dag 15 Grand Canyon – Page/Lake Powell
Dag 16 Page/Lake Powell (evt. bezoek Antelope Canyon / boat tour)

Dag 17 Page – Moab (Arches NP)
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab – Bryce Canyon NP

Dag 20 Bryce Canyon – Zion NP

Dag 21 Zion NP – (Valley of Fire) – Las Vegas
Dag 22 Las Vegas (evt. dagtrip Death Valley NP / Hoover Dam / Lake Mead)
Dag 23 Las Vegas (evt. bezoek thema hotels / Fremont Street Experience)
Dag 24 Vlucht Las Vegas à Amsterdam

Dag 25 Aankomst in Amsterdam

alvast bedankt voor de moeite
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis chester2203: west usa zomer 2015 graag jullie mening

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Je kan veel accommodaties tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren. Yosemite moet je zeker vastleggen! Hopelijk ben je niet al te laat. Wij reizen ook altijd in het hoogseizoen (onderwijs) en kiezen er voor om een paar reserveringen vast te leggen. Niet alles om flexibel te blijven. Je kan op je hotelkamer nog boeken voor de volgende dag. Dit kan gewoon via Expedia, booking.com etc. Ook liggen er bij de tankstations vaak kortingsbonnen.

groetjes en succes met de voorbereidingen,

Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je bent inderdaad aan de late kant, maar het zal echt wel mogelijk zijn om iets te vinden. Via een reisorganisatie heb je hetzelfde probleem. Je kunt altijd iets verder van de parken gaan zitten.
Je moet hoe dan ook een route samenstellen, en een reisbureau zal daar ook iets bij moeten zoeken. Als je de route hebt bepaald kun je eerst zelf kijken naar accommodatie, en je zou ook de route bij een reisbureau neer kunnen leggen met de vraag of ze daar accommodatie bij kunnen zoeken. Ik denk echter dat je meer mogelijkheden hebt als je zelf gaat zoeken. En ik bedoel niet dat je ter plekke moet gaan zoeken, maar dat je nu zelf iets boekt. Je kunt dan per stad/park kijken waar je wilt overnachten. De ene keer wil je wellicht iets meer luxe dan de andere keer. Als je via een reisorganisatie boekt zit je overal in dezelfde soort motels. Je boekt dus zelf, via een boekingssite of rechtstreeks bij het hotel. Je hebt dan vrijwel altijd de mogelijkheid om gratis te annuleren tot 24 uur voor aankomst.

Maar eerst de route!
Je gaat naar Yosemite en je hebt het over de Tioga Pass. Pas er eens een kaart bij (tip: koop hier de Hallwag nr 5 en 6, ideaal voor de planning, maar ook om ter plekke te gebruiken). Je ziet dat de Tioga Road dwars door het park loopt, naar Lee Vining. Je bent dan aan de andere kant van de Sierra Nevada. De volgende dag wil je echter naar Sequoia; dat is alleen vanuit het westen bereikbaar. En waarom zou je naar de Mariposa Grove willen als je naar Sequoia gaat? Daar ga je vooral vanwege de sequoia's naar toe denk ik.
In je route heb je echter te weinig tijd voor Sequoia, ik zou dat overslaan. Helaas is de Mariposa Grove vanaf juni/juli gesloten en zul je in Yosemite op een andere plaats sequoia's moeten bekijken.
Je kunt de stop in Lauglin wel overslaan en in een keer van Palm Springs naar de GC rijden. Een lange rit zo nu en dan is niet zo erg, beter dan een middag in Laughlin zitten.
Je uitstap naar Moab is wat kort; meestal worden voor Moab twee volle dagen aangeraden. Bovendien heb je lange ritten want je stopt niet in Monument Valley en in Capitol Reef. Voor Zion heb je weinig tijd.
Is beginnen in SF en eindigen in LV een must? Het beperkt je wel iets. Jammer bijvoorbeeld om DV vanuit Las Vegas te doen terwijl je het ook in je route kunt opnemen.
Ik denk dat je met zowel San Diego als Moab net te veel hebt voor 24 dagen. Ligt het aantal dagen vat of zou je nog iets langer kunnen?

Hieronder een voorbeeld van een rondje SF. Je hebt nu meer tijd overal. Moab en Sequoia heb ik weggelaten, dat wordt te veel.
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page
Dag 14 Page - Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Palm Springs
Dag 17 Palm Springs - San Diego
Dag 18 San Diego
Dag 19 San Diego - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles - San Luis Obispo
Dag 22 San Luis Obispo - Monterey
Dag 23 Monterey - San Francisco
Dag 24 San Francisco

Een one way is ook een mogelijkheid. Dan zou ik in LA of SD beginnen. En eindigen in Las Vegas of Phoenix. Je kunt dan een dag besparen.

Kijk eens naar accommodatie in de parken. Voor Yosemite: http://www.yosemitepark.com. Voor de Grand Canyon http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.visitgrandcanyon.com. Kijk ook verder dan alleen de boekingssites. Je ziet daarop neti altijd de ligging en je krijgt ook niet altijd alle mogelijkheden te zien.
Je betaalt per kamer, dus neem 2 queens, dan kun je met 4 personen op 1 kamer. Soms betaal je een toeslag voor meer dan 2 personen maar vaak niet. zeker als er geen ontbijt bij zit.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hallo chester,

Je bent idd wel wat laat, maar er is altijd wel wat mogelijk.
Ik zou eerst eens goed kijken naar je route.

Dag 4 en 5 geeft op zich wel wat tijd voor Yosemite, maar let wel op dat de Mariposa grove ergens dit jaar wegens renovatie zal sluiten http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm Ik mis overigens Glacier Point in je verhaal.
Dag 6 geeft wel bijzonder weinig tijd voor Sequoia en Kings Canyon NP. Je hebt daar minimaal 1 dag extra wel voor nodig. Ik zou eerlijk gezegd een ander sequoiabos in Yosemite bezoeken en Sequoia NP in dit geval overslaan. Dat geeft ook wat rust.

Dag 8 zou in principe wel kunnen, maar vergis je niet in deze rit. Je zal pas laat in SLO aankomen. Ik zou je adviseren om ook wat eerder te stoppen. Rond Pismo Beach bijvoorbeeld. Google maps geeft aan dat je van Monterey naar SLO over de 1 ongeveer 3u en 15 min doet, maar met alles stops ben je hier echt wel de hele dag mee kwijt. Meer info over de kustweg http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p791183

Je hebt eigenlijk helemaal geen tijd voor LA, is dat bewust?

Dag 12, 13 en 14 zou in principe kunnen, maar Palm Springs ligt niet echt goed voor Joshua Tree. Maar als je de dag erna bij Yucca Valley Joshua Tree NP binnengaat, wat rondrijd en dan bij Twentynine Palms er weer uit zit je wel goed.

Voor Moab heb je wel echt te weinig tijd. Dag 17 ben je een groot deel vd dag al kwijt met rijden. Je wilt zeker ook wel stoppen bij Monument Valley. Moab is meer dan Arches. Ook de rit Moab - Bryce zal een groot deel vd dag in beslag nemen, waardoor je ook minder tijd hebt voor Bryce en daarna Zion. Je zou evt de dag die je voor Sequoia en Kings Canyon had staan ipv Yosemite bij Moab kunnen doen. Maar je zou er ook voor kunnen kiezen om Moab te laten vallen deze vakantie en die dagen elder in te zetten om net wat meer rust in je route te krijgen.

Reken erop dat je wrs alleen bij Yosemite en de Grand Canyon moeite gaat hebben om accommodatie binnen of vlakbij het park te vinden. Ik vond het persoonlijk bij Yosemite ook niet erg om er 45min buiten te zitten. Bij de Grand Canyon zou ik wel dichterbij gaan zitten omdat vooral zonsopkomst en zonsondergang erg mooi zijn daar.
chester2203
Amerika-newbie

Bedankt voor jullie reacties.
Wat blijft het toch lastig. Zoveel mensen zoveel meningen. Overigens niet op dit forum, kregen we te horen dat 2 dagen Moab veel te lang was. Dus een dag geschrapt. Dat een hele dag raften zonde zou zijn en je dus een halve moet doen.
Dat van Mariposa grove zal ik zeker mee nemen.
Als ik het goed begrijp is het dus verstandiger om Sequoia/Kings Canyon NP over te slaan en een ander sequoia forest te zoeken. Ideeën?
Om in één keer van palm springs naar GC te rijden lijkt me wat ver volgens MAPs is dit meer dan 9 uur!!
Ik wil wel vast houden aan aankomst SF en vertrek LV of er moeten echt onoverkomelijkheden in komen..
Daarnaast is 25 dagen uit-en thuis echt de max.
Los Angeles willen we alleen de bekende dingen doen zoals evt Hollywood,walk of fame! Daar naast ook voor de kids (en mijzelf :mrgreen: ) Unversal bezoeken. SAN Diego voor Sea world.
Waar zou ik nu de route nog kunnen optimaliseren zonder dat het jakkeren wordt en volop kunnen genieten van de parken..... Lastig lastig lastig!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

chester2203 schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Wat blijft het toch lastig. Zoveel mensen zoveel meningen. Overigens niet op dit forum, kregen we te horen dat 2 dagen Moab veel te lang was. Dus een dag geschrapt. Dat een hele dag raften zonde zou zijn en je dus een halve moet doen.
Er zijn twee NP's bij Moab, Arches en Canyonlands, en daarnaast zijn er veel activiteiten te doen. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor ons beozek met de kinderen.
chester2203 schreef: Dat van Mariposa grove zal ik zeker mee nemen.
Als ik het goed begrijp is het dus verstandiger om Sequoia/Kings Canyon NP over te slaan en een ander sequoia forest te zoeken. Ideeën?
Ja, er zijn op het forum al wat suggesties gedaan, zie bijvoorbeeld deze topics (je kunt dit met de Google-zoekfunctie op het forum vinden):
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=57213
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=57013
Check ook de NPS-site; wie weet is de sluiting pas later dit jaar: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm
chester2203 schreef:Om in één keer van palm springs naar GC te rijden lijkt me wat ver volgens MAPs is dit meer dan 9 uur!!
Van Palm Springs naar de South Rim is ongeveer 6,5 uur, zie hier voor de route volgens GoogleMaps. Ik weet niet hoe jij bij 9 uur komt?
chester2203 schreef: Ik wil wel vast houden aan aankomst SF en vertrek LV of er moeten echt onoverkomelijkheden in komen..
Want? Je beperkt je dan wel in de mogelijkheden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Overigens niet op dit forum, kregen we te horen dat 2 dagen Moab veel te lang was.
WOW, dat is denk ik voor velen hier op het forum een enorm slecht advies. Ik denk dat de parken rond Moab door velen hier mooier en leuker worden bevonden dan de Grand Canyon namelijk. Ik ben dan heel erg benieuwd wat voor reis die adviseurs gemaakt hebben.... Maargoed, daar gaat het hier niet om.
Behalve de parken die Marianne noemt heb je ook nog Dead Horse SP en de prachtige UT-128 langs de Colorado die je een stuk zou kunnen rijden.
Een ander leuke activiteit daar is bv een Jeep huren en dan in canyonlands de shafer trail rijden.
Om in één keer van palm springs naar GC te rijden lijkt me wat ver volgens MAPs is dit meer dan 9 uur!!
Via Joshua Tree ben je die dag waarschijnlijk wel 9u bezig. Het is met alleen de rit door Joshua Tree een uur of 7 rijden. En onderweg nog wat stops ed. Ik denk dat je deze dag als je dus Joshua Tree meepakt er goed aan doet om bv tot Williams te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als Joshua Tree een must is zou ik tot aan Twentynine Palms rijden en dan tussen 29Palms en SD naar Joshua Tree gaan.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Mijn duit in het zakje :

01 huis – SFO
02 SF
02 SF
04 SF – Monterey (via kustroute 1 = 3 u) rest vd dag whale watch, sea aquarium, cannery row.
05 Monterey – Fresno
06 Fresno – Visalia (via Sequoia NP)
07 Visalia – Los Angeles
08 Los Angeles
09 Los Angeles
10 Los Angeles – San Diego
11 San Diego
12 San Diego
13 San Diego – Tusayan, Grand Canyon South Rim (=550 mile, maar 1x een lange reisdag moet kunnen)
14 Grand Canyon
15 Grand Canyon – Monument Valley
16 Monument Valley – Page
17 Page
18 Page – Bryce Canyon
19 Bryce Canyon – Zion
20 Zion
21 Zion
22 Zion – Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas
25 Las Vegas - huis
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
chester2203
Amerika-newbie

Met de wetenschap van jullie informatie en na wat hebben door gelezen op het forum zijn we tot de volgende conclusie gekomen.
graag daarover jullie mening. We hebben voor deze reis DeathValley, Sequoia NP en Kings Canyon laten vallen.
Geeft ons zeker een reden om nog een keer terug tegaan toch!!

evt een extra dag in Yosemite gepland.
Daarnaast op jullie advies in één ruk van Palm Springs naar GC.
Ook toch een extra dag Moab op jullie advies.
Als die extra dag naar mogelijk beter ergens anders kan worden gepland dan hoor ik dit graag. Voorals nog
had ik die dan bedacht in Zion.

Dag 1 Vlucht Amsterdam  San Francisco
Dag 2 San Francisco (evt. Alcatraz Island / Fisherman’s Wharf / Pier 39)
Dag 3 San Francisco (evt. Golden Gate Park / Golden Gate Bridge / Chinatown)
Dag 4 San Francisco – Yosemite NP
Dag 5 Yosemite National Park (Mariposa Grove / Tioga Pass)
Dag 6 Yosemite National Park* evt laten vervallen ?
Dag 7 Yosemite – Monterey/Marina/Carmel area
Dag 8 Monterey – (Big Sur / kustroute) – San Luis Obispo/ Pismo Beach
Dag 9 San Luis Obispo / Pismo Beach – (Santa Barbara) – Los Angeles
Dag 10 Los Angeles (bezoek Universal-Studio’s)
Dag 11 Los Angeles(evt. bezoek Hollywood/Beverly Hills area) – San Diego
Dag 12 San Diego (bezoek Sea World)– Palm Springs
Dag 13 Palm Springs – (via Joshua Tree NP en Route 66) – Grand Canyon NP
Dag 14 Grand Canyon – Page/Lake Powell
Dag 15 Page/Lake Powell (evt. bezoek Antelope Canyon / boat tour)
Dag 16 Page – Moab (Arches NP)
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab – Bryce Canyon NP
Dag 20 Bryce Canyon – Zion NP
*hier evt. de vervallen dag Yosemite?
Dag 21 Zion NP – (Valley of Fire) – Las Vegas
Dag 22 Las Vegas (evt. Hoover Dam)
Dag 23 Las Vegas (evt. bezoek thema hotels / Fremont Street Experience)
Dag 24 Vlucht Las Vegas  Amsterdam
Dag 25 Aankomst in Amsterdam

Al vast bedankt voor alles adviezen en tips!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het hangt er een beetje vanaf. Op zich is de route best prima zo, al zou een dagje Zion extra niet verkeerd zijn. Dag 5 begrijp ik niet helemaal. Je gaat de Tioga Pass op en neer rijden? Als je de Tioga Pass uit je schema haalt dan zou je inderdaad wel een dag Yosemite kunnen schrappen en bij Zion in zetten. Dan heb je ong. anderhalve dag Yosemite.

Of San Diego laten vallen...Dat bezoekje aan Sea World kost je zo enorm veel tijd.
Groetjes,
Daniel
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Ik vind je laatste route een mooie route. En zelf vinden wij een dagje pretpark ook altijd een fijne afwisseling van alle natuur wat je
ziet :-D. San Diego zelf is ook een erg mooie stad dus zeker een aanrader.

Als je in Page bent is het ook leuk om de Horshoe Bend te bezoeken. Het is wel een flinke wandeling door mul zand maar zeker de moeite waard.
Voor anteloppe canyon zou ik je zeker aanraden om te reserveren. En het mooiste is de tour van 12 uur.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
chester2203
Amerika-newbie

bedankt weer voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat dit (1dag Yosemite Tioga pass laten vervallen en die naar Zion) de route gaat worden.
Inderdaad een pretpark vinden we altijd leuk.
Dat reserveren voor die tour doe je dit hier of daar??
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij reisden vorig jaar ook met drie tieners, m 16, m 14 en z bijna 12 jaar en de pretparken waren voor hen wel de toppertjes naast de Panoramatrial en fietsen in Yosemite. Neem ook wat tubes van de Action mee en je kunt je heerlijk in de riviertjes in de parken vermaken. Jouw route is prima zo. Wij hadden vijf dagen langer en verbleven wat langer op de plekken een hadden stop in Capitol Reef, erg mooi en deden een rondje Las Vegas. Succes nog.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor een rustige route zou ik Moab er uit laten. Dan kun je een volle dag San Diego doen, en voor zowel Yosemite als Zion voldoende tijd uittrekken. Het is nu nog steeds wat gehaast vind ik. Een stop tussen Bryce en Moab en tussen Moab en PAge zou ook mooi zijn.
Ik begrijp niet zo goed de voorkeur voor een route van SF naar LV. Als je in LA begint en dan via SF naar Yosemite gaat kun je zowel de Tioga Pass als Death Valley meenemen. Met Moab wordt dat misschien wat krap, maar dat is het nu ook, zonder Moab wordt dat een prachtige route.

Marianne
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Het reserveren voor de tour in Antelop Canyon zou ik zo snel mogelijk doen. De tours zijn erg gewild en vooral die van 12 uur.
http://www.antelopecanyon.com/
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt natuurlijk ook naar de Lower. Die hoef je niet te reserveren, en het is wat minder van belang op welk tijdstip je er bent. Hoewel vroeg in de ochtend wel het mooiste is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer